نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

زندگینامه کارلس پویول ؛ مدافعی مستحکم همچون دیوار

fgbde

کارلس پویول سافورکادا، ۱۳ آپریل ۱۹۷۸ در لاپوبلا دسگور اسپانیا متولد شد. پدرش جوزف نام داشت و مادرش رزا سافورکادا نام دارد. او یک خواهر به نام ماریا و یک برادر به نام جزف خاویار دارد. در این مطلب با زندگینامه کارلس پویول آشنا خواهید شد.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

زندگینامه کارلس پویول ؛ اسطوره باشگاه بارسلونا و تیم ملی اسپانیا

پویول فوتبال را با دروازه‌بانی یک باشگاه محلی آغاز نمود اما به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه شانه به‌پست دفاع منتقل شد. او از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ در تیم جوانان لاپوبلا دسگور بازی کرد. سپس از ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۶ به‌ باشگاه جوانان بارسلونا پیوست. از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۷ در باشگاه بارسلونا C، از سال ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ در بارسلونا B و ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴ برای تیم اصلی بارسلونا بازی کرد. پویول از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ برای تیم ملی جوانان اسپانیا به‌میدان رفت و ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳ در تیم ملی بزرگسالان توپ زد. از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳ نیز در تیم ملی کاتالونیا شش بازی انجام داد.


عرصه باشگاهی

در سال ۱۹۹۵، او به باشگاه جوانان بارسلونا در لاماسیا پیوست و پست خود را به هافبک دفاعی تغییر داد. دو سال بعد، او برای تیم B بارسلونا به‌میدان رفت و در پست دفاع راست بازی کرد.
در سال ۱۹۹۸، بارسلونا پیشنهادی را ازسوی مالاگا مبنی بر فروش پویول دریافت نمود، اما با پیوستن ژاوی بهترین دوست او به تیم بارسلونا، او در این تیم باقی ماند.
سال بعد، فن خال، پویول را به تیم اول بارسلونا رساند و در ۲ اکتبر ۱۹۹۹ با پیروزی ۲-۰ مقابل رئال وایادولید اولین بازی لالیگا را انجام داد و بعد از کسب این موفقیت در پست مدافع میانی قرار گرفت. پیش از فصل ۲۰۰۳، بارسلونا دچار بحران مالی شد، در همین حین منچستر یونایتد نیز برای به دست آوردن پویول وسوسه شده بود. دو سال بعد، این بازیکن قرارداد خود را برای ۵ فصل دیگر تمدید کرد.

۲۰۰۳- ۲۰۱۰

در پایان فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۴، او پس از بازنشستگی لوئیس انریکه، بازوبند کاپیتانی بارسلونا را از آن خود کرد. وی به‌عنوان سنگ بنای دفاعی برای بارسا توانست جایزه بهترین بازیکن اروپایی را از سوی یوفا در سال ۲۰۰۲ کسب نماید و نیز به کاتالان‌ها برای کسب دو عنوان متوالی قهرمانی لیگ کمک نماید. او در فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۶ در ۵۲ بازی رسمی از جمله ۱۲ بازی در لیگ قهرمانان اروپا که با پیروزی مقابل آرسنال، به پایان رسید، حضور یافت.
در ۱۶ سپتامبر سال ۲۰۰۸، پویول در۴۰۰مین بازی خود در بارسلونا، در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به مصاف اسپورتینگ پرتغال رفت و بارسلونا ۳-۱ پیروز شد. در طول فصل، علیرغم داشتن مصدومیت، وی با حضور در ۲۸ بازی به بارسلونا کمک کرد تا عنوان دیگری را در لیگ کسب کند. او در ۲ می ۲۰۰۹ برابر رئال مادرید در ال‌کلاسیکو در استادیوم سانتیاگو برنابئو تنها گل فصل خود را وارد دروازه کرد و بارسا با نتیجه ۶ بر ۲ رئال مادرید را مغلوب خود کرد.


او با بوسیدن بازوبند پرچم کاتالونیای خود در مقابل هواداران خشمگین مادرید ابراز خوشحالی کرد. پویول با بارسلونا در مسابقات سوپر جام اروپا ۲۰۰۹، لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه‌های جهان ۲۰۰۹ حضور یافت و در نزدیک به ۱۰۰ بازی رسمی ظاهر شد.
در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۰، پویول ۵۰۰مین بازی خود را برای بارسلونا در لیگ داخلی برابر ویارئال، انجام داد. او در طول این رقابت‌ها مجدداً با مصدومیت مواجه گردید اما این آسیب دیدگی نیز نتوانست مانع حضور او در ۲۸ بازی رقابتی شود و این در حالی بود که دوباره هم در لیگ و هم لیگ قهرمانان اروپا قهرمان شد. او در بازی مقابل منچستر یونایتد شش دقیقه در فینال بازی کرد و تیم بارسلون با گل‌های پدرو، مسی و ویا به پیروزی ۳-۱ مقابل منچستر یونایتد دست یافت.

۲۰۱۰- ۲۰۱۴

بعد از شکست برابر اینتر‌ در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ۲۰۰۹-۲۰۱۰، پویول در ۵۶ بازی رسمی برای بارسلونا بدون باخت حضور یافت و آنها فقط در ۱۱ ژانویه ۲۰۱۲ در مقابل اوساسونا تن به شکست ۳-۲ دادند. او توانست در کوپادلری دو گل به‌ثمر برساند و مقابل رئال مادرید به پیروزی ۲-۱ خارج از خانه و در مجموع ۴-۳ دست یابد. او به همراه بارسلونا به مصاف والنسیا رفت و بازی ۱-۱ مساوی شد و در مجموع ۳-۱ این تیم را شکست دادند.
پویول در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۱۲، در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با وجود مصدومیتی که در بازی مقابل ختافه پیدا کرده بود به مصاف بنفیکا رفت و اولین بازی خود پس از بهبودی در برابر این تیم به اجرا گذاشت. او در این بازی نیز در یک ضربه کرنر از ناحیه آرنج دچار آسیب دیدگی شد. در ابتدا انتظار می‌رفت كه او به مدت دو ماه از میادین كنار دور بماند اما پس از طی یك دوره درمانی بهبودی کامل یافت. در ۱۸ دسامبر بارسلونا قرارداد خود را با پویول تا ۳۰ جون ۲۰۱۶ تمدید کرد. در جون سال بعد، زانوی راست وی برای ششمین بار تحت عمل جراحی قرار گرفت که همین امر منجر به بازنشستگی زودرس او شد.


۲۰۱۴- بازنشستگی

او در فصل ۲۰۱۴- ۲۰۱۵، در ابتدا دو گل زد و سومین گل فصل خود را در یک پیروزی خانگی با نتیجه ۴-۱ مقابل آلمریا به‌ثمر رساند. دو روز بعد، اگرچه که هنوز دو سال دیگر از قراردادش باقی مانده بود، اما اعلام کرد که در پایان فصل بارسلونا را ترک خواهد کرد. وی گفت: “بعد از انجام دو عمل جراحی بزرگ، متوجه شدم كه نمی‌توانم برای رسیدن به سطح مورد نیاز تلاش زیادی انجام‌ دهم. به همین دلیل به این نتیجه رسیده‌ام.”
پویول در ۱۵ می ۲۰۱۴ پس از پانزده سال که ده سال آن به عنوان کاپیتان بود، با بارسلونا خداحافظی کرد. او توانست همراه با این تیم ۲۱ قهرمانی بدست آورد. خداحافظی او با تیم بارسلونا در یک محفل رسمی صورت گرفت که هم تیمی‌های او، هم تیمی‌های سابقش، مدیران باشگاه و مربیان نسبت به او ادای احترام کردند.
وی پس از مدت کوتاهی بعد از ۳۶ سالگی، بازنشستگی خود را اعلام کرد اما با باشگاه بارسلونا دائما در ارتباط بود. او بلافاصله به‌عنوان دستیار آندونی زوبی زارتا مدیر فوتبالی بارسا منصوب ولی در ژانویه سال ۲۰۱۵، اندکی پس از اخراج زوبی زارتا، استعفای خود را به باشگاه داد. در سپتامبر سال ۲۰۱۹ نیز پویول پیشنهاد باشگاه بارسلونا را مبنی بر پذیرش پست مدیر ورزشی بارسلونا را رد کرد.
در مجموع، پویول به همراه بارسلونا توانست قهرمانی لالیگا را در سال‌های ۱۹۹۸-۱۹۹۹، ۲۰۰۴-۲۰۰۵، ۲۰۰۵-۲۰۰۶، ۲۰۰۸-۲۰۰۹، ۲۰۰۹-۲۰۱۰، ۲۰۱۰-۲۰۱۱، ۲۰۱۲-۲۰۱۳، ۲۰۱۴-۲۰۱۵ به‌دست آورد. علاوه بر آن پویول در بارسلونا توانست جام قهرمانی کوپا دلری را در فصل‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۹، ۲۰۱۱-۲۰۱۲، ۲۰۱۴-۲۰۱۵، بالای سر خود ببرد. قهرمانی سوپر جام اسپانیا در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ نیز با حضور پویول در تیم بارسلونا رقم خورد.


از دیگر افتخارات مهم پویول می‌توان به سه بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا اشاره کرد که در سال‌های ۲۰۰۵- ۲۰۰۶، ۲۰۰۸- ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰- ۲۰۱۱ بدست آمد. قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ نیز دیگر عناوینی بود که وی با بلوگرانا بدست آورد.

عرصه بین‌المللی

پویول اولین بازی ملی خود را برای اسپانیا در ۱۵ نوامبر ۲۰۰۰ برابر هلند انجام داد و در سال‌های بعد به‌عنوان یک بازیکن ثابت به‌میدان رفت و بازی‌های موثری را از خود به نمایش گذاشت.

المپیک تابستانی ۲۰۰۰

او در این رقابت‌ها توانست همراه تیم ملی کشورش مدال نقره را بر گردن بیاویزد.

یورو ۲۰۰۸

پویول در رقابت‌های یورو ۲۰۰۸ به جز یک بازی در تمامی مسابقات حضور یافت و این مدافع اسپانیایی در ۵ بازی خود ۲ گل به‌ثمر رساند. تیم ملی اسپانیا در فینال مقابل آلمان قرار گرفت و تورس در دقیقه ۳۳ تک گل این دیدار را به‌ثمر رساند و پویول به همراه تیم ملی کشورش جام مسابقات یورو را بالای سر برد.


جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۰۹

او در سه مسابقه از پنج مسابقه در جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۰۹ به‌عنوان کاپیتان بازی کرد. زیرا ایکر کاسیاس بعد از آخرین بازی مرحله گروهی برای مدتی به تیم ملی دعوت نشد. تیم ملی اسپانیا در مرحله نیمه نهایی به‌مصاف تیم ایالات متحده آمریکا رفت و ۲-۰ از این تیم شکست خورد. سپس برای تعیین مقام سومی، در مقابل آفریقای جنوبی به‌میدان رفت و در وقت اضافی ۳-۲ این تیم را مغلوب کرد و به مقام سوم دست یافت.

جام جهانی ۲۰۱۰

در جام‌جهانی ۲۰۱۰ که در آفریقای جنوبی برگزار شد، پویول در تمامی رقابت‌ها حضور پیدا کرد. او تنها در دقیقه ۸۴ مرحله یک چهارم نهایی برابر پاراگوئه با مارچنا تعویض شد. پویول تنها گل خود را در این رقابت‌ها، در مرحله نیمه‌نهایی مقابل آلمان به‌ثمر رساند.این گل با ضربه‌ای که ژاوی از روی نقطه کرنر فرستاد و با ضربه سر قدرتمند پویول به‌ثمر رسید. همین گل سبب شد تا تیم ملی اسپانیا به فینال جام‌جهانی برسد. در مسابقه سرنوشت ساز فینال جام جهانی ۲۰۱۰، تیم ملی اسپانیا به مصاف هلند رفت و او ۱۲۰ دقیقه کامل بازی کرد. تیم ملی اسپانیا با تک گل آندرس اینیستا هلند را شکست داد و قهرمان جهان شد.
او در اوایل ماه می همان سال، در بازی برابر تیم اسپانیول دچار مصدومیت زانو شد و حضور در رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ را از دست داد. وی برای انجام عمل جراحی و بهبودی پس از آن به استراحت پنج تا شش هفته‌ای نیاز داشت.
پویول ۱۰۰مین بازی ملی خود را در ۶ فوریه ۲۰۱۳ انجام داد و تیم ملی اسپانیا در یک دیدار دوستانه مقابل اروگوئه با نتیجه ۳ بر ۱ در دوحه قطر به پیروزی دست یافت. او در همان سال نیز از عرصه ملی خداحافظی کرد.


استایل بازی پویول

پویول به داشتن مهارت کنترل توپ در هوا مشهور بود. به گفته کادر پزشکی بارسلونا، او در بین بازیکنان دارای “قوی‌ترین و سری‌عترین عکس‌العمل بوده و بیشترین قدرت انفجاری را دارد”. هواداران باشگاه بارسلونا از وی به‌عنوان “دیوار” یاد می‌کردند. پویول همچنین به خاطر کنترل صحیح تیم و اخلاق کاری خود نیز شناخته شده بود. او غالباً پس از پایان جلسه تمرین تیمی یا روزهای تعطیل، به تنهایی تمرین می‌کرد. وی در سال ۲۰۱۰ گفت:”من تکنیک روماوریو، سرعت مارک اوورمارس یا قدرت پاتریک کلایورت را ندارم، اما من سخت‌تر از سایرین کار می‌کنم. من مانند دانش آموزی هستم که خیلی باهوش نیست ولی در زمان امتحان چندین بار برگه امتحانم را چک می‌کنم.”

زندگی شخصی و ازدواج:

وی در سال ۲۰۱۲ با ونسا لورنزو آشنا شد و این زوج دو دختر به نام‌های مانوئلا (متولد ۲۰۱۴) و ماریا (متولد ۲۰۱۶) دارند.

در خصوص تفریحات وی، در سال ۲۰۰۶، او اذعان داشت که وقتی کار نمی‌کنم، زندگی بسیار ساکت و آرامی را پشت سر می‌گذارم . من سال‌ها درشهر بارسلون بوده‌ام حتی یک بار هم به یک کلوپ شبانه در بارسلونا نرفته‌ام. تنها تفریح من رفتن به رستوران همراه خانواده و دوستان است.


موهای بلند وی در طول حرفه خود از ویژگی‌های بارز و مشخص او بود. فن خال، سرمربی بارسلونا، بلافاصله پس از اولین جلسه تمرینی خود با بازیکنان تیم، به پویول گفت که موهای خود را کوتاه کند. او این مسئله را در دفتر خود اینگونه مطرح کرد: “مشكل شما چیست، آیا نمی‌توانید از پس هزینه کوتاهی مو برآیید؟”. او در جواب فن خال سکوت کرد سپس گفت ” تا به امروز موهایم را آنطور که هست نگه داشته‌ام.”

جوزف، پدر پویول، در اواخر سال ۲۰۰۶ در حالی که کارلس در مسیررفت برای بازی با دپورتیوو لاکرونیا بود، در یک حادثه کشاورزی درگذشت. فرانک رایکارد این خبر تلخ را بعد از پیاده شدن از هواپیما به او داد. وی گفت: فوت پدرم به‌همراه مصدومیت دوران تاریکی را در زندگی من رقم زد.

در تاریخ ۲۰ جون ۲۰۱۸، شبکه سه تلویزیون ایران از پویول دعوت کرد تا در برنامه جام جهانی بین ایران و اسپانیا به میزبانی عادل فردوسی پور حضور یابد، اما پیش از آغاز برنامه، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از حضور او در استودیو به دلیل فرم موهای او ممانعت کرد و این اتفاق در نهایت منجر به تمسخر کشور و فرهنگ ایران در شبکه‌های اجتماعی به خصوص توییتر شد.

حامی مالی

کارلس پویول در دوران ورزشی خود اهل بازی کردن در تیزرهای تبلیغاتی نبود ولی از آنجایی که بخش عمده‌ای از درآمدهای بازیکنان فوتبال از حامیان مالی است که انتظار دارند بازیکنان برایشان تبلیغ کنند، اصلی ترین حامی مالی پویول، شرکت نایک است. به همین دلیل قراردادش با نایک درآن زمان باعث شد که این شرکت تولیدکننده لوازم ورزشی، کفش‌هایی با نام پویول را تولید کند. کفش‌هایی که گفته می‌شد اختصاصی فینال لیگ قهرمانان اروپا بود.


ساعت اختصاصی

یک شرکت تولید کننده ساعت نیز مدلی را تولید کرد که نامش مخفف اسم و فامیل کارلس پویول بود: «Carles PuyoliSaforcada»یا همان CPS.

امور خیریه:

او نیز همانند بسیاری از فوتبالیستان در امورات خیریه و جمع آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از بیماران سرطانی شرکت می‌کند. همچنین او برای کمک به صلیب سرخ یک بار چکی به مبلغ ۱۰۰ هزار یورو اهدا کرد.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل