نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

معرفی تیم های حاضر در لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۹ (بخش دوم)

Volleyball nation 2019

لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۹ با حضور ۱۶ تیم برگزار شده است. روز گذشته به معرفی ۸ تیم اول پرداختیم و حالا به معرفی سایر تیم های باقی مانده خواهیم پرداخت.

معرفی تیم های حاضر در لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۹

ایران

اگر چه تیم ملی والیبال ایران هنوز راه زیادی را برای کسب موفقیت در پیش دارد، اما آن ها در مسیر پیشرفت هستند و از جمله نمونه آن می توان به حضور این تیم در جمع ۶ تیم پایانی لیگ جهانی والیبال در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد (رقابت هایی که در آن ایران با قبول شکست مقابل ایتالیا در رده چهارم قرار گرفت) و یا اولین تجربه این تیم در رقابت المپیک که با کسب مقام پنجمی بازی ها ۲۰۱۶ ریو همراه بود.

از زمان اولین حضور والیبال ایران در رقابت لیگ جهانی والیبال در سال ۲۰۱۳، این کشور همواره یکی از تیم ها همیشه حاضر در گروه یک رقابت ها بوده و برای تمامی تیم ها دردسر ایجاد کرده است. آن ها امسال چهارمین حضور پیاپی خود را در این بازی ها تجربه خواهند کرد.

ایران در ۴ دوره اخیر رقابت ها والیبال قهرمانی مردان جهان حاضر بوده است و در رقابت ها سال ۲۰۱۴ که در کشور لهستان برگزار می شد پس از شکست مقابل تیم قدرتمند روسیه از رسیدن به دور نهایی بازماند و به رتبه ششم رسید. در رقابت سال ۲۰۱۸ ایران به مقامی بهتر از سیزدهم دست نیافت. والیبال ایران در دو دوره اخیر قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ نیز به مقام قهرمانی رسیده است.

تیم ملی والیبال ایران در مسابقات لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۷ در رتبه یازدهم قرار گرفت و سال گذشته نیز در اولین دوره بازی ها لیگ ملت ها والیبال به رتبه دهم رسید.

ایتالیا

تیم ملی والیبال ایتالیا در رقابت های والیبال بازی المپیک ۲۰۱۶ ریو به مدال نقره رسید. آن ها در سومین تلاش خود برای کسب مدال طلای المپیک پس از بازی ۱۹۹۶ آتلانتا و ۲۰۰۴ آتن، این بار در دیدار پایانی مغلوب برزیلِ میزبان شدند. با این وجود ایتالیا در سال ۱۹۹۰، ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ موفق شد در رقابت والیبال قهرمانی جهان به مقام نخست دست یابد. در دوره های اخیر این رقابت ها نیز این تیم در مسابقات سال ۲۰۱۴ که به میزبانی لهستان برگزار شد در رده ۱۳ جدول نهایی قرار گرفت. در مسابقات سال گذشته این تیم نتوانست در مسابقاتی که در ایتالیا برگزار می شد به جمع ۴ تیم برتر راه پیدا کند و در نهایت پنجم شد. این تیم همچنین در اولین دوره مسابقات لیگ جهانی از رسیدن به جمع 6 تیم پایانی باز ماند و در نهایت در مکان هشتم جدول پایانی به کار خود خاتمه داد. در رقابت سال جاری لیگ ملت والیبال، ایتالیا با تیمی جدید و بازیکنانی با استعداد روانه مسابقات خواهد شد.

علی رغم اینکه تیم ملی والیبال ایتالیا موفق شده بود در رقابت قهرمانی اروپای سال ۱۹۴۸ نیز افتخار آفرینی کرده و در جایگاه سوم قرار گیرد، در اوایل دهه ۱۹۷۰ بود که این تیم توانست خود را به عنوان یکی از تیم قدرتمند این ورزش معرفی کند. ایتالیا در بازی المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس به مدال برنز رقابت های والیبال دست یافت و پس از آن بود که این تیم تحت هدایت خولیو ولاسکو، دوران پر افتخار و حکمرانی طولانی مدت خود را آغاز کرد.

بین سال  ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۵، تیم ملی والیبال ایتالیا سه عنوان قهرمانی جهان، یک قهرمانی جام جهانی، ۶ عنوان قهرمانی در اروپا، ۸ قهرمانی در لیگ جهانی و ۳ مدال مختلف در بازی المپیک کسب کرد. ایتالیا در هر ۲۸ دوره رقابت لیگ جهانی والیبال حاضر بوده است که از این نظر تنها برزیل در این رکورد با کشور چکمه ای اروپا برابری می کند. والیبال ایتالیا در یک دهه اول آغاز این مسابقات، حاکم بلامنازع رقابت بوده است، به طوری که این تیم در ۱۱ دوره ابتدایی لیگ جهانی والیبال، 8 بار قهرمان شده است.

ژاپن

در فاصله یک سال تا آغاز بازی المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو، ژاپن یکی از تیم ها اصلی شرکت کننده در رقابت لیگ ملت های والیبال در سال ۲۰۱۹ محسوب می شود. این تیم در رقابت های سال گذشته که اولین دوره این مسابقات در فرمت جدید بود نیز در رده دوازدهم قرار گرفت.

ژاپن ابتدا در بازی های المپیک ۱۹۶۴ توکیو به مدال برنز بازی های والیبال رسید، سپس  در المپیک ۱۹۶۸ مکزیک به مدال نقره دست یافت و در نهایت در بازی های المپیک ۱۹۷۲ مونیخ به مدال طلای این رقابت ها رسید. این تیم در دهه های بعدی نتوانست به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند. والیبال ژاپن ۳ دوره متوالی از رسیدن به بازی های المپیک باز ماند و پس از رسیدن به المپیک ۲۰۰۸ پکن نیز نتوانست توفیقی کسب کرده و در همه دیدارها مغلوب شد. ژاپنی ها از صعود به المپیک ۲۰۱۲ لندن باز ماندند و حتی در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو که در کشور ژاپن برگزار می شد نیز ناکام بوده و پس از قرار گرفتن در رده هفتم، از رسیدن به آخرین دوره برگزار شده المپیک باز ماندند.

تیم ملی والیبال ژاپن موفق نشد به رقابت های قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۴ نیز راه یابد که این اولین غیبت آن ها در این مسابقات پس از ۵۴ سال بود. در رقابت های سال ۲۰۱۸ این تیم در مکان هفدهم قرار گرفت. آن ها پیشتر و در مسابقات قهرمانی جهان در سال های ۱۹۷۰ و ۱۹۷۴ به مدال بنز رسیده بودند.

ژاپن هشت بار در رقابت قهرمانی والیبال آسیا قهرمان شده است و همین تعداد قهرمانی را نیز در مسابقات والیبال بازی آسیایی کسب کرده است. والیبال ژاپن در سال ۲۰۱۷ برای بیست و چهارمین بار در رقابت لیگ جهانی والیبال شرکت کرد. در این سال آن ها در رتبه چهاردهم مسابقات قرار گرفتند که در مقایسه با بهترین عملکرد این تیم در تاریخ مسابقات (رتبه ششم در سال ۱۹۹۰، ۱۹۹۳ و ۲۰۰۸)، عملکرد خوبی محسوب نمی شود.

لهستان

لهستان از اواسط دهه ۱۹۷۰ میلادی همواره یکی از تیم های قدرتمند در عرصه والیبال ملی بوده است. آن ها در ۹ دوره از رقابت المپیک حاضر بوده اند که مدال طلای بازی های ۱۹۷۶ مونترال و رتبه پنجمی بازی های ۲۰۱۶ ریو، بهترین عملکرد این تیم در این مسابقات می باشد. تیم ملی والیبال لهستان در دهه ۲۰۱۰ با قدرت به عرصه جهانی بازگشت؛ این تیم در دو دوره پیاپی رقابت های قهرمانی جهان در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸، با پیروزی مقابل برزیل در فینال به مقام قهرمانی دست یافت. بازی های سال ۲۰۱۴ در لهستان و رقابت های سال ۲۰۱۸ نیز در ایتالیا و شهر تورین برگزار می شد.

لهستان که از زمان اولین دوره مسابقات قهرمانی والیبال جهان در سال ۱۹۴۹،  سهم بالایی در پیشرفت این ورزش داشته است، اولین قهرمانی خود را در این مسابقات در سال ۱۹۷۴ کسب کرده است.

تیم ملی والیبال لهستان پس از حضور در ۲۰ دوره از مسابقات لیگ جهانی والیبال (که با کسب یک رتبه سومی در سال ۲۰۱۱ در کشور لهستان و شهر گدانسک و نیز کسب قهرمانی در رقابت های سال ۲۰۱۲ در صوفیه بلغارستان همراه بود)، یکی از تیم های اصلی و مهمِ اولین دوره مسابقات لیگ ملت های والیبال در سال ۲۰۱۸ محسوب می شد. آن ها موفق شدند در رقابت های سال گذشته به جمع ۶ تیم برتر راه یابند، اما از رسیدن به مدال باز مانده و در نهایت در رتبه پنجم به کار خود پایان دادند.

در رقابت های قهرمانی اروپا نیز این تیم ۵ بار به مقام نایب قهرمانی رسید و یک بار هم سوم شد. تیم ملی والیبال لهستان تنها یک بار به مقام قهرمانی این مسابقات رسیده است که این عنوان نیز با برتری ۳-۱ این تیم مقابل فرانسه در دیدار نهایی رقابت های سال ۲۰۰۹ به دست آمده است.

پرتغال

پرتغال پس از سقوط و حذف کره جنوبی در رقابت سال گذشته لیگ ملت های والیبال، برای اولین بار در این مسابقات حاضر می شود. این تیم سال گذشته و پس از پیروزی خانگی مقابل جمهوری چک در دیدار انتخابی به مسابقات سال ۲۰۱۹ راه یافت.

تیم ملی پرتغال تنها دو بار در رقابت های قهرمانی والیبال جهان حاضر بوده است که بهترین رتبه این تیم نیز کسب مقام هشتمی در سال ۲۰۰۲ بوده است. این تیم تاکنون به رقابت های والیبال بازی های المپیک راه نیافته است. بهترین رتبه این تیم در رقایت های والیبال قهرمانی اروپا، به کسب رتبه چهارم در اولین دوره مسابقات در سال ۱۹۴۸ و از بین ۶ تیم شرکت کننده بوده است. آخرین حضور این تیم در رقابت های قهرمانی والیبال اروپا در سال ۲۰۱۱ بوده است.

در سال ۲۰۰۷، پرتغال میزبان تقابل ۴ تیم نهایی رقابت های والیبال لیگ اروپا بود که با قبول شکست ۳-۲ مقابل اسپانیا در دیدار نهایی، از کسب اولین عنوان قهرمانی تاریخ خود در رقابت های بین المللی والیبال باز ماند. آن ها در نهایت موفق شدند قهرمانی را تجربه کنند. در سال ۲۰۱۰ پرتغال موفق شد با پیروزی برابر اسپانیا در دیدار نهایی، به مقام قهرمانی لیگ والیبال اروپا دست یابد.

پرتغال برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ در رقابت های لیگ جهانی والیبال شرکت کرد و بهترین رتبه این تیم نیز مقام پنجمی این مسابقات در سال ۲۰۰۵ بوده است.

روسیه

روسیه (شامل کشور فعلی و نیز اتحاد جماهیر شوروی سابق) از اولین دوره های برگزاری رقابت های بین المللی والیبال، یکی از قدرت های سنتی و همیشگی این رشته ورزشی بوده است.

آن ها در سال ۱۹۴۸ و یک سال پس از تاسیس فدراسیون بین المللی والیبال به عضویت  این نهاد در آمدند. یک سال پس از آن نیز تیم خود را برای شرکت در رقابت های قهرمانی جهان به این مسابقات اعزام کردند. از آن زمان تا کنون، روسیه همیشه یکی از تیم های مطرح در عرصه رقابت های بین المللی والیبال بوده است که از جمله افتخارات این تیم می توان به کسب ۶ عنوان قهرمانی در رقابت های قهرمانی جهان، ۶ قهرمانی در جام جهانی والیبال و ۱۴ قهرمانی در رقابت های اروپا اشاره کرد.

تیم والیبال روسیه در رقابت های جام جهانی سال ۲۰۱۱ موفق ظاهر شد و در المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز برای چهارمین بار به مدال طلای والیبال دست یافت؛ این اولین مدال طلای این کشور در والیبال المپیک پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بود. این تیم در رقابت های المپیک ۲۰۱۶ ریو در دفاع از عنوان قهرمانی خود ناکام ماند؛ روسیه در دیدار رده بندی به مصاف ایالات متحده رفت  در حالی که ۲ ست اول را نیز به سود خود خاتمه داده بود، در نهایت با نتیجه ۳-۲ مغلوب این تیم شد و در جایگاه چهارم ایستاد.

روسیه در حال حاضر مدافع عنوان قهرمانی رقابت های والیبال اروپا محسوب می شود؛ این تیم در فینال رقابت های سال ۲۰۱۷ با نتیجه ۳-۲ مقابل آلمان به برتری رسیده بود. این قهرمانی، چهاردهمین عنوان قهرمانی روسیه (در کنار ۳ مقام نایب قهرمانی و ۵ عنوان سومی رقابت ها) در ۳۰ دوره این رقابت ها بوده است.

صربستان

والیبال صربستان (شامل کشورهای یوگسلاوی و صربستان و مونته نگرو) برترین لحظات خود را در ورزش والیبال با کسب قهرمانی در بازی های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی تجربه کرده است. این تیم پیش از این عنوان نیز در رقابت های سال ۱۹۹۶ آتلانتا (و در هر دو دوره با هدایت و مربیگری زوران گاجیچ، رئیس فعلی فدراسیون والیبال صربستان) به مدال برنز بازی ها رسیده بود. هر چند که این تیم از راهیابی به بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو باز ماند که این اتفاق پس از ۲۵ سال رخ داده بود. صربستان به مرحله کسب مدال مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸ نیز راه یافت اما در مرحله نیمه نهایی ابتدا مقابل برزیل مغلوب شد و سپس دیدار رده بندی را نیز به آمریکا واگذار کرد. این دهمین حضور صربستان در این رقابت ها بود. آن ها در رقابت های سال ۱۹۹۸ در توکیوی ژاپن، در دیدار نهایی مغلوب ایتالیا شدند. این تیم همچنین موفق شد در دیدار رده بندی سال ۲۰۱۰ با پیروزی ۳-۱ مقابل ایتالیا، به عنوان سوم رقابت ها دست یابد.

تیم ملی والیبال صربستان دو بار در رقابت قهرمانی اروپا به عنوان نخست رسید، در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۱۱. در آخرین دوره از مسابقات قهرمانی اروپا، این تیم موفق شد با پیروی ۳-۲ مقابل بلژیک در دیدار رده بندی، برای هشتمین بار به مقام سوم این رقابت ها دست یابد. پس از کسب ۵ عنوان نایب قهرمانی، صربستان بالاخره موفق شد در سال ۲۰۱۶ به مقام قهرمانی لیگ جهانی والیبال دست یابد. این تیم در دیدار نهایی رقابت های این سال موفق شد در ۳ ست پیاپی مقابل برزیل به برتری دست یابد.

صربستان یکی از تیم های اصلی رقابت ها لیگ ملت های والیبال محسوب می شود. در اولین دوره این مسابقات که در سال ۲۰۱۸ برگزار شد، این تیم به دور نهایی راه یافت اما نتوانست به رتبه ای دست یابد.

آمریکا

والیبال آمریکا که در حال حاضر در رتبه دوم برترین تیم های جهان قرار دارد، در رقابت جهانی والیبال در سال ۱۹۸۶ به مقام قهرمانی دست یافت. این تیم در رقابت های پان آمریکن نیز ۴ بار به مدال طلای مسابقات رسید.

در سال ۲۰۱۵ تیم ملی والیبال آمریکا به مقام قهرمانی جام جهانی والیبال دست یافت (دومین قهرمانی این تیم پس از قهرمانی سال ۱۹۸۵) که باعث صعود مستقیم این تیم به بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو شد. در این رقابت ها نیز آمریکا موفق شد با کامبک مقابل روسیه در دیدار رده بندی، برنز ریو را به خود اختصاص دهد. این پنجمین مدال المپیکی ایالات متحده بود؛ آن ها پیشتر در بازی های المپیک سال ۱۹۸۴ لس آنجلس، ۱۰۸۸ سئول و ۲۰۰۸ پکن به مدال طلا رسیده بودند و یک بار دیگر نیز در بازی های ۱۹۹۲ بارسلونا به مقام سوم دست یافته بودند.

آمریکا دو بار نیز قهرمانی در لیگ جهانی والیبال را تجربه کرده است؛ قهرمانی سال ۲۰۰۸ ریو دوژانیرو که با پیروزی ۳-۱ مقابل صربستان در دیدار نهایی به دست آمد و قهرمانی سال ۲۰۱۴ در شهر فلورانس که باز هم با پیروزی ۳-۱ اما این بار مقابل برزیل حاصل شد.

در سال ۲۰۱۸ و در اولین دوره از رقابت های لیگ ملت های والیبال، آمریکا با کسب پیروزی مقابل برزیل در دیدار رده بندی به مقام سوم دست یافت.

آمریکا یکی از تیم های حاضر در اولین دوره مسابقات لیگ جهانی والیبال در سال ۱۹۹۰ بوده است و از سال ۲۰۰۶، همیشه یکی از تیم های حاضر در این رقابت ها بوده است. آن ها در ۱۹ دوره حضور خود در این رقابت ها دو بار قهرمان شده اند، یک بار نایب قهرمان و و ۳ بار نیز به مقام سوم رسیده اند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل