نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

لیونل مسی ستاره تیم بارسلونا برای ششمین بار کفش طلای اروپا را تصاحب کرد

2 7

لیونل مسی ستاره آرژانتینی تیم بارسلونا برای ششمین بار کفش طلای اروپا را از آن خود کرد. این جایزه ساعاتی پیش در مراسمی در شهر بارسلونا برگزار و در حضور خانواده وی به این بازیکن ۳۲ ساله تقدیم شد.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

لیونل مسی و کسب ششمین کفش طلای اروپا دوران ورزشی خود در بارسلونا

لیونل مسی با ۳۶ گل زده در لالیگا و کسب ۷۲ امتیاز بهترین گلزن اروپا در فصل گذشته است، وی امباپه را شکست داد که فصل گذشته ۳۳ گل در لیگ ۱ فرانسه به ثمر رسانده بود و توانست کفش طلای اروپا را از آن خود کند. ۳۶ گل او در فصل گذشته در ۳۴ بازی لالیگا به ثمر رسیده است که از این ۳۶ گل ۴ گل از روی نقطه پنالتی، ۳ هت تریک و ۷ بریس یا دبل بوده است. در حقیقت، در کل فصل ۲۰۱۸/۱۹ ، مسی در ۵۰ بازی ۵۱ گل و ۱۹ پاس گل از خود برجای گذاشته است، که منجر شد بارسا عنوان قهرمانی لالیگا را تکرار کند و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و فینال کوپا دل ری برسد. اعجوبه بارسا قبلا در فصل های ۲۰۰۹-۱۰ (۳۴ گل) ، ۲۰۱۱-۱۲ (۵۰ گل)، ۲۰۱۲-۱۳ (۴۶ گل)، ۲۰۱۶-۱۷ (۳۷ گل) و ۲۰۱۷-۱۸ (۳۴ گل) موفق به کسب کفش طلایی شد. پس از او کریستیانو رونالدو قرار دارد که در فصول ۲۰۰۷-۰۸ ، ۲۰۱۰-۱۱ ، ۲۰۱۳-۱۴ و ۲۰۱۴-۱۵ این جایزه معتبر را از آن خود کرده‌است.
لیونل مسی فصل گذشته از لحاظ افتخارات تیمی فصل چندان درخشانی را پشت سر نگذاشت. او با بارسلونا موفق شد برای دومین دوره متوالی و با قاطعیت قهرمان لالیگا شود ولی در چمپیونز لیگ پشت سد لیورپول در نیمه نهایی ماند و در فینال کوپا دل ری نیز بارسا بازی را به والنسیا واگذار کرد اما از حیث جوایز انفرادی، مسی توانست برای سومین سال متوالی فاتح کفش طلای اروپا شود و چندی پیش عنوان بهترین بازیکن سال فیفا را نیز برای اولین بار به خود اختصاص داد. جایزه ای که برای او حرف و حدیث زیادی را به همراه داشت و خیلی ها به خاطر بردن فقط یک لالیگا همراه با بارسلونا او را لایق این جایزه نمی دانستند زیرا از لحاظ بررسی های انجام گرفته فیفا نیز بازیکن باید تاثیر گذاری بیشتر از یک عنوان لالیگا یا هر لیگ دیگری را از آن خود کند تا برنده این عنوان شود. برخی ها نیز عقیده داشتند که در این رای گیری تقلب شده و حرف های ضد و نقیض زیادی در این راستا منتشر شد.

لیونل مسی تاکنون شش بار و در سه سال گذشته به طور متوالی برنده جایزه کفش طلای اروپا شده و از این نظر هیچ بازیکنی در تاریخ فوتبال همانند او به چنین رکوردی دست نیافته است. در واقع در هر چهار فصل اخیر برنده کفش طلا متعلق به بارسلونا بوده و پیش از هت تریک لیونل مسی نیز لوییس سوارز در فصل ۱۶-۲۰۱۵ صاحب این عنوان شده بود. مسی اولین بار در فصل ۱۰-۲۰۰۹ بود که فاتح کفش طلای اروپا شد. او یک فصل بعد نیز با ثبت ۵۰ گل برای بارسا که یک رکورد محسوب می شود و تاکنون کسی موفق به زدن ۵۰ گل در یک سال نشده است، برای دومین بار کفش طلا را به دست آورد. فصول ۱۲-۲۰۱۳، ۱۷-۲۰۱۶، ۱۸-۲۰۱۷ و ۱۹-۲۰۱۸ نیز او موفق به تکرار این موفقیت شد و هر سال بیشترین گل زده را به تنهایی به نام خود ثبت کرد. مسی فصل گذشته ۳۶ گل به ثمر رساند و با کسب ۷۲ امتیاز آقای گل اسپانیا و اروپا شد. تا روزهای پایانی کیلیان امباپه او را تعقیب می کرد ولی در نهایت با ثبت ۳۳ گل به کار خود پایان داد. فابیو کواریارلا مهاجم سامپدوریا با ۲۶ گل زده و دووان زاپاتا از آتالانتا با ۲۲ گل زده در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
وی بعد از دریافت جایزه خود مصاحبه ای را انجام داد و در خصوص مسائل مختلف صحبت کرد.
هدف امسال بارسلونا در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا؟

لیگ قهرمانان یک تورنمنت ویژه است و هر سال هدف امان فتح این جام است ولی لالیگا برای ما مهم ترین جام است و آمادگی در آن باعث می شود در لیگ قهرمانان و کوپا دل ری هم موفق ظاهر شویم. در بارسلونا ما هر سال برای فتح تمام جام ها می جنگیم، بدون توجه به این که کدام اهمیت بیشتری دارد سعی می کنیم همواره در کورس قهرمانی بمانیم تا از سایرین عقب نیفتیم. وقتی شما در لالیگا که هر هفته به صورت مرتب برگزار می شود آمادگی داشته باشید طبیعتا برای بازی های اروپایی و جام حذفی نیز که در این بازی ها گنجانده می شوند، آماده خواهید بود.

هم تیمی ها در بارسلونا؟

از تمام هم تیمی هایم که باعث شدند من به این عنوان دست پیدا کنم تشکر می کنم. سوارز و آلبا که این جا در مراسم هستند دو عامل مهم در کسب ششمین کفش طلای من هستند. هرگز بدون کمک آن ها و دیگر هم تیمی هایم موفق به کسب این عنوان نمی شدم. این جایزه متعلق به همه بازیکنان بارسا است.


خانواده ؟

من بیشتر از مادر اشان به فرزندانم سخت می گیرم و اغلب سعی می کنم تیاگو و متئو را به چالش بکشم. خیلی وقت ها شایستگی آن را دارند که این برخورد با آن ها شود و واقعا باید برای تربیت آن ها تلاش کرد و من و همسرم این کار را انجام خواهیم داد.

نظر شما در خصوص تیپ و پوشش های مراسم ؟

اصولا خیلی علاقه ای به کت و شلوار ندارم ولی در برخی مواقع شما مجبور هستید از این نوع پوشش استفاده کنید تا رسمی به نظر بیایید. برخی مراسم ها ایجاب می کنند که شما فقط از این نوع پوشش استفاده کنید.

تغذیه و خواب؟

به تغدیه مناسب و خواب کافی اهمیت زیادی می دهم. مدت ها است رژیم غدایی خاصی را رعایت می کنم و وقتی هم که خواب هستم، کامیون هم نمی تواند من را بیدار کند و خواب بسیار سنگینی دارم. زیرا وقتی درست استراحت کنی و بخوابی خستگی از شما خارج می شود.

خوان ایگناسیو گایاردو مدیر نشریه مارکا به عنوان سخنران مراسم بود و در صحبت های خود به ذکر افتخارات فردی مسی در طول فصول گذشته و گلزنی های متوالی او برای بارسا پرداخت و اهدای این جایزه و زندگی در دورانی که مسی در آن مشغول فوتبال است را افتخاری برای خود و فوتبال دوستان دانست.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل