نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

رکوردهایی که این فصل ممکن است در فوتبال اروپا شکسته شود

records

فصل جدید فوتبال اروپا آغاز شده و همانند سالهای گذشته، امسال نیز ممکن است رکوردهای تازه ای به ثبت برسد. مشخصا نام کریستیانو رونالدو و لیونل مسی، دو ابرستاره فوتبال دنیا در میان افرادی حضور دارد که بدنبال به ثبت رساندن رکوردهایی جدید هستند. در دنیای مربیگری نیز پپ گواردیولا به همراه تیمش منچستر سیتی، شانس زیادی برای ثبت آمارهای جدید خواهد داشت. مروری داریم بر برخی از این رکوردها.

جدول محتوا پنهان
1 فوتبال اروپا ؛ رکوردهایی که در این فصل می تواند جابجا شود

فوتبال اروپا ؛ رکوردهایی که در این فصل می تواند جابجا شود

برابری کردن کریستیانو رونالدو با رکورد بیشترین تعداد قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا

بعد از اینکه فصل گذشته نمایش کریستیانو با یوونتوس در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آژاکس متوقف شد، ستاره پرتغالی دوباره در این فصل بدنبال کسب جام اروپایی خواهد بود. اگر او بتواند قهرمان هشت سال اخیر سری آ را به قهرمانی در اروپا برساند، این جام، ششمین قهرمانی او در لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود و او را در کنار پاکو خنتو، اسطوره باشگاه رئال مادرید به تنها دارنده شش جام لیگ قهرمانان اروپا تبدیل خواهد کرد.

لیونل مسی درتعقیب  تعداد هتریک های رونالدو در لالیگا است

مسلما یکی از اهداف لیونل مسی، ستاره تیم بارسلونا در فصل پیش رو، پیشی گرفتن از رکورد ۳۴ هتریک کریستیانو رونالدو با پیراهن رئال مادرید در رقابت های لالیگا خواهد بود. مسی در حال حاضر ۳۳ هتریک در لالیگا دارد و با توجه به میانگین ۳ تا ۴ هتریک در هر فصل، به احتمال زیاد در ماه های آتی این رکورد را به تنهایی از آن خود خواهد کرد.

پپ گواردیولا بدنبال رسیدن به رکورد صد پیروزی در لیگ جزیره با کمترین تعداد بازی

پپ گواردیولا که در دو فصل اخیر با اقتدار قهرمانی لیگ برتر انگلیس را همراه منچستر سیتی جشن گرفته در این فصل به دنبال رسیدن به صدمین پیروزی خود با سیتیزن ها خواهد بود تا بتواند به رکورد کمترین تعداد بازی برای رسیدن به صد پیروزی برسد. این رکورد هم اکنون در اختیار ژوزه مورینیو، رقیب سنتی گواردیولا قرار دارد که در ۱۴۲ بازی توانست به صد پیروزی در لیگ برتر انگلیس برسد. پپ تاکنون ۱۱۵ بازی در لیگ جزیره سرمربی سیتی بوده و در این بازیها آمار فوق العاده ۸۸ پیروزی را به ثبت رسانده است. اگر او در ۱۲ بازی آینده بتواند سیتی را پیروز میدان کند، با ۱۲۷ بازی و ۱۰۰ پیروزی رکوردی شگفت انگیز را از خود بجای خواهد گذاشت.

منچستر سیتی و شانس برابری با رکورد قهرمانی متوالی منچستر یونایتد

بعد از اینکه فصل گذشته، منچستر سیتی در رقابتی تنگاتنگ با لیورپول توانست برای دومین بار متوالی قهرمانی لیگ برتر انگلیس را جشن بگیرد، آنها می توانند در این فصل با رکورد سه قهرمانی پیاپی شیاطین سرخ که در طی سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ رقم خورد برابری کنند. منچستر یونایتد بین سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ نیز توانسته بود این رکورد را جشن بگیرد و حالا شاگردان گواردیولا امیدوار هستند تا در این فصل فوتبال اروپا نیز بتوانند افتخارات خود را بار دیگر تکرار کنند.

سرخیو آگوئرو و شانس رکوردشکنی در آمارهای گلزنی لیگ برتر انگلستان

سرخیو آگوئرو مهاجم آرژانتینی منچستر سیتی در این فصل امیدوار خواهد بود تا بتواند علاوه بر کمک به تیمش، به دو رکورد مهم انفرادی نیز دست یابد. این دو رکورد شامل بیشترین تعداد هتریک در لیگ جزیره و بهترین گلزن غیر انگلیسی فوتبال انگلستان هستند. آگوئرو تاکنون ۱۱ هتریک در لباس سیتی انجام داده و در این زمینه در کنار آلن شیرر اسطوره نیوکاسل رکورددار است. ثبت یک هتریک دیگر، این ستاره آرژانتینی را به تنهایی صاحب این رکورد خواهد کرد. از طرفی دیگر، مهاجم من سیتی تنها ۱۰ گل با تعداد گلهای تیری آنری اسطوره آرسنال به عنوان بهترین گلزن خارجی لیگ برتر فاصله دارد. آنری ۱۷۵ مرتبه موفق به گلزنی برای توپچی ها شده و آگوئرو در حال حاضر ۱۶۵ گل زده در لیگ انگلیس دارد. با توجه به اینکه بطور میانگین سرخیو آگوئرو سالی ۲۰ گل در لیگ جزیره می زند، به احتمال زیاد این ستاره آرژانتینی در ماه های آینده این رکورد را از آن خود خواهد کرد.

جیانلوییجی بوفون و شانس تبدیل شدن به رکورددار بیشترین بازی در سری آ

بعد از بازگشت دوباره به ایتالیا و تیم یوونتوس، هدف امسال جیجی بوفون، شکستن رکورد بیشترین بازی در سری آ خواهد بود. در حال حاضر این رکورد در اختیار پائولو مالدینی اسطوره باشگاه آث میلان قرار دارد که ۶۴۷ بازی برای روسونری انجام داده و بوفون با ۶۴۰ بازی در رتبه دوم قرار دارد. بوفون که امسال پس از شزنی گلز ذخیره بیانکونری محسوب می شود، با انجام هشت بازی در سری آ موفق به شکستن این رکورد خواهد شد.

کریستیانو رونالدو به دنبال کسب کفش طلا در سه تیم مختلف

بعد از فتح جایزه کفش طلا در لیگ جزیره و لالیگا همراه تیم های منچستر یونایتد و رئال مادرید، کریستیانو رونالدو با یوونتوس در این فصل تلاش خواهد کرد تا بتواند سه گانه کفش طلا را کامل کند. فصل گذشته مهاجم یوونتوس در رقابت با سایر گلزنان سری آ در رده چهارم ایستاد و پنج گل کمتر از فابیو کوالیارلا به ثمر رساند. در مجموع رقابت برای فتح کفش طلا در فوتبال اروپا نیز لیونل مسی با ۳۶ گل فاتح این عنوان شد.

دیگو سیمئونه و شانس رسیدن به دویست پیروزی در لالیگا با اتلتیکو مادرید

دیگو سیمئونه سرمربی آرژانتینی تیم اتلتیکو مادرید می تواند در این فصل به دومین مربی تاریخ فوتبال اسپانیا با دویست پیروزی لالیگایی در یک باشگاه تبدیل شود. مربی آرژانتینی تاکنون ۱۸۰ پیروزی با روخی بلانکو در لالیگا بدست آورده و با بدست آوردن بیست پیروزی در رقابت های فصل آینده می تواند نامش را در کنار میگل مونیز سرمربی اسبق رئال مادرید جاودانه کند.

لیونل مسی و شانس بدست آوردن رکورد بیشترین آقای گلی در اسپانیا

مسی که فصل گذشته ششمین عنوان آقای گلی لیگ اسپانیا یا همان پیچیچی را دریافت کرد، توانست با رکورد تلمو زارا اسطوره باشگاه اتلتیک بیلبائو در این زمینه برابری کند. آقای گلی مسی در فصل آینده او را با هفت عنوان پیچیچی، به تنهایی رکورددار این جایزه خواهد کرد. عنوانی که با رفتن کریس رونالدو از رئال مادرید و همچنین افت لوئیس سوارز، بعید بنظر می رسد به فردی به جز مسی برسد. لیونل مسی در سه فصل این عنوان را بدست آورده و به احتمال زیاد، آخر فصل آینده او هفتمین جایزه پیچیچی را دریافت خواهد کرد تا در این زمینه نیز رکوردشکنی کند.

خواکین و به ارث بردن رکورد منفی بیشترین باخت در لالیگا

بنظر می رسد در فصل آینده رقابت های باشگاه های اسپانیا، خواکین با رئال بتیس تبدیل به بازیکنی با بیشترین تعداد باخت خواهد شد. این هافبک اسپانیایی تنها شش باخت با رکورد خوزه رامون اسنائولا که ۱۷۸ باخت در لالیگا داشته فاصله دارد و با توجه به ۱۶ باخت فصل گذشته رئال بتیس در لالیگا، بنظر می رسد که خواکین در این فصل این رکورد منفی را از خود بجا خواهد گذاشت.

پاری سن ژرمن و شانس برابری با رکورد گلزنی در بیشترین بازی متوالی

پاری سن ژرمن، قهرمان باشگاه های فرانسه در تعقیب رکورد تاریخی تیم راسینگ کلاب فرانسه قرار دارد که موفق شده در ۴۰ بازی پیاپی، به حریفانش گل بزند. پاری سن ژرمن در حال حاضر رکورد ۳۹ بازی متوالی گلزنی به حریفان را در اختیار داشته و بازیکنان این تیم با به ثمر رساندن گل در بازی بعدی می توانند این رکورد را به افتخارات باشگاه اضافه کنند.

مانوئل نویر و تبدیل شدن به چهارمین بازیکن با رکورد بیشترین پیروزی در بوندس لیگا

مانوئل نویر سنگربان آلمانی تیم بایرن مونیخ تنها شش برد نیاز دارد تا به ۲۵۰ پیروزی در بوندس لیگا دست یابد. تنها اولیور کان با ۳۱۰، مانفرد کالتز با ۲۹۱ و فیلیپ لام با ۲۵۰ برد در بوندس لیگا هم اکنون بالاتر از او هستند. نویر در این فصل رقابت های بوندس لیگا به دنبال نزدیک کردن آمارش بمنظور شکستن این رکورد خواهد بود و با حفظ این روند در حداکثر ۳-۴ فصل آینده می تواند به تنهایی صاحب این رکورد شود. کلودیو پیزارو مهاجم سابق بایرن نیز همانند نویر ۲۴۴ پیروزی در بوندس لیگا دارد و می تواند در این فصل به رکورد ۲۵۰ پیروزی برسد.

روبرت لواندوفسکی در تلاش برای دستیابی به دو رکورد گلزنی در بوندس لیگا

اگر لواندوفسکی بتواند در نخستین بازی فصل جدید بوندس لیگا مقابل هرتابرلین گلزنی کند، او به تنها بازیکن تاریخ فوتبال آلمان با پنج سال گلزنی در هفته اول لیگ تبدیل می شود. اگرچه هدف بلندمدت لوا در این فصل تبدیل شدن به سومین گلزن برتر تاریخ بوندس لیگا است. لواندوفسکی که تاکنون ۲۰۲ گل در پیراهن دورتموند و بایرن به ثمر رسانده، نوزده گل فاصله تا رکورد یوپ هاینکس ۲۲۱ گله دارد. در رده های اول و دوم این لیست نام گرد مولر با ۳۶۵ و کلاس فیشر با ۲۶۸ گل به چشم می خورد.

پاتریک هرمان و شانس تبدیل شدن به بازیکنی با بیشترین بازی بعنوان یار تعویضی

در میان رکوردهایی که معمولا بازیکنان زیادی خواهان دست یافتن به آن نیستن، رکورد بیشترین بازی بعنوان یار تعویضی مشخصا یکی از آنهاست. پاتریک هرمان بازیکن تیم بورسیا مونشن گلادباخ تاکنون ۱۳۷ مرتبه در بوندس لیگا بعنوان یار تعویضی به میدان رفته و تنها سه بازی با رکورد هلیل آلتینتوپ ترکیه ای فاصله دارد. هرمان در مجموع ۲۴۵ مرتبه در بوندس لیگا به میدان رفته و تقریبا نیمی از این بازیها را از روی نیمکت ذخیره ها آغاز کرده است.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل