نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

ژاوی هرناندز ، سوپراستار بعدی تیم بارسلونا که مربی موفق می شود؟

xavi hernandez

ژاوی هرناندز که به تازگی اعلام کرده در پایان فصل جاری از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد، در نظر دارد وارد جرگه مربیان شود.

پیش‌بینی مسابقات لالیگای اسپانیا در سایت بتکارت

یکی از بزرگترین بازیکنان سال های اخیر دنیای فوتبال در مصاحبه با AS فاش کرد که قصد دارد کار مربیگری خود را با نهادینه کردن فلسفه فوتبالی یوهان کرایوف آغاز کند:

“فلسفه مورد نظر من منعکس کننده شیوه ای است که ما تحت تاثیر تعالیم یوهان کرایوف و در لاماسیا با آن کار کرده ایم و همان سبکی است که بارسلونا به نمایش می گذارد.”

“من عاشق تیم هایی هستم که از همان ابتدای بازی در زمین ابتکار عمل را در دست می گیرند، عاشق فوتبال هجومی و سبکی که در دوران نوجوانی بازی می کردیم هستم: فوتبال مالکانه.”

ژاوی برای مربیگری در فوتبال همه شرایط لازم را دارد و بی شک او از اطلاعات، درک، هوش و نبوغ کافی برای پای گذاشتن در جای بزرگان و اسطوره های تیم بارسا برخوردار است؛ اسطوره هایی که نه تنها در دوران بازیگری، که در دوران مربیگری نیز بارها طعم موفقیت را چشیده اند.

۵ اسطوره تیم بارسلونا که به مربیان موفقی تبدیل شده اند

یوهان کرایوف

شاید بهتر باشد که ابتدا با تاثیرگذارترین چهره در تاریخ فوتبال تیم بارسلونا آغاز کنیم، و شاید تاثیرگذارترین شخصیت در فوتبال مدرن: یوهان کرایوف.

کرایوف نه تنها به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تمام ادوار، بلکه به عنوان یکی از مربیان موفق دنیای فوتبال شناخته می شود که بیشتر این موفقیت را در تیم بارسلونا تجربه کرده است.

این اسطوره هلندی توانست یک تیم رویایی را بسازد که ۴ عنوان پیاپی قهرمانی در لالیگا و اولین قهرمانی اروپایی بارسلونا توسط همین تیم رقم خورد. وی همچنین بزرگترین سیستم پرورش بازیکنان جوان را نیز پایه ریزی کرد؛ لا ماسیا، که ستارگان بزرگی از این آکادمی به دنیای فوتبال معرفی شده اند.

پپ گواردیولا

پپ گواردیولا زمانی این جمله معروف را گفت: “یوهان کرایوف عبادتگاه را رنگ آمیزی کرده است، و پس از آن مربیان بعدی تیم بارسلونا تنها آن را تعمیر کرده اند یا نواقص را برطرف کرده اند.”

معروف ترین شاگرد کرایوف پیش از بازگشت مجدد به باشگاه در سال ۲۰۰۷ به عنوان سرمربی تیم B باشگاه،  به عنوان بازیکن عناوین و قهرمانی های زیادی را با بارسلونا کسب کرده بود. وی یک سال بعد ، به جای فرانک رایکارد هدایت تیم اصلی را بر عهده گرفت، و ادامه داستان که همه از آن به خوبی خبر با خبریم!

در طی ۴ فصل فراموش نشدنی، گواردیولا با بارسلونا ۱۴ جام و عنوان کسب کرد، سپس در بایرن مونیخ ۷ جام دیگر به افتخارات خود اضافه کرد و در منچسترسیتی نیز ۴ قهرمانی به دست آورد که قهرمانی در فصل جدید و رسیدن به سه گانه داخلی در انگلستان نیز در این فصل دور از دسترس نخواهد بود.

گواردیولا به عنوان بازیکن و مربی، ۲۸ عنوان قهرمانی در بارسلونا کسب کرده است.

لوئیز انریکه

بارسلونا تحت هدایت گواردیولا موفق شد در فصل ۲۰۰۸/۰۹ با قهرمانی در لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا، به کسب سه گانه نائل آید. ۶ سال بعد، هم تیمی او لوئیز انریکه موفق شد سه گانه را تکرار کرده در طول 3 فصلِ حضور خود در این باشگاه به این موفقیت دست یابد. مانند گواردیولا، انریکه نیز از بارسلونا جدا شد و اکنون به عنوان سرمربی تیم ملی اسپانیا به دنبال کسب موفقیت و افتخارآفرینی در عرصه های ملی و بین المللی می باشد.

رونالد کومان

این اسطوره هلندی نیز یکی از ارکان تیم رویایی بارسلونا بود؛ تیمی که در رقابت های داخلی اسپانیا حکمرانی می کرد و توانست طعم قهرمانی اروپایی را نیز بچشد. در واقع این رونالد کومان بود که تک گل دیدار بارسلونا مقابل سمپدوریا در وقت های اضافه فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۹۲ را با یک ضربه استثنایی به ثمر رساند.

کومان در مقام مربیگری موفق شد ۳ بار با تیم های آژاکس و آیندهوون به مقام قهرمانی لیگ هلند دست یابد و به همراه والنسیا و بنفیکا نیز افتخارآفرینی کند. در لیگ برتر انگلستان توانست با ساوتهمپتون تاریخ سازی کرده و بهترین رتبه تاریخ این تیم در لیگ برتر را رقم زند (رتبه ششم). پس از عدم موفقیت با تیم اورتون، کومان در حال حاضر هدایت تیم ملی هلند را بر عهده دارد و امیدوار است بتواند پس از قهرمانی به همراه لاله های نارنجی در یورو ۱۹۸۸ به عنوان بازیکن، یک بار دیگر طعم قهرمانی در این رقابت ها را، این بار به عنوان مربی تیم جشن بگیرد.

فرانک دی بوئر

قرار گرفتن نام مربی ای که رکورد کوتاه ترین زمان مربیگری را در لیگ برتر انگلستان به نام خود ثبت کرده (تنها ۴ بازی) و پیش از آن نیز یک دوره ناموفق را در اینتر سپری کرده است در این لیست کمی عجیب است.

فرانک دی بوئر پس از ترک نیمکت آژاکس روزهای خوشی را سپری نکرده و حتی در رقابت های MLS و تیم آتلانتا یونایتد نیز موفق نبوده است. با این وجود دانستن این مساله جالب خواهد بود که دی بوئر در هر ۴ سال اول تجربه مربیگری خود توانست عنوان قهرمانی لیگ هلند را کسب کرده و از این نظر رکورد دار شود.

بازیکنی که ۴ فصل در بارسلونا بازی کرده است، اما به نظر نمی رسد که به این زودی به عنوان سرمربی به معبد نیوکمپ بازگردد.

فیلیپ کوکو، دیگر اسطوره هلندی آبی و اناری ها ۳ قهرمانی در لیگ و یک جام حذفی با تیم آیندهوون کسب کرده است. اما دوران مربیگری او در فنرباغچه تنها ۱۶ بازی دوام آورده و از اکتبر ۲۰۱۸ هدایت تیمی را بر عهده ندارد.

جیووانی فن برونهورست، یکی دیگر از هلندی هایی است که قهرمانی در لیگ هلند را تجربه کرده و اکنون نیز به همراه آژاکس به دنبال ثبت یک قهرمانی دیگر است.

مایکل لادروپ به همراه بروندی موفق به کسب عناوین داخلی در کشور دانمارک شده است، به همراه سوانزی به قهرمانی لیگ کاپ انگلستان رسیده و موفقیت هایی را نیز در فوتبال قطر کسب کرده است.

سخت است که بخواهیم از ارنستو والورده نیز به عنوان یکی از اسطوره های بارسلونا یاد کنیم، زیرا او تنها دو سال در این تیم بازی کرده است. اما پس از بازگشت دوباره به جمع آبی و اناری ها در سال ۲۰۱۷ به عنوان سرمربی، موفق به ثبت دوگانه داخلی شده و در فصل جاری نیز این فرصت را دارد سومین سه گانه تاریخ بارسلونا را به نام خود ثبت کند.

پیش‌بینی مسابقات لالیگای اسپانیا در سایت بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل