نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

بررسی خریدهای تابستانی رئال مادرید و بارسلونا تا به امروز

024102424

آنتوان گریزمان، ادن هازارد، لوکا یوویچ و دی یونگ چهار بازیکنی هستند که فعلا می توان لقب مهم ترین انتقال فصل ۲۰۱۹ تیم های رئال مادرید و بارسلونا را به آن ها اختصاص داد.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

همان طور که در فصل گذشته مشاهده کردید تیم رئال مادرید با از دست دادن رونالدو و زین الدین زیدان فصل بدی را پشت سر گذاشت و با تعویض سه مربی و رتبه سوم در لالیگا یکی از بدترین فصل های تاریخ اش را تجربه کرد. ضمن این که آن ها پس از سه سال حکمرانی مطلق در لیگ قهرمانان اروپا این عنوان مهم را به لیورپول واگذار کردند و در رده اروپایی نیز ناموفق ظاهر شدند تا این که دوباره سر و کله زین الدین زیدان پیدا شود و این تابستان خرید های مهمی را برای کهکشانی ها انجام دهد. رئالی ها امسال در بازار نقل و انتقالات پس از حدود ۳ فصل که خرید های خاصی را انجام نداده بودند، به دلیل فروش کریستیانو رونالدو به یوونتوس و پر کردن جای خالی وی، با قرار دادی مبلغی به ارزش ۱۲۰ میلیون یورو ادن هازارد فوق ستاره بلژیکی تیم چلسی را به خدمت گرفتند و این انتقال دومین رکورد گران باشگاه را شکست. هم چنین آن ها لوکا یوویچ را با قرار دادی به مبلغ ۷۵ میلیون یورو از آینتراخت فرانکفورت به خدمت گرفتند و ستاره هایی از جمله میلیتائو، مندی و چند بازیکن دیگر را نیز به جمع خود اضافه کردند تا ببینند که می توان در فصل آینده ناکامی بزرگ فصل قبلی را جبران کنند یا خیر.  تیم بارسلونا نیز علی رغم قهرمانی در لالیگا، ناکامی بزرگی در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد و جام حذفی را نیز به تیم والنسیا واگذار کرد تا حاصل کار آن ها پس از خرید های گران قیمت فصل قبلی آن ها فقط جام لالیگا باشد.


به همین خاطر این تیم به این فکر فرو رفت که باید باز هم برای خرید بازیکن جدید اقدام کند تا از دیگر تیم اسپانیایی و رقیب دیرینه اش با توجه به خرید بازیکنان بزرگی از جمله ادن هازارد، لوکا یوویچ و فرلاند مندی، میلیتائو و چند تن دیگر عقب نیفتد. آن ها در ابتدا به دلیل درخشش بازیکنان آژاکس در لیگ قهرمانان اروپا فرانکی دی‌یونگ را در نظر گرفتند و پس از پایان فصل با قرار دادی به مبلغ ۷۵ میلیون یورو او را از آژاکس هلند راهی اسپانیا کردند. هم چنین نوربرتو نتو را از والنسیا با قرار دادی به ارزش ۲۶ میلیون یورو به خدمت گرفتند و در نهایت بمب نقل و انتقالاتی امسال آن ها با خرید ۱۲۰ میلیون یورویی آنتوان گریزمان از اتلتیکومادرید زده شد و او تبدیل به سومین خرید گران قیمت کاتالان ها در تاریخ شد. با توجه به باقی ماندن از زمان نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۱۹ و شایعاتی مبنی بر بازگشت نیمار از پی اس جی نیز انتظار می رود باز هم بارسا باید هزینه گزاف دیگری را برای این بازیکن به این تیم فرانسوی پرداخت نماید و به طبع این انتقال پر سر و صدا شاید به سود این تیم باشد.


مثلث خط هجومی بارسا در نهایت چه کسانی خواهند شد؟

این سوالی است که در صورت اضافه شدن نیمار به ترکیب این تیم پرسیده خواهد شد. با توجه به این که بارسلونا مسی، سوارز و حالا خرید جدید خود آنتوان گریزمان را در اختیار دارد و مثلث آتشین آن ها به نظر تکمیل شده است آیا دیگر جایی برای نیمار وجود دارد؟ داستان انتقال نیمار نیز بیش از حالت عادی طولانی شده است و مشخص نیست این بازیکن و سران بارسلونا چه تدبیری در این خصوص پیشه کردند. زیرا یک روز شایعاتی مبنی بر انتقالش به گوش می خورد و روز دیگری بارسلونا یا نیمار خبر را تکذیب می کنند و در فردای دگر باز حرفی به میان می آید. از آن جایی که هواداران نیز بالای هفتاد درصد با آمدن وی و بازگشت مجددش بعد از دو سال مخالف هستند مشخص نیست که این انتقال کار به جایی خواهد برد یا خیر. او در دو فصلی که در ترکیب پاری سن ژرمن حضور داشت آمار نسبتا خوبی را از خود به جای گذاشت ولی عدم موفقیت پاریسی ها در لیگ قهرمانان اروپا نا رضایتی هر دو طرف را به همراه دارد. نیمار در مصاحبه اخیر خود در مورد برد ۶-۱ بارسلونا در مقابل پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان گفته بود که این بهترین خاطره فوتبالی اش است و این موضوع عصبانیت شدید مدیران پی اس جی را به همراه داشت. او که با مسی و سوارز نیز دوستان صمیمی هستند به نظر می رسد اصرار های این دو نیز بدون تاثیر نبوده و او دوست دارد تا مجددا در ترکیب آبی اناری ها به میدان برود ولی بحث دستمزد و هزینه انتقالش نیز مطرح است زیرا بارسلونا با خرید هایی که در بالا اشاره گردید به نوعی کوپن خود را پر کرده است و بیش از این نمی تواند با توجه به نفروختن بازیکنانش خرید انجام دهد مگر این که چند بازیکن جدید را به لیست فروشش اضافه نماید تا خرید نیمار با فروش آن بازیکنان به نوعی جبران شود. آن ها حتی برای خرید گریزمان نیز اعلام کردند که ۳۵ میلیون یورو وام گرفتند تا شش ماهه آن را بازگردانند.


در صورتی که نیمار به ترکیب بارسا اضافه شود خط حمله بارسلونا از مثلث به مربعی تبدیل خواهد شد که می توان کهکشانی های تازه ای را برای لالیگا معرفی کند.

این مربع خط حمله چیزی شبیه به مربع رئال مادرید در یک دهه قبل است که بکام، زیدان، فیگو و رونالدو برزیلی این ترکیب را تشکیل می دادند ولی صرفا وجود این ستاره ها به معنای درخشش آن ها نیست زیرا رئال نیز با همین ترکیب نام برده به دو لالیگا و یک لیگ قهرمانان به دست آوردند ولی بعد از آن سه فصل بدون جام را پشت سر گذاشتند. درست است که وجود ستارگان در یک تیم در وهله اول جذاب و رویایی به نظر می رسد ولی همواره می تواند با حاشیه هایی همراه باشد و ناکامی های زیادی را به همراه آورد. زیرا باید دید این ۴ نفر می توانند کارهای بازی سازی و مدیریت وسط زمین را نیز بر عهده داشته باشند یا خیر چون در این صورت خط هافبک دچار مشکل جدی ای خواهد شد. در فوتبال مدرن امروز اروپا، تمام تیم های حاضر در لیگ قهرمانان کیفیت فنی دارند. اما آنچه که آنها را از همدیگر متمایز می کند، پرس، فشار مداوم به حریف، دوندگی های پیاپی در زمین و سرعت دادن به بازی است. امروز موفقیت در اروپا، وابسته به انتقال توپ و دفاع در نیمه حریف است. شاید مشکل فعلی بارسلونا در فصول اخیر در لیگ قهرمانان، عدم دفاع تیمی بوده است زیرا بازیکنانی مثل سوارز و مسی و چند تن دیگر وقتی در خط حمله حضور دارند هیچ کمکی به شرایط تیم در خط وسط و دفاعی نمی توانند بکنند و همان طور که در دو فصل اخیر و کامبک تیم های رم و لیورپول دیدید این تیم می تواند به راحتی حداقل ۴ گل دریافت کند و از دور مسابقات کنار رود.


جالب است بدانید در زمان پپ گواردیولا، بارسلونا با تمام بازیکنان خود دفاع می کرد. حتی بازیکنان هجومی تیم این وظیفه را داشتند تا از جلوی زمین و در یک سوم دفاعی حریف، با پرس عرصه را بر رقیب تنگ کنند. این اتفاق اکنون در سیتی هم رقم می‌خورد و شاهد موفقیت آن ها در لیگ جزیره نیز هستید. در تیم والورده، سوارز و مسی دفاع نمی کنند و این تیم معمولاً نهایتا با ۷ بازیکن از دروازه محافظت می کنند.به طور مثال، در بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل قبل، لیورپول در هر دو بازی رفت و برگشت تیم برتر میدان بود. با این تفاوت که در بازی رفت، استعداد فردی مسی تفاوت را رقم زد. اما در بازی برگشت روحیه تیمی لیورپول و ضعف بارسلونا در فاز دفاعی، به این تیم ضربه زد. اضافه شدن نیمار و گریزمن به بارسلونا، خط حمله این تیم را خطرناک، جذاب و ترسناک می سازد، اما ممکن است عواقبی هم به دنبال داشته باشد.

جنگ دوباره ستاره های رئال مادرید و بارسلونا

انتقادات فراوانی نیز از بارسلونا در خصوص تیم بی این تیم یا همان لاماسیا به گوش می خورد که این تیم در حال حاضر با توجه به خریدهای گران قیمت اش که اکثرا همگی ستاره هستند، هیچ برنامه ای برای سرمایه گذاری روی بازیکنان این آکادمی ندارد و تقریبا هیچ یک از ورودی های چند سال اخیر حاصل لاماسیا نیستند جز سه بازیکنی از جمله پیکه بوسکتس و مسی که سال هاست در این تیم حضور دارند. با نیم نگاهی به ترکیب بارسلونا در زمان گواردیولا و تیتو، متوجه اسامی متعددی می شویم که خروجی آکادمی بارسلونا بوده و به ترکیب اصلی راه پیدا کردند ولی در حال حاضر این چند سال چه شده است؟ حتی بارسلونا بازیکنان جوان تیم های دیگر از جمله دی یونگ را این فصل به خدمت می گیرد و برای خرید ماتیاس ده لیخت به آب و آتش می زند ( هر چند که در جذب او ناکام ماندند و او به یوونتوس رفت) ولی به فکر پرورش بازیکن نیست و فقط ترجیح اش خرید های چند سال اخیر است. این موضوع حتی در عرصه ملی نیز تاثیرگذار بوده است. امسال برای اولین بار در تاریخ فوتبال اسپانیا، تیم ملی زیر ۲۱ سال این کشور در شرایطی در رقابت های ملت های اروپا زیر ۲۱ سال شرکت کرد که حتی یک بازیکن از بارسلونا در این تیم حاضر نبود ولی در عوض رئالی ها که همیشه علاوه بر خرید ستاره به تقویت کاستیا نیز تاکید دارد نماینده های درخشانی را در تیم ملی اسپانیا داشتند.


این نشان می دهد که لاماسیا خروجی‌های با کیفیتی نیز در سالیان اخیر نداشته یا بازیکنان این آکادمی فرصت درخشش پیدا نکرده اند زیرا سیاست جدیدی که باشگاه بارسلونا پیش گرفته به این صورت است. به همین خاطر در اسپانیا نیز این حرف ها و انتقادها برای بارسلونا مطرح است و باید دید چه خواهد شد. در تازه ترین ارزیابی ترانسفر مارکت که نیز منتشر شد بارسلونا در پنج سال اخیر با هزینه ای بیش از یک میلیارد یورو پر خرج ترین تیم در خرید بازیکن شناخته شد و این نشان از صحبت حرف های مذکور را نیز دارد.

آیا رئالی ها با خرید های جدید می توانند به ناکامی های خود پایان دهند؟


همان طور که گفته شد رئالی ها پس از یک فصل ناکامی این بار با خرید های جدید خود بعد از چند سال پا به میدان خواهند گذاشت. باید دید رئالی ها با خرید ادن هازارد و لوکا یوویچ در خط حمله می توانند ترکیب خوبی را با کریم بنزما تشکیل دهند یا خیر. از آن جایی که کریستیانو رونالدو ترکیب رئالی ها را برای فصل گذشته ترک کرد این تیم علاوه بر جای خالی وی از لحاظ روحی در شرایط نامناسبی به سر برد و همین موضوع باعث شد آن ها پس از چند سال ناکامی بزرگی را تجربه کنند. نقطه ضعف بسیار بزرگی در ترکیب رئال مادرید دیده نمی شود ولی این تیم باید موقعیت متفاوت با بازیکنان جدیدی را تجربه کند زیرا فوتبال همواره رو به رشد است و باید به ناچار بازیکنانی تعویض شوند تا آینده ای متفاوت تر رقم بزنند. علاوه بر ادن هازارد و لوکا یوویچ دیگر خرید های رئال مثل مندی و میلیتائو می تواند برای این تیم مفید باشد. زین الدین زیدان به شدت دنبال پل پوگبایی است که بهترین گلزن و پاسور منچستر یونایتد نیز هست ولی مبلغ بالای او سنگ بزرگی را جلوی فلورنتینو پرز انداخته است. زیرا با توجه به اعلام چندین باره زیدان در خصوص نخواستن بیل در فصل بعدی این بازیکن لجبازی بزرگی را در پیش گرفته است و علی رغم این که رئال می تواند پولی را از فروش وی کسب نماید اما هم مشتری برای او با توجه به مبلغ بالایش پیدا نمی شود و هم این که او حاضر به ترک رئال با مبلغ پایین تر نیست.


تازه ترین مشتری وی از کشور چین است که حاضر هستند دستمزدی بالاتر از دستمزد فعلی به او بدهند ولی هنوز خبری در خصوص تایید رفتن او منتشر نشده است. از فروش خامس رودریگر، سبایوس و چند تن دیگر نیز رئالی ها می توانند مبالغ خوبی را به دست آورند تا مثلا بتوانند پوگبا را به خدمت بگیرند ولی هنوز به صورت رسمی فروش هیچ بازیکنی مسجل نشده تا تکلیف دیگر خرید های کهکشانی ها مشخص گردد. باید دید در فصل آینده زین الدین زیدان چه تدبیری را برای پایان دادن به ناکامی رئال در نظر گرفته و آیا استراتژی های او باز هم مثمر ثمر واقع خواهد شد یا خیر.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل