نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

لوئیس فیگو در مادرید

لوییس فیگو

لوئیس فیلیپ مادریا کائریو فیگو (متولد ۴ نوامبر ۱۹۷۲ در آلمادا) یا همان لوئیس فیگو بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال پرتغال و مرد سال ۲۰۰۱ فوتبال جهان است.
فیگو دوران حرفه ای فوتبالش را در تیم اسپورتینگ لیسبون شروع کرد و در این تیم موفق شد نزدیک به ۱۴۰ بازی انجام دهد و یکی از بازیکنان باسابقه این تیم شود. او پس از جدایی از لیسبون راهی تیم بارسلونا شد و در این تیم نمایش عالی داشت و توانست به بازوبند کاپیتانی نیز برسد. فیگو از سال ۹۵ تا ۲۰۰۰ در بارسا حضور داشت و انتقال جنجالی او در سال ۲۰۰۰ که مستقیماً از بارسلونا به رئال مادرید پیوست یکی از جنجالی‌ترین ترانسفرهای تاریخ است این انتقال که با مبلغی بالاتر از ۵۰ میلیون یورو شکل گرفت در دوران خود رکورد بازار نقل و انتقالات به حساب می‌آمد؛ که البته یک سال بعد با آمدن زین الدین زیدان از یوونتوس به رئال شکسته شد.
هواداران بارسا به قدری از این انتقال خشمگین بودند که کینه خود را در اولین بازگشت او پس از این ترانسفر، به ورزشگاه نیوکمپ با پرتاب کردن سر خوک به سمت فیگو نشان دادند. فیگو در مادرید هم یک ستاره بود و با این تیم به مقام قهرمانی اروپا نیز رسید و یکی از بهترین شماره ۱۰ های تاریخ این باشگاه لقب گرفت.
فیگو در پرافتخارتربن تیم اروپا نیز ۵ سال حضور داشت و سپس راهی تیم اینتر شد تا فوتبال خود را در ایتالیا ادامه دهد. او بعد از ۴ سال حضور در شهر میلان در ۳۱ مه ۲۰۰۹ از فوتبال خداحافظی کرد. وی در دوران حرفه‌ای خود ۱۲۷ بازی ملی برای تیم پرتغال داشته‌ است.
لوییس با وجود خداحافظی از فوتبال همچنان در فوتبال فعالیت دارد و به عنوان یکی از مدیران ارشد باشگاه اینتر فعالیت می‌کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل