نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

مایکل شوماخر ؛ مردی سوار بر باد، تکرارنشدنی در فرمول یک و حالا ناپدید شده

0258767

مایکل شوماخر اسطوره آلمانی فرمول یک متولد ۳ ژانویه ۱۹۶۹ در شهر هورت در ایالت نوردراین-وستفالن آلمان می باشد. نام پدرش رالف و مادرش الیزابت می باشد. چندي بعد خانواده به شهر کرپين ـ منهيم ، يک شهر کارگري درنزديکي کولون عزيمت کردند، آنجا بود که خانواده او با کارتينگ آشنايي پيدا کردند.

پدرش يک اتومبيل کارتينگ را که با موتور يک ماشين چمن زني قديمي تقويت کرده بود در اختيار مايکل گذاشت. برادر او نیز سباستین به این رشته علاقه بسیاری داشت. پدر او یک اتومبیل مجهز دست دوم برای او خرید و او توانست در ۶ سالگی اولین قهرمانی خود را در مسابقات محلی به دست آورد. حضور مایکل در مسابقات اتومبیل‌رانی محلی باعث شد خانواده شوماخر دوستان زیادی پیدا کنند. یکی از این دوستان یورگن دیلک بود که یک ماشین جدید به مایکل هدیه کرد. او حتی هنگامی که به مدرسه می رفت از روی علاقه اش در یک گاراژ در نزدیکی منزل کار می کرد که بعد ترها به یک گاراژ تعمیر ماشین های تندرو به عنوان دستیار مکانیک پیوست تا با ماهیت و جزییات بیشتر این اتومبیل ها بیشتر آشنا شود. شش سال زودتر از برادرش رالف، که او هم وارد دنیای فرمول یک شد و به عنوان راننده نامی برای خود دست و پا کرد. پدر مایکل در کار ساخت و ساز بود و در پیست محلی کارت فعالیت می کرد، در حالی که مادر شوماخر در یک غذا خوری کوچک کار می کرد. خانواده او توانایی پرداخت خرید و هرگونه پولی را برای شوماخر نداشتند ولی او به کمک خیرین محلی توانست به علاقه خود در این زمینه ادامه دهد.  او تقریبا در محله خود برای عشق و علاقه زیادی که به ماشین داشت معروف شده بود و تمام فکر و ذکرش این بود که تبدیل به یکی از رانندگان این ماشین های تندرو شود. اين گونه بود که از رکاب يک اتومبيل کوچک و بي ارزش، رکاب قهرماني جهان زير پاي مايکل شوماخر لمس شد. با درايت پدر فعال مايکل، کارتينگ به دغدغه اصلي خانواده تبديل شد. بد نیست بدانید قوانین رانندگی در آلمان به یک شخص اجازه می دهند که برای دریافت گواهی نامه حداقل ۱۴ سال سن داشته باشد ولی او در لوکزامبورگ توانست با کمک چند نفر در ۱۲ سالگی گواهی نامه اش را دریافت کند.


اوتوانست درمسابقات متعددي ازجمله در سال ۱۹۸۴ قهرماني جوانان آلمان ، پيروزي کسب کند. بعدها کم کم با نشان دادن استعداد خود توانست در “فرمولا فورد” يا در لفظ آلماني ” فرمولا کوئيک ” و در همان راستا در رده هاي بالاتر گام بردارد.در فرمول ۳ هم موفقيت لازم را کسب کرد تا بدين گونه راهش رابراي ورود به رقابت هاي جهاني فرمول یک هر چه بيشتر آماده کند. از جردن شروع کرد وبا فراري به پايان رساند. در سال ۱۹۸۷ مایکل در رده کارتینگ قهرمان آلمان و اروپا شده بود، پس از آن تحصیل را رها کرد تا به صورت جدی به عنوان دستیار مکانیک مشغول به کار شود، شغلی که بلافاصله با راننده تمام وقت مسابقه، ارتقاء پیدا کرد. در ۱۹۹۰ او موفق شد در رقابت های فرمول ۳ آلمان به قهرمانی برسد.. سال بعد او به هر ترتیب که بود خود را وارد رقابت های فرمول یک کرد و با رتبه هفتم در دور تعیین خط گرند پری بلژیک، باعث تعجب همگان شد. پس از این موفقیت او به تیم بنتون منتقل شد که در آن جا اولین قهرمانی گرندپری خود را در بلژیک کسب کرد. شوماخر یکی از بزرگ‌ترین رانندگان فرمول یک است و به نقل از سایت فرمول یک بهترین راننده ایست که تاریخ فرمول یک تا به این جا به خود دیده است. تنها راننده در تاریخ است که هفت مسابقه قهرمانی فرمول یک جهان را به دست آورده است که پنج تای آن‌ها به طور متوالی بوده است. او موفقیت های زیادی را در هنگامی که کودک بود نیز در فرمول ۳ به دست آورد. او اولين ورزشکار ميلياردر جهان نيز هست بطوري که گفته مي شود تنها در سال ۲۰۰۴ ساليانه حدود ۸۰ ميليون دلار دستمزد مي گرفته است.در نظر سنجي در زمينه کاري اش در فرمول یک بعنوان محبوب ترين راننده فرمول یک از طرف هواداران برگزيده شد. درزمينه کاري اش در فرمول یک بخاطر توانايي در رقم زدن دور هاي بسيار سريع خصوصا در لحظات دشوار مشهور است.

در ادامه به جزییات بیشتری از زندگی وی خواهیم پرداخت:

در سال ۱۹۹۱ شوماخر اولین مسابقه فرمول یک خود را در پیست بلژیک و در تیم جوردن-فورد به انجام رساند. او یک هفته از مسابقات گرند پری بلژیک طراح ماشین های جردن گری اندرسون و مدیر تیم تروور فاستر را در طی یک راند آزمایشی بسیار تحت تاثیر خود قرار داد. مدیر برنامه های شوماخر وبر نیز به آن ها اطمینان داد که شوماخر می تواند تماشاگران زیادی را برای تماشا با اجرای خیره کننده خود به پیست مسابقه بکشاند. او در طول هفته با دوچرخه به محل برگزاری مسابقات می رفت و به دقت همه چیز را بررسی می کرد جوری که همه تحت تاثیر کارهای او قرار گرفته بودند. در آن سال جانشین برتراند گاشوت شد که او به خاطر پاشیدن اسپری نوعی گاز اشک‌آور در صورت یک راننده تاکسی در لندن زندانی شده بود و شوماخر جای او را گرفت. او در آن رقابت ها علی رغم این که هفتم شد عملکرد فوق العاده زیبایی را از خود به نمایش گذاشت و نظر همه را به خود جلب کرد.

او در آن سال در فصل ۱۹۹۱ با چهار امتیاز از شش مسابقه فصل را به پایان رساند. بهترین پایان او در مسابقه دوم خود در جایزه بزرگ ایتالیا بود که بالاتر از هم تیمی خود نلسون پیکوت که قهرمان سه دوره از این رقابت بود قرار گرفت و به رتبه پنجم دست پیدا کرد. در آغاز فصل ۱۹۹۲ تیم مرسدس بنز به صورت منظم در حال برنامه ریزی فصل خود بود که بتواند موفق ظاهر شود و امید داشت که بتواند شوماخر را به تیم خود بیاورد ولی او ترجیح داد در تیم بنتون بماند.پیتر سابر مدیر وقت مرسدس در آن زمان نیز پس از تلاش های زیاد و ناموفقی که کرد گفت که او تصمیمی برای ملحق شدن به تیم ما را نداشت به همین خاطر نخواستم که او را مجبور کرده باشم تا به تیم ما بیاید و برای ما مسابقه بدهد. در آن سال بنتون موتورهای خود را ارتقا بخشید و شوماخر برای اولین بار در مسابقات گرند پری مکزیک توانست به رتبه سوم دست پیدا کند. او در این فصل با ۵۳ امتیاز فصل را به اتمام رساند.
در فصل ۱۹۹۳ او نیز در مسابقات مختلفی شرکت کرد و همانند فصل قبل و تقریبا مشابه عملکرد سال قبلش با ۵۲ امتیاز کار را به پایان برد.


اولین قهرمانی جهان : در فصل ۱۹۹۴ شوماخر در این مسابقات توانست اولین قهرمانی جهان را به دست آورد. او این قهرمانی را با تیم بنتون رنو و فلاوی بریاتوره کسب کرد و در مسابقه پایانی دامون هیل نزدیکترین رقیبش را شکست داد و به این عنوان دست یافت.در همان سال در گرند پری سن مارینو تیم های بنتون، فراری و مک لارن متهم به نقض قوانین FAI شدند. پس از بررسی های فراوان فدراسیون جهانی فرمول یک تیم های بنتون و مک لارن از دادن مدارک مربوطه خودداری کردند و پلیس جنایی مربوط به این کار نیز چیزهای مشکوکی را پیدا کرد ولی نتوانست اثبات کند که آن ها در مسابقات نیز قوانین را دور زدند. جزییات دقیقی از این قضیه مشخص نشد که برای چه بوده است فقط مشخص شد که در خصوص نرم افزار های استفاده شده در ماشین بوده است ولی در نهایت این دو تیم برای ندادن مدارک اولیه و همکاری نکردن هر کدام ۱۰۰ هزار دلار جریمه شدند. بعد از آن اعلام شد که نرم افزار مورد استفاده مک لارن که قوانین را نقض کرده است نرم افزار مربوط به گیربوکس ماشین است که اجازه تغییرات خودکار را در دنده ماشین و کارهای جانبی آن انجام می دهد و در بنتون نیز نرم افزار کنترل راه‌اندازی تلقی می‌شد بدین صورت که به شوماخر اجازه می‌داد که شروع خوبی را در مسابقات اجرا کند و راه کار های جدیدی در شروع به عمل آورد که صراحتا توسط مقررات غیر قانونی اعلام شده ‌بود. با این حال، هیچ مدرکی دال بر استفاده از این نرم ‌افزار وجود ندارد و هیچ کدام از دو تیم محکوم نشدند. بهرحال در آن سال ۱۹۹۴ اولین قهرمانی جهان خود را با تیم بنتون کسب کرد و در مسابقه پایانی دامون هیل نزدیکترین رقیبش را شکست داد و به این عنوان نائل شد.
دومین قهرمانی جهان: در فصل ۱۹۹۵ او دومین عنوان قهرمانی جهان خود را با بنتون به دست آورد. او با همراهی هم تیمی‌اش جانی هربرت، بنتون را به اولین عنوان دو قهرمانی پشت سر هم نائل کرد. هم چنین او جوان‌ترین قهرمان دو دوره مسابقات فرمول یک شد.


از ازدواج او بدانید که در آگوست ۱۹۹۵ “کورينا بچ” وارد زندگي مايکل شد.جينا ماريا ( متولد ۱۹۹۷ ) و ميک ( متولد ۱۹۹۹ ) نتيجه ازدواج آن ها هستند. آن ها از سال ۲۰۰۶ در گلاند سويزرلند در نزديکي درياچه جنوا زندگي مي کنند. شوماخر همواره از مدافعان زندگي خصوصي اش بوده واز شهرت در اين زمينه نيز بهره مند است.

در فصل ۱۹۹۶ یکی از مهم ترین اتفاقات زندگی او رقم خورد و او به تیم فراری ملحق شد. او قراردادی دو ساله به ارزش ۶۰ میلیون یورو با فراری امضا کرد. فراری که در آن ها سال ها آخرین قهرمانی اش را در سال ۱۹۸۳ به دست آورده بود با جذب شوماخر امیدوار بود تا دوباره بتواند در مسابقات فرمول یک حرفی برای گفتن داشته باشد. او در حالی تیم بنتون را ترک کرد که هنوز یک سال از قرار داد اش باقی مانده بود. او بعدتر ها در خصوص انتقالش به تیم فراری در صورتی که از قراردادش با تیم بنتون مانده بود، گفت که به دلیل تخلفاتی که تیم بنتون در سال ۱۹۹۴ داشته تصمیم به ترک این تیم گرفته تا خودش به این تخلفات تن ندهد. بعد از پیوستن او به تیم فراری دو تن از اعضای بنتون روری بایرن طراح و راس براوون مدیر فنی بنتون نیز به تیم فراری ملحق شدند. فراری که آمار فاجعه باری را در آن سال ها به ثبت رسانده بود امید داشت تا بار دیگر روی خوش قهرمانی را ببیند. عملکرد ضعیف خدمه و کادر فنی فراری در آن سال ها منجر شده بود تا این تیم در دستیابی به قهرمانی ناکام باشد. با پیوستن شوماخر و روری بایرن و راس براون و جین تادت که در سال ۱۹۹۳ به فراری پیوسته بود بعضی ها معتقدند در آن سال فراری برترین ترکیب تیمی را در تاریخ فرمول یک داشته است. او در همان سال موفق شد رتبه سوم جهان را کسب کند و تیم فراری را نیز بالاتر از تیم سابق خود بنتون به جایگاه دومی رساند.


او در سال ۱۹۹۷ در گرند پری آلمان به مقام دوم جهان دست یافت ولی در کار بدی که او کرد تمامی این عناوین از او گرفته شد. این حرکت او که بسیار بد بود این بود که شوماخر سعی کرد ویلنوئف را از پیست خارج کند، کاری که با شکست همراه بود و نتوانست. برای جریمه این اقدام ناجوانمردانه ، مقام دوم مایکل و مجموع امتیازات در طول فصل، به طور کلی از او گرفته شد.

در فصل ۱۹۹۸ او در گرند پری انگلستان در ابتدا به خاطر سیستم خنک کننده اش که دچار مشکل شده بود تصور می رفت که از این گرند پری کناره گیری کند ولی بعد از این که به پیست بازگشت تا شانس خود را امتحان کند برای کنار زدن نفر اول سعی داشت یک تصادف و یا یک سد راه ایجاد کند که در فرمول یک خطا محسوب می شود. او در نهایت به خاطر این کارش نیز جریمه شد و قهرمانی را به میکا هاکنین واگذار کرد.


فصل پر فراز و نشیب ۱۹۹۹ :
او در گرند پری انگستان شانس خود را برای برنده شدن در مسابقات “جایزه بزرگ رانندگان” با سرعت بالا از دست داد، ترمز عقب ماشینش شکست و او را از ریل خارج کرد و در نتیجه پایش شکست. در غیاب ۹۸ روزه او، میکا سالو راننده فنلاندی جایگزین او شد. پس از آنکه شش مسابقه را از دست داد، به گراند پری مالزی بازگشت و به فراری در کسب عنوان قهرمانی تیمی که از سال ۱۹۸۳ در حسرت آن بود کمک کرد.او در آخرین مسابقه این فصل، جایزه بزرگ ژاپن دومین عنوان قهرمانی پیاپی خود را کسب کرد.
بد نیست بدانید شوماخر اولين ورزشکار ميليار در جهان در این سال شد. بيشتر در آمد وي ازتبليغات بود.شرکت ندوچ وورمونز براتوگ » در طي يک قرارداد از سال ۱۹۹۹ براي پوشيدن کلاه لبه دار۱۰سانتيمتري اين شرکت با ۸ آگهي بر آن مبلغ ۸ ميليون دلار آمريکا به وي پرداخت کرده است. اين قرارداد تا سال ۲۰۱۰ تمديد شده مايکل براي تيم فوتبال محلي اش يعني FC اينچنين بازي مي کند. اوهمچنين درچندين بازي فوتبال خيريه شرکت داشته ومسابقاتي را نيز بين رانندگان F۱ ترتيب داده است
مانند تمام ابر رانندگان دنیای فرمول یک، شوماخر جاه طلبی زیاد، اعتماد به نفس فوق العاده، هوش بی نظیر، انگیزه زیاد و عملگرایی مطلق را مانند یک مجموعه در خود جای داده بود. چیزی که او را برای مدتی بسیار طولانی در صدر رقابت ها نگاه داشت و برای او عناوین بی شماری کسب کرد. به لطف وجود مغزی فوق بشری داخل جمجمه اش و ضریب هوشی بسیار بالا، می توانست بر محدودیت های فیزیکی غلبه کند و در عین حال قادر بود در کسری از ثانیه تصمیمات حیاتی بگیرد. مایکل همیشه با تغییرات وفق پیدا می کرد و در پیست بالاتر از محدودیت خودرو می راند، که این مورد را مدیون تناسب اندام فوق العاده خود بود( مایکل بیش تر و سخت تر از همه رانندگان فرمول یک ورزش می کرد تا تناسب اندامش حفظ شود)، او می توانست خیلی بیش تر از باقی رانندگانشرایط سخت رانندگی را تاب بیاورد. رانندگی باهوش بالا و آگاهی نسبت به مسائل مکانیکی خودور که با تیز بینی و توجه به محدودیت های خودرو همراه بود، در ترکیب با پیشینه ای طولانی در امر مهندسی که با فعالیت در کنار راس براون ایجاد شده بود، او را با اختلاف زیاد از باقی ستارگان فرمول یک و دنیای موتور اسپورت متمایز می کند.

سومین قهرمانی جهان : در سال ۲۰۰۰ در یک رقابت فوق العاده یک ساله با میکا هاکینن فنلاندی توانست سومین مقام قهرمانی جهان خود را بدست آورد. او بعد ها اعتراف کرد که سر سخت ترین حریف اش هاکینن بوده است.


چهارمین قهرمانی جهان: در سال ۲۰۰۱ قهرمانی خود را تکرار کرد. او با ۹ پیروزی در طول فصل و کسب ۱۲۳ امتیاز توانست این مهم را به دست آورد و هیچ یک از رانندگان حتی نزدیک او برای کسب قهرمانی نبودند و نزدیک ترین تعقیب کننده او کولتارد با ۵۸ امتیاز از او در مکان دوم جدول رده بندی قرار داشت. جالب است بدانید در گرند پری کانادا در این فصل مایکل و برادرش رالف یک دو کردند و برنده شدند. در گرند پری بلژیک او توانست به پنجاه و دومین برد خود در مسابقات برسد و رکوردی جدید را به ثبت برساند.

پنجمین قهرمانی جهان: در سال ۲۰۰۲ او توانست پنجمین قهرمانی جهان را نیز از آن خود کند و با رکورد خوان مانوئل فانجیو که در دهه ۵۰، پنج بار قهرمان فرمول یک شده بود برابری کرد. در آن سال در گرند پری اتریش بحث و جدال زیادی در اردوی فراری دیده می شد. هنگامی که رهبری تیم را هم تیمی مایکل رابینز باریچلو بر عهده داشت. در جایزه بزرگ اتریش، که هم‌تیمی او، روبنس باریچلو پیشتاز بود اما در آخرین متر های زمین مسابقه، تحت فرمان کادر فنی تیم، سرعتش را کم کرد تا به شوماخر اجازه دهد که برنده مسابقه شود. در نتیجه، مردم به شدت خشمگین شدند و شوماخر سعی کرد با اجازه دادن به باریچلو برای ایستادن در بالای سکو، جبران کند. در جایزه بزرگ ایالات‌متحده در همان سال، شوماخر می توانست برنده مسابقه شود و باز هم رقابت تناتنگی با باریچلو داشتند ولی او سرانجام سرعتش را کم کرد تا این بار کار باریچلو را جبران نماید و او قهرمان شود.
فراری ۱۵ مسابقه از ۱۷ مسابقه را برد و شوماخر با این که شش مسابقه در آن فصل باقی مانده بود پیروز شد، و توانست پنجمین قهرمانی خود را به دست آورد. زوج مایکل و باریچلو زوج بسیار خوبی برای تیم فراری بود چرا که این دو نه مسابقه آن سال را در مکان اول دوم به اتمام رساندند و این نشان از برتری تیم فراری بود. شوماخر با ۱۴۴ امتیاز کار را به پایان رساند این در حالی بود که از هم تیمی اش ۶۷ امتیاز بیشتر بود.


در سال ۲۰۰۳ او در کمال ناباوری ششمین قهرمانی خود با تیم فراری را به دست آورد و این بار رکورد خوان مانوئل فانجیو شکسته شد. در آن فصل او رقابت سنگین و نزدیکی را با تیم های مرسدس، مک لارن و ویلیامز داشت. در مسابقه اول او با تصادف از دور مسابقات خارج شد. او در گرند پری سن مارینو نیز توانست اول شود. بعد از آن مایکل در گرند پری کانادا و باریچلو در گرند پری انگلیس توانستند اول شوند و چند مسابقه به همین شکل برای این زوج ادامه یافت. در اواسط فصل او از رالف راننده ویلیمامز و رایکونن پیشی گرفت. او پس از نیم فصل جایزه بزرگ مجارستان را نیز به دست آورد. پلیس فدرال نیز دوباره در خصوص عرض لاستیک ها تحقیقاتی را انجام داد. او در ادامه با رایکونن رقابت تنگاتنگی را برای قهرمانی داشت به طوری که در گرند پری ایالات متحده او پیروز شد و بعد از آن در ژاپن رایکونن باید پیروز می شد تا قهرمانی را به دست می آورد در حالی که شوماخر به یک امتیاز احتیاج داشت و با کسب مقام هشتم، موفق به گرفتن آن شد و قهرمانی ششم اش مسجل شد.

در سال ۲۰۰۴ او هفتمین قهرمانی خود را به دست آورد. شوماخر در سیزده بازی اول خود صاحب دوازده پیروزی شد و تنها باری که شکست خورد در تصادف با خوان پابلو مونتایا در گرند پری موناکو بود که ترمز ماشین او قفل کرد و او با مشکل مواجه شد و بعد از تصادف نتوانست کارش را ادامه دهد. در ادامه با پیروزی هایش و پیروزی در گرند پری بلژیک به کار خود پایان داد و قهرمان شد. او ۱۳ از ۱۸ گرند پری را با پیروزی پشت سر گذاشت و او با ۱۴۸ امتیاز و ۳۴ امتیاز بیشتر از هم تیمی اش باریچلو فصل را به اتمام رساند و دست نیافتنی تر از همیشه به نظر می رسید. او در این سال مادرش را نیز از دست داد و در پایان فصل در حالی که روزهای سختی را پشت سر می گذاشت قهرمانی را به روح مادرش تقدیم کرد.
در سال ۲۰۰۵ قوانین جدیدی برای تغییرات گسترده در لاستیک های ماشین ها رقم خوردند و تیم فراری و مایکل به شدت بر این قضیه اعتراض داشتند. مایکل در مصاحبه ای اعلام کرد که فکر نمی کند با این لاستیک ها بتواند برای قهرمانی کاری از پیش ببرد چون شرایط با این مدل های جدید به شدت تغییر می کند و او عادت به این تغییر ندارد. او گفت وقتی سلاح شما ضعیف باشد متهم به باخت هستید و در حال حاضر سلاح من ضعیف است. رانندگان زیادی با این لاستیک ها مشکل داشتند و در بازی های آخر فصل در هر بازی حدود ۵.۶ راننده یا تصادف می کردند و یا از دور خارج می شدند که از نظر آن ها این لاستیک ها از ایمنی لازم برخوردار نبوده است. او تنها توانست ۶ مسابقه از ۱۹ گرند پری را پیروز شود و تنها با ۶۲ امتیاز در جایگاه سوم رده بندی رانندگان قرار گرفت و هم چنین تیم فراری نیز در جایگاه سوم فصل را به پایان رساند. در آن سال فرناندو آلونسو قهرمانی را بعد از سال ها از شوماخر گرفت و در جایاه نخست رده بندی قرار گرفت. بد نیست بدانید در این سال او که از سال های پیش کمک های خیرخواهانه خود را آغاز کرده بود دست به اقدامات دیگری زد. در برنامه نیکوکاری شبکه تلویزیونی زد د اف آلمان مبلغ ۱۰ میلیون دلار را به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه و سونامی اقیانوس هند اهدا کرد. بعداً اعلام شد که محافظ شوماخر، برکهارد کرامر و دو پسرش در طول تعطیلات در تایلند مرده‌اند. میزان کمک او از هر ورزشکاری، اغلب تیم‌های ورزشی و بیشتر شرکت ‌های جهانی بیشتر بود. او با ترتیب دادن چند بازی فوتبال دوستانه به همراه دیگر رانندگان فرمول یک نیز مبالغی را برای اهداف خیرخواهانه جمع‌آوری کرده‌است. شوماخر یکی از سفیران ویژه یونسکو شده بود که ۳ میلیون دلار هم به این تشکیلات اهدا کرده‌ بود. او سرمایه پروژه‌هایی را نیز تأمین کرده، از جمله ساخت مدرسه‌ای در سنگال، درمانگاهی در سارایوو و مرکزی برای کودکان خیابانی در پرو. او حتی در حرکت نادری به سارایوو رفت تا وضعیت سرمایه‌گذاری روی پروژه را دنبال کند. او در تمامی این سال ها علاوه بر این که پر در آمد ترین ورزشکار دنیا می شد ولی مبلغ هنگفتی و بیش از هر ورزشکار دیگری را برای کمک های بشر دوستانه اهدا می کرد و از این حیث او بسیار تحسین می شد. زیرا علاوه بر موفقیت در دنیای حرفه ای و رشته اش از لحاظ اخلاقی و خانواده دوستی نیز همیشه مورد تشویق و حمایت عموم و دنیای ورزش قرار می گرفت.


سال ۲۰۰۶ : و اما این سال آخرین فصل شوماخر برای حضور در رقابت های فرمول یک شد و او در اوایل فصل پیش بینی می کرد که در پایان فصل از دنیای فرمول یک در حالی که ۳۷ ساله است خداحافظی می کند. او در طول فصل نیز رقابت تنگاتنگی با آلونسو داشت. او در ابتدای فصل از سه بازی برگزار شده فقط ۱۱ امتیاز کسب کرده بود و ۱۷ امتیاز کمتر از آلونسو داشت. او در ادامه در جایزه بزرگ سن مارینو پیروز شد ولی از رقابت های گرند پری موناکو به دلیل تخلف و سد راه محروم شد و نتوانست در آن مسابقه شرکت کند. در گرند پری کانادا که نهمین بازی فصل بود مایکل ۲۵ امتیاز با آلونسو فاصله داشت و نتوانسته بود اختلاف را جبران کند. او در سه مسابقه بعدی پیروز شد و اختلاف امتیازش را به ۱۱ کاهش داد. او در گرند پری ایتالیا با این که موتور ماشین اش دچار مشکل شد و بعد از آن در گرند پری چین که تایرهایش آسیب دید پیروز شد و برای اولین بار در طول فصل توانست بالاتر از آلونسو ر جایگاه نخست قرار بگیرد و به نظر می رسید او دوباره می تواند برای هشتمین بار قهرمان شود. زیرا در طول فصل علی رغم داشتن مشکل فنی ماشین اش و افت خود او توانسته بود اختلاف امتیاز با آلونسو را جبران نماید. هرچند در آن مقطع امتیازات این دو یکی بود ولی تا به آن جا به دلیل پیروزی های بیشتری که مایکل داشت او ر رتبه نخست قرار گرفت.

در جایزه بزرگ ژاپن موتور ماشین اش به طرز عجیبی آسیب دید ولی توانست ۱۰ امتیاز کسب کند در حالی که آلونسو امتیازی را نگرفت. تها یک مسابقه به پایان فصل مانده بود و همه بر روی مسابقات شرط بندی می کردند چرا که همه چیز به اوج هیجان رسیده بود و تماشاگران بسیاری برای بازی آخر به پیست آمده بودند و راننده مورد علاقه خود را تشویق می کردند. در گرند پری برزیل پله اسطوره افسانه ای فوتبال برزیل نیز حضور یافت و به مایکل جایزه ای را به خاطر این همه سال تلاش و برتری اش تقدیم کرد. در جلسه اولین این جایزه بزرگ او سریع ترین زمان را به ثبت رساند. هم چنین در تمرین دوم او پیش تاز بود. اما در تمرین سوم دچار مشکل فشار سوخت اتومبیل خود شد که از تمرین خارج شد. در تایم گیری نیز او موفق ظاهر نشد و در جایگاه دهم قرار گرفت. در طول مسابقه که برگزار شد او تا نفر ششم خود را رساند. آلونسو نیز سخت تلاش می کرد.بخش جلویی ماشین او در طول مسابقه دچار مشکل شد و او در ادامه نوزدهم شد. بعد از آن او بسیار تلاش کرد و به نفر چهارم خود را رساند. ولی آلونسو نیز که پا به پای او تلاش می کرد امتیاز زیادی گرفت و برای دومین سال پیاپی او قهرمانی را از دست داد و آلونسو جام را بالای سر برد. او نیز بعد از دو فصل ناکامی از دنیای فرمول یک خداحافظی کرد. ماجرای خداحافظی او نیز از این قرار شد که در گرند پری ایتالیا فراری با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در پایان فصل ۲۰۰۶ مایکل بازنشسته خواهد شد. شوماخر بازنشستگی خود را تایید کرد. خبر رسمی منتشر شده حاکی از آن بود که شوماخر به کار برای فراری ادامه خواهد داد و به عنوان یکی از کادر فنی در تیم خواهد ماند. در ۲۹ اکتبر سال ۲۰۰۶ آشکار شد که فراری می‌خواست شوماخر به عنوان دستیار مدیر جدید منصوب گردد. بعد از این خبر واکنش های زیادی درخصوص خداحافظی او بیان شد و همه از خداحافظی او متاثر بودند و ابراز ناراحتی می کردند. خیابان ها مملو از جمعیتی بود که برای حمایت از او بنر و عکس به همراه داشتند و با او وداع می کردند و طرفداران او نیز اشک می ریختند. نشریات ایتالیایی نیز که همواره با او ارتباط خوبی نداشتند پس از خداحافظی این بزرگ مرد از دنیای فرمول یک متنی احساسی و عاطفی و سرشار از قدر دانی برای او به چاپ رساندند.


در سال ۲۰۰۷ نیز او به صورت افتخاری در چند مسابقه برای فراری به میدان رفت که هر بار با استقبال خوب طرفداران فرمول یک به پایان رسید. او در این فصل به عنوان دستیار جین تات مدیر فراری برای آن ها به پیست بازگشت و طرفدارانش از بودن او بسیار خشنود بودند چرا که در همه جا به شدت اعلام دلتنگی می کردند. مدیر فراری نیز در ادامه اعلام کرد که او با بودن در این پست بسیار خوشحال است و به کار خود ادامه خواهد داد.او نیز پس از آن مصاحبه کرد و گفت که در این سمت خوشحال هست و دوست دارد برای ارتقا بیشتر ماشین های فراری کمک کند و تمایل اش به رانندگی کردن زیاد است ولی در حال حاضر در حدی که بتواند برای تیم مفید باشد.
در سال ۲۰۰۸ نیز او کارش را در بهبود ارتقا سیستم ادامه داد و در مسابقات موتور سواری نیز به صورت تفریحی شرکت می کرد. او در مسابقات گرند پری بوداپست مجارستان نیز حضور داشت جایی که راننده فراری فلیپه ماسا به شدت دچار مصدومیت شد و از رقابت کنار رفت.

در سال ۲۰۰۹ و در اوایل سال ۲۹ ژانویه، به دلیل مصدومیت فلیپه ماسا که از سال گذشته هم چنان ادامه پیدا کرده بود تیم فراری اعلام کرد که برای جایزه بزرگ اسپانیا می خواهد شوماخر را ثبت نام کند. این در حالی بود که بعد از آن اعلام شد که برای مسابقات اروپایی تا جایی که این راننده برزیلی بتواند بازگردد شوماخر جایگزین وی خواهد بود. شوماخر نیز چون از رقابت های به این صورت دور بود شروع به تست موتورهای فراری برای مسابقه خود کرد. او در دور تمرینی نتوانست به صورت کامل این تست را پشت سر بگذارد و فراری درخواست مجددا امتحان را کرد ولی رانندگانی از جمله ویلیامز و ربول مخالف بودند و او نتوانست کار را ادامه دهد. زیرا در ادامه جهت مصدومیتی که از ناحیه گردن برای او در موتور سواری ایجاد شده بود نتوانست در مسابقات حاضر شود و فراری لوکا بوردر و گیان کارلو را جایگزین او کردند تا او بار دیگر برای بازگشت به پیست ناکام بماند. بعد از آن تیم فراری به بهانه تولد این کمپانی و قدردانی از مایکل که قهرمان بلامنازع رقابت های فرمول یک شده بود تصمیم گرفت در مارانلو ایتالیا جشن و مراسمی برپا کند و از این راننده بزرگ نیز قدر دانی به عمل آورد.


در سال ۲۰۱۰ اعلام شد که شوماخر اعلام کرده در ۴۱ سالگی می خواهد با تیم مرسدس بنز به میدان مسابقات باز گردد. او گفت که در سال قبل که تمایل به بازگشت داشته و نتوانسته به دلیل مصدومیت این کار را انجام دهد این بار تمایل دارد قراردادی با تیم مرسدس بنز که از سال های دور به دنبال جذب این راننده بوده است به پیست باز گردد و در کنار قهرمان آلمانی مرسدس نیکو روسنبرگ تجربه نشستن پشت ماشین بنز را نیز در کارنامه خود اضافه کند. او با راس برووان مدیر وقت بنز به توافق رسید و پس از آزمایشات تایید سلامت او برای آسیب دیدگی اش با قرار دادی به ارزش ۲۰ میلیون پوند به مدت سه سال به تیم مرسدس بنز پیوست تا دوباره خود را محک بزند.
بازگشت غیرمنتظره شوماخر به فرمول یک با بازگشت دو قهرمان فرمول یک یکی نیکو لودا که در سال ۱۹۸۲ در سن ۳۳ سالگی و نایخل مانسل در سال ۱۹۹۴ در سن ۴۱ سالگی مقایسه شد و او به نوعی این خاطرات را زنده کرد. شوماخر در ژانویه ۲۰۱۰ ۴۱ ساله می شد و خوان مانوئل سن بالاترین راننده فرمول یک بود که با ۴۶ سال سن در فرمول یک حضور پیدا کرده بود و به نوعی او را الگوی خود قرار داده بود. بسیاری معتقدند بازگشت دوباره مایکل به رقابت ها به شهرت او صدمه وارد کرد، اما او تمام تلاش خود را برای تیم نوپای مرسدس به کار گرفت و در سه فصل حضور در رقابت ها فقط یک بار روی سکو رفت. بازگشت او که در زیر خواهید خواند به خاطر شهرت و علاقه بیش از حد او به این حرفه و چشیدن دوباره بازگشت به پیست بوده است که مشخص بود که به شدت دلتنگ این مسابقات است علی رغم این که او خودش هم می دانست که شاید موفق نشود.
او در فصل ۲۰۱۰ برای اولین بار با ماشین مرسدس برای تست به پیست رفت و مدل مرسدس MGP W۰۱ بود. این مسابقه در فوریه ۲۰۱۰ در والنسیا برگزار شد. او در اولین مسابقه این فصل در گراند پری بحرین به مقام ششم رسید.

مرسدس بعد از آن برای گرند پری اسپانیا که در آن شوماخر به مقام چهارم رسید، ماشین های خود را ارتقا داد. در مراسم جایزه بزرگ موناکو، شوماخر پس از عبور از کنار فرناندو آلونسو از فراری در آخرین پیچ مسابقه، پس از این که آلونسو از دور خارج شد، به مقام ششم رسید. ولی بعد از آن او ۲۰ ثانیه به دلیل کنار زدن آلونسو از سوی فدراسیون جهانی فرمول یک و کارشناسانش جریمه شد و به مقام دوازدهم تنزل پیدا کرد. بعد از آن تیم مرسدس و شوماخر هر چه اعتراض کردند فایده ای نداشت و به همان صورت آن گرند پری به پایان رسید. در گرند پری ترکیه او در مسابقه چهارم شد و در رتبه بندی به مقام پنجم رسید که از زمان بازگشت اش به مسابقات این بهترین رتبه ای بود که به دست آورده است. در گرند پری والنسیا او پانزدهم و در گرند پری مجارستان به مقام یازدهم رسید. در مجارستان او به دلیل رانندگی خطرناک و سرعت غیر مجازش جریمه شد و تنزل رتبه پیدا کرد. بعد از آن او در گرند پری بلژیک هفتم شد. در بازی آخر پایان فصل ۲۰۱۰ در ابوظبی شوماخر تصادف بسیار بزرگی کرد و مصدوم شد ولی آسیب جدی زیادی ندید ولی از مسابقه کنار رفت و فصل برای او با ۷۲ امتیاز در جایگاه نهم به پایان رسید. او از سال ۱۹۹۱ در چنین جایگاهی قرار نگرفته بود.

مایکل شوماخر ، اسطوره تکرار نشدنی فرمول یک


در فصل ۲۰۱۱ اولین امتیازش در جایزه بزرگ مالزی رقم خورد. بعد در اسپانیا به مقام ششم و در کانادا به مقام چهارم رسید. در گرند پری کانادا نیز چهارم شد. در گرند پری بلژیک علی رغم این که از خط آخر مسابقه را شروع کرد به جایگاه خوب پنجم رسید. در گرند پری ایتالیا در جدال با لویس همیلتون انگلیسی به مقام چهارم دست پیدا کرد. در گرند پری ژاپن او در سه دور در رتبه اول قرار داشت. در هند کار خود را با رتبه پنجم به اتمام رساند و در آخرین مسابقه در ابوظبی در جایگاه شانزدهم قرار گرفت. او فصل را با ۷۶ امتیاز و رتبه هشتم به اتمام رساند و نسبت به فصل ۲۰۱۰ ۴ امتیاز و یک رتبه پیشرفت کرد. در فصل ۲۰۱۲ او در مرسدس با روزنبرگ درهمکاری کرد. شوماخر از مسابقه افتتاحیه جایزه بزرگ استرالیا کناره گیری کرد و در گرند پری مالزی در دور دوم در مالزی امتیاز کسب کرد. در چین شوماخر از ردیف جلوی روزنبرگ شروع به کار کرد، اما به دلیل یک چرخ آزاد بعد از خطای مکانیکی در طول یک توقف از دور مسابقات کنار رفت. در موناکو او یک پنالتی ۵ ثانیه ای جریمه شد و به خاطر پنالتی به مقام ششم رسید. در جایزه بزرگ اروپا او بالاخره بر روی سکو به عنوان نفر سوم ایستاد. او از زمان بازگشتش بهترین رتبه ای بود که به دست آورده بود. او در آن زمان با ۴۳ سال مسن ترین راننده ای بود که توانسته بود بر روی سکو برود.

او چند گرند پری را پشت سر گذاشت و پس از آن در اکتبر ۲۰۱۲ اعلام کرد که می خواهد برای دومین بار بازنشسته شود و از دنیای فرمول یک خداحافظی کند. تیم مرسدس بنز نیز برای جایگزینی او لوییس همیلتون انگلیسی را در نظر گرفته بود تا پس از خداحافظی او جایگزین این راننده بزرگ شود. او پس از این مسابقات گفت که هدف اش از بازگشت کسب مقام و رتبه خاصی نبوده است و فقط دلش می خواسته که دوباره در پیست به رقابت بپردازد. او این فصل را با رتبه ۱۳ ام رانندگان به پایان رساند.

حادثه منجر به آسیب دیدگی مایکل شوماخر:

دسامبر ۲۰۱۳ مایکل شوماخر به همراه اعضای خانواده و تنی چند از دوستان برای گذراندن تعطیلات به فرانسه رفت. در بیست و نهمین روز از این ماه آنها راهی دامنه های آلپ شدند تا ساعاتی را به اسکی کردن بپردازند. متاسفانه شوماخر در حین اسکی زمین خورده و از ناحیه سر دچار صدمه ای شدید شد. پس از این اتفاق ناگوار شوماخر با اورژانس هوایی به بیمارستان گرنوبل (Grenoble) انتقال یافت و در سریع ترین زمان ممکن تحت دو عمل جراحی مغز و اعضاب قرار گرفت. پس از مشاهده فیلم ۲ دقیقه‌ای دوربینی که روی کلاه ایمنی مایکل شوماخر، اسطوره فرمول یک هنگام حادثه اسکی روی برف نصب بود، مشخص شد که این راننده آلمانی در زمان اسکی که منجر به آن حادثه دلخراش شد شرایط کاملا عادی داشته و کاملا اصولی اسکی می‌کرده است. پس از مشاهده فیلم و تحقیقات صورت گرفته سرعت حدودی شوماخر هنگام اسکی در منطقه مربیل واقع در کوه‌های آلپ فرانسه تخمین زده نشد ولی هرگونه احتمال در مورد اشکال در چوب اسکی و عدم تعادل در اسکی کردن وی رد شد. با وجود عمل جراحی، شوماخر شرایط دشواری داشت، طوری که روز بعد پزشکان حال او را “بسیار سخت” توصیف کردند. پس از این حادثه هیچ گونه اخبار و جزئیاتی از سرنوشت شوماخر در دسترس نبود، چرا که خانواده او ترجیح دادند به دور از چشم خبرنگاران و رسانه ها روند درمان را طی کنند. اولین اظهار نظر رسمی از سوی خانواده شوماخر در آوریل ۲۰۱۴ شنیده شد. آنها اعلام کردند که قهرمان سابق فرمول ۱ برای لحظاتی هوشیار و بیدار شده است. سه ماه بعد مشخص شد مایکل دیگر در کما نبوده و بیمارستان گرنوبل را به مقصد بیمارستانی دیگر ترک کرده است. اندکی بعد نیز اعلام شد که شوماخر بیمارستان لاسنس را نیز ترک نموده و به خانه خود در سواحل دریاچه ژنو منتقل شده است.


در بیانیه ای که آن موقع منتشر شد، آمده بود: از این به بعد روند درمانی مایکل در خانه ادامه می یابد. در طول هفته ها و ماه های اخیر او پیشرفت هایی داشته؛ با این حال هنوز مسیر سخت و دشواری پیش روی وی قرار دارد. در سال ۲۰۱۵ خانم سابین کِم مدیر برنامه شوماخر نیز از بهبود وضعیت کلی او خبر داده بود. هر چند شنیده ها از بهتر شدن وضعیت کلی شوماخر حکایت داشت، اما وکیل او در سال ۲۰۱۶ مدعی شد که مایکل قادر به راه رفتن نیست. ظاهرا پس از انتقال شوماخر به خانه، بخشی ویژه برای استراحت و نگهداری از او ساخته شده و تیمی متشکل از ۱۵ پزشک خبره وظیفه مراقبت از وی را بر عهده دارند. بد نیست اشاره شود که هزینه این کار حدود ۱۱۵ هزار پوند برای هر هفته برآورد شده است. در نوامبر ۲۰۱۶ راس براون دوست نزدیک شوماخر و مدیر اسبق چند تیم فرمول یک از امیدواری دیگر دوستان و اعضای خانواده این اسطوره برای بازیابی سلامت کامل وی پرده برداشت. آقای براون در این باره به نشریه گاردین گفته بود:

ما به دیدار مایکل می رویم و با امید و دعا می خواهیم که او روزی سلامتی خود را بازیابی کند. از قول من گفته شده که او در حال بهبودی است، اما منظور من این نبود.خانواده شوماخر در شرایطی کاملا خصوصی روند درمان او را دنبال می کنند و من باید به این مساله احترام بگذارم. بنابراین قصد ندارم درباره وضعیت او صحبت کنم، جز اینکه همه ما بسیار امیدواریم در آینده نزدیک او را همانگونه که می شناختیم، ببینیم.

مجله بانت نیز در یکی از شماره های خود ادعا کرده بود مایکل می تواند دوباره راه برود. اما با شکایت وکیل شوماخر دست اندرکاران این مجله نتوانستند ادعای خود را در دادگاه هامبورگ ثابت کنند، به همین علت به پرداخت ۵۰ هزار یورو محکوم شدند. طبق گفته های وکیل، شوماخر نمی توانست راه برود، حتی با کمک پزشکان. در ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۷ گزارشی مبنی بر انتقال احتمالی شوماخر به ایالات متحده برای ادامه روند درمان منتشر شد. در این گزارش مجله آلمانی Bravo مدعی شده بود، خویشاوندان شوماخر در حال بررسی انتقال این راننده به مزرعه شخصی اش در دالاس تگزاس هستند. حضور دکتر مارک میکس متخصص برجسته مغز در آن سوی دنیا یکی از دلایل اصلی این تصمیم عنوان به شمار می رفت.


در آن موقع اظهار نظر آقای میکس بر این شایعات دامن زده بود. وی در این باره گفته بود:
ما تجربه زیادی درباره بیماران تروما داریم. به احتمال زیاد در اروپا کلینیکی نیست که به اندازه ما در این باره پرونده داشته باشد. برخی از رسانه ها از تجاوز هزینه های درمان خانگی شوماخر از ۲۰ میلیون پوند خبر دادند. همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، هزینه درمان شوماخر هر هفته حدود ۱۱۵ هزار پوند برآورد شده بود. پروفسور مارک ابرمن از مرکز نورولوژی با ابراز امیدواری نسبت به آینده اعلام کرده بود بر اساس یک تحقیق سوئدی ۳۰ الی ۴۰ درصد بیماران این چنینی پس از ۴ سال هوشیاری خود را بدست آورده و می توانند درک مناسبی از زندگی اطرافیان خود داشته باشند. طبق اطلاعات موجود شوماخر و خانواده وی در آن سال در شهر گلان سوئیس به سر می برند. اما برخی گزارش ها از انتقال قریب الوقوع وی به اقامتگاهی به مساحت ۳ هزار متر مربع در مایورکای اسپانیا خبر داده اند. این اقامتگاه ۳۰ میلیون دلار ارزش گذاری شده و قبلا به فلورنتینو پرز مدیر باشگاه رئال مادرید تعلق داشت. دو باغچه بزرگ، دو استخر شنا و مکانی مخصوص برای فرود هلیکوپتر از جمله ویژگی ها و امکانات خانه جدید شوماخر هستند.

بد نیست بدانید آخرین خبرهای به دست آمده در خصوص سلامت جسمانی او این است که خانواده شوماخر که در طول این ۵ سال درباره وضعیت او سکوت کرده‌اند از طریق فضای مجازی سعی می‌کنند نیمچه اطلاعاتی درباره شوماخر به گوش علاقه‌ مندان او برسانند. این خبر رسانی ‌ها غالباً به عهده سابینی کیم، مدیر برنامه‌های خانواده و «دفتر شوماخر» بوده است.سابیتی در تازه‌ترین حرف‌هایش که خبرگزاری فرانسه آن را منتشر کرده می‌گوید: «ما از طریق شبکه‌های اجتماعی با هواداران بسیاری در ارتباط هستیم. خانواده شوماخر آرزو دارند بتوانند تصویری قدرتمند از این ورزشکار ارائه دهند، نه اینکه بخواهند درباره حادثه ۲۹ دسامبر صحبت کنند. حتی پسر مایکل شوماخر، میک شوماخر نیز هیچ گاه به صورت صریح درباره ی وضعیت عمومی و سلامتی پدرش صحبت نکرده است. تنها فردی از جامعه ی فرمول یک که فرصت ملاقات با این قهرمان را داشته است رئیس FIA، ژان تاد بوده است. اما این مرد فرانسوی هیچ گاه صحبتی راجع به وضعیت او نکرده است. در سال گذشته، گزارشی هشدار دهنده در مورد وضعیت مایکل شوماخر از سوی مدیر سابق فراری، لوکا دی مونتزمولو منشتر شد که به سرعت توسط سخنگوی خانواده ی شوماخر، سابین کِم تکذیب شد.


در خبری تازه که منتشر شده است این است که قرار است مایک شوماخر، فرزند مایکل شوماخر راننده بزرگ، در رقابت های اتوموبیلرانی هاکنهیام، راننده خودروی فراری F۲۰۰۴ بوده و در این مسابقات شرکت کند.این مسابقات در ماه جولای برگزار خواهد شد و مایک شوماخر با همان خودرویی که پدرش موفق به فتح هفتمین عنوان جهانی خود شده بود، در رقابت های جایزه بزرگ آلمان طی هفته های آینده حضرو پیدا خواهد کرد. مایک شوماخر در حال حاضر در تیم فراری و در رقابت های فرمول دو مشغول کار است و با همان خودرویی که پدرش در سال ۲۰۰۴ موفق به کسب قهرمانی شد، در روزهای ۲۷ و ۲۸ ژوئن در این مسابقات حضور خواهد یافت.جالب اینجاست خود مایکل شوماخر نیز خاطرات خوبی از هاکنهیم داشته و ۴ بار آنجا موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است. فرزند وی نیز مسابقات قهرمانی فرمول ۳ اروپا FIA در مسیر راین در سال گذشته موفق به کسب عنوان قهرمانی در هاکنهیم شده بود.

در خصوص دیگر ویژگی ها و حواشی پیرامون زندگی او بدانید:

در طول این سال ها شوماخر بسیاری اوقات در طی دوران حرفه‌ای خود مورد تقدیر قرار گرفت. او در آوریل ۲۰۰۲ به خاطر سهم خود در ورزش و مشارکت در افزایش آگاهی‌ها درباره آموزش کودکان از او به عنوان یکی از قهرمانان ورزشی یونسکو نام‌برده شد. او دو بار در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴ برنده جایزه جهانی لاورز در فصل‌های سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ شد. او همچنین برای سال‌های ۲۰۰۱، ۲۰۰۳، ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ نامزد دریافت این جایزه شد. او با راجر فدرر با شش بار کاندید شدن در این جایزه بیش‌ترین تعداد نامزدی را دارد و تنها تایگر وودز توانسته بیشتر از این دو کاندید شود با هفت بار کاندید شدن. او دارای بیش‌ترین نامزدی برای بهترین ورزشکار موتور اسپرت است فرناندو آلونسو برای این جایزه دوبار ، سپاستین فتل سه بار و ولنیتو روسی پنج بار نامزد شدند و او شش بار به این مهم دست پیدا کرد. هم چنین او اولین ورزشکاری است که توانسته دو بار جایزه را دریافت کند.
به افتخار تلاش‌هایش برای بهبود ایمنی و ورزش، مدال طلای اداره تحقیقات فدرال و سازمان جهانی فرمول یک در سال ۲۰۰۶ به او داده شد او برای سال ۲۰۰۷ نامزد دریافت جایزه بهترین ورزشکار دفاع از حقوق بشر شد.
در سال ۲۰۰۸، انجمن فوتبال سوئیس او را به عنوان سفیر این کشور در سال ۲۰۰۸ معرفی کرد. مجله فوربس در سال ۲۰۰۴ او را به عنوان دومین ورزش‌کار پردرآمد جهان معرفی کرد.در سال ۲۰۰۵، مجله یورو بیزینس شوماخر را به عنوان اولین ورزش‌کار پولدار جهان معرفی کرد. حقوق سال ۲۰۰۴ او حدود ۸۰ میلیون دلار گزارش شده‌است. مجله فوربس او را در رتبه ۱۷ در فهرست “قدرتمندترین افراد مشهور جهان” قرار داد. سهم قابل‌توجهی از درآمد او از تبلیغات حاصل می شد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل