نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

مکس ورشتپن ، قهرمان رقابت های فرمول یک اتریش

50245

رقابت های فرمول یک اتریش ۲۰۱۹ که از چند روز گذشته در حال برگزاری است و رقابت های رانندگان در دور تمرینی آغاز شده است و در تایم گیری ادامه یافت، مسابقه اصلی آن دیشب برگزار شد و این مکس ورشتپن از تیم ردبول قهرمان این رقابت ها شد.

مکس ورشتپن موفق شد بالاخره در این گرند پری نوار پیروزی های لوییس همیلتون را پاره کند و این بار علی رغم این که در ابتدای مسابقه تا سه دور به آخر مانده عقب بود و خوب کار نکرد، خودش را از بقیه جدا کند و قهرمانی را برای خود و تیم ردبول به ارمغان بیاورد.
بد نیست در خصوص این گرند پری بدانید که:
– اولین گرندپری اتریش در سال ۱۹۷۰ برگزار شد.
– تعداد دورها ۷۱ دور می باشد.
– طول پیست ۴.۳۱۸K.M
– مسافت مسابقه ۳۰۶.۴۵۲K.M
– برنده سال گذشته مکس ورشتپن می باشد.
بعد از ورشتتپن چالز لکرک از تیم فراری با ۲.۷۲۴+ در مکان دوم، والتری بوتاس از تیم مرسدس با ۱۸.۹۶۰+ در مکان سوم، سپاستین فتل از تیم فراری با ۱۹.۶۱۰+ در مکان چهارم و لوییس همیلتون قهرمان چند دوره اخیر رقابت های گرند پری کشورهای مختلف با ۲۲.۸۰۵+ درمکان پنجم قرار گرفتند.

ابتدا از خلاصه تمرینات رانندگان در روزهای قبل بدانید:
تمرین اول گرندپری اتریش در پیست اسپیلبرگ اتریش برگزار و با صدرنشینی لوییس همیلتون از تیم مرسدس به پایان رسید.از نکات این تمرین بدانید: والتری بوتاس به دلیل نشت روغن، از موتور قبلی خود استفاده کرد و بعد از بازگشت به پیست از ترمزهای خود ناراضی است و نمی تواند به صورت کامل و درست حضور پیدا کند. بال جلویی لوییس همیلتون دچار آسیب دیدگی شد. در تمرین اول مکان های اول تا سوم به ترتیب به لوییس همیلتون از تیم مرسدس بنز، سپاستین فتل از تیم فراری و والتری بوتاس از تیم مرسدس بنز رسید.
تمرین دوم گرندپری اتریش ۲۰۱۹ مجددا در پیست اسپیلبرگ برگزار و با صدرنشینی چارلز لکلرک از تیم فراری به پایان رسید. از نکته مهم تمرین دوم این بود که تعداد زیادی از تیم ها بابت کرب های پیست اعتراضاتی را مطرح کرده اند و از مسئولین برگزاری مسابقه خواستند که به این موارد رسیدگی کنند. نزدیک به ۹ خودرو بال جلوی آن ها دچار آسیب دیدگی شد. از دیگر نکات قابل ذکر این بود که رانندگان تیم هاس اول از همه به پیست پا گذاشتند. مکس ورشتپن در پیچ شماره ۱۰ کنترل پشت خودرویش را از دست می دهد و با دیوار برخورد می کند و ورشتپن از ماشین پیاده می شود و تمرین برای او به اتمام می رسد. بعد از آن به دلیل این آسیب دیدگی ها والتری هم در پیچ شماره ۶، کنترل خودرویش را از دست می دهد و با دیوار برخورد می کند. سباستین فتل بعد از والتری بود که کنترل خودرویش را از دست دهد. البته او هیچگونه برخوردی را با دیوار نداشته و به پیت میاید تا از تایرهای جدید استفاده کند.کارلوس ساینز هم کنترل خودرویش را از دست می دهد و باز دوباره به پیست باز می گردد.چارلز لکلرک و آنتونیو جیوویناتزی نزدیک بود که باهم برخورد کنند. ظاهرا آنتونیو، چارلز را در آینه خودش ندید.سرجیو پرز و پیر گسلی نیز نزدیک بود به هم برخورد کنند در پیچ شماره نه.چارلز لکلرک هم در رادیو به تیم اعلام می کند که موتور خودرویش دچار مشکل شده است. به دلیل آسیب دیدگی بال های خودروها رانندگان با مشکلات جدی ای رو به رو شدند که مورد اعتراضات همگان قرار گرفت. در این تمرین چارلز لکرک از تیم فراری، والتری بوتاس از تیم مرسدس بنز و پیر گسلی از تیم ردبول در مکان های اول تا سوم قرار گرفتند.

مکس ورشتپن ، قهرمان رقابت های فرمول یک اتریش


تمرین سوم گرندپری اتریش ۲۰۱۹ در پیست اسپیلبرگ برگزار و با صدرنشینی چارلز لکلرک از تیم فراری به پایان رسید. در ابتدا رانندگان زیادی در گاراژ های خود هستند و نشانی از ورود پیست در آنها دیده نمی شود. گسلی با مشکل فنی مواجه شد و با سرعت کمی در مسیر پیت در حال حرکت است و به این قضیه معترض است. تمرین سوم با جو آرامی به اتمام رسید و مجددا چارلز لکرک از تیم فراری،لووییس همیلتون و والتری بوتاس از تیم مرسدس بنز در مکان های اول تا سوم قرار گرفتند. در تایم گیری گرندپری اتریش ۲۰۱۹ در پیست اسپیلبرگ اتریش برگزار و با با کسب پول پوزیشن توسط چارلز لکلرک از تیم فراری به پایان رسید. لوییس همیلتون از تیم مرسدس بنز و مکس ورشتپن از تیم ردبول نیز در مکان های دوم و سوم تعیین خط قرار گرفتند. مسابقه اصلی نیز دیشب برگزار شد و با قهرمانی مکس ورشتپن از تیم ردبول به اتمام رسید. راننده تیم ردبول یک مسابقه تماشایی را در گرندپری اتریش رقم زد و به ششمین پیروزی اش در فرمول یک دست پیدا کرد. این راننده هلندی که در ابتدای مسابقه شروع خوبی را نداشت با استراتژی خوب ردبول خود را به پیشتازان مسابقه رساند و در نهایت به سلطه مرسدس بر فصل ۲۰۱۹ فرمول یک پایان داد و نوار پیروزی های لوییس همیلتون را قطع کرد. چارلز لکلرک که مسابقه را از رده پول پوزیشن آغاز کرده بود، در طول مسابقه نیز پیشتازی خود را حفظ کرد تا اینکه در دورهای آخر مغلوب ورشتپن شد. والتری بوتاس از تیم مرسدس نیز سوم شد.

از رخدادهای این مسابقه بدانید:
در ابتدا چارلز لکلرک مسابقه را از خط اول شروع کرد و در کنار او مکس ورشتپن قرار داشت. دو راننده مرسدس نیز ردیف دوم خط استارت را پر کردند. اکثر رانندگان مسابقه خود را با لاستیک مدیوم شروع می کنند بجز رانندگان تیم های فراری، آلفارومئو، پیر گسلی، کوین مگنوسن و لندو نوریس که روی لاستیک سافت هستند. ورشتپن استارت فوق العاده بدی را انجام داد و از دیگر رانندگان عقب افتاد. رده ها پس از دور اول به صورت رو به رو شد. ۱-لکلرک ۲-بوتاس ۳-همیلتون ۴-رایکونن ۵-نوریس ۶-فتل ۷-ورشتپن . همیلتون پس از این دور بال جلویش آسیب دید و این را به کمپانی اعلام می کند. در پایان نیز پس از کش و قوس های فراوان ورشتپن موفق شد قهرمانی را به دست آورد. در رتبه بندی زیر به صورت کامل رتبه اول تا بیستم این رقابت ها را مشاهده فرمایید.
۱ مکس ورشتپن ردبول
۲ چارلز لکلرک فراری +۲.۷۲۴
۳ والتری بوتاس مرسدس +۱۸.۹۶۰
۴ سباستین فتل فراری +۱۹.۶۱۰
۵ لوییس همیلتون مرسدس +۲۲.۸۰۵
۶ لندو نوریس مکلارن +۱دور
۷ پیر گسلی ردبول +۱دور
۸ کارلوس ساینز مکلارن +۱دور
۹ کیمی رایکونن آلفارومئو +۱دور
۱۰ آنتوینو جیوویناتزی آلفارومئو +۱دور
۱۱ سرجیو پرز ریسینگ پوینت +۱دور
۱۲ دنیل ریکاردو رنو +۱دور
۱۳ نیکو هالکنبرگ رنو +۱دور
۱۴ لنس استرول ریسینگ پوینت +۱دور
۱۵ الکساندر آلبون تورو روسو +۱دور
۱۶ رومن گروژان هاس +۱دور
۱۷ دنیل کویات تورو روسو +۲دور
۱۸ جورج راسل ویلیامز +۲دور
۱۹ کوین مگنوسن هاس +۲دور
۲۰ رابرت کوبیتسا ویلیامز +۳دور

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل