نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

زندگینامه پاول ندود ؛ پسری وفادار از اروپای شرقی

w

یکی از بازیکنان مورد علاقه هواداران یوونتوس که همواره به پیراهن این باشگاه حتی در زمان کالچوپولی متعهد ماند، پاول ندود است. در این مطلب با زندگینامه پاول ندود ، پسر مو طلایی تیم ملی جمهوری چک آشنا خواهیم شد.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

زندگینامه پاول ندود ؛ بازیکنی که وفاداری و غیرت در خون او جاری بود

پاول ندود در ۳۰ آگوست ۱۹۷۲ در شهر خب منطقه‌ای در کارلووی وری در کشور چک به دنیا آمد و در شهر اسکالنا بزرگ شد. پدرش واسلاف و مادرش آنا نام دارند. او فوتبال را با تیم‌های بومی کشور چک آغاز کرد. او از کودکی به فوتبال علاقه‌مند بود و در سن ۵ سالگی در تیم فوتبال شهرش، تاتران اسکالنا بازی می کرد.


عرصه باشگاهی، سال‌های ۱۹۸۵-۱۹۹۶

در سال ۱۹۸۵ و در پانزده سالگی، برای یک فصل به باشگاه رودا هویزدا خب پیوست، سپس به مدت ۵ سال در باشگاه اشکودا پلزنی مشغول به بازی شد. در سال ۱۹۹۰، ندود دوران سربازی خود را در تیم فوتبال ارتش کشورش، دوکلا پراگ گذراند. در سال اول حضورش در این تیم به تیم دسته پایین دوکلا تابور منتقل شد. در ۲۸ اکتبر ۱۹۹۱، اولین بازی خود را برای دوکلا پراگ به نمایش گذاشت. در سال ۱۹۹۱ و پیش از پایان دوران خدمت، یک فصل برای دوکلا پراگ بازی کرد، سپس به صورت قرضی به تیم پلزنی پیوست. در سال ۱۹۹۲ به تیم اسپارتا منتقل شد. در آن زمان در صورت انتقال ندود به یک باشگاه خارجی، پلزنی ۳۰% از هزینه نقل و انتقالات را دریافت می‌کرد. ندود در اوایل حضورش در اسپارتا، در شش مسابقه سه بار اخراج شد. اسپارتا، با کمک ندود، توانست یک عنوان لیگ برترچکسلواکی، دو عنوان لیگ گمبورینوس و یک جام چک(مول کاپ) را به دست آورد.


علی رغم توافق کلامی که ندود با باشگاه آیندهوون داشت، وی از تیم اسپارتا پراگ به باشگاه لاتزیو در سری‌آ ایتالیا نقل مکان کرد. اسپارتا برای اولین بار ندود را به یک باشگاه اسلواکی به مبلغ ۱.۵ میلیون کرونا فروخت و این باشگاه بلافاصله ندود را به لاتزیو فروخت. بنابراین اسپارتا تنها بخش کوچکی از هزینه نقل و انتقالات را به پلزنی پرداخت کرد. بعد ازاینکه اسپارتا با اعتراض پلزنی مواجه شد، اتحادیه فوتبال چک به اسپارتا دستور داد تا ۳۵ میلیون کرونا را به عنوان غرامت به پلزنی پرداخت کند. ندود با هزینه ۱.۲ میلیون پوند قراردادی ۴ ساله را با لاتزیو امضا کرد.

پیوستن به لاتزیو، سال‌های ۱۹۹۶-۲۰۰۱

ندود در ۷ سپتامبر ۱۹۹۶ اولین بازی خود در لاتزیو را مقابل بولونیا انجام داد و در آن بازی با نتیجه ۱-۰ از این تیم شکست خوردند.
لاتزیو به همراه ندود به فینال رقابت‌های لیگ اروپا رسید و در برابر اینتر میلان قرار گرفت و ۳-۰ از این تیم شکست خورد و به نایب قهرمانی دست یافت. ندود و لاتزیو فصل ۱۹۹۸-۱۹۹۹ را با پیروزی در سوپرجام ایتالیا آغاز کردند و ندود توانست یکی از دو گل این رقابت را وارد دروازه کند. این بازی ۲-۱ به سود لاتزیو پایان یافت و این تیم قهرمانی سوپر جام ایتالیا را از آن خود کرد.


او در رقابت‌های جام در جام اروپا در سال ۱۹۹۹، در دور اول مسابقات، برابر تیم سوئیسی لائوسان یک گل به‌ثمر رساند و در مرحله یک چهارم نهایی ۷-۰ لاتزیو برابر پانیونیوس، گلزنی کرد. در فینال این رقابت‌ها لاتزیو برابر مایورکا قرار گرفت و ۲-۱ این تیم را شکست داد و به قهرمانی رسید. گل‌های تیم لاتزیو را ویری و ندود به‌ثمر رساندند.
در آن زمان ندو یکی از ده فوتبالیست پردرآمد لیگ ایتالیا در سال ۱۹۹۹ به‌شمار می‌آمد. ندود به همراه تیم لاتزیو ابتدای فصل در رقابت‌های سوپر جام اروپا درسال ۱۹۹۹ برابر منچستر یونایتد بازی کرد و لاتزیو با تک گل سالاس، قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کرد. تیم لاتزیو با کمک پاول ندود، به قهرمانی سری‌آ و جام حذفی ایتالیا دست یافت و در سال ۲۰۰۰ دوگانه داخلی را به خود اختصاص داد. در سال ۲۰۰۰، لاتزیو به همراه ندود، برای دومین بار سوپر جام ایتالیا را به دست آورد.
علیرغم اینکه ندود در آپریل ۲۰۰۱، قرارداد جدید چهار ساله‌ای را با لاتزیو را امضا کرده بود، ولی این باشگاه سعی بر این داشت تا تابستان همان سال، او و هم تیمیش خوان سباستین ورون را بفروشد، که این کار اعتراض هواداران علیه رئیس باشگاه سرخیو کراگنوتی را درپی داشت.


او توانسته بود با لاتزیو قهرمان سری آ شود و این کم چیزی برای این باشگاه و هواداران نبود لاتزیویی که پس از ۲۴ سال قهرمان سری آ شد و بعد از آن جام در جام اروپا را فتح کرد. ندود، بهترین بازیکن بیانکوچلستیِ کهکشانی بود. بهتر از امثال ویری. یوونتوس حریف مورد علاقه ندود برای گلزنی بود تا آنجا که لوچانو موجی مدیرورزشی یوونتوس چاره کار عدم گل خوردن تیمش مقابل ندود را در خرید او دید. او که با فروش زیدان پول خوبی گیرش آمده بود، سرجیو کرانیوتی را راضی کرد اما مانع اصلی انتقال خود پاول بود زیرا او می خواست به لاتزیوی در شرف ورشکستگی وفادار بماند.


پیوستن به یوونتوس، سال‌های ۲۰۰۱-۲۰۰۶

بعد از۵ فصل بازی در لاتزیو سرانجام او با قراردادی به ارزش ۳۸.۷ میلیون یورو به یوونتوس پیوست. ندود در فصل‌های ۲۰۰۱-۲۰۰۲ و ۲۰۰۲-۲۰۰۳ درکسب پیروزی در اسکودتوی یوونتوس نقش مهمی را ایفا نمود. اگرچه که این نقش در قهرمانی این فصل جدال برانگیز هم بود. او در رساندن یوونتوس به فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۳ مقابل میلان نقش موثری داشت. در دسامبر سال ۲۰۰۳، ندود توسط مجله ورلد اسکور به عنوان فوتبالیست سال جهان معرفی شد. در همان ماه، وی برنده جایزه توپ طلا با ۱۹۰ امتیاز شد. تیری هانری از آرسنال و پائولو مالدینی از تیم میلان پس از او به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند. او دومین بازیکن اهل چک است که موفق به دریافت این جایزه شده است. اولین بار، ژوزف ماسوپوست در سال ۱۹۶۲ موفق به دریافت توپ طلا شد.


فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۵، فصل خوبی برای پاول ندود نبود. او به دلیل مصدومیت زانو و سر به مدت دو ماه از میادین دور بود و در آپریل ۲۰۰۵، تصمیم به بازنشستگی گرفت ولی در یووه باقی ماند و تصمیم گرفت باز هم در میادین ظاهر شود.

داستان کالچوپولی یوونتوس و وفاداری وی به این تیم، سال‌های ۲۰۰۶-۲۰۱۳

اگرچه یوونتوس در سال ۲۰۰۶ موفق به کسب عناوین سری‌آ شد، اما این عناوین به دلیل بر ملا شدن رسوایی کالچوپولی ملغی شد. پس از فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۶، که منجر به حذف یوونتوس از سری‌آ با وجود قهرمانی شد، بسیاری از ستاره‌های این تیم مانند فابیو کاناوارو و لیلیان تورام، باشگاه را ترک کردند و آینده بازیکنان باقیمانده نامشخص باقی ماند. بعد از جام جهانی ۲۰۰۶، ندود تمایل خود برای کمک به یوونتوس برای بازگشت دوباره به سری‌آ را ابراز نمود و شایعات در مورد ترک یوونتوس را برطرف کرد. چرا که وفاداری در خون پاول بود. درفصل ۲۰۰۶-۲۰۰۷ سری بی ایتالیا، ۱۱ گل به‌ثمر رساند. فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۸، یوونتوس به سری‌آ بازگشت. ندود بارها برای بیانكونری(یوونتوس) بازی كرد و در این فصل دو گل به‌ثمر رساند. در نوامبر ۲۰۰۷، برخورد او با هافبک اینترمیلان لوئیس فیگو، سبب شکستگی استخوان ساق پای او شد. و دیگری در آپریل سال ۲۰۰۸، ندود به دلیل ضربه مغزی که در اثر برخورد با روبرتو گوانا در جریان بازی با پالرمو به وجود آمده بود، شبانه به بیمارستان منتقل و بستری شد. او کمک کم کم به پایان راه فوتبالی خود نزدیک می‌شد. یوونتوس بعد از صعود درکل، سه فصل بعد را با رتبه های دوم، سوم وچهارم به پایان رساند.


در ۲۶ فوریه ۲۰۰۹، ندود اعلام كرد كه در پایان فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹ بازنشسته خواهد شد. در ۱۰ مارچ ۲۰۰۹، وی در دقیقه ۱۲ بازی در لیگ قهرمانان اروپا برابر چلسی به دلیل مصدومیت تعویض شد. به دلیل بازنشستگی قریب الوقوع او و باخت ۳-۲ باشگاهش در مقابل چلسی، این آخرین بازی اروپایی او همراه یوونتوس بود. او در آخرین بازی مقابل تیم سابقش لاتزیو کاپیتان تیم بود. او با همکاری وینچنزو یاکوینتا توانست یوونتوس را به پیروزی ۲-۰ مقابل لاتزیو برساند. سرانجام در ۳۱ می ۲۰۰۹، پاول ندود ۳۷ ساله برخلاف الکس دلپیرو بدون اسکودتو در دل آلپی به طرز غریبانه‌ای از دنیای فوتبال خداحافظی کرد اما نمایش‌های فوق العاده او همواره در خاطر طرفداران یوونتوس خواهد ماند. او در مدت ۸ سال بازی برای یوونتوس۳۲۷ بازی برای این تیم انجام داد و۶۵ گل به ثمر رساند. او هم اکنون نایب رئیس یوونتوس است و همواره در تلاش است تا آینده‌ای فوق‌العاده را برای این تیم رقم بزند. یوونتوس در خون این پسر مو طلایی باقی ماند و هیچ‌وقت به این تیم خیانت نکرد.

عرصه ملی

فعالیت ملی پاول ندود با بازی در تیم زیر ۱۵ ساله‌های چکسلواکی و در سال ۱۹۸۸ آغاز گردید. وی در سال ۱۹۹۲ اولین بار برای تیم ملی زیر ۲۱ سال این کشور به میدان رفت و ۷ بازی را از سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۳ برای این تیم انجام داد. پس از شکل‌گیری جمهوری جدید چک، این هافبک در ژوئن ۱۹۹۴ و در پیروزی ۴-۱ مقابل جمهوری ایرلند به میدان رفت. اولین محک بین‌المللی و رسمی او در بازی‌های یورو ۱۹۹۶ بود که توانست اولین گل ملی خود را به‌ثمر رسانده و موجب شد که تیم ملی جمهوری چک به فینال این مسابقات صعود کند. او همچنین در جام کنفدراسیون‌های سال ۱۹۹۷تیم ملی کشورش را همراهی کرد و در بازی رده‌بندی مقابل اروگوئه تن به شکست داد. در این تورنمنت، ندود موفق شد ۲ گل به ثمر برساند که هردوی آنها در پیروزی ۶-۱ مقابل تیم ملی امارات متحد عربی و در فینال گروهی این رقابت‌ها به‌دست آمد. پس از آن در دوره نیمه نهایی در مقابل برزیل قرار گرفتند و با شکست مقابل این تیم از صعود به مرحله نهایی باز ماندند.

یورو ۱۹۹۶

در این رقابت‌ها و در بازی مقابل تیم ملی آلمان، ندود ۲ فرصت گلزنی مناسب را از دست داد و در آن بازی جنجالی و پر برخورد جزو بازیکنانی بود که از داور کارت زرد دریافت کرد. علیرغم دفع ضربه کریستین زیگه توسط ندود از روی خط دروازه، جمهوری چک در این بازی با ۲ گل از حریف خود شکست خورد. اولین گل او در رقابت‌های بزرگ اروپایی در مقابل ایتالیا به‌ثمر رسید. در این بازی او موفق شد جمهوری چک را در دقیقه ۴ از حریف پیش بیاندازد ولی در ادامه و در نیمه دوم ایتالیا موفق شد بازی را به تساوی بکشاند ولی در نهایت و با ۱۰ نفره شدن تیم ملی ایتالیا، ندود و یارانش با به ثمر رساندن گل دیگر نتیجه را به نفع خود به پایان بردند.


او در بازی سوم دور گروهی با دریافت کارت زرد دوم از بازی بعدی این تیم محروم شد و جمهوری چک در این بازی به نتیجه ۳-۳ دست یافت و به دور حذفی راه پیدا کرد. به‌دلیل محرومیت، وی بازی حساس یک چهارم نهایی مقابل پرتغال را از دست داد ولی در نهایت تیم ملی چک با شکست دادن پرتغال به مرحله بعدی صعود کرد. در مرحله نیمه نهایی و در مقابل فرانسه و در بازی که به وقت اضافه و پنالتی کشیده شد، وی دومین گل ملی خود را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه این تیم کرد و راهی فینال شد. او در این بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. در مسابقه نهایی و در مقابل آلمان و با قانون گل طلایی، تیم ملی جمهوری چک نتیجه را ۲-۱ به این تیم واگذار کرد و ندود نتوانست جام را بالای سر ببرد.

یورو ۲۰۰۰

قبل از شروع یورو ۲۰۰۰ و به‌دلیل آسیب دیدگی از ناحیه قوزک پا، ندود نمی‌توانست به‌خوبی تمرین کند. در اولین مسابقه در مقابل هلند و با پنالتی بحث برانگیزی که داور به‌نفع تیم هلند گرفت، تیم ملی چک بازی را ۱-۰ واگذار کرد. در بازی دوم و در مقابل فرانسه و با خطایی که به روی او انجام شد، کارل پوبورسکی موفق شد که از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی بکشاند. علیرغم تلاش‌های ندود و ضربات او به سمت دروازه فرانسه، او موفق به باز کردن دروازه فابین بارتز نشد و ندود و یارانش بازی را ۲-۱ واگذار کردند. او در بازی سوم دور گروهی نیز به‌میدان رفت و با وجود پیروزی ۲-۰ مقابل دانمارک، به‌همراه تیم چک از دور مسابقات کنار رفتند. پس از یورو ۲۰۰۰ وی به‌عنوان کاپیتان اول تیم ملی چک و به‌جای جری نمچ معرفی شد.


یورو ۲۰۰۴

در دور گروهی یورو ۲۰۰۴ پاول ندود نقش بزرگی در پیروزی این تیم در مقابل هلند داشت. وی توانست تا ۱۹ دقیقه ۲ گل به‌ثمر برساند و باوجود به تساوی کشیدن بازی، این تیم موفق شد هلند را ۳-۲ شکست دهد. ندود یکی از بهترین بازی‌های خود را برای تیم ملی چک در این بازی انجام داد. پس از اطمینان از صعود تیم ملی چک، در بازی آخر مرحله گروهی در برابر آلمان ندود به‌همراه ۹ بازیکن اصلی به میدان نرفته و به استراحت پرداختند. او در بازی با دانمارک نیز به میدان رفت و پس از شکست این تیم در دور یک چهارم نهایی، این بار و در مرحله نیمه نهایی با یونان روبرو شدند. در این بازی ندود به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه زانو تعویض شد و تیم ملی چک نیز بازی را واگذار کرد. پس از بازگشت از این تورنمنت ندود، پیتر چک و میلان باروش خداحافظی خود را از تیم ملی اعلام کردند.


جام جهانی ۲۰۰۶

قبل از شروع رقابت‌های جام جهانی ۲۰۰۶ و با وجود خداحافظی ندود از بازی‌های ملی، به اصرار مربی وقت کارل بروکنر و هم بازی‌هایش از وی تقاضا شد که برای بازی‌های مقدماتی این جام و برای مقابله با نروژ به تیم ملی باز گردد و به اردوی تیم ملی کشورش ملحق شود و او این درخواست را پذیرفت. با درخشش او، چک توانست پس از جدایی از اسلواکی و برای اولین بار در تاریخ این کشور جواز حضور در رقابت‌های جام جهانی را پیدا کند. تیم ملی چک اولین بازی خود را در مقابل امریکا با برد ۳-۰ آغاز کرد ولی برخی از بازیکنان مهم و اصلی این تیم دچار آسیب دیدگی شده بودند و در بازی‌های بعدی نتوانستند به‌طور کامل در خدمت تیم باشند که همین امر باعث شد که بازی مقابل غنا و ایتالیا را واگذار کرده و در مکان سوم قرار گرفتند و از صعود به دور بعدی بازماندند.


خداحافظی از تیم ملی جمهوری چک، سال ۲۰۰۸

سرانجام و در آگوست ۲۰۰۶ و در بازی دوستانه مقابل صربستان و مونته نگرو برای همیشه از میادین ملی خداحافظی کرد که این بازی نود و یکمین وآخرین حضور وی با پیراهن تیم ملی کشورش بود. علیرغم اصرار همبازیان و مربیان تیم ملی برای حضور در این تیم برای شرکت در مسابقات یورو ۲۰۰۸، وی دعوت آنها را نپذیرفت و اعلام کرد که قصد بازگشت به تیم ملی را ندارد. در ۹۱ بازی برای تیم ملی چک، پاول ندود موفق شد تا ۱۹ بار دروازه حریفان را باز کند.

زندگی شخصی و ازدواج وی

او در سال ۱۹۹۲ با ایوانا ازدواج کرد که حاصل ازدواج این دو، دو فرزند به نام‌های ایوانا و پاول بودند. نکته قابل توجه این است که آنها نام‌های خود را برای فرزندان خود انتخاب کردند. آنها سال ۲۰۱۹ از یکدیگر جدا شدند و هم اکنون ندود با یک پارکور کار ۲۳ ساله رابطه برقرار کرده است و با او می‌باشد و البته با فرزندان خود در ارتباط است.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل