نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

چگونگی تغییر استراتژی و برتری تیم فراری در مسابقات فرمول یک سنگاپور ۲۰۱۹

334

تیم فراری که در ابتدای فصل ۲۰۱۹ با طراحی متفاوتی پا به رقابت ها گذاشته بود نتوانست در پیست هایی که نیروی رو به پایین ، داونفورس بالایی دارند عملکرد خوبی را از خودش نشان دهد ولی بعد از نیم فصل دوم رانندگان فراری سپاستین فتل و چارلز لکرک در عین ناباوری و در حالی که هیچ کسی فکر آن را هم نمی کرد، در فرمول یک بلژیک، ایتالیا و سنگاپور قهرمان شدند.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

تغییرات تیم فراری نسبت به سایر تیم های شرکت کننده در نیم فصل دوم مسابقات فرمول یک

پیروزی های تیم فراری در مسابقات فرمول یک بلژیک و ایتالیا قابل توضیح هستند و می توان آن را باور کرد؛ ترکیبی از پاوریونیت قدرتمند و خودروی بهینه شده از نظر آیرودینامیکی برای این پیست ها. فراری حتی برای مونزا، کیت ایرودینامیکی خاصی را آورده بود تا برتری آن ها را بیش از پیش کند، اما پیست مارینا بی سنگاپور پیستی نبود که با دی ان ای خودروی فراری سازگار باشد، این پیست شامل ۲۳ پیچ و مستقیمی های کم و کوتاهی بود. در این پیست اصولا روی تیمی قمار می کنند که بیشترین داونفورس ممکن را دارد و حتی به گفته خود مدیر فراری متیا بینوتو، آن ها قرار بود که زمان سختی را در گرند پری سنگاپور داشته باشند. ولی فراری توانست یک مسابقه خارق العاده ای را داشته باشد و هر دو سکوی اول و دوم را برای خودش کند و نتیجه ای بهتر از گرندپری های بلژیک و ایتالیا رقم زد. سپاستین فتل در فرمول یک سنگاپور اول و چارلز لکرک دیگر راننده فراری به مقام دوم رسید. اما برخی ها علاقه دارند که بدانند این اتفاق چه طور رقم خورده است.

در ابتدا در خصوص پکیج آیرودینامیکی فراری بدانید
فراری یک بروز رسانی عظیم ایرودینامیکی را داشت که شامل بال و دماغه جلو، تغییراتی در بال عقب، دیفیوزر و کفی متفاوت بود که این در حالی بود که ردبول تنها بَفلز(قطعه ای که جریان هوا را مدیریت می کند) و کمی با تغییرات در کفی خود به پیست آمد و مرسدس هم تنها کمی روی بال عقب خود متمرکز شد.
برای مرسدس و ردبول دیگر توسعه زیادی برای به دست آوردن داونفورس بیشتر نمی تواند آن قدر در دسترس باشد چون آن ها تا به الان هر چه که می توانستند داون فورس تولید کردند و دیگر راه برای پیدا کردن داون فورس بیشتر تنگ تر و تنگ تر می شود. اما فراری پس از عقب ماندگی هایی که در ابتدای فصل داشته است حال توانسته پنجره هایی را پیدا کند و بروز رسانی هایی را با تاثیر زیاد بیاورد که موثر هم واقع می شود. داون فورس کلی خودرو بیشتر شده است و کمی هم به پایداری عقب خودرو اضافه شده است که به سباستین فتل اعتماد بیشتری می دهد. فراری در سنگاپور بالاخره پس از مدت ها به عنوان یک تیم دو نفره به نظر رسید. بالانس خودرو به مراتب مهم از توسعه ایرودینامیکی بوده است که به نظر می رسد فراری توانسته است در این مورد بهبود هایی را داشته باشد.
چارلز لکلرک:

امروز ما خودرو را بهتر از آن چیزی که در بوداپست داشته ایم می شناسیم، می دانیم که چطور خودرو را برای پیست هایی با پیچ کند بالانس کنیم تا بتوانیم استفاده بهتری از تایرها امان داشته باشیم.

سباستین فتل:

بالانس خودرو بیشتر از آن چه که ما از بروزرسانی ها نیاز داشتیم مهم تر بود و به ما کمک بیشتری کرده است. شما می توانید عملکرد ما در جمعه و شنبه را مقایسه کنید. جلو و عقب خودرو به مراتب بهتر باهم کار می کنند.

داون فورس بیشتر و یک بالانس خوب به فراری کمک کرد تا بتواند تایر های خود را در پنجره دمایی که می خواهد قرار دهد که این مورد در سنگاپور همه چیز است. اگر شما نتوانید این مسئله را فراهم سازید شما ممکن است یک ثانیه را از دست بدهید حتی اگر در بهترین خودرو باشید. تمام تلاش فراری در این بروز رسانی با این هدف بود که مرکز فشار ایرودینامیکی را به جلوتر منتقل کند تا بتواند آن چسبندگی لازم را در جلوی خودرو ایجاد کند که قبلا با نبود چنین امکانی فراری نمی توانست از بال عقب خود به اندازه ای که رقبا می توانند استفاده کنند استفاده کند تا بتواند به خودرو اش بالانس فرمان پذیری بهتری را بدهد.

طراحی پیچ ها به چه صورت بود
۱۸ تا از ۲۳ تا پیچ مارینا بی الگویی شبیه به هم را دارند. طرح هایی مشابه که در باکو و مونترال نیز دیدیم که فراری در هر دو پیست مدعی برد بود. در چنین حالتی که اکثریت پیست شبیه به هم هستند پیدا کردن بالانس به مراتب راحت تر است. به همین خاطر بود که فتل نسبت به مقایسه سنگاپور و بوداپست هشدار داده بود:

در مجارستان پیچ ها با الگوهای متفاوت زیادی وجود دارند که در بعضی از آن ها ما خوب بودیم و در بعضی ها نه. حال ما باید در پیچ هایی که بازنده بودیم بتوانیم مدعی شویم.

تغییر قدرت موتور
فراری از موتور نسل سوم خود و هوندا از نسل چهارم خود استفاده نمود اما ظاهرا مرسدس به موتور نسل سوم خود یک مسابقه استراحت داد به این دلیل که سنگاپور پیستی نیست که به قدرت موتور وابسته باشد. فراری توانست در طولانی ترین مستقیمی سنگاپور چیزی نزدیک به ۰.۱۵ ثانیه بیشتر از دیگران بسازد. زیاد نیست ولی کافی است به این شرط که در پیچ ها زمان زیادی را به رقبا اتان نبازید.
برای مدیر تیم، متیا بینوتو این مدرکی بود تا به همگان اثبات کند که برتری در مستقیمی های مونزا و اسپا فقط به خاطر قدرت موتور نبود بلکه بیشتر به خاطر ایرودینامیک خودرو بود:

خودروی ما در برابر هوا حتی در بالاترین میزان داون فورس هم مقاومت کمتری از خودش نشان می دهد. مسابقه سنگاپور نشان داد که برتری موتوری ما چیزی جز یک مسئله مبالغه شده نیست.

تغییرات در ست آپ یا همان تنظیمات خودرو
فراری توانست بهترین تنظیمات ممکن را داشته باشد. هیچ خودرویی بهتر از فراری نتوانست کرب ها و پستی و بلندی های پیست سنگاپور را در خودش هضم کند. این مسئله در سنگاپور همه چیز است. به این خاطر که رانندگان می توانند خودرو اشان را در هنگام پیچیدن در موقعیت بهتری قرار دهند و زودتر در خروجی پیچ تخت گاز کنند.
ضعف ردبول این بود که آن ها به مقدار خیلی کمی روی داون فورس حساب کردند و طبق گفته مسئولین تیم، شبیه ساز آن ها اطلاعات اشتباهی را در اختیار آن ها قرار داده بود. رانندگان مرسدس نیز مجبور شدند کمی متفاوت با خودرو رفتار کنند تا بتوانند ایرودینامیک خودرو را در حالت عملیاتی و مفید قرار دهند.

به طور خلاصه باید این طور گفت که باتوجه به چسبندگی بیشتر در ناحیه جلو خودرو فراری که قبلا وجود نداشت و با روش های مکانیکی اعمال می شد و خودرو دچار عدم بالانس در جلو و عقب خودرو می شد این بار با این بروزرسانی این مسئله برطرف شد و فراری توانست به بالانسی برسد که خودرو بتواند به بهترین شکل در پیست خیابانی سنگاپور روی کرب ها عمل کند ولی ستاپی که تیم مرسدس درنظر داشت منجر شده بود که کار سختی را برای به دمای عملیاتی رساندن تایرهای جلو داشته باشند و نیازمند یک اوت لپ سریع بودند که این به این معنا بود که اگر به ترافیک در دور اوت لپ خود برخورد کنند و نتوانند تایر خودشان را به درستی گرم کنند کار سخت تری را در دور اصلی خود داشتند و همین طور در زمان شروع مجدد مسابقه بعد از خودروی ایمنی نیز کار برای اشان سخت تر می شد. اما نکته جالب راجع به ردبول این بود که آن ها در تمرین اول خودرو اشان مشخص بود که خودرو در شرایط ایده آل قرار ندارد ولی متاسفانه به دلیل اطلاعات اشتباه از طرف شبیه ساز نتوانستند خودرو را به حالت ایده آل برگردانند.
لاستیک های پیرلی

تایرهای C۵ به فراری این کمک را کرد تا بتواند کمبود داون فورس را با گریپ و چسبندگی بیشتر جبران کند. در واقع این تایر های نرم ترین تایر های امسال هستند که نسبت به بقیه تایرهای پیرلی می توانند راحت تر در پنجره عملیاتی قرار بگیرند.
استراتژی تعیین خط
فراری برنامه ای را که از اول فصل در نظر داشت را اجرا کرد ولی تا به الان به این دلیل که نمی توانستند تایرها را در دمای عملیاتی قرار دهند شکست می خوردند. رده جلویی در مسابقه از اهمیت بالایی برخوردار بود چون می توانید از آنجا مسابقه را کنترل کنید. تایرها باید سریع گرم می شدند. مرسدس و ردبول روی حفاظت و مدیریت تایر سرمایه گذاری کردند که در همان روز شنبه مجازات شدند. به گفته ولف: ما مسابقه را در مرحله تعیین خط باختیم.
استراتژی تیم ها در تعیین خط به این گونه بود:
فراری نیاز به یک دور گرم کردند آرام داشت تا بتواند سریع ترین زمان را در تعیین خط ثبت کند ولی مرسدس نیاز به یک دور سریع گرم کردن. در واقع کاشف به عمل آمد که دور خیلی سریعی را زدند که در سکتور سوم تایر های مرسدسی ها در حال از بین رفتن بود. ردبول نیز دچار مشکل پیدا کردن بهترین بالانس برای عملکرد خوب هم در مسابقه و هم در تعیین خط بود.

در مسابقه فراری ها تایرهای اشان زودتر از مرسدسی ها از بین رفت، لکلرک پس از دو بار زدن یک دور سریع تایرهای اش از بین رفت اما همیلتون هفت دور پس از آن! فراری ۳ بار خودروی ایمنی را روی تایرهارد تجربه کرد که شانس همیلتون را روی تایر های تازه نابود کرد.
به گفته والتری بوتاس:

ما از فراری ها در مسابقه سریع تر بودیم ولی شما نمی توانید برای سبقت گیزی کاری بکنید در صورتی که خودروی جلویی شما در مسیر مستقیم سریع تر باشد.

استراتژی مسابقه سنگاپور
فراری به راحتی در جایگاه اول و سوم مسابقه قرار داشت اما باز هم ریسک کرد که آن هم یک ریسک درست و حساب شده از آب در آمد. در واقع این فتل نبود که باید در دور ۱۹ ام به پیت می امد این همیلتون بود که باید می امد. اما مرسدس نگران دور های باقی مانده و حضور احتمالی خودروی ایمنی بود که این مسئله باعث شد آن ها حتی به ورشتپن نیز جایگاه خود را واگذار کنند. استراتژیست های مرسدس یک دید مبهم و با ریسک بالا برای پیروزی را انتخاب کردند به جای یک سکویی که می توانستند به راحتی بر بالای آن قرار بگیرند و به خاطر استراتژی خوب فراری و از آ طرف استراتژی پر ریسک و اشتباه مرسدس این جایگاه ها را از دست دادند.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل