بازی جنگ شرطها یک بازی کارتی جذاب است. هدف از بازی برنده شدن طرفی است که کارتی با ارزش بالاتر دارد. در این بازی یک دور شرط بندی در ابتدای بازی و قبل از پخش کردن کارتها توسط دیلر وجود دارد که به آن شرط اولیه میگوید. شرط اولیه، شرطهای اصلی برد دیلر، برد بازیکن و جنگ که همان تساوی است را در بر میگیرد.
یادگیری بازیهای کازینو و کازینو زنده کار سختی نیست. کافی است برای آموزش بازیهای کازینو ، مقالات بتکارت را دنبال کنید.
ورود به کازینوهای لوتو،تاس،ورق بتکارت
توضیح مختصر بازی
بازی «جنگ شرطها» یک بازی کارتی که بین دو طرف انجام میشود: بازیکن و دیلر. در این بازی از یک دستهی کارتِ بازی استاندارد استفاده میشود و کارتهایی که رتبه بالاتر دارد برنده میشوند. اگر دو کارت دارای رتبه یکسان باشند، در این حالت «جنگ» رخ میدهد.
روش بازی
بازی بین دو طرف انجام میشود: بازیکن و دیلر. دیلر در هر قرعه بازی، یک کارت برای هر طرف رو میکند. در هر بار پخش کردن کارت، یک کارت به هر یک از طرفین داده میشود و «بازیکن» همیشه اولین کارت را دریافت میکند.
هدف این بازی این است که بر اساس رتبهبندی، یکی از طرفین کارت رتبه بالاتری داشته باشد. آسها دارای بالاترین رتبه و کارت دو (۲) دارای کمترین رتبه است.
جنگ (تساوی) زمانی رخ میدهد که رتبه کارت بازیکن و دیلر باهم برابر باشد. در این حالت، نتیجه «جنگ» برنده میشود و بازیکن و دیلر هر دو میبازند.
شرطهای دور اول قبل از دادن کارت اول بسته میشود. شرکتکنندگان میتوانند روی یک یا چند نتیجه ممکن بازی شرطبندی کنند.
شرطهای دور دوم را میتوان بعد از دریافت اولین کارت بازیکن و به روز رسانی ضرایب بست. شرطهایی که در دور قبل بسته شدهاند، تاثیری در شرطهای بعدی ندارند. به همین دلیل، شرکتکنندگان میتوانند بیش از یکبار روی نتایج یکسان یا متفاوت بازی شرط ببندند.
در صورتی که «جنگ» رخ دهد، مبالغ برد به شرکتکنندگانی که روی جنگ شرطبندی کردهاند، پرداخت میشود و شرطهای بسته شده روی دیلر یا بازیکن میبازند.
چگونه شرط ببندیم؟
- وارد حساب کاربری خود شوید.
- در صورت لزوم، حساب کاربری خود را شارژ کنید.
- گزینه شرطبندی مورد نظر خود را از میان گزینههای شرط بندی انتخاب کنید.
- مبلغ شرط اولیه خود را در قسمت مبلغ در برگه شرطبندی وارد کنید.
- روی دکمه «ثبت شرط» کلیک کنید.
- پس از ثبت شرط، پیام «شرط قبول شد» برای شما نمایان میشود.
مبالغ برد با ضرب کردن مبلغ اولیه شرط در ضرایب محاسبه میشود. امکان ترکیب شرطها در شرطهای بازیهای زنده وجود ندارد.
هر دور بازی شمارهی خاص خود را دارد. نتایج بازی در صفحهی «نتایج» قابل مشاهده است.
برای مشاهدهی تاریخچهی شرطهای خود میتوانید به صفحهی «گزارش شرطها» مراجعه کنید.
قوانین بازی
۱. اصطلاحات
۱.۱ دور شرطبندی: زمان اختصاص داده شده به بازیکن برای بستن شرط.
۲.۱ ضرایب: عبارتهای عددی هستند که بر اساس احتمال ریاضی یک نتیجه تعیین میشوند. این اعداد در مقدار شرط اولیه بازیکن ضرب میشود تا مبالغ برد محاسبه شود.
۳.۱ ارزش کارت: رتبه هر کارت در مجموع کارتهای همخال خود (برای مثال دو، سرباز، آس و …). کارت دو دارای کمترین رتبه و کارت آس دارای بالاترین رتبه است.
۴.۱ خال: یکی از چهار نوع کارت بازی. (دل، خشت، پیک و خاج)
۵.۱ دسته کارت: یک مجموعه ۵۲ کارتی که از هر چهار نوع خال، ۱۳ کارت وجود دارد (دو، سه، چهار، پنج، شش، هفت، هشت، نه، ده، سرباز، بیبی، شاه و آس).
۶.۱ کفشک: یک دستگاه مربوط به بازی که ۶ دسته کارت قبل از شروع بازی در آن قرار داده میشود.
۷.۱ قرعه: یک پروسه پخش کردن کارتها که با اولین دور شرطبندی آغاز و با اعلام نتیجه پخش کارتها، جمع کردن کارتهای رو شده از روی میز و قرار دادن آنها در جعبه مخصوص به کارتهای استفاده شده، به پایان میرسد.
۸.۱ نتیجه شرطبندی: تفسیر احتمالی از نتیجه یک قرعه که به صورت ضرایب نمایش داده میشود. این ضرایب ممکن است در جریان یک قرعه بر اساس تغییر احتمال ریاضی نتیجه، تغییر کند.
۹.۱ گزینههای شرطبندی: یک لیست از تمام گزینههای شرط ممکن برای شرکتکنندگان.
۱۰.۱ بازیکن: یکی از طرفین بازی که روی تصویر مشخص شده و دیلر به آن کارت میدهد.
۱۱.۱ دیلر: یکی از طرفین بازی که روی تصویر مشخص شده و دیلر به آن کارت میدهد.
۱۲.۱ جنگ: یکی از نتایج احتمالی بازی است و زمانی اتفاق میافتد که بعد از پخش کردن کارتها، رتبه کارت بازیکن و دیلر یکسان باشد.
۱۳.۱ کارتهای عکس: سرباز، بیبی یا شاه از هر خال.
۲. قوانین
۱.۲ بازی بین دو طرف انجام میشود: بازیکن و دیلر. دیلر در هر قرعهی بازی یک کارت برای هر طرف رو میکند.
۲.۲ پخش کردن کارتها:
۱.۲.۲ به هر یک از طرفین به ترتیب یک کارت داده میشود تا در نهایت هر یک از طرفین یک کارت رو شده داشته باشند.
۲.۲.۲ بازیکن همیشه کارت اول را دریافت میکند.
۳.۲.۲ وقتی هر دو طرف یک کارت رو شده خود را دریافت کردند، بر اساس قوانین ثابت بازی، شرایط برای تعیین برنده قرعه (بازیکن یا دیلر) یا اتمام بازی با جنگ، ارزیابی میشود.
۳.۲ هدف بازی این است که یکی از طرفین، کارتی دریافت کند که رتبه آن بالاتر از رتبه کارت حریف باشد.
۱.۳.۲ برنده طرفی است که بعد از رو شدن یک کارت برای هر یک از طرفین، کارتی با رتبه بالاتر داشته باشد.
۲.۳.۲ اگر بعد از رو شدن یک کارت برای بازیکن و دیلر، هر دو دارای کارتی با رتبه یکسان باشند، قرعه با نتیجه «جنگ» به پایان میرسد.
۳. نحوهی بازی
۱.۳ دور اول شرطبندی
میتوان شرطها را قبل از دادن اولین کارت و در حین دور اول شرطبندی بست. شرکتکنندگان میتوانند روی یک یا چند نتیجه ممکن بازی شرط ببندند.
۲.۳ دور دوم شرطبندی
بعد از دور اول شرطبندی، بازیکن اولین کارت را دریافت میکند و ضرایب جدید برای نتایج شرطبندی روی صفحه نمایش داده میشود و دور دوم شرطبندی آغاز میشود. شرطهایی که در دور اول شرطبندی بسته میشوند، تاثیری در شرطهای دور دوم ندارد. بنابراین، شرکتکنندگان میتوانند روی نتایج متفاوت و مشابه بیشتر از یک بار شرط ببندند.
۳.۳ بازی با اعلام نتایج به پایان میرسد. بعد از دور دوم شرطبندی، دیلر کارتهای رو شده را جمع میکند، نتیجه قرعه اعلام و قرعه جدید آغاز میشود.
۴.۳ تعویض کارتها
۱.۴.۳ وقتی کمتر از ۴۰ کارت در کفشک باقی مانده باشد، دیلر اعلام میکند که بعد از این قرعه، کفشک تعویض میشود.
۲.۴.۳ دیلر تمام کارتهای استفاده شده یا نشده را در جعبه کارتهای استفاده شده قرار میدهد. کفشک خالی با یک کفشک پر و آماده استفاده با کارتهای بُر خورده جایگزین میشود. جعبه کارت استفاده شدهی پر، خالی میشود و سر جایش روی میز قرار میگیرد. این تعویض به صورت زنده انجام میشود تا شرکتکنندگان و بینندگان بتوانند آن را ببینند.
۳.۴.۳ بعد از اتمام روند تعویض کارتها، دیلر اعلام میکند که ۳ تا ۶ کارت از بالای کفشک تازه آماده شده کنار میگذارد. تعداد کارتهای کنار گذاشته شده (۳، ۴، ۵ یا ۶) به صورت تصادفی در هر بار تعویض کارتها انتخاب میشود.
۵.۳ بُر زدن کارتها: وقتی کفشکها عوض شد، دیلر دوم میآید و کارتها را در حالی که همه میبینند، بر میزند و آنها را برای پخش کردن آماده میکند.
۴. محدودیت شرط بندی
۴.۱ حداقل و حداکثر میزان شرطبندی از طرف شرکت برگزار کننده مشخص میشود.
۵. موارد خاص
۱.۵ قرعههای لغو شده. قرعههای شرطبندی روی جنگ شرطها میتواند به دلایل زیر لغو شود:
۱.۱.۵ اسکنر نتواند کارت را اسکن کند یا کارتهایی که اسکنر میخواند با کارتهای روی میز همخوانی نداشته باشد.
۲.۱.۵ یک کارت یا چند تا از کارتها در جای اشتباه قرار گیرند یا بهم ریخته شوند.
۳.۱.۵ مشکلات فنی مانند مشکل اتصال به اینترنت، نواقص فنی در استودیو یا اشتباه دیلر رخ دهد.
۱.۳.۱.۵ اشتباهات دیلر که میتواند منجر به لغو شدن قرعه شود
۱.۱.۳.۱.۵ ترتیب پخش کردن کارتها عوض شود. (به مورد ۲.۲ مراجعه کنید.)
۲.۱.۳.۱.۵ یک کارت یا تعدادی از کارتها علامتگذاری یا مخدوش شده باشند.
۳.۱.۳.۱.۵ یک کارت یا تعدادی از کارتها از روی میز بیفتد یا به دلیل اشتباه دیلر روی صفحه مشخص نباشد.
۴.۱.۳.۱.۵ یک کارت یا تعدادی از کارتها به صورت رو شده در دسته کارتها باشد و عدد یا عکس کارت به دلیل بُر زدن نادرست معلوم شود.
۵.۱.۳.۱.۵ دیلر کارت یا کارتها را به درستی اسکن نکند و کارتهای خوانده شده توسط اسکنر با کارتهای روی میز همخوانی نداشته باشد.
۴.۱.۵ اگر قرعه لغو شود، تمام شرطها باطل و مبالغ اولیه شرط به بازیکنان برگردانده میشود. ضرایب به عدد یک تغییر میکند.
۲.۵ سوختن کارتها. کارتها در جریان بازی میسوزند اگر:
۱.۲.۵ دیلر قبل از اتمام دور شرطبندی یک کارت از کفشک بکشد و آن را رو کند.
۲.۲.۵ یک کارت به دلایل فنی توسط برنامه خوانده یا اسکن نشود.
۳.۵ روند سوختن کارت:
۱.۳.۵ دیلر کارت را به صورت رو شده به همه بازیکنان نشان میدهد.
۲.۳.۵ دیلر اعلام میکند که این کارت قرار است بسوزد.
۳.۳.۵ دیلر کارت سوخته را در جعبه کارتهای استفاده شده قرار میدهد.
۴.۳.۵ دیلر یک کارت جدید به جای کارت سوخته از کفشک میکشد و بدون لغو شدن قرعه، آن را به جای کارت سوخته قرار میدهد.
۶. موارد مربوط به روند برگزاری بازی
۱.۶ قرعههای بازی ۲۴ ساعت شبانهروز و هفت روز هفته برگزار میشود مگر آنکه درخواست وقفه داده شده باشد. به همین دلیل، هر مورد دیگری از جمله تعویض دیلر و کارتها برای همه به صورت زنده نمایش داده میشود.
۷. تجهیزات مورد استفاده در بازی
۱.۷ شش دست ۵۲ کارتی استاندارد. هر کارت یک بارکد منحصر به فرد دارد که در هنگام دادن آن به بازیکن یا دیلر توسط یک اسکنر رومیزی اسکن میشود.
۲.۷ یک اسکنر که برای اسکن بارکد روی کارتها استفاده میشود.
۳.۷ کارت جدا کننده برای پنهان کردن کارت زیری دسته کارت، مورد استفاده قرار میگیرد.
۴.۷ کفشک با کارتهای بُر خورده که دیلر برای دادن کارت از آن استفاده میکند.
۵.۷ میز با دو ناحیه علامتگذاری شده که برای قرار دادن کارتهای «بازیکن» و «دیلر» استفاده میشود.
۶.۷ جعبهای برای کارتهای استفاده شده که دیلر کارتهای استفاده شده را بعد از رو شدن در آن قرار میدهد.
۸. اطلاعات تکمیلی
۱.۸ این قوانین و مقررات به زبانهای مختلف جهت اطلاعرسانی و سهولت دسترسی بازیکنان منتشر شده است. تنها نسخهی انگلیسی پایه و اساس قانونی در ارتباط بین بازیکن و اپراتور محسوب میشود و در صورت وجود هرگونه مغایرت بین نسخههای غیر انگلیسی و نسخهی انگلیسی، قوانین و مقررات نسخهی انگلیسی ملاک خواهد بود.
۲.۸ تمام اعتراضات بازیکنان در رابطه با نتایج قرعه و یا هر مشکل فنی دیگر، باید حداکثر تا ۳۰ روز بعد از بازی مربوطه به اپراتور اعلام گردد.