نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

مویزه کین؛ از بازی در خیابان ها تا یوونتوس

مویزه کین

مویزه کین، مهاجم جوان باشگاه اورتون و تیم ملی ایتالیا بوده که متولد ۲۸ فوریه سال ۲۰۰۰ می باشد.

مویزه کین 3 فصل ستاره آکادمی باشگاه تورینو بود و در سن ۱۰ سالگی در سال ۲۰۱۰ به باشگاه یوونتوس پیوست. او در اولین فصل حضور خود در تیم جوانان یوونتوس توانست در ۲۵ مسابقه ۲۴ گل به ثمر برساند.

مویزه کین؛ از بازی در خیابان ها تا یوونتوس

درخشش کین جوان موجب شد او به تیم اصلی یوونتوس راه پیدا کند. در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۶ او با ۱۶ سال و ۸ ماه و ۲۳ روز در دقیقه 84 دیدار یوونتوس برابر پسکارا در سری آ به جای ماریو مانژوکیچ به میدان آمد. این بازی موجب شد مویزه کین به جوان ترین بازیکن تاریخ باشگاه یوونتوس تبدیل شده و همچنین به اولین بازیکن متولد سال ۲۰۰۰ تبدیل شود که در یکی از چهار لیگ بزرگ قاره اروپا بازی می کند. در ۲۲ نوامبر ۲۰۱۶ او به اولین بازیکن متولد شده در سال ۲۰۰۰ تبدیل شد که در لیگ قهرمانان اروپا بازی می کند. در واقع وی در دیدار یوونتوس و سویا در دقیقه ۸۴ به میدان رفت. در ۲۷ می ۲۰۱۷، در آخرین بازی فصل ۱۷-۲۰۱۶ سری آ، کین اولین گلش در جریان پیروزی ۲ به ۱ برابر بولونیا به ثمر رساند و به اولین بازیکن متولد شده در سال ۲۰۰۰ تبدیل شد که در یکی از ۵ لیگ معتبر اروپایی گلزنی می کند.

در ۳۱ آگوست سال ۲۰۱۷ یوونتوس قرارداد مویزه کین را تا سال ۲۰۲۰ تمدید کرد و سپس او را با انتقالی قرضی به هلاس ورونا فرستاد. در ۱۰ سپتامبر او اولین بازی خود را برای هلاس ورونا برابر فیورنتینا انجام داد. اولین گل او برای هلاس ورونا در جریان تساوی ۲ به ۲ برابر تورینو در دقیقه ۸۷ به ثمر رسید. اولین بریس مویزه کین در ۲۸ ژانویه ۲۰۱۸ انجام شد؛ جایی که وی در در جریان پیروزی ۴ به ۱ برابر فیورنتینا ۲ گل به ثمر رساند. او ۲۰ بازی برای هلاس ورونا انجام داد و ۴ گل نیز به ثمر رساند.

در فصل ۱۹-۲۰۱۸ مویزه کین ۱۷ بار پیراهن یوونتوس را در تمامی رقابت ها بر تن کرد و ۷ گل نیز به ثمر رساند. او بارها توسط تماشاگران تیم های مختلف مورد توهین های نژادپرستانه قرار گرفت که با واکنش های مختلفی مواجه شد.

در 4 آگوست سال ۲۰۱۹ مویزه کین با قراردادی ۵ ساله به ارزش ۳۰ میلیون یورو راهی اورتون شد. او در ۱۰ آگوست اولین بازی خود را در لیگ برتر انگلستان برابر کریستال پالاس انجام داد.

مویزه کین همچنین با وجود اصلیتی ساحل عاجی، در تمامی رده های سنی تیم ملی ایتالیا به میدان رفته و در سال ۲۰۱۸ سه بار پیراهن تیم ملی ایتالیا را بر تن کرد و ۲ گل نیز به ثمر رساند.

پست اصلی کین مهاجم هدف است. با توجه به قد مناسب، او مشکلی بابت برخورد با مدافعان تنومند نداشته و قدرت شوت زنی، سرعت و سرزنی از جمله توانایی های فردی او هستند. او به دلیل سرعت بالا می تواند در کناره ها نیز بازی کند.

با بتکارت پیش بینی کنید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل