نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

فرمول یک ؛ تکرار ناکامی های سال ۲۰۱۴ برای سباستین فتل و فراری؟

0252525

پس از ناکامی های سباستین فتل در بازی های فرمول یک ۲۰۱۹ بعضی ها معتقد هستند که اتفاقات سال ۲۰۱۴ و بد شانسی های وی دوباره در حال رخ دادن است ولی خود او شرایط را متفاوت از آن سال می داند و علل عدم موفقیت اش را دلایل دیگر عنوان می کند.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

شرایط پیچیده سباستین فتل در فرمول یک

فتل زمانی که در تیم ردبول بود سباستین بوردیاس را از پیش رو برداشت و با کنار گذاشتن مارک وبر در ردبول توانست چهار قهرمانی جهان را از آن خود کند تا این که دنیل ریکاردو در سال ۲۰۱۴ به این تیم ملحق شد. در آخرین فصل فتل با ردبول، او با مشکلات زیادی روبرو شده و حتی یک پیروزی در یک گرندپری در آن فصل را نیز تجربه نکرد و پس از عدم موفقیت در آن سال تصمیم گرفت ردبول را ترک کند و در سال ۲۰۱۵ به تیم فراری ملحق شد که کیمی رایکونن دیگر هم تیمی او به شمار می رفت. در حال حاضر نیز او با چارلز لکرکی هم تیمی شده است که لکرک موفقیت بیشتری را نسبت به او به دست آورده و فتل نیز تا به این جای فصل نتوانسته هیچ موفقیتی را داشته باشد. بعضی ها این شرایط را مشابه شرایط سال ۲۰۱۴ و عدم موفقیت وی در آن سال می دانند ولی نظر او چیز دیگری است که در زیر خواهید خواند:

من به هیچ عنوان این شرایط را مشابه شرایط سال ۲۰۱۴ نمی دانم و باید بگویم اول از همه که این موضوع برای خیلی سال پیش است و دوم اینکه داستان امسال به آن سال کاملا متفاوت است و نمی توان این دو را با هم مقایسه کرد. فکر می کنم شما فقط ناکامی را عدم نتیجه پایانی می دانید. ما مسابقاتی برگزار کردیم که شرایط اش متفاوت بود و نمی توان گفت چون در دسته سه نفر اول قرار ندارم یعنی موفق نبوده ام. شما باید عملکرد کلی و دور های بازی را هم در نظر بگیرید. ما از رده ششم آغاز کردیم ولی خب از برخی جهات شانسی برای سوم شدن نبود. شاید فکر کنید که ماشین ایمنی کمک کرده اما ما برخی چیزهای مختلف نسبت به دیگران را در بخش اول مسابقه مدیریت کردیم و کارساز نیز بود. به نظر من مسابقات دیگری نیز وجود داشت که می توانست متفاوت تر رقم بخورد اما من نگران نیستم اما می دانم که می توانم نتایج بهتری در یک شنبه های آتی داشته باشم و تمام تلاش ام را خواهم کرد تا این دیدگاه را عوض کنم و از الان بر روی گرند پری آلمان تمرکز کرده ام.


از آن جایی که سباستین فتل در گرند پری کانادا عملکرد خوبی را نسبت به هم تیمی خود چالز لکرک در مراحل تعیین خط و تقریبا مسابقه نداشته است و در مرحله تعیین خط پیستی به مانند سیلورستون در انگلیس او را در فاصله ۰.۶ ثانیه ای با چارلز لکلرک قرار داده است و این نشان از عدم موفقیت وی است مایکل اشمیت کارشناس فنی فرمول یک می گوید که فتل در این باره به او گفته است که او احتیاج دارد که در ناحیه عقب خودرو حس خوبی را داشته باشد، مخصوصا در اکسل عقب و در صورتی که با عقب ماشین اش راحت تر باشد نتایج بهتری را کسب خواهد کرد! او در ادامه در خصوص شرایط سپاستین فتل ادامه داد:

من معتقدم که او با توجه به سبک رانندگی اش، احتیاج دارد تا حس بهتری در عقب خودرویش داشته باشد تا بتواند رقبای خود را از پیش رو بردارد. او با داشتن این حس خوب می تواند با وارد شدن به داخل زمین بهینه ترین شکل ممکن در ایپکس ها زمان بسازد ولی خودروی فعلی فراری خلاف چیزی ایست که او می خواهد. فراری SF۹۰ در اکسل جلوی خود نیروی رو به پایینی (داونفورسی) را به آن شکل ندارد. مسئله اینجا بود که وقتی به پیستی به مانند سیلورستون می رسیم و فراری در روز جمعه متوجه مشکل بزرگی در مدیریت تایر می شود، باید اقدامی را صورت دهد تا این مسئله را سریعا حل کند.فراری برای حل این مشکل مجبور بود که داونفورس بیشتری را روی اکسل جلو قرار دهد اما به خاطر اینکه فلسفه بال جلویی که دارند محدودیت هایی را برایشان ایجاد کرده است، مجبور بودند که از روش های مکانیکی استفاده کنند که این مسئله منجر به نرم تر شدن اکسل جلو شد که با این مسئله قسمت عقب خودرو نیز حتی ناپایدار تر می شود. این مسئله کاملا به نفع لکلرک شده که سبک رانندگی او به هر دلیلی که هست، به دلیل عدم وابستگی به پایداری عقب خودرو می تواند عملکرد بهتری را نسبت به فتل داشته باشد و طبیعتا فتل در این قضیه با مشکل ناخواسته ای رو به رو شده است.

آیا کمپانی فراری در صدد رفع مشکل فتل هست و بروز رسانی هایی برای ماشین این راننده انجام خواهد پذیرفت؟

اگر داونفورس بیشتری را برای اکسل جلو بیاوریم بله و این داونفورس باید آیرودینامیکی باشد تا بتوانند برای قسمت عقب خودرو نیز این داونفورس را اعمال کنند ولی تا زمانی که بخواهند به روش مکانیکی آن را اعمال کنند، فتل مشکل خواهد داشت مگر اینکه فتل با تیمش بخواهد یک خودروی کاملا جدید بسازد که خودروی متعادل تری داشته باشد ولی ممکن است خودرویی شکل گیرد که داونفورس کمتری داشته باشد.

آیا فتل سال بعد بازنشسته خواهد شد یا او را باز هم در مسابقات فرمول یک خواهیم دید؟

او با تمرکز می تواند شرایط اش را درست کند. او باید برای کسب جایگاه و موفقیت اش تلاش کند و هر چه در توان دارد انجام دهد. او در حال حاضر از موقعیت فراری آگاه است که ماشین هایمان با شرایط او متفاوت هستند و فراری خودروی ناپایداری است و داونفورس کافی را در قسمت جلوی خودرو تولید نمی کند، هنوز هم فراری راه حل درستی را برایش پیدا نکرده است و خودرو اصلا پایداری و بالانس لازم را ندارد. بهرحال نمی دانم ما همیشه از او به عنوان یک مرد شکست ناپذیر شناخت داریم ولی از طرفی از این شرایط خسته است و نمی دانم چه می شود. شک دارم که او بخواهد به لکلرک اجازه دهد همه چیز را ببرد و شرایط همین شکل باقی بماند. اما چیزی که الان برای من تعجب آور است چگونگی مدیریت شرایط موجود برایش می باشد. این شکست ۰.۶ ثانیه ای در مقابل لکلرک باید برایش بیش از هرچیز دیگری که تا الان دیده ام آزرده کننده تر باشد و این کار را برای او سخت می کند. امیدوارم بتواند تصمیم درستی را با توجه به شرایطی که دارد بگیرد.


او در ادامه گفت که گزارش ها حاکی از آن است که به زودی متیا بینوتو دیگر مسئولیت های فنی اسکودریا فراری را بر عهده نخواهد داشت و تمام تمرکز متیا بر روی مدیریت تیم گذاشته خواهد شد. با رفتن جیمز آلیسون از فراری، بینوتو که رئیس بخش پاوریونیت تیم ایتالیایی بود، به عنوان مدیر فنی انتخاب شد و در ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ یک ماشین رقابتی را از فراری شاهد بودیم که با اشتباهات تیمی و فردی قهرمانی را از دست دادند. تا اینکه پس از پایان فصل ۲۰۱۸ فرمول یک، مائوریزیو آریوابنه از سمت خود به عنوان مدیر تیم فراری به دلیل عملکرد ضعیف برکنار شد و مدیر فنی این تیم، بینوتو جای او را در راس تیم گرفت.

این اولین فصل بینوتو به عنوان مدیر تیم بوده که علاوه بر این سِمَت، باید بر بخش فنی اسکودریا نیز نظارت داشته باشد و شاید همین باعث شده که برخلاف انتظارات، شرایط فراری بر وفق مراد نباشد. بر همین اساس، رسانه های ایتالیایی گزارش داده اند که بینوتو به زودی می تواند از مدیریت بخش فنی فراری کنار رود و بجای آن یک گروه سه نفره بر این بخش تیم نظارت داشته باشند. هیچ اطلاعیه رسمی از طرف تیم اعلام نشده اما ممکن است که برای گرندپری پیش رو در آلمان شاهد چنین خبری باشیم.
تیم سه نفره ای که انتظار می رود که باشند انریکو کاردیل (شاسی)، دیوید سانچز (آیرودینامیک) و کورادو یوتی (موتور) هستند که باید مستقیما تمام موارد را به متیا بینوتو گزارش دهند. از نشانه های تغییر وضعیت تیم فراری نیز می توان به بازگشت طراح ارشد سابق آنها، سیمون رستا اشاره کرد که از تیم آلفا رومئو دوباره راهی فراری می شود. هنوز سمت شغلی او مشخص نشده اما به نظر نمی رسد که او مدیر فنی فراری شود و احتمالا برای کار برروی خودروی فصل ۲۰۲۱ به این تیم بازمی گردد و تغییراتی را اعمال می کند.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل