نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

زندگینامه رود فن نیستلروی ؛ ماشین گلزنی لاله‌های نارنجی

csasw

روتگروس یوهانس مارتینس نیستلروی در اول جولای ۱۹۷۶ در شهر اوس هلند به دنیا آمد. در این مطلب با زندگینامه رود فن نیستلروی آشنا خواهیم شد.

زندگینامه رود فن نیستلروی ؛ بازیکنی پراراده و پشتکار برای رسیدن به موفقیت

وی فوتبال را در سن ۱۷ سالگی با تیم دن بوش هلندی آغاز نمود و از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷ در این تیم بازی می‌کرد. فصل ۱۹۹۷-۱۹۹۸ در تیم هیرنوین توپ می‌زد و از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱ به باشگاه آیندهون منتقل شد.
از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶به تیم منچستر یونایتد پیوست و بعد از آن در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ در تیم رئال مادرید بازی می‌کرد. فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ را در باشگاه هامبورگ سپری کرد و فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ به تیم مالاگا پیوست. در سال‌های ۱۹۹۷-۱۹۹۸ به تیم ملی هلند زیر ۲۱ سال پیوست و از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۱ در تیم ملی بزرگسالان هلند بازی کرد.

سال‌های آغازین فوتبال

نیستلروی فوتبال را در سن ۱۷ سالگی با تیم دن بوش هلندی در سال۱۹۹۳ آغاز نمود. سپس به تیم‌های محلی نویت گداچت و مارگاریت پیوست. او پیش از انتقال، به صلاحدید مربی این تیم، از پست هافبک میانی به مهاجم منتقل شد و توانست در ۳۱ بازی ۱۲ گل به‌ثمر برساند. در فصل ۱۹۹۷-۱۹۹۸ با مبلغ ۳۶۰.۰۰۰ یورو به تیم هیرنوین پیوست و در ۳۱ بازی ۱۳ گل به‌ثمر رساند. در سال ۱۹۹۸ با عقد قراردادی به مبلغ ۶.۳ میلیون یورو به باشگاه آیندهوون پیوست و تا ۲۰۰۱ در این تیم ماند. او در ۳۴ بازی توانست ۳۱ گل به‌ثمر برساند و تیم آیندهوون به بالاترین امتیاز در لیگ برتر هلند دست یابد. در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و در ۲۵ نوامبر ۱۹۹۸ تیم آیندهوون به مصاف اچ جی کی هلسینکی رفت و هر سه گل این تیم توسط نیستلروی وارد دروازه شد و این تیم با نتیجه ۳-۱ به پیروزی رسید.

پیوستن به منچستر یونایتد


قرار بود که نیستلروی در تابستان سال ۲۰۰۰ با قراردادی ۱۸.۵ میلیون یورویی به تیم منچستر یونایتد بپیوندد اما به دلیل عدم داشتن آمادگی بدنی این امر میسر نشد زیرا او به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، یک ماه در تمرینات شرکت نکرده بود. چند روز بعد، در یک جلسه تمرینی دوباره مصدوم شد و به مدت یک سال از حضور در زمین باز ماند. یک سال بعد پس انجام آزمایشات پزشکی و تایید صلاحیت پزشکان دوباره توانست به میدان بازگردد و قراردادی پنج ساله به مبلغ۱۹ میلیون یورو با تیم منچستر به امضاء رساند.

۲۰۰۱-۲۰۰۲

نیستلروی اولین بازی خود را برای تیم منچستر در یک بازی خیریه مقابل لیورپول انجام داد و در این بازی منچستر نتیجه را ۲-۱ به لیورپول واگذار کرد. در ۱۹آگوست و در رقابت‌های لیگ برتر با تیم منچستر به مصاف فولام رفت و در ورزشگاه اولترافورد به پیروزی ۳-۲ دست پیدا کرد. دو گل منچستر توسط نیستلروی وارد دروازه فولام شد.
در۱۷ اکتبر و در بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا، منچستر یونایتد در مقابل لاکرونیا به میدان رفت و نیستلروی اولین گل خود در این رقابت‌ها را برای تیمش به‌ثمر رساند. این بازی با نتیجه ۳-۲ به سود منچستر یونایتد پایان یافت.
۲۲دسامبر و در رقابت‌های لیگ برتر به مصاف ساوتهمپتون رفت و در این بازی برای اولین بار هتریک کرد و ۶-۱ این تیم را شکست داد.
در رقابت‌های جام حذفی ۲۰۰۱-۲۰۰۲، در برابر تیم آستون ویلا قرار گرفت و در نیمه دوم این بازی جانشین لوک چادویک شد و بازی ۲-۰ باخته را به پیروزی ۳-۲ تبدیل کرد.
در مجموع این فصل لیگ، نیستلروی در ۳۲ بازی، ۲۳گل به‌ثمر رساند. در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا نیز ۱۰ گل وارد دروازه کرد و عنوان بهترین بازیکن سال را به خود اختصاص داد.

۲۰۰۲-۲۰۰۳

فصل بعد، نیستلروی در ۳۴ بازی لیگ برتر،۲۵ گل به‌ثمر رساند. در آن سال او بهترین بازیکن رقابت‌های لیگ برتر شد. وی بعد از به‌ثمر رساندن ۱۲ گل در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، او لقب بهترین مهاجم اروپا را به خود اختصاص داد.


۲۰۰۳-۲۰۰۴

نیستلروی فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۴ را با ۲ گل در دو مسابقه اول لیگ آغاز کرد. در ۲۷ سپتامبر، او بار دیگر هتریک کرد و توانست منچستر یونایتد را با نتیجه ۴-۱ به پیروزی در مقابل لستر سیتی برساند. در ۷ فوریه ۲۰۰۴، نیستلروی ۱۰۰مین گل خود برای منچستر یونایتد را مقابل اورتون به‌ثمر رساند و این بازی ۴-۳ به سود منچستر به پایان رسید.
در دور پنجم رقابت‌های جام حذفی، منچستر با نیستلروی در یک شهرآورد به مصاف منچستر سیتی رفت و ۲گل وارد دروازه کرد و ۴-۲ این تیم را شکست داد. بار دیگر در مرحله یک چهارم نهایی در مقابل فولام قرار گرفت و ۲-۱ این تیم را شکست داد. هر دو گل این تیم را رود فن نیستلروی وارد دروازه کرد. در فینال رقابت‌های جام حذفی ۲۰۰۴، به مصاف میلوال رفت و با دو گل این تیم را شکست داد و قهرمان شد. این بازی با نتیجه ۳-۰ به پایان رسید. نیستلروی در این مسابقه بهترین بازیکن زمین معرفی شد.

۲۰۰۴-۲۰۰۵

نیستلروی به دلیل مصدومیت زمان زیادی از این فصل را از دست داد. با این وجود توانست ۸ گل در لیگ قهرمانان اروپا به‌ثمر برساند. یکی از این گل‌ها، ۳۰مین گل او در رقابت‌های اروپایی بود که در ۱۶ سپتامبر ۲۰۰۴، در مرحله گروهی این رقابت‌ها مقابل لیون فرانسه وارد دروازه کرد و نتیجه این بازی ۲-۲ مساوی شد.
در ۲۴ اکتبر ۲۰۰۴، منچستر یونایتد در ورزشگاه اولترافورد به مصاف آرسنال رفت. آرسنال که با ۴۹ بازی بدون باخت، لقب شکست ناپدیران را دریافت کرده بود، در این بازی ۲-۰ به منچستر یونایتد نتیجه را واگذار کرد. نیستلروی اولین گل این بازی را از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رساند و گل دوم را وین رونی وارد دروازه کرد. نیستلروی به دلیل خطایی که بر روی اشلی کول انجام داد، از حضور در سه بازی بعدی محروم شد.
در ۳ نوامبر، نیستلروی هر چهار گل بازی مقابل اسپارتاپراگ را به‌ثمر رساند. منچستر یونایتد به همراه نیستلروی در ۱۷ آپریل ۲۰۰۵ و در نیمه نهایی جام حذفی در مقابل نیوکاسل قرار گرفت و این تیم را با نتیجه ۴-۱ شکست داد. ۲ گل منچستر توسط وی وارد دروازه شد.


۲۰۰۵-۲۰۰۶

در آغاز فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۶ و در چهار بازی اول لیگ برتر، منچستر یونایتد به کمک نیستلروی توانست به گل دست یابد. بعد از تیری هانری در تیم آرسنال او با ۲۱ گل نفر دوم گلزنان لیگ برتر به شمار می‌آمد. با این حال، به دلیل اختلافات بین او و الكس فرگوسن از حضور در فینال جام حذفی لیگ برابر ویگان اتلتیكس محروم شد هر چند كه نیستلروی منکر هرگونه اختلافی بین او و سر مربی‌اش بود. او شش مسابقه پیاپی لیگ بر روی نیمکت باقی مانده بود ولی بعد از آن به ترکیب اصلی تیم بازگشت و در بازی برابر وستهام یونایتد و بولتون واندررز توانست همراه تیم به پیروزی دست یابد. در این حین تردیدهای تازه‌ای در مورد آینده ون نیستلروی برای حضور در منچستر یونایتد به وجود آمد. زیرا در بازی آخر لیگ که منچستر به مصاف شارلتون رفته بود باز هم او نیمکت نشین بود.
در نهایت ون نیستلروی بعد از ۵ فصل حضور در منچستر یونایتد با مجموع ۱۵۰ گل در ۲۱۹ بازی، اولدترافورد را ترک کرد.گل نهایی او در تاریخ ۱ آپریل مقابل بولتون وارد دروازه شد.

پیوستن به رئال مادرید

در ۱۵ جولای ۲۰۰۶، فرگوسن اعلام كرد كه ون نیستلروی قصد دارد تا منچستریونایتد را ترک كند. دو هفته بعد باشگاه رئال مادرید قراردادی سه ساله و به مبلغ ۱۴ میلیون یورو با رود فن نیستلروی امضا كرد.
ون نیستلروی به همراه تیم رئال مادرید در۴ آگوست ۲۰۰۶، توانست اولین گل پیروزی خود در یک بازی دوستانه مقابل رجینا به‌ثمر برساند. این بازی با نتیجه ۱-۰ به سود رئال مادرید پایان یافت. او در دومین دیدار خود در لالیگا برابر لوانته توانست هتریک کند و در ۱۲ نوامبر ۲۰۰۶، او در پیروزی ۴-۱ مقابل اوساسونا، هر ۴ گل رئال مادرید را به‌ثمر رساند. شش ماه اول، او هم تیمی کریستیانو رونالدو بود، بازیکنی که ون نیستلروی ادعا می‌کرد بهترین بازیکنی است که با او بازی کرده است. در ژانویه سال ۲۰۰۸، فن نیستلروی، قرارداد خود را با رئال مادرید تا سال ۲۰۱۰ تمدید کرد.


وی در ماه مارچ تحت عمل جراحی مچ پا قرار گرفت و در ۷ می دوباره به میدان بازگشت و در ال‌کلاسیکو در مقابل بارسلونا حضور پیدا نمود. او دو دقیقه پس از حضور در زمین بازی توانست یک پنالتی را وارد دروازه حریف کند. نیستلروی فصل را با ۲۰ گل در ۳۳ بازی به پایان رساند.
در نوامبر ۲۰۰۸، رئال مادرید اعلام کرد که ون نیستلروی باقی فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹ را از دست خواهد داد، زیرا در آزمایشات پزشکی، پارگی مینیسک در زانوی راست او دیده می‌شود و باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد. مدت زمان بهبودی وی نیز شش تا نه ماه به طول می‌انجامد. فن نیستلروی برای انجام عمل جراحی به ایالات متحده سفر کرد. او پیش از این توانسته بود در ۱۲ بازی ۱۰ گل به‌ثمر رساند. باقی فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹، رئال مادرید خرید دیگری انجام داد و دنی پارخو را جانشین نیستلروی کرد. در ۲۴ آگوست ۲۰۰۹، در آخرین مسابقه پیش از شروع لالیگا، فن نیستلروی برای اولین بار پس از مصدومیت جایگزین کاکا شد و ۱۵ دقیقه آخر بازی را مقابل روزنبورگ انجام داد.
در بازی مقابل تیم سرس، فن نیستلروی در اولین دیدار خود در لالیگا پس از بهبودی مصدومیتش در دقیقه ۸۰ به میدان آمد. در دقیقه ۸۱ ، او موقعیت یک گل برای کریم بنزما را فراهم کرد و در دقیقه ۸۸ نیز خود یک گل وارد دروازه کرد. در این بازی او دوباره آسیب دید و به مدت ۶ هفته از میدان بازی دور ماند. در تاریخ ۲۷ اکتبر، فن نیستلروی برای دومین بار بازگشت و در رقابت‌های جام حذفی اسپانیا حضور یافت. او دربازی مقابل آلکورکان در دقیقه ۷۱ جایگزین رائول شد.

پیوستن به هامبورگ

وی از ۲۳ ژانویه ۲۰۱۰، تا جون ۲۰۱۱، قراردادی ۱۸ ماهه با باشگاه آلمانی هامبورگ امضا کرد. در ۶ فوریه، او در اولین حضور خود در این باشگاه با کلن روبرو شد و این بازی ۳-۳ مساوی شد. در ۱۳ فوریه ۲۰۱۰، فن نیستلروی دو گل برای هامبورگ مقابل اشتوتگارت در دقایق ۷۵ و ۷۷ به‌ثمر رساند و هامبورگ به پیروزی ۳-۱ دست یافت. در ۱۱ مارس ۲۰۱۰ ، او اولین گل خود در لیگ اروپا را در دقیقه ۴۰ بازی، مقابل اندرلخت به‌ثمر رساند.


وی تنها هت تریک خود را با هامبورگ در ۱۵ آگوست ۲۰۱۰، در پیروزی ۵-۱ برابر تیم گریف در اولین دور از جام حذفی ۲۰۱۰-۲۰۱۱ به‌ثمر رساند. در ۲۱ آگوست ۲۰۱۰، او در بازی هامبورگ برابر شالکه ۰۴ توانست گل‌زنی کند و هامبورگ با نتیجه ۲-۱ به پیروزی رسید. در طول آن مسابقه، وی در برابر دوست و هم تیمی پیشین خود، رائول بازی کرد. رائول اولین بازی خود در بوندسلیگا را انجام می داد. در پنجره نقل و انتقالات ژانویه، وی تمایل خود را برای بازگشت به رئال مادرید را ابراز داشت اما این باشگاه پیشنهاد وی را مبنی بر پیوستن کوتاه مدت او به رئال را رد کرد. البته نیستلروی نیز با مخالفت شدید باشگاه هامبورگ مواجه شد. در ۱۶آپریل ۲۰۱۱ نیستلروی در دیدار بین هامبورگ و هانوفر از ناحیه ران پا دچار آسیب‌دیدگی شد و تا آخرین روز مسابقات از میدان دور ماند. او در ۲۵ بازی برای هامبورگ هفت گل به‌ثمر رساند و دو پاس گل داد.

پیوستن به مالاگا

در تاریخ ۱ جون ۲۰۱۱، فن نیستلروی به اسپانیا بازگشت تا با یک قرارداد آزاد یک ساله به تیم مالاگا بپیوندد. وی در ورزشگاه لا روزالدا حضور پیدا کرد و با استقبال ۱۵.۰۰۰هوادار مالاگایی روبرو شد. او اولین بازی خود را برای مالاگا در رقابت‌های ۲۰۱۱-۲۰۱۲ لالیگا، مقابل سویا انجام داد و مالاگا ۲-۱ از این تیم شکست خورد.
او اولین گل خود را در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۱۱ مقابل ختافه ثبت کرد. در ۲۱ دسامبر، و در رقابت‌های جام حذفی مالاگا در برابر همان باشگاه قرار گرفت و دروازه تیم ختافه را باز کرد و ۳-۲ به پیروزی رسید. بار دیگر در این فصل، نیستلروی دو گل دیگر در لیگ برابر اسپانیول و سانتاندر به‌ثمر رساند. در ۱۴ می ۲۰۱۲، فن نیستلروی بازنشستگی خود را از فوتبال در سن ۳۵ سالگی اعلام کرد.


عرصه بین المللی

او در ۱۸ نوامبر ۱۹۹۸، اولین بازی خود را برای تیم ملی هلند و در یک بازی دوستانه مقابل آلمان انجام داد. مصدومیت رباط صلیبی وی که انتقال او به منچستر یونایتد را به تعویق انداخته بود، سبب شد تا سال ۲۰۰۰ از میادین ورزشی دور بماند.
از آنجایی که هلندی‌ها نتوانستند به جام جهانی ۲۰۰۲ صعود کنند، فن نیستلروی تا بازی‌های یورو ۲۰۰۴ در هیچ مسابقه‌ای برای تیم هلند شرکت نکرد. در رقابت‌های یورو ۲۰۰۴، او و میلان باروش اهل جمهوری چک تنها بازیکنانی بودند که در هر سه دیدار مرحله گروهی گل‌زنی کردند. هلند به مرحله نیمه نهایی رسید و در آنجا از پرتغال میزبان ۲-۱ شکست خورد. ون نیستلروی در این رقابت‌ها به عنوان ستاره این مسابقات معرفی شد.
در طی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶، هلند در برابر تیم قعر جدولی آندورا قرار گرفت و این تیم را ۴-۰ شکست داد. در این بازی نیستلروی به دلیل انجام برخی حرکات ناخوشایند در مقابل بازیکن تیم آندورا آنتونی لیما، یک کارت زرد دریافت نمود. دقیقا ۶ دقیقه بعد نیستلروی یک پنالتی از دست داد و مورد تمسخر لیما قرار گرفت. او در تمام بازی‌های مرحله گروهی هلند به داخل زمین رفت و تعویض شد و تک گل خود را مقابل ساحل عاج به‌ثمر رساند. در دور دوم مسابقات، ون باستن بدون هیچگونه توضیحی، نیستلروی را روی نیمکت نشاند در این دیدار تیم ملی هلند توسط پرتغال حذف شد.
مارکو فن باستن، مربی تیم هلند، به نیستلروی مهاجم تیم ملی اجازه نداد تا در دیدار دوستانه‌ای که مقابل جمهوری ایرلند در تاریخ ۱۶ آگوست ۲۰۰۶ برگزار شد، حضور پیدا کند. در ماه سپتامبر نیز در بازی مقابل پرتغال، دیرک کویت جایگزین نیستلروی شد. در رقابت‌های انتخابی یورو ۲۰۰۸، پس از اینکه هانتلار بازیکن تیم ملی، مقابل بلغارستان و بلاروس دچار مصدومیت شد، باز هم فن باستن به نیستلروی اجازه حضور در زمین را نداد.


در ۲۳ ژانویه ۲۰۰۷، نیستلروی پس از ادامه اختلافاتش با فن باستن که در سال ۲۰۰۶ در جریان مسابقات فینال جام جهانی آغاز شده بود، بازنشستگی خود را از فوتبال بین المللی اعلام کرد. با این وجود با وساطت ادوین فن درسار دروازه‌بان کهنه‌کار تیم هلند، هر دو بازیکن و مربی به اختلافات خود پایان دادند. فن باستن چهار ماه بعد اعلام كرد كه نیستلروی در حال بازگشت به تیم ملی هلند است. در تاریخ ۸ سپتامبر، وی به همراه تیم هلند در مرحله مقدماتی برابر بلغارستان با نتیجه ۲-۰ به پیروزی رسید و چهار روز بعد با وجود مصدومیتی که داشت مقابل آلبانی، گل پیروزی را به‌ثمر رساند. در رقابت‌های یورو ۲۰۰۸، وی به همراه تیم هلند در مرحله گروهی ایتالیا را ۳-۰ شکست داد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل روسیه ۳-۱ شکست خورد. او در ۴ آگوست، بازنشستگی خود را از رقابت بین المللی اعلام کرد.

زندگی شخصی و ازدواج

در ۱۰ جولای ۲۰۰۴ با دوست دخترش لئونتین سالات ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو فرزند است. دخترش موآ آنت در سپتامبر ۲۰۰۶ و پسرش لیام در مارچ ۲۰۰۸ به دنیا آمدند. او و همسرش شدیدا به کارهای خیریه علاقه‌مند هستند و عضو سازمان حمایت از کودکان می‌باشند. این سازمان در سال ۱۹۴۹ تاسیس شد و هدف آن کمک به حقوق کودکان است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل