نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

لیونل مسی: فن دایک هم در بخش دفاعی و هم در بخش تهاجمی خوب است

20 1

فصل قبل، ابر ستارۀ آرژانتینی تیم بارسلونا به‌ دست لیورپول، قهرمانی نهایی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا از دور رقابت‌ها کنار رفت. این اتفاق در حالی رخ داد که لیونل مسی در مقابل مدافع قدرتمندی به‌ نام ویرجیل فن دایک قرار گرفته بود که با نمایش‌های درخشانش توانست توجه مسی را به خود جلب کند.

صحبت های لیونل مسی در خصوص فن دایک

لیونل مسی پس از سال‌ها بازی در بالاترین سطح فوتبال چه در بازی‌های داخلی اسپانیا، چه در رقابت‌های ملی و همچنین بازی‌های اروپایی در مقابل مدافعان مستعد بسیاری قرار گرفته است. اما ستاره خط دفاعی لیورپول یعنی ویرجیل فن دایک به ‌تازگی مورد ستایش برنده پنج دوره توپ طلای فوتبال قرار گرفته است. این در حالی است که هردوی این بازیکنان برابر رقابت بر سر توپ طلای سال ۲۰۱۹ آماده می‌شوند. مدافع تیم ملی هلند، در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا با اسطوره آرژانتینی حال حاضر دنیای فوتبال جدالی دیدنی و جالب داشت. پس از آنکه مسی توانست در دیدار رفت و در جریان پیروزی ۳-۰ بارسا برابر حریف انگلیسی، گل سوم را با یک ضربه ایستگاهی زیبا وارد دروازه آلیسون بکر کند، همگان بر این باور بودند که مسی و یاران در این مرحله لیورپول را به‌راحتی از پیش رو خواهند برداشت. لیونل مسی با آن گل، ششصدمین گل خود در پیراهن بلوگرانا را وارد دروازه حریفان نمود.

اما از قرار معلوم، یک چالش تعیین‌کننده و بزرگ در آنفیلد انتظار بارسلونا را می‌کشید. لیورپول در خانه و با حمایت هواداران خوبی موفق شد با کسب یک پیروزی ۴-۰ کامبک بزند و برخلاف آنچه قبل از بازی برگشت پیش‌بینی می‌شد، قرمزهای آنفلید بتوانند در دیدار فینال حضور پیدا کنند. ویرجیل فن دایک و یارانش در خط دفاع برای مهار لیونل مسی و دیگر ستارگان تهاجمی بارسا در مرسی‌ساید تلاش بزرگی انجام داده بودند. پس از نمایش درخشان مرد هلندی در آن دیدار، همگان به این باور رسیدند که مدافع ۷۵ میلیون پوندی (۹۶ میلیون یورو) کاملا ارزش پرداخت این مبلغ را داشت زیرا بهترین بازیکن در پست خود محسوب می‌شود.

مسی اخیراً در مصاحبه‌ی با مارکا درباره فن دایک صحبت کرده است:

او مدافعی است که می‌داند به چه صورت زمان‌بندی خودش را تعیین کند. او برای فرا رسیدن بهترین لحظه به‌ منظور قاپیدن توپ یا متوقف کردن مهاجم صبر می‌کند. فن دایک بسیار سریع و بزرگ‌جثه است اما به‌خاطر قد بلندش چابکی زیادی دارد. او به‌خاطر گام‌های بلندش سرعت زیادی دارد و هم در بحث تدافعی و هم در زمینه تهاجمی نیز خیلی خوب است زیرا گل‌های خوبی به ثمر رسانده است.

فن دایک تنها بازیکن هلندی نیست که توجه مسی را به خود جلب کرده است. ستاره اهل آمریکای جنوبی فوتبال حالا با یک هلندی مستعد دیگر در نیوکمپ بازی می‌کند. فرنکی دی یونگ در همین تابستان قبل از آژاکس به بارسلونا پیوست. این هافبک میانی ۲۲ ساله خیلی زود توانست در ترکیب تیم جدیدش جا بیفتد. مسی در ادامه راجع به وضعیت دی یونگ در بارسلونا نیز صحبت کرد:

عادت کردن به سبک تیم برای او آسان بوده است زیرا دی یونگ از یک فلسفه مشابه در آژاکس می‌آید. او با همان ایده و با همان روش بازی بزرگ شد، او فرصت زیادی برای بازی کردن در پست هافبک تهاجمی در اختیار نداشت. دی یونگ بیشتر به‌عنوان یک هافبک هولدینگ ایفای نقش می‌کرد. به‌عنوان یک هافبک تکیه‌گاه یا یک هافبک نگهدارنده، او احساس راحتی بیشتری می‌کند و به‌ خوبی نیز به این سیستم عادت کرده است. او دوست دارد توپ را زیر پای خود داشته باشد و پاس‌های کوتاه ارسال کند، پاس‌هایش را بین خطوط بفرستد. او گام‌های سریع و قدرتمندی دارد. دی یونگ یک فوتبالیست بسیار کامل است.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل