نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

بیوگرافی ژاوی هرناندز ؛ سرمربی و ابرستاره بارسلونا

sdazca ژاوی هرناندز

کمتر کسی پیدا می‌شود که ژاوی هرناندز را به‌خاطر بازی‌های درخشانش در بارسلونا، تیم ملی اسپانیا و سبک و سیاق خاص او نشناسد. در این مطلب با بیوگرافی ژاوی هرناندز و افتخارات او آشنا خواهیم شد.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

بیوگرافی ژاوی هرناندز

پسری از آکادمی تیم بارسلونا تا تبدیل شدن به فوق ستاره‌ای بزرگ

بتکارت – ژاوی هرناندز کروز در ۲۵ ژانویه سال ۱۹۸۰ در محله ترسا، شهر بارسلونا به دنیا آمد. وی فوتبال را در سن ۱۱ سالگی با تیم نوجوانان بارسلونا آغاز کرد. او پیشرفت بسیار سریعی داشت تا این‌که در فصل ۹۷-۹۸ از تیم جوانان وارد تیم دوم بارسا شد. پدرش خوآکیم، بازیکن سابق تیم سابادل در لیگ دسته اول بازی می‌کرد و یک ارتشی بود. یکی از دلایل نظم و انضباط او مربوط به نظامی بودن پدرش می‌باشد.

ژاوی که در تیم آکادمی آبی‌ اناری‌ها راه خود را مشخص کرد و عضوی کلیدی از تیم یوردی گونزالو در بارسلونا بی بود که به دسته دومی راه یافتند. او از سال ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ در بارسلونا بی بازی کرد و رویای خود را با شروع رسمی کار در تیم اصلی، در تابستان ۱۹۹۸ در سوپر جام اسپانیا برابر مایورکا به حقیقت  تبدیل نمود. او با بازی در ترکیب ثابت و گل‌زنی برای این تیم، بهترین شروع را رقم زد. در این دو سال خوش درخشید و توانست به تیم اصلی بارسلونا در سال ۱۹۹۹ راه پیدا کند و پس از آن به اسطوره‌ای تاریخی برای این باشگاه تبدیل شد.


از علایق شخصی وی می‌توان به موسیقی بروس اسپرینگستین اشاره نمود. او در مورد موسیقی می‌گوید: من به موسیقی‌ای علاقه دارم که انرژی دهنده باشد و از موسیقی‌ای که به من حالت غمگینانه القاء کند بیزارم. او به آواز خواندن داخل رختکن معروف است. اینیستا، پویول، مسی و حتی کاسیاس از دوستان صمیمی وی هستند. مشوق و حامی اصلی او مادرش بود. او به درس خواندن علاقه‌ای نداشت  و صرفا به خاطر دلخوشی خانواده‌اش درس می‌خواند. چندان اهل مد و پوشیدن لباس های عجیب نیست و همیشه خیلی ساده و به گفته خودش مردانه لباس می‌پوشد.

بیوگرافی ژاوی هرناندز – ۱۹۹۸-۲۰۰۱

سال‌های ابتدایی حضور در بارسلونا

در ۵ می ۱۹۹۸ ژاوی هرناندز برای اولین بار در مسابقات کوپا کاتالونیا مقابل لیدا حضور پیدا کرد و اولین گل خود برای بارسلونا را در ۱۸ آگوست ۱۹۹۸ در فینال سوپر جام مقابل مایورکا به‌ثمر رساند. اولین بازی او در لالیگا در ۳ اکتبر ۱۹۹۸ برابر والنسیا با پیروزی ۳-۱ بارسلونا رقم خورد. عملکردهای چشمگیر و مفید او سبب شد تا وی به بازیکن کلیدی لوییس فن خال تبدیل شود و فصل اول خود را با ۲۶ بازی به پایان برساند و به عنوان بازیکن برتر سال لالیگا ۱۹۹۹ شناخته شود. او بعد از مصدومیت پپ گواردیولا در فصل ۱۹۹۹–۲۰۰۰، بازیکن اصلی تیم بارسلونا شد.


بیوگرافی ژاوی هرناندز – سال‌های ۲۰۰۱-۲۰۰۸

در فاصله بین این سال‌ها بارسلونا با مشکلات شدید مالی روبه رو شد و تلاش کرد تا جایگاه خود را در بین تیم‌های برتر لالیگا حفظ نماید. ژاوی هرناندز با بازی در خط میانی، توانست ۲۰ پاس گل بدهد و در این دو فصل ۷ گل به‌ثمر برساند. در ۱۶ مارچ ۲۰۰۲، اولین گل خود را در ال کلاسیکو مقابل رئال مادرید به‌ثمر رساند. در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۵ به عنوان کاپیتان دوم تیم انتخاب شد و در کسب اولین قهرمانی در لالیگا و رقابت‌های سوپرجام اسپانیا در سال ۲۰۰۴ به بارسلونا کمک زیادی نمود. وی در سال ۲۰۰۵ به عنوان بهترین بازیکن اسپانیایی سال لالیگا معرفی شد. در فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۶، ژاوی هرناندز در تمرینات به دلیل پارگی لیگامان‌های زانوی چپ مصدوم شد. او چهار ماه از میادین تمرین دور ماند اما در ماه آپریل بازگشت و توانست به همراه کاتالان‌ها دومین عنوان قهرمانی در لالیگا را تجربه نماید. هم‌چنین برای دو سال متوالی ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ او به همراه این تیم سوپرجام اسپانیا را نیز بدست آورد. او در بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۶ مقابل آرسنال به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت و این بازی با پیروزی بارسلونا پایان یافت و قهرمانی در اروپا را به‌همراه بارسلونا جشن گرفت.


بیوگرافی ژاوی هرناندز – سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۱۰

بعد از رقابت‌های یورو ۲۰۰۸، ژاوی هرناندز تمایل خود را مبنی بر انتقال وی به تیم بایرن مونیخ اعلام نمود اما با مخالفت گواردیولا سرمربی جدید بارسلونا روبه رو شد و او در بارسا ماند. او مهره اصلی بارسلونا بود و در فینال کوپا دل ری در سال ۲۰۰۹ مقابل اتلتیک بیلبائو با یک ضربه آزاد چهارمین گل را به‌ثمر رساند. در دوم می، او یکی از مهمترین بازی‌هایش در لالیگا را مقابل رئال مادرید انجام داد و با نتیجه ۶–۲ این بازی پایان یافت. در این بازی او یک بار به کارلس پویول، یک بار به تیری هنری و دو بار به لیونل مسی پاس گل داد.

ژاوی هرناندز به بارسلونا در پیروزی ۲-۰ در بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر منچستر یونایتد کمک کرد و دومین گل این بازی را با عبور از کنار مسی و با ضربه سر به‌ثمر رساند. ژاوی پس از کسب دومین قهرمانی اروپایی به همراه بارسلونا، به‌عنوان بهترین هافبک در لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شد. در این سال ژاوی توانست به همراه بارسلونا علاوه بر قهرمانی در اروپا، سومین قهرمانی در لالیگا، قهرمانی کوپادل ری و قهرمانی در سوپرجام اسپانیا را جشن بگیرد.

ژاوی قرارداد خود را پس از فصل پرافتخار ۲۰۰۸-۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۴ با بارسا تمدید نمود. قرارداد جدید وی را با درآمد ۷.۵ میلیون یورو در سال او را به یکی از گرانقیمت ترین بازیکنان این باشگاه تبدیل کرد. در سال ۲۰۰۹ او توانست به همراه کاتالان‌ها قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان را جشن بگیرد. در فصل ۲۰۰۹–۲۰۱۰، ژاوی هرناندز به عنوان بازیکنی که بیشترین پاس گل را به ثبت رساند شناخته شد و با دو پاس گل در پیروزی ۲-۰ بارسلونا مقابل رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، سهم به‌سزایی را ایفا نمود.

بارسلونا با ثبت ۹۹ امتیاز عنوان قهرمانی لالیگا را بدست آورد و ژاوی هرناندز به عنوان دومین بازیکن برتر بارسلونا شناخته شد. هم‌چنین آن‌ها قهرمان کوپادل ری نیز شدند. در ۳ جون ۲۰۱۰، روزنامه مارکا در مادرید، سومین جایزه سالانه تروفئو آلفردو دی استفانو را بعد از لیونل مسی و رونالدو به ژاوی اختصاص داد.


بیوگرافی ژاوی هرناندز – سال‌های ۲۰۱۰-۲۰۱۲

در ۲۹ نوامبر، او سومین گل خود را در برابر رقیب دیرینه خود رئال مادرید به ثمر رساند و بارسلونا با نتیجه ۵-۰ به پیروزی دست یافت. در ۱۸ دسامبر، بارسلون با نتیجه ۱-۵ مقابل اسپانیول پیروز میدان شد و ژاوی در این دیدار یک گل به‌ثمر رساند. در لیگ قهرمانان اروپا، او به کمک داوید ویا توانست در مقابل آرسنال، یک گل ارزشمند را به‌ثمر برساند که این پیروزی سبب شد تا بارسلونا به مرحله یک چهارم نهایی صعود نماید.

در تاریخ ۲ ژانویه ۲۰۱۱، در یک بازی لیگ مقابل لوانته، ژاوی برای ۵۴۹مین  بار در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد و رکوردی که میگوئلی در اختیار داشت را شکست. در تاریخ ۲۸ می، بارسلونا با به‌همراه داشتن ژاوی در بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا سال ۲۰۱۱ در استادیوم ویمبلی لندن برای بار دوم در سه فصل با نتیجه ۳بر۱ منچستر یونایتد را شکست داد و جشن قهرمانی را در انگلیس برپا کردند.

ژاوی فصل ۲۰۱۱–۲۰۱۲ را با گل‌زنی آغاز کرد. بازگشت سس فابرگاس و اضافه شدن تیاگو به ترکیب این تیم سبب شد تا موقعیت‌های بیشتری را برای حمله تیم بارسا ایجاد شود. در ۱۸ دسامبر۲۰۱۱، در فینال جام باشگاه‌های جهان در یوکوهاما، بارسلونا با نتیجه ۴بر۰ مقابل تیم برزیلی سانتوس به پیروزی رسید. در این دیدار ژاوی یک گل وارد دروازه کرد و یک پاس گل نیز به لیونل مسی داد. در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا ژاوی مقابل میلان، گل پیروزی را به ثمر رساند. این یک بازی حیاتی برای پیشرفت بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا به شمار می آمد. فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ ژاوی به بهترین هافبک باشگاه تبدیل شد. او با ده گل در لیگ، دو گل در کوپا دل ری – که بارسلونا به قهرمانی رسید- و یک گل در فینال جام باشگاه‌های جهان این افتخار را به‌دست آورد.


بیوگرافی ژاوی هرناندز – سال‌های ۲۰۱۲-۲۰۱۴

در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۲، باشگاه بارسلونا قرارداد ژاوی را تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۶ تمدید کرد. در همین فصل و در رویارویی با رئال، وی توانست یکی از سه گل تیمش در برد ۳-۲ بارسا را به‌ثمر برساند. او موفق شد با تیم بارسلونا به قهرمانی لالیگا رسیده و به رکورد بالای ۱۰۰ امتیاز در یک فصل دست یافت و توانست با رکورد رئال برای دستیابی به همین تعداد امتیاز در فصل گذشته برابری کند.

در جام حذفی اسپانیا موسوم به کوپا دل ری و در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۴ وی توانست هفتصدمین بار با پیراهن بارسلونا در تمام رقابت‌ها در مقابل ختافه به میدان برود. تیم بارسلونا برای اولین بار و بعد از ۵ فصل پیاپی نتوانست مقام قابل توجهی را در لالیگا کسب کند و نیز در فینال کوپادل ری اسپانیا و با گل دقایق پایانی گرت بیل مقابل رئال نیز تن به شکست داده و از کسب عنوان قهرمانی بازماندند.


بیوگرافی ژاوی هرناندز – سال آخر حضور در بارسلونا، ۲۰۱۴-۲۰۱۵

درژوئن ۲۰۱۴ شایعه ترک ژاوی از بارسلونا بر سر زبان‌ها افتاد ولی در نهایت وی با مذاکره با سرمربی جدید بارسا یعنی لوئیس انریکه و توافق طرفین، تصمیم گرفت که برای یک فصل دیگر در این باشگاه بازی کند و به‌عنوان کاپیتان این تیم نیز انتخاب شد. در ۲۵ آوریل ۲۰۱۵ او موفق شد برای پانصدمین بار با پیراهن بارسلونا در لالیگا بازی کرده و به هشتمین بازیکن تاریخ این باشگاه با این تعداد بازی تبدیل شد. در ۴ ژوئن و با حضور سران باشگاه، هم تیمی‌ها و خانواده و دوستان وی مراسم قدردانی و خداحافظی از این اسطوره فوتبال به عمل آمد و سرانجام در بازی فینال قهرمانان باشگاه‌های اروپا در مقابل یوونتوس در ورزشگاه المپیااستادیون برلین و با کسب پیروزی و عنوان قهرمانی در این جام برای پنجمین بار در تاریخ باشگاه بارسلونا در ۶ ژوئن ۲۰۱۶ و با تعویض او در دقیقه ۷۸ و ورود اینیستا به‌ داخل زمین، وی آخرین بازی خود را برای این تیم انجام داد و در پایان بازی جام قهرمانی اروپا را بالای سر برد. در حالت کلی او با بارسلونا ۸ بار قهرمان لالیگا و ۴ بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد. او در سال ۲۰۰۹ سومین بازیکن سال جهان شد و نیز در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به عنوان سومین بازیکن سال اروپا انتخاب شد. ژاوی در سال ۲۰۰۸ عنوان بهترین هافبک سال اروپا را به دست آورد و در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به مدت چهار سال متوالی از سوی فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال عنوان بهترین هافبک بازی‌ساز جهان را کسب کرد. همچنین نام او ۵ بار در لیست تیم منتخب سال یوفا و شش بار در تیم منتخب سال فوتبال جهان قرار گرفت.


پیوستن به تیم السد قطر، سال‌های ۲۰۱۵

در ۲۱ می ۲۰۱۵ ژاوی اعلام کرد که با قراردادی سه ساله و در پایان فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ به تیم السد در لیگ ستارگان قطر خواهد پیوست. ایجنت او اظهار داشت که قراداد ژاوی شامل بندهایی است که این امکان به وی داده شده که عنوان سفیر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که در این کشور برگزار خواهد شد را به خود اختصاص داده و همچنین وی می‌تواند شروع دوران مربیگری حرفه‌ای خود را با یک تیم قطری آغاز نماید. اولین حضورش با پیراهن این تیم با برد ۴-۰ مقابل مسایمیر همراه بود و موفق شد اولین پاس گل خود را روی اولین گل تیمش به نام خود ثبت کند. در ادامه مسابقات و در رویارویی با ام السلام که با نتیجه ۲-۲ به پایان رسید، اولین گل خود را برای تیم السد به ثمر رساند. تیم السد آن فصل را با کسب جایگاه سوم به پایان رساند و جواز حضور در رقابت‌های فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا را از آن خود کرد.


ژاوی موفق شد که تا پایان فصل ۳ گل برای تیم السد به‌ثمر برساند. در لیگ قهرمانان آسیا، تیم السد با حضور ژاوی نیز راه به جایی نبرد و در دور انتخابی این رقابت‌ها و در ضربات پنالتی بازی را به الجزیره امارات واگذار کردند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند. در این بازی ژاوی ضربه پنالتی خود را ازدست داد. کسب اولین جام با تیم السد افتخاری دیگر برای ژاوی محسوب می‌شود. او توانست به‌همراه این تیم و در فینال قطر کاپ در ۲۹ آوریل ۲۰۱۷ و با پیروزی ۲-۱ مقابل الجیش، عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را جشن بگیرد.

در ۱۰ نوامبر ۲۰۱۷ وی اعلام کرد که با پایان فصل بازنشسته خواهد شد و در عرصه مربی‌گری به کار خود ادامه خواهد داد، اما در پایان همان فصل قرارداد خود را به مدت ۲ سال و تا ۲۴ می ۲۰۱۸ تمدید کرد. ۲ می ۲۰۱۹ وی اعلام کرد که در پایان فصل به فوتبال خود پایان خواهد داد و در ۲۰ می ۲۰۱۹ و با شکست ۲-۰ مقابل پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در تهران برای همیشه از میادین فوتبال خداحافظی کرد. قبل از شروع این مسابقه وی در مصاحبه‌ای از علاقه شدید خود به مربی‌گری در قطر سخن گفت و عنوان کرد که هم اکنون دوره جدیدی در زندگی وی آغاز گردیده و زمان آزمون‌های جدی و کسب تجارب جدید در زندگی‌اش می‌باشد که او پس از پایان فصل تاکنون سرمربی تیم السد قطر می‌باشد.


افتخارات باشگاهی ژاوی هرناندز در یک نگاه:

هشت عنوان قهرمانی در لالیگا در سال‌های: ۹۹–۱۹۹۸، ۰۵–۲۰۰۴ ،۰۶–۲۰۰۵ ،۰۹–۲۰۰۸ ،۱۰–۲۰۰۹ ،۱۱–۲۰۱۰ ،۱۳–۲۰۱۲، ۲۰۱۴–۲۰۱۵
شش قهرمانی در سوپر کاپ اسپانیا در سال‌های: ۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۳
چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال‌های: ۲۰۰۵–۰۶، ۲۰۰۸–۰۹، ۲۰۱۰–۱۱، ۲۰۱۴–۱۵
سه قهرمانی در کوپادل ری یا جام حذفی اسپانیا در سال‌های: ۲۰۰۸–۰۹، ۲۰۱۱–۱۲، ۲۰۱۴–۱۵
دو قهرمانی در سوپر کاپ اروپا در سال‌های: ۲۰۰۹ ،۲۰۱۱
دو قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان در سال‌های: ۲۰۰۹ ،۲۰۱۱
کسب جام امیر قطر به همراه السد در سال: ۲۰۱۷
کسب جام ولیعهد قطر در سال: ۲۰۱۷
کسب جام شیخ جاسم قطر در سال: ۲۰۱۷
به عنوان سرمربی قهرمانی سوپرکاپ قطر در سال: ۲۰۱۹


سبک بازی ژاوی هرناندز

بنا بر ادعای بسیاری از کارشناسان، ژاوی بهترین بازیکن میانی تاریخ فوتبال به‌شمار می‌رود. او بازیکنی است که همیشه به دنبال پیدا کردن فضاهای مناسب برای استفاده بهتر بازیکنان بوده است. او همیشه عنوان می‌کرد که کار من پیدا کردن فضای خالی است و این کاری است که من عاشق آن هستم. او با به حرکت در آوردن توپ در میانه زمین و با چرخش‌های ۳۶۰ درجه‌ای این امکان را برای هم تیمی‌هایش بوجود می‌آورد تا از پاس‌های او بهترین موقعیت‌ها را برای خود ایجاد کنند. دقت در پاس، مالکیت توپ و کنترل های بسیار فوق‌العاده او در زمین بازی، او را به بازیکنی بی‌نقص در تاریخ تبدیل کرد.

زندگی شخصی، دارایی و در آمد ژاوی هرناندز

او هم اکنون به دلیل سرمربیگری تیم السد قطر در کشور قطر در خانه‌ای بسیار شیک زندگی می‌کند. در ایالت کاتالان یک خانه ویلایی دارد که بسیار مجهز و مجلل است و هنگام رفتن به اسپانیا به ویلای معروفش می‌رود. نکته قابل توجه درباره خانه وی زمین اختصاصی فوتبال، استخرهای بسیار مجهز و زمین تنیس آن است. او علیرغم همه بازیکنان به ماشین علاقه کمتری دارد و اکثریت با دو تا سه ماشین همیشگی خود دیده می‌شود.

ژاوی به جز قراردادهای فوتبالی، منبع درآمد آنچنانی دیگری ندارد و به گفته خودش دوست دارد بیشتر در عرصه فوتبال فعالیت کند. همچنین گفته می‌شود  ژاوی به سرمایه گذاری در ساخت و ساز ملک نیز بسیار علاقه‌مند است که این کار را توسط پدر و عمویش انجام می‌دهد و دورادور به این کار نیز مشغول است. در جولای سال ۲۰۱۳، ژاوی با نوریا کونیلرا ازدواج کرد و دختر آنها  آیشیا، در ۳ ژانویه ۲۰۱۶ به دنیا آمد.


ژاوی هرناندز در عرصه ملی

در فینال رقابت‌های یورو ۲۰۰۸ و با پیروزی ۱-۰ مقابل آلمان، ژاوی به عنوان بهترین بازیکن آن دوره از رقابت‌ها معرفی شد. قدرت در بازی خوانی و مهارت فوق‌العاده او در پاس دادن از او گزینه‌ی بسیار مطمئنی در خط میانی ساخته بود و از وی به‌عنوان کلیدی‌ترین عامل موفقیت تیم ملی اسپانیا در این رقابت‌ها یاد می‌شود که موجب شادمانی مردم کشورش پس از ۴۴ سال گردید. قدرت حمل توپ، پاسکاری و نفوذ به دفاع حریف همواره از ویژگی‌های بارز فوتبال بازیکنا تیم ملی اسپانیا بوده که ژاوی دارای همه‌ی این خصوصیت‌ها بود و می‌توانست به خوبی ایفای نقش کند.

ژاوی برای جام جهانی ۲۰۱۰ که در افریقای جنوبی برگزار می‌شد به اردوی تیم ملی اسپانیا دعوت شد و تیم اسپانیا موفق شد برای اولین بار این جام معتبر را به خانه ببرد. او در این دوره از رقابت‌ها بیشترین و دقیق ترین پاس‌ها را با دقت %۹۱ به نام خود ثبت کرد و و همچنین بیشترین حضور در محوطه جریمه حریف را از آن خود کرد. در بازی فینال او ۵۷ بار توانست پاس خود را سالم به داخل محوطه ۱۸ قدم حریف برساند. در این رقابت‌ها او رکورد دویدن در زمین را با ۸۰ کیلومتر و ۲۰۰ متر و میانگین هر بازی ۱۱.۵ کیلومتر را به نام خود کرد و در مسابقه فینال حدود ۱۵ کیلومتر دوید.


پاس گل دیدنی او با پشت پا در دقیقه ۶۳ برای داوید ویا درمقابل پرتغال در دور یک شانزدهم نهایی که با پیروزی اسپانیا همراه بود، از اذهان پاک نخواهد شد. ژاوی قلب تپنده تیم ملی اسپانیا در این تورنمنت بود. او تکل نمی‌زد و سعی بر ارائه فوتبالی زیبا داشت. با جثه‌ای کوچک گام‌هایی کوتاه، با استفاده از نبوغ و هوش خود و پاس‌های بی نقص، تیکی تاکا را به اسپانیا به ارمغان آورد و زیبایی فوتبال را نیز به جهان نشان داد.

ژاوی در فینال رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ نیز به میدان رفت و با پیروزی ۴-۰ مقابل این تیم قهرمان این رقابت‌ها شد. او همچنین در پیروزی ۴-۰ مقابل جمهوری ایرلند توانست با ۱۲۷ پاس کامل از ۱۳۶ پاس و دقت %۹۴، بیش از هر بازیکن دیگر دراین بازی‌ها رکورد بی‌نظیر دیگری را از خود به جای بگذارد. در این بازی، پاس‌های بین او و اینیستا به ۲۹۹ رسید که رکوردی بی‌سابقه برای وی به حساب می‌آمد.

پیش از این رونالد کومان هلندی با ۱۱۷ پاس در مسابقه مقابل دانمارک در یورو ۱۹۹۲ صاحب این رکورد بود. در فینال و با ۲ پاس گل به جودی آلبا و فرناندو تورس موفق شد به یکی از بازیکنان تاریخ تبدیل شود که در دو فینال پیاپی در تیم ملی اسپانیا  پاس گل داده است.  این عنوان قبلا متعلق به کارلوس پویول بود که در این مسابقات غایب بود.


او در مجموع در رقابت‌های المپیک ۲۰۰۰، جام جهانی ۲۰۰۲، یورو ۲۰۰۴، جام جهانی ۲۰۰۶، یورو ۲۰۰۸، جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۰۹،جام جهانی ۲۰۱۰، یورو ۲۰۱۲، جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۳ و جام جهانی ۲۰۱۴ به میدان رفته است. در ۵ آگوست ۲۰۱۴ و پس از حذف اسپانیا از گردونه رقابت‌های جام جهانی در مرحله گروهی، ژاوی خداحافظی خود را از تیم ملی اعلام کرد. او در ۱۴ سال حضور در این تیم، ۱۳۳ بار پیراهن این تیم را به تن کرد و موفق به زدن ۱۳گل نیز شد.

وینسنته دل بوسکه سرمربی پرافتخار اسپانیایی که با این تیم به مقام قهرمانی جام جهانی دست یافت در توصیف ژاوی عنوان کرد که او چه در زمین مسابقه و چه در زندگی شخصی بسیار موفق و قابل احترام می‌باشد و همیشه برای من و فدراسیون فوتبال اسپانیا ارزشمند خواهد بود.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل