نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

بیوگرافی دیدیه دروگبا ؛ مرد طلایی قاره سیاه

بیوگرافی دروگبا

بدون شک یکی از ماندگارترین بازیکنان تاریخ تیم چلسی، دیدیه دروگبا مهاجم ساحل عاجی این تیم بوده است. در این مطلب به بیوگرافی دروگبا خواهیم پرداخت.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

بیوگرافی دروگبا

دیدیه دروگبا بازیکن حرفه‌ای فوتبال اهل کشور ساحل عاج در ۱۱ مارچ ۱۹۷۸ به‌دنیا آمد. دروگبا در ابیجان، ساحل عاج متولد شد و در پنج سالگی والدینش او را به فرانسه فرستادند تا با عموی خود میشل گبا، که یک فوتبالیست حرفه‌ای بود زندگی کند.


دروگبا خیلی زود دلتنگ خانواده شد و پس از سه سال به ابیجان بازگشت اما مجددا به فرانسه برگشت تا با عموی خود زندگی کند. در سال ۱۹۹۱، والدینش نیز به فرانسه سفر كردند. ابتدا به وانز و سپس در سال ۱۹۹۳ در آنتونی در حومه پاریس مستقر شدند و در آن زمان دروگبا ۱۵ ساله به آغوش خانواده پیوست. در همین زمان او فوتبال تیمی را با دوستان و هم‌سالان خود آغاز نمود. سپس به باشگاه نیمه حرفه‌ای لوالیوس پیوست و به‌عنوان یک بازیکن گل‌زن در این تیم، نظر مربی خود را جلب نمود. عملکردهای او سبب شد تا او بتواند جایگاهی در ترکیب تیم‌های بزرگتر کسب نماید ولی با وجود گل‌زنی او در اولین بازیش، نتوانست اعتماد ژاک لونکار مربی این تیم جلب کند.

در ۲۱ سالگی دروگبا دریافت برای اینکه به یک بازیکن حرفه‌ای تبدیل شود می‌بایست به‌عنوان بازیکن ثابت در زمین بازی کند. او اولین قرارداد خود را در سال ۱۹۹۹ به امضا رساند. در اولین فصل بازی او توانست در ۳۰ بازی ۷ گل به ثمر برساند، اما در طول فصل بعد اوموفقیت چندانی کسب نکرد.

ازدواج دروگبا

فصل بعد او توانست در ۲۱ بازی پنج بار دروازه حریف را باز کند. در همان سال او با همسر مالایی اش دیاکیته لالا ازدواج کرد و اولین فرزند آنها آیزاک سال ۱۹۹۹ در فرانسه به‌دنیا آمد. با تولد آیزاک مسئولیت‌های جدیدی به وی محول شد.

او اظهار داشت: تولد آیزاک یا همان اسحاق نقطه عطفی در زندگی من بود.

بیوگرافی دروگبا در تیم گوئن گمپ

سال‌های ۲۰۰۰-۲۰۰۲

در اواسط فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۲، باشگاه لیگ دسته یکی گوئن گمپ به دروگبا پیشنهاد همکاری داد و او نیز پذیرفت با مبلغ ۸۰.۰۰۰ پوند به این تیم بپیوندد. در نیمه دوم فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۲، دروگبا ۱۱ بازی انجام داد و سه گل برای گوئن گمپ به‌ثمر رساند. فصل بعد در ۳۴ بازی ۱۷ گل به‌ثمر رساند و گوئن گمپ را به جایگاه هفتم جدول رساند. گل‌زنی‌های پیاپی و پرقدرت او باعث علاقه‌مندی باشگاه‌های بزرگتر شد و در پایان فصل او با مبلغ ۳.۳ میلیون پوند به تیم لیگ دسته یک المپیک ‌مارسی نقل مکان کرد.

بیوگرافی دروگبا در تیم مارسی

سال‌های ۲۰۰۲-۲۰۰۴

بعد از تعویض چندین مربی، دروگبا جایگاه خود را در این تیم پیدا کرد و ۱۹ گل به‌ثمر رساند و جایزه بازیکن سال را از اتحادیه ملی فوتبالیست‌های حرفه‌ای کسب نمود. در آن فصل توانست ۵ گل در لیگ قهرمانان اروپا و شش گل در لیگ قهرمانان اروپا به‌ثمر برساند. در پایان فصل وی با باشگاه چلسی قراردادی بالغ بر ۲۴ میلیون پوند امضا کرد. پیراهن او در تیم مارسی قاب گرفته شد و در باسیلیکای مارسی، نوتردام د لاگارد نگه داری می‌شد. وی پیش از فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۴، آن را به کلیسایی در نزدیکی منزل خود هدیه نمود.

بیوگرافی دروگبا در تیم چلسی

سال‌های ۲۰۰۴-۲۰۰۶

دروگبا در جولای ۲۰۰۴ با مبلغ ۲۴ میلیون پوند به تیم چلسی پیوست و در سومین بازی خود برای این باشگاه با یک ضربه سر مقابل کریستال پالاس به گل رسید. در بازی مقابل لیورپول دچارکشیدگی عضلات معده شد و همین مسئله سبب گردید تا بیش از دو ماه از زمین بازی دور بماند. چلسی توانست بعد از ۵۰ سال قهرمانی لیگ برتر را کسب کند. دروگبا به همراه چلسی در وقت اضافه با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی مقابل لیورپول در ورزشگاه میلینیوم دست یافت و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید.

او در ۴۰ بازی برای چلسی در اولین فصل حضور خود ۱۶ گل به‌ثمر رسانده است؛ ۱۰گل در لیگ برتر و شش گل در لیگ قهرمانان. او فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۶ را با به‌ثمر رساندن دو گل مقابل تیم آرسنال در مسابقات جام خیریه آغاز نمود. دروگبا این فصل را نیز با ۱۶گل به پایان رساند. او ۱۲ گل در لیگ برتر، ۲ گل در جام خیریه، ۱ گل در لیگ قهرمانان و ۱ گل در جام حذفی به‌ثمر رساند.

بیوگرافی دروگبا در سال‌های ۲۰۰۶-۲۰۰۸

بعد از اینکه دیمین داف تیم چلسی را ترک کرد و به نیوکاسل پیوست، دروگبا پیراهن شماره ۱۵ خود را که از سال ۲۰۰۴ بر تن می‌کرد، با پیراهن شماره ۱۱ که متعلق به داف بود تعویض نمود. در این فصل او توانست به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند. در تمام طول فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۷ او توانست ۳۳ گل وارد دروازه حریفان کند. او ۲۰گل در لیگ برتر به‌ثمر رساند و توانست چکمه طلایی را از آن خود کند. ۶گل در لیگ قهرمانان، ۳گل در جام حذفی و ۴گل در جام لیگ ازافتخارات دیگر او در این فصل می باشد.

از برجسته‌ترین گل‌های وی در خارج از محوطه جریمه می‌توان به بازی مقابل لیورپول، اورتون و بارسلونا اشاره کرد. گل تساوی دقیقه ۹۳ مقابل بارسلونا در نیوکمپ و هر دو گل چلسی در پیروزی فینال ۲-۱ برابر آرسنال توسط دروگبا زده شد. او درکارنامه خود سابقه دو هتریک یکی مقابل واتفورد و دیگری در مقابل لوسکی صوفیا در لیگ قهرمانان اروپا را ثبت کرده است. در آخرین بازی خود در آن فصل و در فینال جام حذفی در استادیوم جدید ومبلی موفق شد تا گل پیروزی برابر منچستر یونایتد را به‌ثمر برساند.

در ژانویه سال ۲۰۰۷، دروگبا به عنوان بازیکن ساحل عاجی سال شناخته شد. در ماه مارچ، او برای نخستین بار به عنوان فوتبالیست سال آفریقا معرفی شد. عملکرد او در طول فصل باعث شد تا چلسی در لیگ برتر به عنوان حرفه‌ای‌ترین تیم سال فوتبال انگلیس انتخاب شود.

فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۸ برای دروگبا با بدشانسی همراه بود زیرا زمزمه ترک خوزه مورینیو از تیم چلسی به گوش می‌رسید و دروگبا از این بابت احساس ناراحتی می‌کرد. او در مصاحبه‌ای با مجله فرانس فوتبال گفته بود که تصمیم به ترک تیم چلسی دارد ولی پس از مدتی تعهد خود را به این تیم اعلام نمود.


در دسامبر ۲۰۰۷، دروگبا، به عنوان چهارمین بازیکن جهان سال فیفا در سال۲۰۰۷ (پس از کاکا، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو) انتخاب شد. در ۳۰آپریل ۲۰۰۸، دروگبا در دیدار بازگشت مرحله نیمه نهایی در ورزشگاه استمفوردبریج برابر لیورپول، دو گل به‌ثمر رساند و چلسی ۳-۲ به پیروزی رسید. این پیروزی سبب شد تا چلسی به اولین فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد که در دیدار فینال چلسی برابر تیم منچستر یونایتد دیگر تیم انگلیسی با نتیجه۶-۵ در ضربات پنالتی شکست خورد و نائب قهرمان شد.

دروگبا بهترین گلزن چلسی در رقابت‌های اروپایی شد و دو گل که او باعث شد تا تعداد گل‌های زده شده وی به عدد ۱۷ برسد و رکورد پیتر اوسگودز با ۱۶ گل را بشکند.

بیوگرافی دروگبا در سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۱۱

دروگبا در اوایل فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹ دچار مصدومیت شد و در تلاش بود تا بتواند تناسب اندام خود را به دست آورد. او اولین گل خود را در اواسط ماه نوامبر با نتیجه ۲-۰ مقابل وست برومویچ و دومین گل خود در این فصل را در پیروزی ۲-۱ مقابل سی‌اف‌آركلوژ در لیگ قهرمانان اروپا به‌ثمر رساند. پس ازاخراج اسکولاری و انتصاب موقت گاس هیدنیک در اوایل ماه فوریه او در پنج بازی موفق شد تا ۴ بار گلزنی کند.

او دو بار مقابل بولتون واندررس و چهار بار در چهار دیدار لیگ قهرمانان اروپا، یک بار در مرحله یک شانزدهم و یک بار در مرحله یک چهارم نهایی در برابر یوونتوس و لیورپول گل‌زنی کرد و چلسی را به نیمه نهایی رساند. تنها چهار روز پس از بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا، دروگبا در بازی نیمه نهایی جام حذفی مقابل آرسنال یک گل پیروزی بخش و دیرهنگام به‌ثمر رساند.

در فینال جام حذفی ۲۰۰۹، دروگبا اولین گل و تساوی چلسی را به‌ثمر رساند و پیروزی ۲-۱ را در برابر تیم اورتون به دست آورد. این ششمین گل او در فینال جام بزرگ انگلیس بود. اگرچه دروگبا پیشتر اعلام کرده بود که تمایل دارد تا باشگاه خود را تعویض کند، اما تصمیم گرفت با مربی جدید کارلو آنجلوتی در کنار آبی‌ها بماند و قرارداد جدیدی امضا کند.


دروگبا فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ را با بدنی آماده برای چلسی شروع کرد و شروع گلزنی او با یک پنالتی در مقابل منچستر یونایتد در بازی‌های جام خیریه به‌ثمر رسید. در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا او مقابل اتلتیکو مادرید بازی کرد و در ده دقیقه نخست دو گل به‌ثمر رساند و مسابقه ۲-۲ به پایان رسید. آمارگل‌زنی او در این فصل به ۱۴ گل در ۱۶ بازی رسید.

از سوم تا سی‌ام ژانویه در جام ملت‌های آفریقا حضور پیدا کرد و در آن بازی‌ها نیز عملکرد قابل قبولی برجای گذاشت. در ۹ می، چلسی برابر ویگان اتلتیک با ۸گل پیروز شد که دروگبا در این بازی هتریک کرد. چلسی در پایان فصل به جایگاه سوم بسنده کرد.

در فینال جام حذفی ۲۰۱۰ در مقابل پورثموث از روی ضربه آزاد یک گل به‌ثمر رساند و رکورد خود را برای گل‌زنی در هر شش فینال که در آن بازی کرده است، نگه داشت. او در فصل ۲۰۱۱ رقابت‌های لیگ برتر را به خوبی آغاز نمود. او درمقابل وست برومویچ توانست مجددا هتریک کند و با نتیجه ۶-۰ این تیم را شکست دادند.

پایان کار در چلسی

سال‌های ۲۰۱۱-۲۰۱۲

دروگبا در ۲۷ آگوست ۲۰۱۱ برابر نورویچ سیتی بازی کرد و در برخورد با جان رودی دروازه بان نورویچ، دچار مصدومیت شد و دو بازی بعد را از دست داد. در ۲۴ سپتامبر بازگشت ومقابل سوانسی سیتی بازی کرد و این تیم را با نتیجه ۴ بر ۱ شکست دادند.

او در ۲۳ اکتبر در مقابل کوئینز پارک رنجرز کارت قرمز دریافت کرد و چلسی با نتیجه ۱ بر ۰ شکست خورد. در ۲۹ نوامبر، قرارداد جدید با چلسی را رد کرد و قرار شد به بالاترین پیشنهاد پاسخ مثبت دهد. در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۱، دروگبا ۱۵۰مین گل خود را برای چلسی مقابل استون ویلا به‌ثمر رساند. همچنین او در ۱۰ مارچ ۲۰۱۲، با نتیجه ۱-۰ مقابل استوک سیتی، صدمین گل لیگ برتر خود را برای چلسی به‌ثمر رساند. او اولین بازیکن آفریقایی است که به این نقطه عطف رسیده است.

دروگبا در تاریخ ۱۵ آپریل، هفتمین گل خود را در ورزشگاه ویمبلی در برابر تاتنهام هاتسپرز به‌ثمر رساند و چلسی با نتیجه ۵ بر ۱ پیروز شد و به فینال جام حذفی مقابل لیورپول راه یافت. سه روز بعد، او یک گل مهم در دیدار مقابل بارسلونا در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به‌ثمر رساند. دروگبا با ۸ گل رکورد بیشترین گل زده در ورزشگاه جدید ویمبلی را در اختیار داشت.


در فینال لیگ قهرمانان اروپا در ۱۹ می ۲۰۱۲، دروگبا در دقیقه ۸۸ گل تساوی را از کرنر خوان ماتا به‌ثمر رساند و بازی به وقت اضافی کشیده شد. در ضربات پنالتی تیم چلسی ۴-۳ بایرن مونیخ را شکست داد و دروگبا پنالتی سرنوشت ساز را به‌ثمر رساند و چلسی برای اولین بار توانست قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.

پیوستن به تیم شانگهای شنهوآ

سال‌های ۲۰۱۲-۲۰۱۳

در ۲۲ می۲۰۱۲، باشگاه چلسی یادداشتی را در وب سایت رسمی خود منتشر و اعلام کرد که دیدیه دروگبا با پایان یافتن قراردادش در پایان جون ۲۰۱۲، باشگاه چلسی را ترک خواهد کرد. او در ۱۹ جون ۲۰۱۲، اعلام کرد که به عضویت تیم شانگهای شنهوا درآمده و به سوپر لیگ چین خواهد رفت. برطبق قرارداد دو ساله و نیمه او هفته‌ای ۲۰۰.۰۰۰ پوند دستمزد دریافت می‌کرد.

در ۲۲ جولای، دروگبا اولین بازی خود را برابر گوانگژو انجام داد و با تساوی ۱-۱ این بازی پایان یافت. او در نیمه دوم به عنوان جانشین مدافع برزیلی، تیم شانگهای موسس به میدان رفت. در ۴ آگوست، او دو گل اول بازی را در پیروزی ۵-۱ مقابل هانگزو گرنت تاون به‌ثمر رساند و در ۲۵ آگوست دو گل دیگر به‌ثمر رساند.

پیوستن به تیم گالاتاسرای ترکیه

سال‌های ۲۰۱۳-۲۰۱۴

دروگبا در ۲۸ ژانویه ۲۰۱۳، قراردادی یک ساله و نیم با تیم گالاتاسرای امضاء نمود. طبق این قرارداد وی می تواند ۴ میلیون یورو پیش پرداخت، به علاوه ۴ میلیون یورو درهر فصل، ۲ میلیون یورو برای سایر بازی‌های ۲۰۱۲-۲۰۱۳ و ۱۵.۰۰۰ یورو در هر مسابقه بدست آورد. در ۳۰ ژانویه ۲۰۱۳، تیم شنهوا در مطبوعات اعلام کرد در صورت پیوستن وی به گالاتاسرای، به طور یک جانبه قرارداد خود را نقض خواهد نمود که با رفتن دروگبا از این تیم وکلای او وارد کار شدند و موضوع را حل و فصل کردند.

در ۱۵ فوریه، دروگبا اولین بازی خود را برای گالاتاسرای انجام داد و درست ۵ دقیقه پس از آمدن به داخل زمین، مقابل آخیسار بلدیه اسپور گل‌زنی کرد و این بازی با نتیجه ۲-۱ به پایان رسید. در ۹ آپریل، در بازی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر رئال مادرید اولین گل خود را برای گالاتاسرای به‌ثمر رساند.

بازگشت دوباره به چلسی

سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۵

در ۲۵ جولای ۲۰۱۴، چلسی در وب سایت رسمی خود اعلام کرد که دروگبا بازگشت خود را به باشگاه با انتقال آزاد انجام می‌دهد و یک قرارداد یک ساله را با این باشگاه امضا کرده است.
وی در مورد بازگشت خود به چلسی گفت:

این یک تصمیم آسان بود. من نمی‌توانستم فرصت همکاری دوباره با خوزه مورینیو رد کنم. همه رابطه ویژه من با این باشگاه را می‌دانند، این باشگاه برای من مانند خانه‌ام شده است و باید بار دیگر بازمی‌گشتم.

اولین بازی او پس از بازگشت در رقابت‌های لیگ برتر چلسی با نتیجه ۳ بر۱ به برنلی را شکست داد. او در دقیقه ۸۴ در تورف مور در ۱۸ آگوست ۲۰۱۴ جایگزین ادن هازارد شد. در ۱۷ سپتامبر، در بازی چلسی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با تک گل دروگبا مقابل شالکه ۰۴ به تساوی دست یافت.

در ۲۱ اکتبر با به‌ثمر رساندن یک پنالتی، با نتیجه ۶-۰ مقابل ماریبور در لیگ قهرمانان اروپا پیروز شد. پنج روز بعد، چلسی به دلیل مصدومیت‌های دیگو کاستا و لوک رمی، دروگبا مقابل منچستریونایتد در اولدترافورد بازی کرد و ۳۵۰مین حضورش در این باشگاه را رقم زد. در ۲۴ می ۲۰۱۵ و در بازی مقابل ساندرلند، دروگبا اعلام کرد که این آخرین حضور در تیم چلسی است. او به عنوان کاپیتان بازی کرد و بعد از نیم ساعت مصدوم شد و به بیرون رفت این بازی با نتیجه ۳-۱ به سود چلسی پایان یافت.

جدایی از چلسی و پیوستن به تیم مونترال ایمپکت

سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۷

در تاریخ ۲۷ جولای ۲۰۱۵، دروگبا با تیم مونترال ایمپکت، قراردادی ۱۸ ماهه امضاء نمود. در ۵ سپتامبر، دروگبا در اولین بازی خود در این تیم هتریک کرد. او اولین بازیکنی بود که در تاریخ لیگ این کار را انجام داد. در این هتریک، دو گل با هر دو پا و یک ضربه سر به‌ثمر رسید. او بعد از به‌ثمر رساندن ۷گل در ۵ بازی به عنوان بزرگترین بازیکن ماه انتخاب شد. در ۲۵ اکتبر، هر دو گل تیم مونترال را مقابل تیم تورنتو از پشت پا به‌ثمر رساند و با نتیجه ۲–۱ دررقابت‌های کلاسیک کانادا، این تیم را شکست دادند. در فصل ۲۰۱۵ دروگبا در ۱۱ بازی توانست ۱۱ بارگلزنی کند. در ۲۹ اکتبر، در مرحله حذفی، ۳-۰ گل مونترال را به‌ثمر رساند تا برای اولین در تاریخ به مرحله نیمه نهایی کنفرانس شرقی برسد. در ۲۸جولای سال ۲۰۱۶، در لیست بازی‌های ستارگان بزرگ لیگ قرار گرفت و با گل‌زنی خود تیم آرسنال را ۲-۱ شکست داد. در ۱۴ اکتبر، به دنبال محرومیت وی، از ترکیب اصلی بازی مقابل تورنتو توسط سرمربی مائورو بیلو خط خورد. دروگبا در دومین فصل بازی خود نیز عملکرد نسبتا خوبی را داشت و در ۲۲ بازی، ۱۰ گل به‌ثمر رساند.

پیوستن به تیم فونیکس رایزینگ به عنوان بازیکن و مالک

سال‌های ۲۰۱۷-تاکنون

در ۱۲ آپریل ۲۰۱۷، بعد از گذشت نزدیک به چهار ماه به عنوان یک مدیر قراردادی را با باشگاه فونیکس رایزینگ امضا کرد. او توانست این باشگاه را خریداری کند و به اولین فوتبالیست و مالک باشگاه در تاریخ تبدیل شد. او در اولین حضور خود در این باشگاه در تاریخ ۱۰ جون ۲۰۱۷، یک گل و یک پاس گل نیز به‌ثمر رساند و تیم را به پیروزی ۲-۱ مقابل ونکوور وایت کپس رساند. در ۷ آگوست، او با یک ضربه آزاد قدرتمند از ۴۰ متری مقابل دروازه لس آنجلس گلکسی گل زد. دروگبا در سن ۴۰ سالگی بازنشسته شد اما در باشگاه نهایی خود به کار ادامه داد.

بازی‌های ملی

دروگبا با تیم ملی ساحل عاج برای نخستین بار در جام جهانی ۲۰۰۶، حضور پیدا کرد. در فوریه ۲۰۰۶، دروگبا تیم ساحل عاج را برای دومین بار به فینال جام ملت‌های آفریقا رساند، که تنها گل بازی نیمه نهایی خود را مقابل نیجریه به‌ثمر رساند. بازی مقابل تیم کامرون به ضربات پنالتی کشده شد که این بازی با نتیجه ۱۱-۱۲ به سود ساحل عاج پایان یافت.

در جام جهانی ۲۰۰۶، ساحل عاج در گروه “مرگ” با صربستان و مونته نگرو، هلند و آرژانتین هم‌گروه شد. در ۱۰ جون ۲۰۰۶، دروگبا در بازی افتتاحیه مقابل آرژانتین، اولین گل جام جهانی خود را به‌ثمر رساند، اما تیم او ۲-۱ از آرژانتین شکست خورد. ساحل عاج در بازی بعدی خود، شکست ۱-۲ مقابل هلند را پذیرفت و از جام جهانی حذف شد اما ۰–۲ مقابل صربستان به پیروزی رسید و مونته نگرو را با نتیجه ۳–۲ شکست داد.


در جام ملت‌های آفریقا در سال ۲۰۰۸، ساحل عاج با نیجریه، مالی و بنین هم‌گروه شد. دروگبا در مرحله گروهی دو گل به‌ثمر رساند و به پیروزی ۴-۱ برابر بنین دست یافت و ۳-۰ مالی را مغلوب خود کرد. در مرحله یک چهارم نهایی، دروگبا در پیروزی ۵-۰ برابر گینه نقش مهمی داشت و چهار گل آخر در بیست دقیقه پایانی به دست آمد. در مرحله نیمه نهایی ساحل عاج مقابل مصر بازی کرد، اما با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب مصر شد. در ۹ فوریه، با نتیجه ۴ بر۲ از غنا شکست خورد و بدین ترتیب به کار خود در مرحله حذفی پایان داد.

دروگبا در پنج بازی مقدماتی شش گل به‌ثمر رساند تا ساحل عاج بتواند به جام جهانی۲۰۱۰ صعود کند. در جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۰، دروگبا در پیروزی ۳-۱ مقابل غنا در مرحله گروهی، یک گل به‌ثمر رساند. ساحل عاج به مرحله یک چهارم نهایی رسید اما ۲-۳ مغلوب الجزایر شد. در مارچ ۲۰۱۰، او برای دومین بار به عنوان فوتبالیست سال آفریقا در سال ۲۰۰۹ دست پیدا کرد.

در ۲۰ جون ۲۰۱۰، دروگبا تبدیل به اولین بازیکن آفریقایی شد که در بازی‌های جام جهانی مقابل برزیل به گل رسیده است. در ۲۵ جون ۲۰۱۰، ساحل عاج علیرغم پیروزی ۳-۰ مقابل کره شمالی در دیدار پایانی خود، از دور این رقابت‌ها خارج شد. در جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۲، ساحل عاج با سودان، آنگولا و بورکینا فاسو هم‌گروه شد. دروگبا اولین گل برای تیمش در این مسابقات مقابل سودان و تنها گل او در مرحله گروهی را به‌ثمر رساند. در مرحله یک چهارم نهایی، دروگبا در برد ۳-۰ مقابل گینه استوایی دو بار گل‌زنی کرد.

در جون ۲۰۱۴، دروگبا در جام جهانی ۲۰۱۴ حضور پیدا کرد. او در یک بازی دوستانه قبل از مسابقات برابر بوسنی و هرزگوین، صدمین بازی ملی خود را انجام داد و یک ضربه پنالتی رابرای تیمش به‌ثمر رساند. در ۸ آگوست ۲۰۱۴، دروگبا بازنشستگی خود را از فوتبال ملی اعلام و با ثبت ۶۵ گل در ۱۰۵ به کار خود در بازی‌های ملی پایان داد.

فعالیت‌های خیریه و بشر دوستانه

دروگبا همواره به برقراری صلح در کشور خود و فعالیت‌های بشردوستانه معروف است. پس از اینکه ساحل عاج توانست در دور انتخابی بازی‌های جام جهانی ۲۰۰۶ حضور پیدا کند، دروگبا از مبارزان خواست كه اسلحه های خود را كنار بگذارند و پس از ۵ سال جنگ داخلی به آتش بس منتهی شد. دروگبا جام ملت های آفریقا را به بواک(شهری در ساحل عاج) رساند. در سپتامبر ۲۰۱۱، دروگبا به عنوان نماینده صلح و گفتگو انتخاب شد تا به بازگشت آرامش به کشور خود کمک کند.

حضور وی در روند صلح باعث شد تا مجله تایم دروگبا را یکی از ۱۰۰ فرد با نفوذ جهان در سال ۲۰۱۰ معرفی کند. در اواخر سال ۲۰۰۹، وی اعلام کرد که برای تأمین هزینه‌های ساخت بیمارستانی در زادگاه خود در ابیجان، ۳ میلیون پوند اهدا خواهد نمود. این کار از طریق بنیاد خیریه دیدیه دروگبا صورت گرفت. باشگاه چلسی اعلام کرد که آنها نیز مبلغی را به این بنیاد اهدا می‌کنند. دروگبا پس از آخرین سفر خود به پایتخت عاج، تصمیم به ساخت بیمارستان گرفت و گفت:

من تصمیم گرفتم كه نخستین پروژه این بنیاد باید به ساخت و تأمین بودجه بیمارستانی اختصاص داده شود كه خدمات درمانی اساسی را به مردم ارائه دهد.


در همان سال، در آستانه روز جهانی ایدز برای مبارزه با این بیماری و سل و مالاریا، دروگبا با شرکت لباس‌های ورزشی نایک (حامی مالی وی) و گروه یو ۲، به این بیماران کمک کردند. دروگبا گفت:

باعث افتخار است كه با بونو در ارتباط هستم و سعی می كنم به او در نجات جان افراد كمك كنم. ایدز بیماری است كه آفریقا را نابود كرده است و مردم واقعاً نمی‌دانند كه نجات جان‌ها چقدر آسان است. فقط دو قرص در روز با قیمت ۴۰ سنت می‌تواند جان خیلی از بیماران را نجات دهد.

در نوامبر سال ۲۰۱۴، دروگبا در برنامه فیفا “۱۱ در برابر ابولا” در کنار بازیکنان برتر فوتبال از سراسر جهان از جمله کریستیانو رونالدو، نیمار، گرت بیل و ژاوی ظاهر شد. با شعار “با هم، می‌توانیم ابولا را شکست دهیم”، فعالیت فیفا با همکاری کنفدراسیون فوتبال آفریقا و کارشناسان بهداشت صورت گرفت. دروگبا در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ به عنوان سفیر مهربانی در كنار رونالدو و زین‌الدین زیدان در مسابقه سالانه علیه فقر به میدان رفت. او به باشگاه ورزشی لووالویس، باشگاه آماتوری که دروگبا فعالیت خود را در آن آغاز کرد، مبلغ ۶۰۰.۰۰۰ پوند برای اطمینان از بقای این باشگاه و سپس برای بهبود استادیوم پرداخت کرد. این باشگاه به احترام دروگبا نام وی را برای این استادیوم انتخاب کرده است.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل