نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

زندگینامه رائول گنزالس ؛ پسر نیک برنابئو

dscwa

اسطوره رئال مادرید که از ذهن هواداران این تیم پاک نخواهد شد، رائول گنزالس است. در این مطلب به زندگینامه رائول گنزالس خواهیم پرداخت.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

زندگینامه رائول گنزالس

علاقه به رئال مادرید از کودکی تا نشستن برروی نیمکت تیم دوم کهکشانی‌ها

رائول گنزالس بلانکو در ۲۷ جون ۱۹۷۷ در شهر مادرید اسپانیا به دنیا آمد. او فوتبال را از تیم اتلتیکو مادرید شروع کرد ولی همواره عاشق تیم رئال مادرید بود. در آن زمان خسوس گیل ریاست این باشگاه را برعهده داشت و رائول زیر نظر وی تمرین می‌کرد. او به همراه خانواده خود در ۱۵ سالگی به کاستیانا نقل مکان کردند. این مسئله باعث خوشحالی او شد، زیرا به این واسطه می‌توانست از اتلتیکو جدا شود و به رئال مادرید بپیوندد. خانواده وی از طرفداران تیم اتلتیکو هستند. رائول از ۱۷ سالگی به تیم رئال مادرید پیوست و اکنون فرزند رئال لقب گرفته است.


عرصه باشگاهی
باشگاه جوانان

رائول فوتبال را با تیم محلی سن کریستوبال در مادرید آغاز کرد. سپس به تیم اتلتیکو مادرید پیوست. خسوس گیل رئیس این باشگاه تصمیم به راه اندازی یک آکادمی فوتبال گرفت و رائول زیر نظر وی به یادگیری فوتبال پرداخت. پس از نقل مکان رائول به همراه خانواده اش به کاستیانا، او به تیم رئال مادرید پیوست.

پیوستن به رئال مادرید، سال‌های ۱۹۹۴-۲۰۰۴

رائول فوتبال حرفه‌ای را از فصل ۱۹۹۴-۱۹۹۵ با تیم سوم رئال مادرید آغاز نمود. او در ۷ بازی توانست ۱۶ گل برای این باشگاه به‌ثمر برساند. در ۲۹ اکتبر ۱۹۹۴ در بازی مقابل رئال زاراگوزا توانست در به‌ثمر رساندن یک گل به ایوان زامورانو کمک کند. هفته بعد، او اولین گل خود را در برابر تیم سابقش اتلتیکو مادرید وارد دروازه کرد. رائول با ۱۷ سال سن، به جوانترین بازیکن تاریخ که در این دربی بازی کرده بود تبدیل شد. او در اولین فصل حضورش در رئال مادرید، توانست در ۲۸ بازی ۹ گل وارد دروازه حریف کند و بدین وسیله نقش بزرگی در قهرمانی لالیگا در سال ۱۹۹۴-۱۹۹۵ را برای کهکشانی‌ها ایفا کرد. در طی فصول بعد رئال مادرید به همراه رائول توانست افتخارات زیادی را از آن خود کند. در رقابت‌های لالیگا فصل ۱۹۹۶-۱۹۹۷ رائول توانست با ۲۱ گل، فصل ۲۰۰۰-۲۰۰۱ با ۲۴ گل، فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۳ با ۱۶ گل، قهرمانی را به دست آورد. از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ رئال مادرید با همراهی رائول توانست سه بار و در سال‌های ۱۹۹۸،۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ جام لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر خود برد.


در بیشتر این رقابت‌ها رائول در کنار زوج مکمل خود فرناندو مورینتس و بعد از آن رونالدو برزیلی نقش بسیار مهمی را در کسب پیروزی و به‌ثمر رساندن گل ایفا می‌نمود. در سال ۲۰۰۳ و پس از جدایی فرناندو هیرو از تیم رئال مادرید، بازوبند کاپیتانی به رائول رسید و تا سال ۲۰۱۰ این مسئولیت به وی سپرده شد. علیرغم اینکه در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴ به فینال جام حذفی(کوپا دل‌ری) رسید، ولی نتوانست این جام را بالای سر ببرد.

سال‌های ۲۰۰۵- ۲۰۱۰

در ۲۸ سپتامبر ۲۰۰۵، در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا مقابل المپیاکوس به میدان رفت و این تیم در مرحله گروهی ۲-۱ از رئال مادرید شکست خورد. او به اولین بازیکنی تبدیل شد که توانسته است ۵۰ گل در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به‌ثمر برساند. بعد از آن، تعداد گل‌های زده رائول در این رقابت‌ها افزایش یافت و به ۶۶ گل رسید. رائول دوبار در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ در فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا برای رئال مادرید به میدان رفت. بار اول در سال ۲۰۰۰ به مصاف والنسیا رفت و ۳-۰ این تیم را مغلوب کرد و بار دیگر در مقابل بایرن لورکوزن بازی کرد که ۲-۱ رئال مادرید پیروز میدان شد. در ۱۱ نوامبر ۲۰۰۸، رائول با هتریک خود در برابر تیم رئال یونیون، ۳۰۰ مین گل خود برای رئال مادرید را وارد دروازه کرد. در سال ۲۰۰۸، رائول و دیگر بازیکن با سابقه این تیم ایکر کاسیاس، قراردادی با رئال مادرید امضاء کردند و بر اساس آن، این قرارداد بعد از ۳۰ بازی در هر فصل لیگ به صورت سالانه تمدید خواهد شد. او آخرین گل خود را در برابر تیم زاراگوزا با نتیجه ۲-۱ به سود رئال مادرید به‌ثمر رساند. در ۲۵ جولای ۲۰۱۰ اعلام کرد که برای فصل بعد همراه رئال مادرید نخواهد بود. در مجموع، رائول ۷۲۹ بازی رسمی برای رئال انجام داد که موفق به زدن ۳۲۳ گل برای این تیم شد و رکورد دی استفانو را با ۳۰۷ گل شکست. او هم اکنون در رتبه پنجم جدول گلزنان لالیگا، بعد از مسی، رونالدو، زارا و سانچز قرار دارد. جالب است بدانید او در طی ۱۷ سال بازی حرفه‌ای فوتبال هرگز کارت قرمز دریافت نکرد. لازم به ذکر است او دو بار جایزه پیچیچی موسوم به آقای گلی لالیگا را در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۱ دریافت کرد.


افتخارات وی به همراه رئال مادرید

پنج عنوان قهرمانی در لالیگا در سال‌های: ۱۹۹۴-۹۵ – ۱۹۹۶-۹۷ – ۲۰۰۰-۰۱ – ۲۰۰۲-۰۳ – ۲۰۰۶-۰۷ – ۲۰۰۷-۰۸
چهار عنوان قهرمانی در سوپر کاپ اسپانیا در سال‌های: ۱۹۹۷ – ۲۰۰۱ – ۲۰۰۳ – ۲۰۰۸
سه بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال‌های: ۰۲-۲۰۰۱ – ۰۰-۱۹۹۹ – ۹۸-۱۹۹۷
یک بار قهرمانی در سوپر جام اروپا در سال: ۲۰۰۲
دو بار قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان در سال‌های: ۲۰۰۲–۱۹۹۸

پیوستن به تیم شالکه ۰۴، سال‌های ۲۰۱۰ – ۲۰۱۲

رائول در ۲۸ جولای ۲۰۱۰ با قراردادی ۲ ساله به تیم شالکه۰۴ پیوست. فلیکس ماگات رئیس این باشگاه از پیوستن رائول به تیمش ابراز خرسندی می‌کرد. پیش از آن انتظار می‌رفت که رائول به یکی از تیم‌های آمریکایی، قطری و حتی یک باشگاه روسی بپیوندد. او به دلیل اینکه این تیم مجوز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ را کسب کرده بود به تیم شالکه ۰۴ ملحق شد. در اول آگوست ۲۰۱۰ و در اولین بازی برای شالکه ۰۴، او توانست یک گل برای این تیم به‌ثمر برساند. در فینال رقابت‌های جام تلکام، شالکه ۰۴ در برابر تیم بایرن مونیخ قرار گرفت و ۳-۱ بر این تیم غلبه کرد. در ۲۱ آگوست ۲۰۱۰ رائول به همراه تیم شالکه ۰۴ به مصاف تیم هامبورگ رفت ولی در پایان، این بازی۲-۱ به سود هامبورگ به اتمام رسید. در ۲۵ سپتامبر۲۰۱۰، رائول اولین گل خود را در بوندسلیگا در برابر تیم مونشن گلادباخ به‌ثمر رساند و این بازی با نتیجه ۲-۲ به پایان رسید. در ۲۰ نوامبر، اولین هتریک خود را برابر تیم وردربرمن به ثبت رسانید و این تیم با نتیجه ۴-۰ مغلوب شالکه ۰۴ شد. در ۱۸ دسامبر، دومین هتریک خود را برابر تیم کلن انجام داد و هر سه گل این دیدار توسط رائول وارد دروازه شد. در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۰، رائول دوبار در مقابل تیم هاپوئل تل آویو گلزنی کرد و این تیم با نتیجه ۳-۱ از شالکه ۰۴ شکست خورد.


در ۲ مارچ ۲۰۱۱ و در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی، شالکه به همراه رائول به مصاف بایرن مونیخ رفت و ۱-۰ پیروز شد و پس از ۶ سال به فینال جام حذفی رسید. در فینال جام حذفی به مصاف دویسبرگ رفت و ۵-۰ این تیم را مغلوب خود کرد. دو ماه بعد شالکه در فینال رقابت‌های سوپر جام حذفی در مقابل دورتموند قرار گرفت و در ضربات پنالتی ۴-۳ این تیم را شکست دادند. در تمام رقابت‌های اروپایی، رائول با ۷۳ گل صدر نشین جدول گلزنان و فیلیپو اینزاگی از تیم میلان با ۷۰ گل بعد از او در رده دوم قرار گرفت. او ۷۱ گل در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به‌ثمر رساند (۶۶ گل در رئال مادرید و ۵ گل در تیم شالکه ۰۴). بعلاوه اینکه دو گل در تیم لوس بلانکوس و یک گل در رقابت‌های سوپر جام اروپا۲۰۰۰، و یک گل دیگر در جام بین المللی ۱۹۹۸ به ثمر رساند.
در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، تیم شالکه ۰۴ در دور رفت مقابل اینتر میلان ۵-۲ پیروز میدان شد و در دور برگشت ۲-۱ این تیم را شکست داد. در هر دو دیدار رائول موفق شد یک گل به ثمر برساند. در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۱، رائول یک بار دیگر توانست در دیدار با تیم وردربرمن هتریک کند.
در ۱۹ فوریه ۲۰۱۲، ۴۰۰مین گلش را در دوران بازی فوتبال حرفه‌ای خود به‌ثمر رساند. او در دوران بازی حرفه‌ای توانسته بود ۳۲۳ گل برای رئال مادرید، ۴۴ گل برای تیم ملی اسپانیا و ۳۳ گل برای تیم شالکه ۰۴ وارد دروازه کند.
۵ آپریل ۲۰۱۲ و در مسابقات لیگ اروپا، شالکه به مصاف اتلتیکو بیلبائو رفت و در این دیدار رائول ۷۷مین گل خود را در رقابت‌های اروپایی به ‌مر رساند.
در یک کنفرانس مطبوعاتی که در ۱۹ آپریل ۲۰۱۲ برگزار شد، رائول اعلام کرد که با پایان قراردادش در ماه جون با تیم شالکه، دیگر در تیم‌های اروپایی بازی نخواهد کرد.


پیوستن به السد قطر

در ۱۲ می ۲۰۱۲، رائول قراردادی با تیم السد قطر امضاء کرد و با این قرارداد، رائول فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ را در لیگ قطر بازی کرد. در ۵ آگوست ۲۰۱۲، تیم السد در جام شیخ جاسم(رقابت‌های سالانه‌ای که میان قهرمان لیگ و قهرمان جام امیر قطر برگزار می‌شود) به مصاف تیم المسایمیر رفت و ۲-۰ پیروز شد.
در ۱۳ آپریل ۲۰۱۳، رائول بازوبند کاپیتانی تیم السد را به دست آورد و توانست در ۲۲ بازی، ۹ گل به‌ثمر برساند.رائول در ۵ مارچ ۲۰۱۴ از دنیای فوتبال حرفه‌ای خداحافظی و بعد از ۲۰ سال اعلام بازنشستگی کرد.

پیوستن به تیم نیویورک کازموس و خداحافظی نهایی از فوتبال

در ۳۰ اکتبر ۲۰۱۴، رائول به میدان بازگشت و با تیم نیویورک کازموس ایالات متحده آمریکا قرار داد امضاء کرد. او در ۴ آپریل در لیگ فوتبال آمریکای شمالی حضور یافت و در برابر تیم فورت لاودردیل به میدان رفت و ۱-۰ این تیم را شکست دادند. چند هفته بعد، تیم کازموس به مصاف ایندی ایلون رفت و رائول گل تساوی این بازی را به‌ثمر رساند. در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۵، رائول مجددا اعلام کرد که در پایان این فصل بازنشست می شود و همین کار را نیز انجام داد.

بازی‌های ملی

رائول بازی‌های بین‌المللی خود را از رده‌ های پایین تیم ملی و با حضور در رقابت‌های جام جهانی نوجوانان زیر ۲۰ سال در سال ۱۹۹۵ آغاز نمود. او که در تیم ملی جوانان بازی می‌کرد، توانست در ۵ بازی سه گل به‌ثمر برساند. در سال ۱۹۹۶، رائول به همراه تیم ملی جوانان اسپانیا توانست در رقابت‌های زیر۲۱ سال نیز حضور یافت و گل تساوی را در فینال این رقابت‌ها وارد دروازه کرد. اما به دلیل از دست دادن یک پنالتی در این دیدار قهرمانی را به تیم ایتالیا واگذار کرد. او در مجموع ۱۷ گل برای تیم جوانان اسپانیا به‌ثمر رساند.


جام جهانی ۱۹۹۸

رائول اولین بازی خود را در بازی‌های مقدماتی جام جهانی در تاریخ ۹ اکتبر ۱۹۹۶ برابر تیم جمهوری چک در پراگ برگزار کرد و این بازی بدون گل پایان یافت. وی در سومین دیدار خود در ۱۴ دسامبر برابر تیم یوگوسلاوی قرار گرفت و رائول توانست در این بازی اولین گل بین‌المللی خود را وارد دروازه حریف نماید. این دیدار با نتیجه ۲-۰ به سود تیم اسپانیا به پایان رسید. در رقابت‌های جام جهانی رائول در تمام مسابقات برای تیم اسپانیا از گروه D به میدان رفت ولی در نهایت حذف شد. او در دیدار نخست مقابل تیم نیجریه به میدان رفت و ۳-۲ از این تیم شکست خورد. رائول در این مسابقه توانست یک گل به‌ثمر برساند.

رقابت های یورو ۲۰۰۰

در ۲۷ مارچ ۱۹۹۹، در مرحله انتخابی یورو ۲۰۰۰، رائول توانست ۴ گل وارد دروازه تیم اتریش کند. تیم اتریش با نتیجه ۹-۰ از اسپانیا شکست خورد. ۴ روز بعد، او به همراه تیم اسپانیا توانست ۳ گل در برابر تیم مارینو به‌ثمر برساند و این تیم را ۶-۰ مغلوب کند. در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های یورو۲۰۰۰، اسپانیا به مصاف تیم فرانسه رفت و ۲-۱ از این تیم شکست خورد و از ادامه این رقابت‌ها کنار رفت.

جام جهانی ۲۰۰۲

در مسابقات جام حهانی ۲۰۰۲ که در کره جنوبی و ژاپن برگزار می‌شد، اسپانیا توانست تیم اسلوونی را با نتیجه ۳-۱ در گروهB شکست دهد. در این رقابت‌ها به مصاف تیم آفریقای جنوبی رفت و این تیم را نیز با نتیجه ۳-۲ مغلوب کرد و توانست از گروه خود صعود کند. او در دور شانزدهم این مسابقات در برابر تیم جمهوری ایرلند دچار مصدومیت شد و نتوانست در ادامه این تیم را همراهی کند. اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف کره جنوبی رفت و این بازی در وقت قانونی با نتیجه ۰-۰ به پایان رسید و به پنالتی کشیده شد. در ضربات پنالتی تیم کره جنوبی توانست اسپانیا را ۵-۳ شکست دهد. بدین تریب اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت.


یورو ۲۰۰۴

در ۷ سپتامبر ۲۰۰۲ و در مرحله انتخابی یورو ۲۰۰۴، اسپانیا به همراه رائول به مصاف یونان رفت و اسپانیا ۲-۰ این تیم را مغلوب خود کرد. او ۲۹ امین گل خود را در بازی‌های ملی در ۵۶ امین بازی ملی به‌ثمر رساند و با فرناندو هیرو در یک سطح قرار گرفتند. رائول توانست این رکورد را در ۱۲ فوریه ۲۰۰۳ در یک بازی دوستانه مقابل تیم ملی آلمان در ورزشگاه سون موییکس پالما مایورکا بشکند. او در تمامی رقابت‌های یورو۲۰۰۴ حضور یافت ولی در مرحله گروهی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

جام جهانی ۲۰۰۶

رائول ۸۹مین بازی خود را در تیم ملی اسپانیا در تاریخ۸ اکتبر ۲۰۰۵، مقابل تیم بلژیک و در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ به اجرا گذاشت و در این دیدار ۲-۰ اسپانیا پیروز میدان شد. در بازی پایانی این رقابت‌ها که در اشتوتگارت آلمان برگزار می‌شد، اسپانیا به مصاف تونس رفت و این تیم با نتیجه ۳-۱ تیم تونس را شکست دهد و از گروه H، همراه با تیم اکراین به دور بعد صعود کند. در دور شانزدهم، اسپانیا به مصاف فرانسه رفت و ۳-۱ از فرانسه شکست خورد و از ادامه مسابقات کنار رفت. در ۱۵ آگوست ۲۰۰۶، رائول ۱۰۰مین بازی ملی خود برای اسپانیا را در یک بازی دوستانه مقابل تیم ملی ایسلند انجام داد. در ۶ سپتامبر۲۰۰۶، تیم ملی اسپانیا به مصاف ایرلند شمالی رفت و ۳-۲ در برابر این تیم شکست خورد.

دوران مربیگری رائول


او در تاریخ ۱۷ آگوست ۲۰۱۸ به سمت مربیگری تیم نوجوانان رئال مادرید انتخاب شد و از تاریخ ۲۰ جون ۲۰۱۹، سرمربی‌گری تیم دوم رئال یعنی کاستیا را بر عهده گرفت و هم اکنون نیز در این باشگاه فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

عرصه تبلیغات:

شرکت آلمانی لباس ورزشی آدیداس حامی او در طول دوران حضورش در میادین ورزشی بود و در تبلیغات این شرکت حضور پیدا می‌کرد. رائول در آگهی تبلیغاتی کفش‌های فوتبالی آدیداس پریدیتور شرکت نمود و در سال ۲۰۰۴ نیز در یک آگهی تجاری موتور سیکلیت گازی همراه با تعدادی از ستاره‌های دیگر از جمله زین الدین زیدان، میشل بالاک، الساندرو دل پیرو و دیوید ترزگت بازی کرد. در جام جهانی سال ۲۰۰۲ که در دو کشور کره جنوبی و ژاپن برگزار شد، در تبلیغ پپسی در کنار بازیکنان معروفی چون دیوید بکهام، روبرتو کارلوس، بوفون و تیم بازیکنان سومو قرار گرفت.

زندگی شخصی و ازدواج وی:

او در سال ۱۹۹۹ با مامن سانز ازدواج کرد. این دو چهار فرزند پسر به نام‌های خورخه، هوگو، دو قلوهای او هکتور و متئو و یک دختر به نام ماریا دارند. خورخه و هوگو فوتبالیست هستند. خورخه در مدرسه فوردهام در نیویورک و هوگو در آکادمی باشگاه نیویورک سیتی مشغول به تحصیل هستند. رائول همواره بعد از به‌ثمر رساندن گل، حلقه ازدواج خود را به نشانه علاقه به همسرش می‌بوسید.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل