نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

زندگینامه الساندرو دلپیرو ؛ال‌پینتوریکو فوتبال ایتالیا

delpiero

الساندرو دلپیرو همواره یکی از اسطوره‌های تیم یوونتوس و تیم ملی ایتالیا است و هواداران از او همواره به‌عنوان نماد این باشگاه یاد می‌کنند. در این مطلب به زندگینامه الساندرو دلپیرو خواهیم پرداخت.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

زندگینامه الساندرو دلپیرو ؛ مهاجم محبوب بانوی پیر

دوران کودکی

الساندرو دلپیرو در ۹نوامبر۱۹۷۴‌ در کوله گیلانو ونتو ایتالیا متولد شد. پدر او یک برق‌کار و مادرش خانه‌داربود. در دوران کودکی همراه با دو دوست خود در حیاط پشتی خانه فوتبال بازی می‌کردند که از این جمع الساندرو به بازیکنی بزرگ تبدیل شد. برادر بزرگ او که استفانو نام داشت نیز فوتبالیست بود و مدت کوتاهی در تیم سمپدوریا بازی کرد اما با مصدومیت شدیدی مواجه شد و خیلی زود مجبور به‌ ترک میادین فوتبال شد. وی هم‌اکنون به‌عنوان نماینده الساندرو مشغول به فعالیت می‌باشد. به دلیل مشکلات مالی، الساندرو قادر به ترک ایتالیا نبود و در روستایی به نام سن ویندومیانو بزرگ شد و به‌عنوان راننده کامیون مشغول به‌ کار بود. مادر وی به‌دلیل علاقه شدیدی که به او داشت و از ترس مصدومیت و آسیب‌دیدگی، اجازه حضور الساندرو را در وسط زمین نمی‌داد و او مجبور به بازی در درون دروازه بود. برادر وی نیز اعتقاد داشت که الساندرو می‌بایست در پست دفاعی بازی کند و جالب این‌که در نهایت وی به‌عنوان مهاجم نوک استعدادهای خدادادی خود را به نمایش گذاشت.

آغاز فوتبال حرفه‌ای، سال‌های ۱۹۸۲-۱۹۹۳

او فوتبال خود را با باشگاه سن وندمیانو در سال ۱۹۸۲ آغاز کرد و تا سال ۱۹۸۸ در این تیم به فعالیت خود ادامه داد. بعد از آن او در سال ۱۹۸۸ به باشگاه “پادوا” در سری بی لیگ ایتالیا رفت، هنگامی که او چهارده ساله بود. در سال ۱۹۹۱ دوران حرفه‌ای تر شدن را آغاز کرد و اولین گل دوران حرفه‌ای خود را در مقابل تیم “ترننا” به‌ثمر رساند و بعد از ۲ سال، در سال ۱۹۹۳ به باشگاه بزرگ یوونتوس پیوست.

حضور در یوونتوس، سال‌های ۱۹۹۳-۲۰۰۰

پس از پیوستن الساندرو به یوونتوس، وی در ابتدا در تیم‌ دوم یعنی جوانان به‌بازی گرفته می‌شد ولی به توصیه تراپاتونی (مدیروقت) همراه با تیم بزرگسالان مشغول به تمرین شد. اولین بازی رسمی خود را برای این تیم در ۱۲سپتامبر۱۹۹۳و درمقابل “فوجییا” و به‌عنوان بازیکن تعویضی انجام داد و در بازی بعدی که مجددا پس از تعویض به‌میدان رفت، توانست اولین گل رسمی خود را در مقابل رجینا در۱۹ سپتامبر به‌ثمر برساند. در همان فصل و با به‌ثمر رساندن ۵گل در ۱۴بازی در سری‌آ، یوفا و کوپا ایتالیا توانست به‌همراه این تیم به مکان دوم جدول سری‌آ دست یابد. در فصل بعد و با روی کار آمدن مارچلو لیپی و مصدومیت باجو، فرصت بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی یوونتوس پیدا کرد.


در فصل ۹۵-۹۶ و پس از پیوستن باجو به میلان، پیراهن شماره ۱۰ یوونتوس که زمانی میشل پلاتینی آن را برتن می‌کرد را ازآن خود کرد. در ادامه فصل و با درخشش در لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا و با به‌ثمر رساندن۶ گل، از ارکان اصلی قهرمانی یوونتوس در این رقابت‌ها شد. در سوپرکاپ اروپا و در جام بین قاره‌ای نیز، با ثمر رساندن گل در فینال و قهرمانی تیم یوونتوس، بهترین بازیکن میدان لقب گرفت و جوایزی هم‌چون براوو (زیر۲۳سال) و “بالون دور” را به ویترین افتخارات خود اضافه کرد.
در سال۱۹۹۷ و پس از ورود به زمین به‌عنوان بازیکن تعویضی در مقابل بورسیا دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا، با ضربه پشت پایی که به توپ زد باعث به‌ثمررسیدن تنها گل یوونتوس شد و در نهایت نتیجه را ۳-۱ مقابل این تیم واگذار کردند. او در همین سال به دلیل درخشش فوق‌العاده نامزد جایزه مرد سال فوتبال جهان شد که در نهایت به رتبه ششم رسید. در سال۱۹۹۷و با درخشش زیدان و اضافه شدن اینزاگی به ترکیب این تیم توانست ۲۱گل در سری‌آ و ۱۰گل در لیگ قهرمانان اروپا به‌ثمر برساند که به عنوان آقای گلی این رقابت‌ها نیز دست یافت. او در این سال، عنوان بهترین بازیکن ایتالیا را از آن خود کرد. فصل ۱۹۹۸ برای وی با شکست ۲-۱ در مقابل لاتزیو آغاز شد و باز هم او تنها گل تیمش را به‌ثمر رساند ولی در ادامه و در بازی مقابل اودینزه، دچار مصدومیت از ناحیه زانو شد و تقریبا کل فصل را تنها با به‌ثمر رساندن ۲ گل به‌پایان رساند. در این فصل یوونتوس نتوانست به مقامی بهتر از ششمی دست پیدا کند. پس از مصدومیت، الساندرو دچار اضافه وزن شد و تمرینات و رژیم غذایی ویژه‌ای را دنبال کرد تا به شرایط آرمانی خود بازگردد. در فصل ۹۹ او با افت شدیدی در گل‌زنی مواجه شد اما آمار وی کماکان درخشان بود زیرا با ۱۴ پاس گل در ایتالیا و در مجموع ۲۰ پاس گل در کلیه رقابت‌های اروپایی توانست یکی از بهترین پاسورهای این تیم لقب بگیرد هرچند که انتقادها از وی به دلیل گل نزدن به اوج خود رسیده بود.


از دیگر عواملی که سبب عدم گل‌زنی وی شد، نا‌هماهنگی و تک‌روی اینزاگی بر روی گل‌ها بود که به‌دلیل روابط تیره این دو بازیکن، تاثیر به‌سزایی در عدم موفقیت وی در به‌ثمر رساندن گل بود. فصل ۱۹۹۹، با ثبت ۱۲ گل در کلیه رقابت‌ها و از دست دادن عنوان قهرمانی برای او به پایان رسید. در سال ۲۰۰۰، الساندرو با حقوق و دستمزد بالا و د‌رآمد از تبلیغات و برنده شدن جوایز مختلف توانست عنوان بهترین بازیکن جهان را از آن خود کند. سال۲۰۰۱ و با مصدومیت مجدد و دوری از میادین برای مدت کوتاه، از دست‌یابی به مقام قهرمانی ناامید شد ونتوانست همراه این تیم به مقام قابل توجهی دست پیدا کند.

سال‌های ۲۰۰۰-۲۰۰۷

درفصل۲۰۰۱-۲۰۰۲ و با بازگشت دوباره لیپی به یوونتوس و با اضافه شدن دیویدترزگه و هافبک بازی سازی به نام پاول ندود این تیم توانست برای بیست وششمین بار در ۵ می ۲۰۰۲ به قهرمانی دست پیدا کند که سهم دل پیرو ۱۴ گل و چندین پاس گل بود. وی در این فصل توانست در کلیه رقابت‌های فوتبالی ۲۰ گل به ثمر برساند و با زدن صدمین گل خود در طول دوران ورزشی‌اش (ملی و باشگاهی) در مقابل ونیزیا رکورد دیگری از خود به‌جای بگذارد.


فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۳با پیروزی مقابل پارما در سوپرکاپ ایتالیا و با زدن ۲ گل برای وی آغاز شد. یکصدمین گل وی در سری‌آ با گل‌زنی مقابل برشا به‌ثبت رسید و در پایان فصل، توانست همراه با یوونتوس بار دیگر جام قهرمانی را از آن خود نماید. اما در فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۴، وی در کسب مجدد عنوان قهرمانی همراه با یوونتوس ناکام ماند و آن‌ها به‌ مقام سوم دست یافتند.
در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۵ لیپی جای خود را به کاپلو داد. عدم آمادگی جسمانی دل پیرو این امکان را برای کاپلو به‌وجود آورد تا شانس کمتری برای حضور وی در ترکیب اصلی ایجاد کرده و بیشتر از مهاجم جوان خود زلاتان ابراهیموویچ استفاده نماید. با این وجود الساندرو موفق شد در این فصل ۱۴ گل زده و تیم یوونتوس را تا یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا همراهی کند ولی درنهایت یووه با شکست در مقابل لیورپول از صعود به مرحله بعدی باز ماند. بسیاری از کارشناسان و روزنامه‌نگاران فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۶ را بهترین فصل فوتبالی الساندرو می‌دانستند زیرا او توانسته بود به آمادگی جسمانی چشم‌گیری رسیده و با ثبت ۱۲گل در سری‌آ و ۲۰ گل در کلیه مسابقات، همراه با تیم یوونتوس قهرمان شود. او در این فصل نتوانست در همه مسابقات شرکت کند و غالبا به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان می‌رفت. برهمین اساس، رابطه خوبی بین او و کاپلو به‌دلیل عدم استفاده او در ترکیب اصلی وجود نداشت.


دل پیرو توانست با هتریک مقابل فیورنتینا و با ثبت ۱۸۵گل در کل دوران حضورش در سری‌آ، به بزرگترین گل‌زن باشگاه یوونتوس تبدیل شود. این رکورد قبل از وی متعلق به “جیان پیروبونی پرتی” با ۱۸۲ گل زده بود. وی فصل را با زدن ۵ گل در کوپا ایتالیا و به‌عنوان بهترین گل‌زن این رقابت‌ها به پایان رساند.
در فصل۲۰۰۶-۲۰۰۷ و پس از رسوایی سران باشگاه یوونتوس و سقوط این تیم به سری بی و ترک بازیکنانی نظیر کاناوارو، ویرا، ابراهیموویچ، زامبروتا و تورام از این تیم، وی متعهد شد که در این تیم مانده و بازوبند کاپیتانی نیز به او داده شد. در این فصل و در مسابقات سری بی، وی مجددا عنوان آقای گلی را از آن خود کرد و با ثبت ۲۰گل زده موجبات بازگشت یوونتوس را به سری‌آ فراهم نمود. او موفق شد با زدن یک گل مقابل فروسینونه، دویست‌امین گل خود را در کل دوران ورزشی‌اش همراه با یوونتوس جشن بگیرد.

بازگشت دوباره یووه به سری‌آ و خداحافظی از یوونتوس، سال‌های ۲۰۰۷-۲۰۱۱

پس از بازگشت به سری‌آ، دل پیرو ماه‌ها با سران باشگاه برای قرارداد جدید خود با مشکل مواجه بود که پس از مذاکرات طولانی بالاخره موفق شد قرارداد خود را با این تیم تا ۳۰ جون۲۰۱۱ تمدید کند.
در فصل۲۰۰۶-۲۰۰۷ کلودیو رانیری این نوید را داده بودکه الساندرو فصل فوق العاده‌ای را پیش رو خواهد داشت. در این فصل و با ثمر رساندن ۲ گل از ۳ گل تیمش در مقابل سمپدوریا در هفته پایانی، توانست پیش بینی رانیری را به حقیقت تبدیل کند.


دل پیرو با این ۲ گل جایزه “کاپوکانو نیری” را برای بار دوم از آن خود کرد. وی این جایزه را در ابتدای دوران حرفه‌ای خود برای اولین دریافت کرده بود. او در این فصل همراه یوونتوس به مقام سوم دست یافت.
در فصل۲۰۰۷-۲۰۰۸ و در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، با به ثمر رساندن ۲گل در برابر رئال مادرید و شکست این تیم در “سانتیاگوبرنابئو” پس از ۴۶سال، تمجید رانیری و شوستر مربی رئال مادرید را در پی داشت. در ۲۹ نوامبر۲۰۰۸ وی با زدن ۱گل از روی نقطه پنالتی در مقابل رجینا در سری‌آ، به رکورد ۲۵۰ گل زده برای تیم یوونتوس رسید.
در۱۷جولای۲۰۰۹، قرارداد خود را برای ۱سال دیگر با تیم یوونتوس تمدید کرد و از این‌که در این تیم ماندگار بود احساس خوشحالی می‌نمود. وی در این فصل با ۴۵۵ حضور در ترکیب این تیم رکورد “بونی پرتی” را جابه‌جا کرد. الساندرو با عبور از مرز ۲۵۰ گل زده برای یوونتوس و۶۰۰ بار حضور در ترکیب این تیم توانست رکورد حضور یک بازیکن را درکلیه ادوار سری‌آ از آن خود نماید. در۱۴ مارچ ۲۰۱۰ و با به‌ثمر رساندن ۲ گل در دقایق ۲ و۷ توانست سیصد و یکمین گل دوران حرفه‌ای خود را درون دروازه سی‌انا جای دهد. در۳۰ اکتبر ۲۰۱۰ و با برد ۲-۱ مقابل میلان و زدن یک گل توانست یکصد وهفتاد و نهمین گل سری‌آ خود را برای تیمش به‌ثمر برساند و جایگاه خود را در تاریخ گل‌زنان این باشگاه محکم‌تر و دست نیافتنی نماید.
در۳۰ ژوئن ۲۰۱۱ و با پایان یافتن قرارداد، باشگاه قرارداد یک ساله‌ای را به او پیشنهاد کرد و با امضای این قرارداد در تاریخ ۵ می۲۰۱۱ وی در این تیم ماندنی شد. در۲۴ می۲۰۱۱ و در بازی خداحافظی “گری نویل” در اولدترافورد، پس از تعویض در دقیقه ۶۵، تمامی تماشاگران و حضار به پاس درخشش و حضور این ستاره در دنیای فوتبال، ادای احترام کرده و از جای خود برخاستند و با تشویق وی را تا روی نیمکت هدایت کردند.


در ۱۸ اکتبر۲۰۱۱، باشگاه یوونتوس اعلام کرد که فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ آخرین فصل حضور الساندرودل پیرو در این باشگاه خواهد بود. در این فصل و با مربیگری آنتونیو کونته، همبازی سابق دل پیرو، فرصت چندانی برای حضور در ترکیب پیدا نمی‌کرد و معمولا به‌جای بازیکن تعویضی وارد میدان می‌شد. او توانست در استادیوم تازه تاسیس یونتوس گل‌زنی نماید و در بازی مقابل پارما پاس گل بدهد. وی از این‌که مدیر وقت باشگاه آندره آگنلی علاقه‌ای به تمدید قرارداد با او را نداشت اظهارتعجب کرده بود.۲۰ می۲۰۱۲ آخرین بازی الساندرودل پیرو و پایان کار او در این باشگاه به‌عنوان بازیکن بود و در بازی مقابل ناپولی و شکست مقابل این تیم به کار خود پایان داد.
در دوران حضورش در یوونتوس، ۷۰۵ بار به میدان رفت، ۲۹۰ گل به‌ثمر رساند و ۱۳۴ پاس گل داد. این آمار و ارقام مربوط به کلیه رقابت‌هایی است که وی با یوونتوس به میدان رفته است. در سری‌آ‌ و با ۴۷۸ بازی برای این تیم و ثبت ۱۸۸ گل و۱۰۵ پاس گل رکوردی بی‌نظیر از خود به‌جای گذاشت. او گل‌زن‌ترین بازیکن باشگاه یوونتوس و دومین بازیکن برای تعداد حضور در ادوار برگزاری لیگ قهرمانان اروپا بوده و پشت سر”بوفون” قرارگرفته است.
در رقابت‌های اروپایی نیز با ۱۲۵ بار حضور و ثبت ۵۰ گل برای این تیم، رکورد‌دار است.وی در رقابت‌های بین‌المللی و با شرکت در۱۳۱ بازی و ۵۴گل زده، یکی از بازیکنان بزرگ تاریخ فوتبال ایتالیا قلمداد می‌شود. او درسوپرکاپ ایتالیا نیز۶ بارحضور یافته و ۳گل حاصل تلاش او در این رقابت‌ها می‌باشد. در سری بی با ۲۱ گل زده بهترین گل‌زن این رقابت‌ها لقب گرفت و در “کوپا ایتالیا”، با به ثمر رساندن ۲۵ گل‌، عنوان دومین گل‌زن برتر این رقابت‌ها را نیز از آن خود کرد.

ملحق شدن به اف‌سی سیدنی تا خداحافظی از دنیای فوتبال، سال‌های ۲۰۱۲-۲۰۱۵


وی در ۵ سپتامبر۲۰۱۲ با امضای قراردادی ۲ساله به اف سی سیدنی استرالیا پیوست. او برای دو فصل اول حضورش در این تیم ۳.۵ میلیون دلار دریافت کرد و به‌عنوان گران قیمت ترین بازیکن لیگ استرالیا لقب گرفت. پس از امضای قراداد اذعان داشت که فصلی جدید برای وی آغاز گردیده و از این‌که در جای دیگری از دنیا به فوتبال خود ادامه خواهد داد بسیار هیجان‌زده و خوشحال است. رییس باشگاه اف سی سیدنی، اسکات بارلو از خوشحالی خود از پیوستن دل پیرو به فوتبال استرالیا سخن گفت و خاطرنشان کرد که این بازیکن بزرگ می‌تواند کمک شایانی جهت پیشرفت و ارتقاء سطح کیفی فوتبال استرالیا انجام داده و از تجارب وی به بهترین شکل ممکن استفاده شود. در۶ اکتبر ۲۰۱۲ برای اولین بار با پیراهن این باشگاه به میدان رفت که این بازی را با نتیجه ۲-۰ واگذارکردند. در باخت۳-۲ مقابل نیوکاسل جتز، اولین گل خود را برای این باشگاه از روی یک ضربه کاشته به‌ثمر رساند. در ۱۰فوریه، دل پیرو با بیشترین گل زده در یک فصل و با به‌ثمر رساندن یازدهمین گل خود در بازی خانگی مقابل “بریبانه رور” با پیروزی ۲-۱، رکورد بیشترین گل زده تاریخ این باشگاه را از آن خود کرد. در ۲۱فوریه، او قرارداد خود را تا سال ۲۰۱۴ تمدید کرد. درفصل۲۰۱۳- ۲۰۱۴ به‌عنوان کاپیتان اف سی سیدنی برگزیده شد. وی با به‌ثمر رساندن ۱۰گل در این فصل، جایزه “چکمه طلایی” را ازآن خود نمود. آخرین بازی وی در سال ۲۰۱۴ و در روز ۱۸ آوریل با باخت ۲-۱ مقابل “ملبورن ویکتوری” رقم خورد. در۱۰ آگوست۲۰۱۴ و در قالب کاپیتان تیم منتخب ستارگان لیگ استرالیا “ای لیگ هیوندایی” و پس از نزدیک به ۲۰سال در یک بازی دوستانه در سیدنی و در حضور۵۵،۰۰۰ تماشاگر مقابل تیم سابق خود یوونتوس به میدان رفت و در دقیقه ۶۷ تعویض شد و پس از آن از تیم نیز خداحافظی کرد. وی در اکتبر سال ۲۰۱۵ و پس از این‌که یک سال بدون تیم باقی ماند، از دنیای فوتبال برای همیشه خداحافظی کرد.

عرصه ملی


الساندرو با به‌ثمر رساندن ۲گل در ۱۲ بازی در کلیه بازی‌های جام جهانی و ۱گل در ۱۳مسابقه اروپایی اغلب به‌عنوان بازیکن تعویضی برای تیم ملی ایتالیا گل‌زنی می‌کرد و این برای او ثبت یک رکورد دیگر را به‌همراه داشت. اولین حضورش با تیم ملی ایتالیا در سن ۲۰ سالگی و تحت هدایت آریوساکی در ۲۵مارچ ۱۹۹۵و با برد ۴-۱مقابل استونی و در دور مقدماتی انتخابی یورو ۱۹۹۶ رقم خورد. ۱۵ نوامبر۱۹۹۵، اولین گل رسمی خود را برای تیم ملی ایتالیا با برد ۴-۰ مقابل لیتوانی به ثبت رساند. در یورو ۱۹۹۶ تنها برای یک‌بار و برای یک نیمه درمقابل روسیه به میدان رفت که تیم ایتالیا با نتیجه۲-۱ به برتری رسید. در جام جهانی۱۹۹۸ و با این‌که از آسیب دیدگی رنج می‌برد، اولین حضورش در مقابل کامرون و با شکست۳-۰ همراه بود. در ادامه و با شکست اتریش و نروژ به مرحله بعدی راه پیدا کردند که با شکست در مقابل فرانسه در ضربات پنالتی از صعود به مرحله بعدی باز ماندند. او در یورو۲۰۰۰ و با مربی‌گری دینوزوف در اکثر بازی‌های ملی به‌کار گرفته می‌شد. با شکست دادن ترکیه و با به‌ثمر رساندن گل برابر تیم سوئد و غلبه بر این تیم به مصاف هلند رفتند که در ضربات پنالتی مقابل این تیم به پیروزی رسیدند و سپس در مقابل فرانسه بازی را واگذار و از دور رقابت‌ها خذف شدند. عملکرد نه‌چندان مطلوب دل پیرو موجب انتقادهای زیادی از وی شد. در دورمقدماتی یورو۲۰۰۴، با به‌ثمر رساندن ۵ گل موجبات صعود تیم ملی ایتالیا را به این مسابقات فراهم نمود. وی در هر ۳مسابقه دور اول یورو۲۰۰۴ به میدان رفت و در اولین بازی در مقابل بلغارستان به برتری رسیدند و پس از آن با از دست دادن امتیاز مقابل سوئد و دانمارک از دور رقابت‌ها حذف شدند. در جام جهانی ۲۰۰۶ در ۵ بازی به میدان رفت و گل دوم تیمش را مقابل آلمان میزبان در مرحله نیمه نهایی به‌ثمر رساند. در بازی فینال و در ضربات پنالتی مقابل فرانسه و برای چهارمین بار ایتالیا به مقام قهرمانی جام‌جهانی رسید والساندرو زننده یکی از پنالتی‌های تیمش بود. قهرمانی در جام جهانی رویای کودکی وی قلمداد می‌شد که به حقیقت پیوست. در سال ۲۰۱۳ اعلام شد که وی برای جام‌جهانی ۲۰۱۴ به تیم ملی دعوت خواهد شد که این امر صورت نگرفت و او از بازی‌های ملی نیز خداحافظی کرد.

زندگی شخصی


دل پیرو در سال ۱۹۹۹ با سونیا آموروس آشنا شد و در سال ۲۰۰۵ به‌صورت رسمی ازدواج کردند که حاصل این ازدواج ۲ پسر با نام ‌هایتوبیاس و ساشا و دختری به‌نام دوروتی می‌باشد. او علاوه برفوتبال، به بسکتبال نیز علاقه خاصی دارد و بازی‌های ان بی ای را دنبال می‌کند. موسیقی نیز از هنرهای غیرورزشی الساندرو محسوب شده و او آهنگ‌های خود را به‌صورت یک آلبوم درآورده است. وی هم‌اکنون چندین موسسه خیریه را حمایت می‌کند. هم‌چنین در راستای مبارزه با بیماری ایدز و حمایت بیماران مبتلا به آن، در سال ۱۹۹۸ و با فروش پیراهن خود به موسسه تحقیقاتی جلوگیری از این بیماری کمک کرد. وی در سال ۲۰۰۱ به‌عنوان سفیر مبارزه با سرطان انتخاب شد. در سال ۲۰۰۶ و در راستای تلاش‌های بی شائبه‌اش برای کمک به بیماران مبتلا سرطان و حمایت از آن‌ها، رییس جمهور ایتالیا جایزه ویژه‌ای را به وی اهدا نمود. در سال ۲۰۰۹ و با برگزاری بازی خیریه و با جمع آوری مبلغی معادل ۱۸۰۰۰۰ یورو توانست کمک شایانی برای حمایت از تحقیقات این بیماری بنماید. دلپیرو در زمینه تبلیغات تلویزیون و کالاهای ورزشی نیز فعالیت داشته و بسیار موفق می‌باشد. این فوتبالیست بازنشسته هم اکنون به‌عنوان کارشناس در شبکه “اسکای اسپرت ایتالیا” مشغول به فعالیت می‌باشد.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل