نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

فرناندو تورس رسما از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

torres2

بعد از ۱۸ سال حضور در مستطیل سبز فرناندو تورس مهاجم اسپانیایی که از اسطوره های اتلتیکو مادرید به شمار می آید از فوتبال خداحافظی می کند.

صحبت های فرناندو تورس در خصوص کناره گیری از دنیای فوتبال

باید مطلب مهمی را برایتان اعلام کنم. بعد از گذراندن ۱۸ سال هیجان انگیز، زمان آن رسیده تا پایان دوران فوتبالی ام را اعلام کنم. یکشنبه آینده ساعت ۱۰ صبح به وقت ژاپن کنفرانسی مطبوعاتی در توکیو خواهم داشت تا تمام جزئیات را برای شما توضیح دهم. شما را در آنجا خواهم دید.

فرناندو تورس بعد از قهرمانی با چلسی در لیگ قهرمانان اروپا

مهاجم سابق تیم های لیورپول و چلسی در پیامی ویدئویی بازنشستگی خود را از دنیای فوتبال اعلام کرد. گلزن ۳۵ ساله اسپانیایی که بعد از ترک اتلتیکو مادرید در سال گذشته، فوتبال خود را در فوتبال ژاپن و باشگاه ساگان توسو دنبال می کرد طی چهار فصل حضور برای لیورپول ۸۱ گل به ثمر رساند و به همراه تیم چلسی موفق به کسب عناوینی چون لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و اف ای کاپ شد. شروع دوران فوتبالی این بازیکن با تیم محبوبش اتلتیکو مادرید بود. بعد از سپری کردن شش فصل موفق در پایتخت اسپانیا، فرناندو تورس در جولای ۲۰۰۷ به تیم لیورپول انگلیس پیوست و در اولین فصل حضورش در لیگ برتر جزیره ۲۴ گل به ثمر رساند. فرناندو تورس دوران بسیار موفقی را در لیورپول گذراند و نام خود را به عنوان یکی از بهترین مهاجمان جهان در آن زمان مطرح کرد. چهار سال بعد و در نقل و انتقالات زمستانی طی یک انتقال جنجالی تورس با ۵۰ میلیون پوند که در آن مقطع مبلغ رکوردشکنی برای لیگ انگلستان به شمار می رفت به چلسی پیوست. علی رغم داشتن آماری ضعیف در گلزنی برای چلسی در لیگ انگلیس اما گل دیرهنگام او در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا سال ۲۰۱۲ مقابل بارسلونا، چلسی را برای اولین بار در تاریخش به فینال اروپا رساند. جایی که آن ها در ضربات پنالتی موفق به شکست بایرن مونیخ شدند تا تورس طعم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را نیز بچشد. پیش از این موفقیت، تورس با تیم ملی اسپانیا موفق به قهرمانی در یورو ۲۰۰۸ و جام جهانی ۲۰۱۰ شده بود. تورس تک گل قهرمانی لاروخا را در یورو مقابل آلمان به ثمر رساند. یک ماه پس از قهرمانی با چلسی، برای دومین دوره متوالی تورس با اسپانیا موفق به قهرمانی در یورو ۲۰۱۲ شد جاییکه باز هم فرناندو تورس در فینال این بار مقابل ایتالیا گلزنی کرد تا ماتادور ها مقتدرانه ۴-۰ به پیروزی برسند. بعد از ناکامی فردی در چلسی، تورس دوره قرضی کوتاهی در آث میلان سپری کرد تا در ژانویه ۲۰۱۵ دوباره به تیم اولیه خودش اتلتیکو مادرید بازگشت و بعد از نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا سال ۲۰۱۶ و قهرمانی در لیگ اروپا سال ۲۰۱۸ با روخی بلانکو، سال های آخر دوران فوتبالش را در جی لیگ ژاپن سپری کرد. فرناندو تورس در ۷۶۰ بازی رسمی باشگاهی موفق شد ۲۶۰ گل برای تیم های مختلفش به ثمر برساند. لیورپول و چلسی باشگاه های سابق این مهاجم اسپانیایی در پیام هایی از آرزوی موفقیتشان برای ال نینو سخن گفتند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل