نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

زندگینامه مایکل جردن ؛ گربه سیاهی که در تاریخ بسکتبال ماندگار شد

22 13

مایکل جردن با نام مستعار MJ، از بازیکنان اسبق امریکایی بسکتبال است که در تیم‌های شیکاگو بولز و واشینگتن ویزارد بازی می‌کرد و موفق شد در شش سری از مسابقات NBA، جایزه بهترین بازیکن را در ۵ دوره به خود اختصاص دهد. وی در حال حاضر مدیر و مالک تیم شارلوت هورنتزنیز می باشد.
مایکل جفری جردن یکی از بزرگترین، تاثیرگزار ترین و هم چنین یکی از محبوب ترین بازیکنان دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ شناخته می شود.

مایکل جردن و افتخاراتی که در دنیای بسکتبال نظیر ندارد


زندگینامه مایکل جردن: 
مایکل جردن در هفدهم فوریه سال ۱۹۶۳ در بروکلین در شهر نیویورک متولد شد و قد او ۱۹۸ سانتی متر و وزن او ۹۸ کیلوگرم می باشد. او چهارمین فرزند یک خانواده ۷ نفره بود. پدر او جیمز جردن، به عنوان ناظر فنی در کارخانه جنرال الکتریک و مادرش دولوریس، کارمند بانک بود. بلافاصله پس از تولد مایکل، جیمز و دولوریس احساس کردند که خیابان های بروکلین مکان امن و مناسبی برای خانواده نیست، بنابراین تصمیم گرفتند که به ویلمینگتون در کالیفرنیای شمالی مهاجرت کنند. پدر مایکل جردن به او آموخت که در زندگی از تلاش و کوشش دست نکشد و به زندگی خیابانی آلوده نشود.
پس از گذشت چند سال مایکل در دوران نوجوانی خود به ورزش علاقه ‌مند شد. عشق به بازی بیسبال که در وجود پدرش موج می زد سبب شد تا مایکل نیز به این ورزش علاقه مند شود. علاقه مندی مایکل و جیمز به بیسبال به نحوی بود که آن‌ها ساعت‌ها در حیاط منزل خود بیسبال بازی می‌کردند. از طرفی برادر بزرگتر مایکل، لری که به عنوان یک فرد موفق، الگوی زندگی او بود، به بسکتبال علاقه شدیدی داشت و مایکل خیلی زود توانست در این رشته کسب مهارت کند و پله های ترقی را به سرعت طی نماید.


او به عنوان یک دانش آموز دبیرستانی در مدرسه تصمیم گرفت که به یک تیم دانشگاهی ملحق شود، اما به دلیل کم تجربگی این امکان برای او میسر نشد. او بی وقفه و به صورت خستگی ناپذیر تمرین می‌کرد وهمین امر سبب شد تا در تابستان سال بعد قد او چهار اینچ اضافه شود و همین پشتکار او در تمرینات باعث شده بود که او به تیم مک دونالد دعوت شود و بتواند در هر بازی ۲۵ امتیاز کسب نماید. بعد از اتمام دبیرستان وی توانست در سال ۱۹۸۱ از دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل، بورس تحصیلی در رشته بسکتبال کسب کند و تحت نظریک مربی فوق العاده به نام دین اسمیت به کار خود ادامه دهد.
تیم دانشگاه کارولینای شمالی موفق شد با جامپ شات جردن در مقابل تیم دانشگاه جرج ‌تاون پیروز و قهرمان رقابت‌های انجمن ملی ورزشکاران دانشگاهی شود. مایکل‌جردن در مسابقات کنفرانس غرب لیگ دانشگاهی به عنوان امتیاز آورترین بازیکن شناخته شد. او پس از پیوستن به لیگ ان بی ای، در سال ۱۹۸۴ کالج را ترک کرد و در سال ۱۹۸۵ زندگی حرفه ای خود را به همراه بسکتبال با دریافت مدرک لیسانس در رشته جغرافیا ادامه داد.


در رسانه‌‌های خبری از وی به عنوان بازیکن دانشگاهی نام برده می‌شد. او پس از گذشت چند سال کارولینای شمالی را ترک کرد و به تیم شیکاگو بولز در ان بی ای دعوت شد. مایکل جردن پس از پیوستن به تیم شیکاگو بولز عضو تیم بسکتبال ایالات متحده امریکا شد و در سال ۱۹۸۴ در لس انجلس امریکا موفق به کسب مدال طلای المپیک شد.
جردن بازی حرفه ای بسکتبال را از سال ۱۹۸۴ در تیم شیکاگو بولز آمریکا آغاز نمود او به عنوان بازیکن ذخیره سم بویی بازیکنی که منتخب تیم پورتلند تریل بلیزرز بود، انتخاب شده بود.
در این تیم بازیکنان افسانه‌ای مانند حکیم اولاجون، جان استاکتون و چارلز بارلکی نیز حضور داشتند. او به سرعت توانست استعداد خود را به نمایش بگذارد و کمک کرد تا این تیم را به مرحله پلی‌آف برساند و به طور متوسط در هر بازی ۲۸.۲ امتیاز را در آن فصل را از آن خود کند. وی به خاطر تلاش های خود در این بازی ها توانست جایزه NBA Rookie of the Yearرا کسب کند و برای بازی‌های آل استار انتخاب شود. در حالی که دومین فصل بازی ‌ها را به دلیل مصدومیت از دست داده بود ولی در سال های ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۷توانست رکورد ویلت چمبرلین را در یک فصل با بیش از ۳۰۰۰ امتیاز بشکند. در اواخر دهه ۱۹۸۰ شیکاگو بولز تبدیل به یک تیم بسیار قوی شد و حضور مایکل جردن در این تیم سهم به سزایی درکسب این موفقیت داشت.


تیم شیکاگو بولز در سال ۱۹۹۰ به فینال کنفرانس غرب راه یافت و سال بعد با شکست تیم لس آنجلس لیکرز اولین عنوان قهرمانی در ان بی ای را به خود اختصاص داد. جردن به عنوان یک فوق ستاره و با استفاده از قدرت و توانایی خود در این تیم توانست رهبری آن را عهده دار شود. در سال ۱۹۹۲ توانست تیم پورتلند تریل بلیزرز را شکست دهد و برای دومین بار عنوان قهرمانی مسابقات ان بی ای را کسب نمایند. در سال بعد نیز سومین قهرمانی خود را در دنیای بسکتبال از آن خود نمود.

سبک بازی و روحیه رقابت پذیری او یادآور جولیوس اروینگ، فوق ستاره بسکتبال بود که در دهه ۱۹۷۰ بازی می کرد. توانایی او در پرش های باور نکردنی و آویزان شدن از حلقه بسکتبال باعث شده تا هواداران وی در سراسر دنیا از حرکات شگفت انگیز او متحیر باشند. مایکل جردن الگوی تمام بسکتبالیست های جهان است.
در سال ۱۹۹۳ شیکاگو بولز پس از مغلوب کردن تیم نیویورک نیکس در چند بازی پلی‌آف ، به دیدار نهایی راه یافت و برای سومین سال پیاپی قهرمان شد. اما در ششم اکتبر سال ۱۹۹۳جهان ورزش با یک خبر تکان دهنده روبرو شد مایکل جردن پس از مرگ پدرش از دنیای بسکتبال خداحافظی کرد. خداحافظی او تیتر نخست روزنامه های جهان شد.
در ۲۳ جولای سال ۱۹۹۳ جیمز جردن پدر مایکل هنگامی که در مسیر شارلوت به ویلینگتون در کارولینای شمالی بود، توسط دو سارق ربوده شد و به قتل رسید. جسد وی پس از یازده روز در داخل یک باتلاق پیدا شد. قاتلین وی پس از دستگیری توسط دادگاه به اعدام محکوم شدند. از دست دادن پدر مایکل، باعث ایجاد ضربه روحی شدیدی برای او شد. سه ماه بعد در اکتبر سال ۱۹۹۳ بعد از کسب سه عنوان قهرمانی پیاپی، جردن در سن ۳۳ سالگی اعلام بازنشستگی کرد و اعلام نمود که دیگر تمایلی برای ادامه دادن با بازی ها را ندارد.
بد نیست بدانید او ستاره ای است که دو بار از دنیای بسکتبال خداحافظی کرد ولی به خاطر عشق و علاقه است دوباره به این ورزش بازگشت.


در اوایل سال ۱۹۹۴ جردن تصمیم گرفت که به یک سرگرمی جدید بپردازد که این سرگرمی چیزی جز بیسبال نبود. هر چند که او از حدود ۱۰ سال پیش از آن و در دوران دبیرستان بازی بیسبال را کنار گذاشته بود ولی با این حال او توانست در همان سال قراردادی را با تیم شیکاگو وایت ساکس امضا کند. او یک فصل در تیم Double-A Birmingham Barons بازی کرد. تجربه ۱۷ ماهه بازی در تیم بیسبال نشان داد که او نمی تواند یک بازیکن واقعی بیسبال باشد. با گذشت زمان او دریافت که به استراحت بیشتری نیاز دارد. پس از چند ماه دور بودن از میادین ورزشی، در ۱۷ مارچ سال ۱۹۹۵ جردن به منابع رسانه‌ای اعلام کرد که “من بر می گردم” و بازگشت دوباره خود به ان بی ای را جشن گرفت، اما به دلیل دور بودن از عرصه ورزش کمی افت کرده بود. در همان سال تیم شیکاگو بولز در بازی پلی آف مغلوب تیم اورلاندو مجیک شد. این باخت سبب شد تا فوق ‌ستاره بازی های بسکتبال، مصمم تر از قبل به تمرینات خود ادامه دهد و به طرفداران خود نشان دهد که می تواند هم چون گذشته پیروز میدان باشد.
جردن در ماه مارس سال ۱۹۹۵ با بازی کوتاه مدت خود در لیگ برتر بیسبال خداحافظی کرد و دوباره به تیم بسکتبال شیکاگو بولز پیوست. در روز پدر و در سومین سالگرد فوت پدرش، حضور او منجر به پیروزی آن ها در مسابقات قهرمانی ۱۹۹۵-۱۹۹۶ در مقابل تیم سیاتل سوپرسونیکس شد. افرادی که شاهد این رقابت بودند اذعان داشتند که هرگز درخشش جردن را در این مسابقه از یاد نخواهند برد.


شیکاگو بولزدر فصل ۱۹۹۷-۱۹۹۶شرایط سختی پیدا کرد و نتوانست به مرحله نهایی پلی آف راه پیدا کند. بیماری و اسیب دیدگی برخی از بازکنان برای این تیم درد ساز شده بود. علی رغم اینکه او به ویروس معده مبتلا شده بود، ولی در این رقابت شرکت کرد و به همراه تیم پنجمین قهرمانی را برای ان بی ای کسب نمود.
درسال ۱۹۹۸-۱۹۹۷ یک بار دیگر شیکاگو بولز به مرحله پلی آف رسید و همانند سالهای گذشته ششمین قهرمانی را از آن خود نمود. در فصل بعد این مسابقات، مایکل جردن بسیار قوی‌تر در میادین ظاهر شد و توانست در هر بازی میانگین ۳۰.۴ امتیاز را کسب کند.
حضور او در هشتاد و دو بازی در یک فصل باعث کسب پیروزی این تیم در ۷۲ بازی شد و نیز عنوان قهرمانی در مسابقه فینال ان بی ای در برابر تیم یوتا جاز Utah Jazz را کسب نمود .
در ۱۳ ژانویه ۱۹۹۹ جردن برای آخرین بار اعلام بازنشستگی کرد. او گفت که به احتمال ۹۹ درصد مطمئن است که هرگز بازی نخواهد کرد و بلافاصله بخشی از سهام تیم واشنگتن ویزاردز را خریداری نمود.
او سومین سیاه پوستی بود که مالکیت یکی از تیم های ان بی ای را به خود اختصاص داده بود. او هم چنین بخشی از سهام تیم هاکی واشینگتون کپیتالز را نیز خریداری کرد. او در سن ۳۸ سالگی، بعد از سه سال بازنشستگی در سپتامبر ۲۰۰۱ اعلام کرد که می خواهد در تیم واشینگتون ویزارد بازی کند.
وی در یک نشست خبری که برای بازگشت دوباره او به عرصه ورزش ترتیب داده شده بود اظهار داشت:

” مي‌دانم كه از لحاظ جسمي مانند ۲۵ سالگي ‌ام نيستم، ولي مي‌توانم مانند گذشته بسكتبال را در سطح بسيار بالايي بازي كنم”.

حضور جردن درتیم واشنگتن ويزاردز كه در فصل قبل تنها توانسته بود در ۱۹ بازي موفقیت کسب کند، اتفاقات جدیدی را به همراه داشت.
جردن پس از اين كه براي سيزدهمين بار در تيم منتخب ستارگان NBA قرار گرفت، همراه واشنگتن ويزاردز براي حضور در پلي‌آف تلاش كرد، ولي به دليل آسيب ديدگي زانو نتوانست تيمش را در ادامه فصل همراهي كند.

المپیک و تیم ملی:
مایکل جردن به عنوان کاپیتان تیم ملی ایالات متحده امریکا رهبری این تیم را بر عهده داشت و توانست در هر بازی رکورد فوق العاده ای را از خود به ثبت برساند. انتخاب بابی نایت به عنوان سرمربی برای تیما کار پیچیده و بحث برانگیزی بود که تا مدتی داستان زیادی را برای جردن بوجود آورد. جردن در مورد رابطه خود با او این طور عنوان کرد:
او بهترین ها را برای بازیکنانش می خواهد و از این نظر رفتار او تا حدودی شبیه به دین اسمیت ( اولین و بهترین مربی وی) است، البته به استثنای طرز گفتار او که من می‌توانم این مساله را نیز حل و فصل کنم. او ثابت کرد که می‌توان با تلاش زیاد به هماهنگی رفتاری رسید.
سم پرکینز، که سه سال پیایی به عنوان هم تیمی او درتیم کارولینای شمالی بازی می کرد و عضو تیم المپیک ۱۹۸۴ نیز بود، در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۶ بیان کرد که بابی نایت باعث شد که مایکل جردن در برابر تیم دتلف شرمپف Detlef Schrempf و نیز تیم آلمان غربی پس از ۶ دوره بازی گریه کند.


بابی نایت در حضورچندین هزار نفر از طرفدارانش به مایکل جردن گفته بود “که این بدترین بازی بود که تا به حال انجام داده ای و باید از همه طرفداران عذرخواهی کنی” .
او با شنیدن این حرف به گریه افتاد اما او با بازی فوق العاده خود این رفتار بابی نایت را به گونه دیگری پاسخ داد. مایکل پیش از آغاز بازی گلدن مدال گیم یادداشتی را بر روی تخته سفید در اتاق رختکن نوشت :

“مربی نگران نباش، دیگر چیزی برای از دست دادن وجود ندارد”.

در اوایل دهه ۱۹۹۰ زمانی که انجام بازی توسط بازیکنان حرفه‌ای تیم بسکتبال دربازی های المپیک به صورت قانونی اجرا شد، اسکاتی پیپن هم تیمی مایکل جردن، از او درخواست کرد تا عضو تیم ایالات متحده امریکا شود.

مایکل با توجه به تجربیات خود در بازی‌های المپیک ۱۹۸۴ گفت:

” من نمی دانم که برخورد بابی نایت به عنوان سرمربی چگونه خواهد بود زمانی که در کارولینای شمالی بودم، چیز هایی درمورد بابی نایت شنیده بودم، اما دین اسمیت هم از من خواسته بود تا در المپیک ۱۹۹۶ شرکت کنم. فکر می کنم که اگر هر مربی دیگری هم بود این توصیه را می‌کرد.

علی رغم تمام اختلافاتی که ما بین مایکل و بابی نایت وجود داشت، سرانجام رابطه صمیمی و آرامشی در بین آن ها بوجود آمد و بابی نایت بینش و دید خود را نسبت به او عوض کرد.
او این دیدگاه را درمورد استعداد و پتانسیل فوق العاده مایکل با مدیران و مسئولین ان بی ای در طول انجام آزمایشات المپیک به اشتراک گذاشت. سال بعد یعنی سال ۱۹۹۳ مایکل جردن بابی نایت را برای مراسم اولین دوره بازنشستگی خود دعوت کرد.
در تابستان سال ۱۹۸۴ مایکل جردن به عنوان یکی از بازیکنان تیم بسکتبال ملی آمریکا برای اولین بار در رقابت‌های المپیک شرکت نمود. این رقابت‌ها در لس آنجلس برگزار می شد و تیم آمریکا موفق به کسب عنوان قهرمانی و مدال طلا در المپیک شد.
بازی‌های المپیک سال ۱۹۹۲ به عنوان یکی از پربارترین المپیک ها برای وی به شمار می آیند. در این بازی ها بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ ورزشکار به نمایندگی از ۱۶۹ کشور شرکت کرده بودند. جردن در المپیک سال ۱۹۹۲ بارسلونا عضو تیم امریکا بود و این تیم با مایکل‌جردن توانست دومین طلای المپیک را از آن خود کند.


از افتخارات و دستاوردهای فردی مایکل جردن می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

بازیگری:


او به عنوان هنرپیشه در سال ۱۹۹۶ در فیلم سینمایی جم فضایی Space Jam و هم چنین در انیمیشن باگز بانی ایفای نقش نمود. جردن در فیلم جم فضایی عنوان کرد که در تمام مدتی که برای تیم شیکاگو بولز بازی می کرده، پیراهن تیم دانشگاهی خود در زیر لباس ورزشی اش می پوشیده و اعتقاد داشته که این کار برایش شانس و موفقیت می آورد.
حضور در کاخ سفید:
او در ۲۲ نوامبر سال ۲۰۱۶ در مراسم مدال آزادی ریاست جمهوری اوباما در کاخ سفید حضور پیدا کرد.


در این مراسم ۲۱ نفر از جمله: کریم عبدالجبار، رابرت دنیرو، بیل‌گیتس، مارگارت همیلتون، تام ‌هنکس، رابرترد فورد، دایانا رایس نیز حضور داشتند. این مراسم به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی پخش شد و مورد استقبال زیادی در سر تا سر جهان قرار گرفت.

زندگی خصوصی مایکل جردن
مایکل جردن در سپتامبر ۱۹۸۹ با خوانیتا ونوی ازدواج کرد و ثمره این ازدواج دو پسر به نام های جفری مایکل و مارکوس جیمز و یک دختر به نام جاسمین است. این ازدواج به دلیل اختلافات زناشویی در ۴ ژانویه ۲۰۰۲ منجر به طلاق شد اما پس از مدت کوتاهی آن دو به زندگی مشترک خود بازگشتند. در طی این مدت آن ها بارها و بارها تصمیم به جدایی گرفتند که در نهایت در ۲۹ سپتامبر ۲۰۰۶ برای همیشه از یکدیگر جدا شدند و حکم نهایی طلاق برای آن ها صادر شد. آن ها اعلام کردند که این تصمیم کاملا آگاهانه و دوستانه گرفته شده است.گفته شده که هزینه طلاق این دو بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار بوده است که به گران ترین طلاق دنیا مشهور است.
بعد از این جدایی، مایکل با ایوت پریتو آشنا شد و این آشنایی به نامزدی آن ها منجر شد. ایوت پریتو که گفته می شود دوست دختر پیشین انریکه ایگلسیاس بوده، یک سوپر مدل کوبایی-آمریکایی است و در ۲۷ آوریل سال ۲۰۱۳ با مایکل ازدواج کرد. آن ها مراسم ازدواج خود را در کلیسایی که دونالد ترامپ با ملانیا ازدواج کرده بود، برگزار کردند. هزینه مراسم این عروسی ۱۰.۱ میلیون دلار تخمین زده شده است.
بر اساس گزارش مجله People این زوج از ماه ها قبل برای مراسم ازدواج خود برنامه ریزی کرده بودند. ثمره ی این ازدواج دو دختر دو قلو به نام های ایزابل جردن و ویکتوریا جردن می باشد که در ۹ فوریه ۲۰۱۴ متولد شدند. بعد از به دنیا آمدن دوقلوها، ایوت و مایکل بیش از پیش عاشق هم شدند. به نظر می رسد که ایوت ۳۷ ساله و مایکل ۵۲ ساله دیگر تمایلی برای بچه دار شدن مجدد ندارند و تصمیم دارند تمام وقت خود را برای خانواده هفت نفره صرف کنند.
به نظر می رسد این ستاره بسکتبال که الهام بخش بسیاری از بسکتبالیست های سراسر جهان است حرف دیگری در زندگی زناشویی برای گفتن پیدا کرد و می داند که چگونه در اعضای خانواده خود تعادل برقرار کند.


دو پسر خوانیتا و مایکل، جفری و مارکوس هر دو در کالج بسکتبال بازی می‌کردند و آرزو داشتند که بتوانند به ان بی ای بپیوندند. جفری در سال ۲۰۰۷ به تیم بسکتبال دانشگاه ایلینویز پیوست. مایکل و همسر سابقش خوانیتا هر دو از این تصمیم جدی استقبال کردند و سعی کردند که از او پشتیبانی کنند تا او بتواند به ان بی ای راه یابد.
مایکل در برنامه‌ای که از تلویزیون پخش شد، گفت:

” تنها چیزی که ما سعی کردیم به جفری بگوییم این است که تو سطح انتظارات دیگران را از خودت را تعیین می کنی به هیچ عنوان در این دنیا نمی توانی انتظارات شخص دیگری را در مورد خودت برآورده کنی”.

جفری به مدت سه فصل از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ در دانشگاه ایلینوییز بازی کرد. سپس پیش از بازنشستگی به مدت یک فصل از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ به دانشگاه فلوریدای جنوبی رفت. بعد از آن او به عنوان مدیر برنامه آموزش شرکت نایک انتخاب شد. پسر کوچکتر مایکل، مارکوس نیز به مدت سه فصل از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ در تیم UCF Knights بازی کرد. در نهایت او یک فروشگاه لوازم ورزشی و کفش بسکتبال را در فلوریدا افتتاح کرد. مادرش خوانیتا در سال ۲۰۱۳ گفت:” هر دوی آن ها می خواستند که مانند پدرشان باشند اما به جایی رسید که گفتند ما نمی خواهیم که به لیگ ان بی ای برویم”.
خانه استیک مایکل جردن
در سال ۱۹۹۸ مایکل جردن کسب و کار جدیدی را راه اندازی و رستورانی تحت عنوان خانه استیک مایکل جردن را تاسیس کرد. این رستوران با سبک و سلیقه او طراحی شده است و دارای مساحتی برابر با ۷ هزار متر مربع با ۱۵۰ صندلی در رستوران و ۶۰ صندلی در قسمت بار می باشد که در گرند سنترال ترمینال واقع شده است.


ثروت مایکل جردن
در سال ۲۰۱۶ ارزش تمام معاملات، پیشنهادات تبلیغاتی، املاک، شرکت ها، سرمایه گذاری ها و دارایی های دیگر او در حدود ۱.۱۴ میلیارد دلار تخمین زده شده است. او در یک خانه ۵۶ هزار فوت مربعی به ارزش ۲۹ میلیون دلار زندگی می کند که دارای یک سالن ورزشی، زمین بسکتبال مطابق با استانداردهای ان بی ای، یک زمین تنیس، فضای سبز و یک مهمان خانه سه خوابه است. با وجود این که مایکل جردن دوران بازنشستگی خود را طی می‌کند ولی درآمد او از بازیکنانی مانند لبرون جیمز و کوبی برایانت نیز بیشتر است. به دلیل بستن قرارداد ۲۴میلیارد دلاری اش با شبکه ای اس پی ان و تی ان تی ثروت هنگفتی به دست آورد. او سالانه ۱۰۰ میلیون دلار از حق امتیاز نایک درآمد دارد این در حالی است که در تمام دورانی که بسکتبال بازی می کرد تنها توانسته بود ۹.۲ میلیون دلار درآمد داشته باشد.
او یک جت خصوصی دارد که علامت مخصوص او برروی آن حک شده است. ارزش خانه رویایی مایکل جردن در فلوریدا ۱۲.۸میلیون دلار تخمین زده شده است.
او در صدد است تا زمین گلف خصوصی برای خود احداث کند. در نزدیکی شهر شارلوت در واشنگتن نیز خانه ای به ارزش ۲.۸میلیون دلار خریداری کرده است. او در شیکاگو خانه ای به ارزش ۲۹ میلیون دلار دارد که به تازگی قصد فروش آن را دارد.


قایق تفریحی ۴۷ متری او که به نام Mr. Terrible معروف است، قایق بسیار لاکچری و اشرافی می باشد. او با برند Swoosh قراردادی به ارزش ۲ و نیم میلیون دلار امضا نمود. شرکت ام جی در سال ۲۰۰۳ بهترین محصولات خود را با برند جردن به بازار عرضه کرد. جالب است بدانید که او در سال گذشته توانست ۶۵ درصد از بازار امریکا را به خود اختصاص دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل