نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

رکوردهای دنیای فوتبال ؛۱۰ رکورد منحصر به فرد در فوتبال که شاید جابه جا شوند

ds 1

فوتبال حرفه ای روز به روز در حال پیشرفت است و هر روزه به طرفداران این رشته ورزشی محبوب افزوده می شود. از هنگام ظهور این رشته در جهان ورزش رکورد های مختلفی از طریق بازیکنان استثنایی به ثبت رسیده است که بعد از گذشت این همه سال از آن بازیکنی موفق نشده برخی از آن ها را جا به جا کند. در این مطلب به برخی از رکوردهای دنیای فوتبال خواهیم پرداخت که شاید بالاخره به نام شخص دیگری نوشته شود.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی نزدیک تر از سایرین برای جا به جایی رکوردهای دنیای فوتبال

به نقل از نشریه مارکا اسپانیا، بازی‌ های ملی در روز های فیفا باعث شد تا کریستیانو رونالدو به رکورد ۷۰۰ گل (ملی و باشگاهی) برسد که آمار منحصر به فردی است و هم چنین سرخیو راموس به رکورد ۱۶۸ بازی با تیم ملی اسپانیا رسید و از ایکر کاسیاس عبور کرد. این ها آمار های فوق العاده ‌ای محسوب می ‌شوند اما هنوز رکورد های بی نظیری نیز باقی ماندند. هشت رکورد باقی ماندند. برخی از آن ها شکسته خواهند شد و دیگر رکوردها زمان زیادی می ‌برد تا شکسته شوند. در این مطلب سعی داریم به رکوردهای دیگری بپردازیم که نشریه مارکا آن ها را منتشر کرده است که باید دید کسی قادر خواهد بود که آن ها را بشکند یا خیر.

1- رکورد بیشترین گل در یک سال متعلق به لیونل مسی است

بازیکن بارسلونا در سال ۲۰۱۲ توانست ۹۰ گل در یک سال به ثمر برساند. او از رکورد مولر در سال ۱۹۷۲ پیشی گرفت و پنج گل بیشتر به ثمر رساند. مسی هم چنین بهترین گلزن در یک فصل با ۸۲ گل محسوب می ‌شود. ستاره آرژنتینی چنین رکوردی را در فصل ۱۲-۲۰۱۱ به ثبت رساند. پیش از این پله با هفت گل کمتر (۵۸-۱۹۵۷) بهترین آمار را به خود اختصاص داده بود. بنابر این مسی با ۹۰ گل در صدر جدول، مولر با ۸۵ گل در رده دوم و پله با ۸۳ گل در جایگاه سوم گلزنی در یک سال هستند و به نظر می رسد این رکورد فعلا در اختیار لیونل مسی باقی خواهد ماند.

2- رکورد بیشترین گل در لیگ قهرمانان اروپا متعلق به کریستیانو رونالدو است
به نظر می رسد این رکورد در نهایت به نام رونالدو یا مسی به ثبت خواهد رسید و بعید به نظر می ‌رسد برای بازیکن دیگری دست یافتنی باشد. در حال حاضر مهاجم پرتغالی بالاتر است و ۱۵ گل بیش از ستاره آرژانتینی به ثمر رسانده است (۱۲۷ به ۱۱۲) نسبت گل های رونالدو به مسی است و رائول گونزالز در فاصله ۴۱ گل از مسی و ۵۶ گل از رونالدو قرار دارد. جایگاه چهارم برای کریم بنزما است که نصف رونالدو گل به ثمر رسانده است. باید دید با توجه به سن هر دو بازیکن که در حال جا به جا کردن رکورد ها هستند در نهایت این رکورد به نام چه کسی ثبت خواهد شد که رونالدو از شانس بیشتری برخوردار است.

3- رکورد بیشترین گل در یک جام جهانی متعلق به ژوست فونتن است

یکی دیگر از رکورد های دست نیافتنی متعلق به فونتن است. بازیکن فرانسوی در جام جهانی ۱۹۵۸ توانست ۱۳ گل به ثمر برساند. بهترین رکورد پس از فونتن به رونالدو نازاریو تعلق دارد که در جام جهانی ۲۰۰۲ توانست هشت گل به ثمر برساند. در مجموع جام ‌های جهانی میروسلاو کلوزه بهترین گلزن محسوب می‌ شود. بازیکن آلمانی ۱۶ گل به ثمر رسانده است. رسیدن به رکورد کلوزه آسان ‌تر از فونتن است. به نظر نمی‌ رسد رونالدو یا لیونل مسی هم به تعداد گل‌ های بازیکن آلمانی برسند چون مهاجم پرتغالی هفت بار گلزنی کرده و مسی تنها شش گل به ثمر رسانده است. به نظر می رسد با توجه به سن و سال مسی و رونالدو جام جهانی قطر هم آخرین فرصت هر دو بازیکن برای گلزنی است و در یک جام جهانی زدن ۱۳ گل آسان به نظر نمی رسد. مگر این که پدیده ای جوان و گلزن ظهور کند تا بتواند این رکورد را نیز جا به جا کند.

4- رکورد بیشترین بازی ‌های ملی متعلق به احمد حسن است
راموس به رکورد ۱۶۸ بازی ملی رسید و در میان ۱۰ بازیکن برتر قرار گرفت اما بازیکنان زیادی پیش روی اش هستند. هدف بعدی مدافع اسپانیایی رسیدن به رکورد جانلوئیجی بوفون است که برای تیم ملی ایتالیا ۱۷۶ بار به میدان رفت. احمد حسن مصری بیشترین بازی‌ های ملی را به نام خود ثبت کرده است. او با پیراهن مصر ۱۸۴ بار به زمین رفت. راموس و رونالدو که ۱۶۲ بازی ملی دارند می‌ت وانند به این رکورد دست یابند. با توجه به سنی که هر دو بازیکن دارند کار ساده ‌ای نخواهد بود اما تیم‌ های ملی اسپانیا و پرتغال در مرحله نهایی همه رقابت‌ ها حضور دارند و به همین خاطر امکان آن هست که این دو اگر در چند سال آینده فوتبال بازی کنند بتوانند این رکورد را بشکنند.

5- رکورد بیشترین بازی ‌های ملی و باشگاهی متعلق به پیتر شیلتون است
پیتر شیلتون بازیکنی است که بیشترین بازی ‌های رسمی را به نام خود ثبت کرده است. دروازه ‌بان انگلیسی در دیدار های ملی و باشگاهی ۱۳۹۰ بار به میدان رفته است. روجریو سنی و ژاویار ناندس به ترتیب رکورد ۱۲۴۱ بازی و ۱۱۱۴ دیدار را به ثبت رساندند. رسیدن به رکورد شیلتون خیلی بعید به نظر می ‌رسد به این خاطر که این عدد بسیار زیاد است و هیچ کس به ۱۳۹۰ بازی نزدیک هم نیست. برخی رکوردهای دنیای فوتبال شاید جا به جا شوند ولی به نظر می رسد دست یابی به این رکورد کار آسانی نخواهد بود.

6- رکورد بیشترین گل در تاریخ متعلق به یوزف بیسکان است

رونالدو برابر اوکراین هفتصد امین گل اش را به ثمر رساند و اکنون با صدر این فهرست پنج پله فاصله دارد. گرد مولر (۷۳۵ گل)، فرانس پوشکاش (۷۴۶ گل)، پله (۷۶۷ گل)، روماریو (۷۷۲ گل) و یوزف بیسکان (۸۰۵ گل) به ترتیب در جایگاه های پنجم تا اول قرار دارند. مسی با ۶۶۸ گل پشت سر رونالدو دیده می ‌شود. رسیدن به رکورد بیسکان آسان نیست اما دو ستاره پرتغالی و آرژانتینی امیدوار هستند به آن دست یابند. رونالدو ۱۰۵ گل با این رکورد و مسی ۱۳۷ گل با ۸۰۵ گل فاصله دارند و این رکورد برای این دو پدیده فوتبال بعید به نظر نمی رسد. زیرا اگر آن ها به همین روند رو به رشد خود ادامه دهند می توانند به آن دست یابند. مثلا اگر رونالدو تا سه سال آینده بازی کند و هر سال بتواند میانگین ۳۵.۵ گل را به ثبت برساند این رکورد را متعلق به خود خواهد کرد. برای مسی این عدد سالانه بیشتر خواهد بود و با توجه به این که او دو سال از رونالدو کوچک تر است شاید بتواند در پنج سال آینده این کار را انجام دهد.

7- رکورد بیشترین عنوان در جام جهانی متعلق به پله است

مهاجم برزیلی توانست در سال‌ های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ سه بار فاتح جام جهانی شود. اکنون برای ستارگانی هم چون مسی یا رونالدو فتح یک جام هم سخت است. بازیکنان برزیلی و ایتالیایی زیادی بودند که دو قهرمانی در جام جهانی را تجربه کردند و در حال حاضر بازی نمی کنند و این رکورد در اختیار پله باقی مانده است. باید دید مثلا کیلیان امباپه ۱۸ ساله که در اولین حضور خود در جام جهانی به همراه فرانسه سال گذشته قهرمان دنیا شد، در سال های آینده نیز می تواند به همراه فرانسه این عنوان مهم را به دست آورد یا خیر.

8- رکورد بیشترین گل ملی متعلق به علی دایی است
رکورد دیگری که رونالدو به آن نزدیک است، تعداد گل ‌های ملی است. مهاجم پرتغالی تاکنون برای کشورش ۹۵ گل به ثمر رسانده است و با علی دایی (۱۰۹ گل) ۱۴ گل فاصله دارد. مسی با ۶۸ گل ملی فاصله زیادی دارد. نیمار با به ثمر رساندن ۶۰ گل و داشتن ۲۷ سال به نظر می‌ رسد می ‌تواند به آن دست یابد. از سوی دیگر روملو لوکاکو ۲۶ ساله نیز به گلزنی خود در تیم ملی بلژیک ادامه داده است و او چند روز پیش به رکورد ۵۱ گل ملی دست پیدا کرد و با توجه به سن اش شاید او نیز بتواند به این رکورد مهم دست پیدا کند. از همه این بازیکنان رونالدو بیشتر به علی دایی نزدیک است و این رکورد دور از دسترس به نظر نمی رسد.

9- رکورد بیشترین عنوان قهرمانی در اروپا متعلق به پاکو خنتو در تیم رئال مادرید است

پاکو خنتو با شش قهرمانی به همراه رئال مادرید در صدر فهرست قرار دارد. دی استفانو، ریال، ساراگا، مارکوس آلونسو، لسمس، خوانیتو آلونسو، سانتی استبان، ماتئوس، مالدینی، کاستاکورتا و رونالدو با پنج قهرمانی در رتبه بعدی قرار دارند. از میان همه این بازیکنان تنها رونالدو است که در حال بازی کردن است و به رسیدن به رکورد خنتو خیلی نزدیک است. مسی، پیکه، راموس، مارسلو، واران، کروس، بنزما، کارواخال، ایسکو، ناچو، مودریچ، کاسمیرو و بیل چهار قهرمانی را در لیگ قهرمانان تجربه کردند و نکته جالب توجه این است که ۱۱ بازیکنی از لیست چهار قهرمانی متعلق به رئال مادرید هستند که قهرمانی در سال های ۲۰۱۴- ۲۰۱۶- ۲۰۱۷- ۲۰۱۸ را تجربه کردند و چهار تایی شده اند. رونالدو هم در ۴ بار در رئال مادرید به همراه بازیکنان یاد شده در همان سال ها و یک بار قبل از رئال مادرید در منچستر یونایتد این پنج قهرمانی را به دست آورده است. به نظر می رسد رونالدو اگر یک قهرمانی مثلا با تیم فعلی اش یوونتوس در اروپا به دست آورد می تواند رکورد بازیکنان سابق رئال را جا به جا کند.

10- رکورد بیشترین توپ طلا متعلق به کریستیانو رونالدو و لیونل مسی به طور  مشترک با پنج عنوان است
یک رکورد دیگر هم وجود دارد که به عناوین فردی باز می‌ گردد که مسی و رونالدو در آن برابر هستند. هر دو بازیکن پنج توپ طلا برده ‌اند و به نظر می رسد حداقل تا سال ها کسی نتواند به این عنوان فردی دست پیدا کند. کریستیانو رونالدو در سال های ۲۰۰۸- ۲۰۱۳- ۲۰۱۴- ۲۰۱۶- ۲۰۱۷ و لیونل مسی در سال های ۲۰۰۹- ۲۰۱۰- ۲۰۱۱- ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ برنده این عنوان مهم شده اند.  در هر صورت بیشتر رکوردهای دنیای فوتبال که در بالا گفته شده به دست یکی از این دو بازیکن و مخصوصا رونالدو به احتمال زیاد شکسته خواهند شد و باز هم نام این دو پدیده دنیای فوتبال در صدر فهرست رکورد داران همانند سال های گذشته قرار گیرد.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل