نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد

awrg

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) امروز (دوشنبه – ۶ خرداد) سهمیه کشور های آسیایی را در لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۲۰ را اعلام کرد.

سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا تغییر نکرد

کشورمان سال گذشته ۲ سهمیه مستقیم داشت و ۲ سهمیه نیز در پلی آف داشت. تیم پرسپولیس تهران و تیم استقلال تهران سال گذشته سهمیه های مستقیم را داشتند که از دور رقابت ها در همان مرحله گروهی حذف شدند. همچنین تیم های ذوب آهن اصفهان و سایپا تهران سهمیه های پلی آف را داشتند که سایپا با شکست مقابل الریان در همان مرحله پلی آف حذف شد و نتوانست به مرحله گروهی صعود کند. اما تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان توانست حریفان خود را شکست دهد و به مرحله گروهی صعود کند. این تیم در گروه اول با تیم های النصر عربستان، الزورا عراق و الوصل امارات همگروه بود که در نهایت توانست صعود خود را به مرحله بعدی قطعی کند. اصفهانی ها روز چهارشنبه (۸ خرداد) به مصاف النصر عربستان خواهند رفت که در صورت کسب پیروزی یا تساوی در گروه خود اول می شوند، اما اگر شکست بخورند دوم خواهند شد. در صورتی که ذوب آهن اول شود به مصاف تیم الاتحاد عربستان خواهد و در صورتی که دوم شود در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف الوحده امارات خواهد رفت.

امروز AFC سهمیه های کشور ها را در لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۲۰ اعلام کرد که سهمیه ایران هیچ تغییری نکرد. سال آینده هم ۲ سهمیه مستقیم و ۲ سهمیه پلی آف خواهیم داشت. تیم فوتبال پرسپولیس تهران با قهرمانی در لیگ خلیج فارس توانست سهمیه مستقیم را کسب کند. از طرفی تیم های پرسپولیس و سپاهان در نیمه نهایی جام حذفی ایران به مصاف هم خواهند رفت و برنده این دیدار در فینال به مصاف داماش گیلان خواهد رفت. در صورتی که داماش قهرمان شود، دومین سهمیه مستقیم را دریافت خواهد کرد و سپاهان که در لیگ برتر دوم شد، به همراه استقلال ۲ سهمیه پلی آف را خواهند داشت. اما اگر هر کدام از تیم های پرسپولیس یا سپاهان قهرمان جام حذفی شوند، سپاهان دومین سهمیه مستقیم را خواهد گرفت تا تیم های استقلال تهران و پدیده شهر خودرو (تیم چهارم لیگ) ۲ سهمیه پلی آف را کسب کنند. فینال جام حذفی فوتبال ایران روز ۱۲ خرداد برگزار خواهد شد و تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا مشخص خواهند شد.

در منطقه غرب امارات و عربستان هر کدام با ۳ سهمیه مستقیم و ۱ سهمیه پلی آف، بیشترین سهمیه را در اختیار دارند. همچنین قطر در کنار ایران با ۲ سهیمه مستقیم و ۲ سهمیه پلی آف دومین کشور است. ازبکستان هم یک سهمیه مستقیم و دو سهمیه پلی آف دارد. عراق نیز موفق شد یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف را کسب کند.

در منطقه شرق نیز کشور های کره جنوبی و چین هر کدام با ۳ سهمیه مستقیم و ۱ یک سهمیه پلی آف بیشترین سهیمه را دارند. ژاپن در کمال تعجب فقط سهمیه مستقیم دارد و ۲ سهمیه پلی آف نیز به این کشور داده شده است. استرالیا نیز ۲ سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف دارد.

پیش‌بینی ورزشی در سایت بتکارت

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل