نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

تحلیل شرط‌بندی؛ رکورد های زین الدین زیدان با رئال مادرید مقابل بارسلونا

ziz

با توجه به برگزاری ال کلاسیکو میان دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در ورزشگاه نیوکمپ بندر بارسلون، نگاهی به رکورد های زین الدین زیدان، سرمربی فرانسوی تیم رئال مادرید به عنوان بازیکن و سرمربی در مقابل این حریف سنتی خواهیم داشت.

جدول محتوا پنهان
1 سوابق زین الدین زیدان در ال کلاسیکو به عنوان بازیکن

زین الدین زیدان در طی سالیان اخیر یکی از بزرگ ترین چهره های حاضر در ال کلاسیکو به شمار می رود. سرمربی فرانسوی کهکشانی ها در قامت بازیکن و مربی تاکنون در ۱۸ دیدار ال کلاسیکو شرکت داشته و سابقه پیروزی در ۷ بازی را نیز در کارنامه دارد. اگر سوابق زیزو به عنوان کمک مربی در فصل ۲۰۱۳/۱۴ را نیز به این آمار اضافه کنیم، رکورد زیزو به ۲۱ بازی و ۸ برد افزایش پیدا می کند. در ادامه نگاه جامعی به تمام این دیدار ها خواهیم داشت.

سوابق زین الدین زیدان در ال کلاسیکو به عنوان بازیکن

رئال مادرید ۲-۰ بارسلونا؛ ۴ نوامبر ۲۰۰۱

زین الدین در نخستین تجربه خود در رقابت مهیج ال کلاسیکو توانست با پیروزی در سانتیاگو برنابئو میدان ترک کند. کهکشانی ها در آن مسابقه با گل دقیقه ۲۳ فرناندو مورینتس روی پاس گل رائول گونزالس و گل لوئیس فیگو در دقیقه ۹۲ حریف را مغلوب کردند.

بارسلونا ۱-۱ رئال مادرید؛ ۱۶ مارچ ۲۰۰۲

نخستین حضور زین الدین زیدان در ورزشگاه نیوکمپ با گلزنی هافبک فرانسوی همراه بود. زیزو در نیمه اول رئال را از حریف پیش انداخت اما گل ژاوی هرناندز در نیمه دوم کار را به تساوی کشاند تا بازی با نتیجه ۱-۱ به پایان برسد.

بارسا ۰-۲ ر.مادرید؛ ۲۳ آوریل ۲۰۰۲

فصل اول حضور زیدان در رئال تنها به دو بازی رفت و برگشت لالیگایی ختم نشد و دو تیم در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز به یکدیگر برخورد کردند. بازی رفت دو تیم در نیوکمپ با به ثمر رسیدن یکی از مهم ترین گل های دوران فوتبال زیزو به پایان رسید. روی یک ضد حمله زیدان با یک ضربه چیپ بی نقص گل اول لوس بلانکوس را به ثمر رساند و گل دقایق پایانی استیو مک منمن نیز برتری دو گله را در بازی رفت به کهکشانی ها هدیه داد.

ر.مادرید ۱-۱ بارسا؛ ۱ می ۲۰۰۲

بازی برگشت دو تیم در سانتیاگو برنابئو پایاپای دنبال شد و رئالی ها تنها به دنبال حفظ برتری بازی رفت بودند و با نتیجه تساوی ۱-۱ به این مهم دست پیدا کردند. رائول در نیمه اول رئال را از حریف کاتالانی پیش انداخت اما در نیمه دوم بازی با گل به خودی ایوان هلگرا با نتیجه ۱-۱ به پایان رسید.

لوس بلانکوس در مجموع با نتیجه ۳-۱ به فینال رقابت ها رسید و در مسابقه پایانی نیز با نتیجه ۲-۱ بایر لورکوزن را از پیش رو برداشت تا نهمین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا لقب بگیرد. زیزو در بازی پایانی نیز نقشی تعیین کننده داشت و با به ثمر رساندن یک گل والی فوق العاده که به عقیده بسیاری از کارشناسان، برترین گل تاریخ چمپیونز لیگ محسوب می شود، قهرمانی را به مادریدی ها هدیه داد.

رئال مادرید ۱-۱ بارسلونا؛ ۱۹ آوریل ۲۰۰۳

زیدان که بازی رفت فصل ۲۰۰۲/۰۳ را به علت مصدومیت از دست داده بود، در بازی برگشت در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در ترکیب اصلی حضور داشت. این بازی با گل های رونالدو نازاریو و لوئیز انریکه با نتیجه تساوی ۱-۱ به پایان رسید.

بارسلونا ۱-۲ رئال مادرید؛ ۶ دسامبر ۲۰۰۳

دیوید بکام و زین الدین زیدان در این ال کلاسیکو برای نخستین بار در کنار یکدیگر در ترکیب ثابت قوهای سپید قرار گرفتند و در پایان این رئال مادرید بود که با گل های روبرتو کارلوس و رونالدو نازاریو برزیلی توانست در ورزشگاه نیوکمپ جشن پیروزی بر پا کند. این ششمین ال کلاسیکو زیزو به شمار می رفت و هافبک فرانسوی تا پیش از آن نیز در هیچ یک از دیدارها مغلوب حریف نشده بود.

رئال مادرید ۱-۲ بارسلونا؛ ۲۵ آوریل ۲۰۰۴

سرانجام نخستین شکست زیزو در ال کلاسیکو در سال ۲۰۰۴ رقم خورد. دریافت کارت قرمز توسط لوئیس فیگو به معنی تعویض زیدان در این مساقه بود. گوتی که اکنون از اسطوره های باشگاه محسوب می شود، در آن مسابقه تک گل تیمش را به ثمر رساند اما گل دقایق پایانی ژاوی سه امتیاز بازی را به سود بارسلون واریز کرد.

بارسا ۳-۰ مادرید؛ ۲۰ نوامبر ۲۰۰۴

نوامبر سال ۲۰۰۴ با نخستین و تنها شکست زیزو در ورزشگاه نیوکمپ همراه بود. بارسا با ارائه نمایشی برتر از حریف مادریدی، با سه گل ساموئل اتوئو، جیووانی فن برونکهورست و رونالدینیو موفق به کسب برتری ۳-۰ شد.

رئال مادرید ۴-۲ بارسلونا؛ ۱۰ آوریل ۲۰۰۵

کهکشانی ها در بازی برگشت فصل ۲۰۰۴/۰۵ موفق به گرفتن انتقام شدند و در یک بازی پر هیجان با نتیجه ۴-۲ مقابل رقیب سنتی به برتری دست یافتند. زین الدین زیدان زننده یکی از گل های این بازی بود. رائول گونزالس، رونالدو نازاریو و مایکل اوون دیگر گلزنان رئال در این ال کلاسیکو بودند.

ر.مادرید ۰-۳ بارسلونا؛ ۱۹ نوامبر ۲۰۰۵

اگر بگوییم که زیزو در ال کلاسیکو قبلی، نمایش درخشانی از خود ارائه داده و در واقع مرد اول این نمایش تاریخی بود، رونالدینیو در مسابقه دو تیم در نوامبر ۲۰۰۵،‌ به بهترین نحو ممکن حریف را به زانو در آورد. فوق ستاره برزیلی دو گل دیدنی مقابل ایکر کاسیاس به ثمر رساند و سرخیو راموس، مدافع راست جوان آن روزهای کهکشانی ها را بارها و بارها با دریبل های انفجاری اش پشت سر گذاشت.

نمایش خیره کننده رونالدینیو باعث شد تا تماشاگران حاضر در سانتیاگو برنابئو بعد از گل دوم این بازیکن، به صورت ایستاده به تشویق فوق ستاره برزیلی بپردازند، لحظه ای که به عنوان یکی از تاریخی ترین لحظات ال کلاسیکو در اذهان ثبت شد. این ال کلاسیکو همچنین تنها دیداری بود که زین الدین زیدان و لیونل مسی در آن مقابل یکدیگر قرار گرفتند. مسی بعد از بازی به سراغ زیدان رفت تا برای اولین و آخرین بار از یک بازیکن درخواست تعویض پیراهن کند.

بارسلونا ۱-۱ رئال مادرید؛ ۱ آوریل ۲۰۰۶

آخرین ال کلاسیکو زیزو به عنوان فوتبالیست حرفه ای با نتیجه تساوی ۱-۱ دو تیم به پایان رسید. اخراج زود هنگام روبرتو کارلوس در این مسابقه، کار را برای مادریدی ها بسیار دشوار ساخت و آبی اناری ها با به ثمر رساندن گل برتری،‌ کار را بیش از پیش برای حریف دشوار کردند اما گل تساوی رونالدو نازاریو در نیمه دوم باعث شد تا تلاش دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه با نتیجه ۱-۱ به اتمام برسد.

سوابق زین الدین زیدان در ال کلاسیکو به عنوان کمک مربی

بارسلونا ۲-۱ رئال مادرید؛ ۲۶ اکتبر ۲۰۱۳

با به اتمام رسیدن فصل ۲۰۱۲/۱۳ و جدایی ژوزه مورینیو پرتغالی از تیم رئال مادرید، سران مادریدی کارلو آنچلوتی ایتالیایی را جایگزین مرد پرتغالی کردند و کارلتو نیز زیدان را به عنوان کمک مربی خود انتخاب کرد.

بازی رفت دو تیم در نیوکمپ با گل های نیمار و الکسیس سانچز در مقابل تک گل خسه رودریگز با نتیجه ۲-۱ به سود بارسا به پایان رسید.

رئال مادرید ۳-۴ بارسلونا؛‌ ۲۳ مارچ ۲۰۱۴

یکی از مهیج ترین دیدار های سالیان اخیر دو تیم در مارچ ۲۰۱۴ رقم خورد،‌ جایی که نیمه اول بازی با درخشش خیره کننده آنخل دی ماریا دو تیم با نتیجه تساوی ۲-۲ به رختکن رفتند اما لیونل مسی که یک گل در نیمه اول به ثمر رسانده بود، با به ثمر رساندن دو ضربه پنالتی موفق به ثبت هت تریک شد تا آبی اناری ها یک پیروزی ارزشمند را در خانه حریف به دست بیاورند.

رئال مادرید ۲-۱ بارسلونا؛ فینال کوپا دل ری فصل ۲۰۱۳/۱۴؛ ۱۶ آوریل ۲۰۱۴

رئالی ها که در آن فصل در هر دو دیدار رفت و برگشت لالیگایی مغلوب حریف شده بودند، با انگیزه مضاعفی به مصاف حریف خود رفتند در حالی که کریستیانو رونالدو،‌ فوق ستاره پرتغالی تیم نیز به دلیل مصدومیت اجازه حضور در بازی پایانی را نداشت. در مسابقه ای که تا لحظات پایانی با نتیجه ۱-۱ دنبال می شد، گرت بیل با فراری استثنایی و به ثمر رساندن یک گل به یاد ماندنی، قهرمانی را به هواداران لوس بلانکوس هدیه داد.

سوابق زین الدین زیدان در ال کلاسیکو به عنوان سرمربی

بارسلونا ۱-۲ رئال مادرید؛ ۲ آوریل ۲۰۱۶

درست ده سال بعد از شرکت زیدان در آخرین ال کلاسیکو دوران حرفه ای خود،‌ این فرانسوی در منصب سرمربیگری کهکشانی ها پای به نیوکمپ گذاشت. شاگردان زیدان در اوایل نیمه دوم با گل جرارد پیکه از حریف عقب افتادند اما بعد از ۱۰ دقیقه، کریم بنزما روی ارسال تونی کروس با یک قیچی دیدنی کار را به تساوی کشاند.

سرخیو راموس در اواخر بازی از زمین مسابقه اخراج شد تا رئالی ها ده نفره به کار ادامه دهند. گرت بیل با ضربه سر گل پیروزی را به ثمر رساند اما با نظر داور این گل،‌ خطا روی جوردی آلبا تشخیص داده شد. سرانجام روی ارسال خود گرت بیل در دقیقه ۸۵، کریستیانو رونالدو با یک استپ سینه دیدنی،‌ دنی آلوز برزیلی را از پیش رو برداشت و با یک ضربه دقیق از بین پاهای کلودیو براوو، برتری ۲-۱ را به تیم زیدان هدیه داد.

بارسلونا ۱-۱ رئال مادرید؛ ۳ دسامبر ۲۰۱۶

گل لوئیز سوارز در اوایل نیمه دوم، بارسا را با یک گل از حریف دیرینه پیش انداخت اما گل لحظات پایانی سرخیو راموس، بازی را به تساوی کشاند تا رکورد شکست ناپذیری مادریدی ها در آن مقطع از فصل، همچنان پابرجا باقی بماند. در پایان فصل ۲۰۱۶/۱۷، شاگردان زین الدین زیدان با برتری سه امتیازی نسبت به تیم انریکه قهرمانی لالیگا اسپانیا را به دست آوردند.

رئال مادرید ۳-۲ بارسلونا؛‌ ۲۳ آوریل ۲۰۱۷

در یک رقابت دیدنی، لیونل مسی با درخشش فوق العاده خود توانست تیم تحت هدایت زیدان را به زانو درآورد. مادریدی ها که با اختلاف هفت امتیازی از حریف پیش بودند با شروع مسابقه نیز با گل کاسمیرو از حریف پیش افتادند اما دو گل مسی و راکیتیچ بارسا را به برتری رساند. در دقایق پایانی خامس رودریگز روی ارسال مارسلو کار را به تساوی کشاند تا بازی به نتیجه تساوی ۲-۲ کشیده شود.

در حالی که به نظر می رسید بازی با نتیجه مساوی به اتمام برسد، روی یک ضد حمله برق آسا که توسط سرخی روبرتو پایه ریزی شد، مسی گل دوم خود در این مسابقه و گل سوم بارسا را به ثمر رساند تا شاگردان انریکه اختلاف با صدر را به چهار امتیاز کاهش دهند. هر چند نهایتا تیم زیدان با اختلافی سه امتیازی قهرمانی لالیگا را به دست آورد.

بارسلونا ۱-۳ رئال مادرید؛ بازی رفت سوپر جام اسپانیا؛‌ ۱۳ آگست ۲۰۱۷

در طول دوران حضور زین الدین زیدان به عنوان بازیکن در پایتخت اسپانیا، دو تیم هرگز در سوپر جام اسپانیا با یکدیگر روبرو نشدند. بعد از جدایی انریکه و نیمار از بارسلونا، بارسا در یکی از بحرانی ترین دوران سالیان اخیر خود مقابل رئال مادرید آماده زیدان قرار گرفت. بازی در حالی که با گل به خودی پیکه برای رئال و گل مسی از روی نقطه پنالتی ۱-۱ دنبال می شد با ورود کریستیانو رونالدو به زمین رنگ و بویی دیگر به خود گرفت و به یکباره سرعتی چندین برابر پیدا کرد.

کریستیانو با یک شوت دیدنی از پشت محوطه جریمه دروازه مارک آندره تراشتگن را گشود تا بازی ۲-۱ دنبال شود. دقایقی بعد داور مسابقه طی تصمیمی عجیب و بدون یاری کمک های خود، اقدام به اخراج کریستیانو رونالدو کرد تا رئال دقایق پایانی را بدون فوق ستاره پرتغالی اش سپری کند. یک ضد حمله برق آسا کافی بود تا مارکو آسنسیو با یک ضربه استثنایی کنج دروازه تراشتگن را مورد هدف قرار داده و باعث پیروزی ۳-۱ تیمش شود.

رئال مادرید ۲-۰ بارسلونا؛ بازی برگشت سوپر جام اسپانیا؛ ۱۶ آگست ۲۰۱۷

بازی دیگر دو تیم با قدت نمایی کریم بنزما دنبال می شود و بارسا در ادمه با نتیحجه ۳-۰ از حریف جلو امی افتد. گل های مسی، سوارز و ویدال پیروزی سه گله را نصیب شاگردان زیدان نمود.

رئال مادرید ۰-۳ بارسلونا؛ ۲۳ دسامبر ۲۰۱۷

نخستین شکست سنگین زیدان در ال کلاسیکو در این مسابقه رقم خورد. در حالی که دو تیم بدون گل در نیمه نحست به سر می بردند، مسی روی غفلت مدافعان حریف، سوارز را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد و مهاجم اروگوئه ای تیمش را از حریف پیش انداخت. در ادامه با ۱۰ نفره شدن رئالی ها، کار برای آبی اناری آسان تر دنبال شد و با گل های مسی و الکس ویدال، بارسا در مجموع با نتیجه ۳ بر ۰ برنابئو را با دست پر ترک کند.

بارسلونا ۲-۲ رئال مادرید؛ ۶ می ۲۰۱۸

آخرین ال کلاسیکو زیدان و رونالدو تا حد زیادی زیر سایه حواشی قرار گرفت و هیجان بالای مسابقه باعث شد تا دو تیم نمایش خوبی از خود ارائه دهند. دیداری که در آن دو گل کریستیانو رونالدو و گرت بیل با دو گل لیونل مسی و لوئیز سوارز پاسخ داده شد.

رونالدو بین دو نیمه به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا مصدوم شد در حالی که سرخی روبرتو در دقایق پایانی نیمه اول به دلیل دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین بازی اخراج شده بود. بازی نهایتا با همان تساوی ۲-۲ به اتمام رسید.

حالا چیزی حدود یک سال و نیم از آخرین حضور زیزو فرانسوی در ال کلاسیکو می گذرد و باید دید سرمربی پر افتخار کهکشانی ها در این مسابقه با چه ترکیبی تیمش را روانه میدان خواهد کرد. مشخصا زیدان برای توقف لیونل مسی در این بازی، برنامه های ویژه ای را با بازی دادن به نفراتی نظیر کاسمیرو و فده والورده خواهد داشت.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

به کانال پیش بینی دقیق فوتبال بپیوندید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل