نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

فوتبال جهان | اسطوره آرژانتینی فوتبال، دیگو مارادونا درگذشت

دیگو مارادونا درگذشت

به گزارش سایت بتکارت، و در تازه ترین اخبار منتشر شده فوتبال جهان ، خبری به گوش رسید که دنیای فوتبال را در شوکی بزرگ فرو برد. دیگو مارادونا اسطوره آرژانتینی دنیای فوتبال در سن شصت سالگی به دلیل عارضه مغزی دار فانی را وداع گفت.

ورود به سایت بت کارت

خداحافظی دنیای فوتبال با دیگو مارادونا افسانه‌ای

دیگو مارادونا که یکی از بزرگترین ستاره‌های دنیای فوتبال محسوب می‌شد، در سال ۱۹۶۰در بوینس آیرس آرژانتین متولد شد و دهه هشتاد میلادی را می‌توان دوران پرفروغ و شگفت انگیز این ستاره فقید دانست.

او در رده باشگاهی در تیم‌های آرژانتینوس جونیورز، بوکا جونیورز، بارسلونا، ناپولی، سویا، نیولز اولد بویز و دوباره بازگشت به  بوکا جونیورز به میدان رفت.

بد نیست بدانید دیگو آرماندو مارادونا در رده بین المللی نیز ۹۱ بار برای تیم ملی آرژانتین بازی کرد و ۳۴ بار موفق شد توپ را وارد دروازه حریفان کند. همچنین او در چهار جام جهانی بازی کرد که برخی از آنها بسیار معروف بود. مارادونا در یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک هر دو گل پیروزی آرژانتین را در برابر انگلستان که از مدعیان قهرمانی بود، وارد دروازه کرد (۲–۱)، تا آرژانتین در نیمه نهایی و فینال نیز با کارکرد درخشان او برابر بلژیک و آلمان غربی به پیروزی رسیده و قهرمان شود. گل اول مارادونا در این دیدار که توپ را زیرکانه با دست وارد دروازه کرد، به گل «دست خدا» معروف شد. او ۶۰ متر را با دریبل زدن چهار بازیکن انگلیس و دروازه‌بان این تیم پیمود و گل دوم تیمش را هم به ثمر رساند که بسیاری آن را بهترین گل تاریخ فوتبال می‌دانند. سال ۲۰۰۲ در یک نظر سنجی که از سوی فیفا برگزار شد، این گل لقب برترین گل قرن را به خود اختصاص داد.

همچنین او پس از پایان دوره فوتبالش در سال ۱۹۹۷، چند سال بعد به کلاس‌های مربیگری رفت و البته زندگی او درگیر حواشی بسیار زیادی از جمله اعتیاد شدید او به مواد مخدر، زندان و مسائلی دیگر شد که از شخصیت این چهره بزرگ به دور بود و جنجال بزرگی در این زمینه به پا شد. او در سال ۲۰۰۸ رسما به دنیای سرمربیگری وارد شد و هدایت تیم ملی آرژانتین را برعهده گرفت. همچنین آخرین تیمی که او به عنوان سرمربی آن معرفی شد جیمناسیا لاپلاتا در سال ۲۰۱۹ بود.

او که چندی پیش به دلیل عارضه مغزی تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، شایعاتی مبنی بر بهبود او به گوش می‌رسید.  ماجرا از این قرار بود که وی در منزل دچار بدحالی شد و با تماس خانواده به اورژانس، سریعا به کلینیکی در شهر لاپلاتای آرژانتین منتقل شد و بلافاصله به کلینیک مجهزتر اولیوس در فاصله ۷۰ کیلومتری برده تا تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

ایجاد شدن لخته خون در مغز به گفته پزشکان یکی از خطرناک‌ترین صدماتی است که ممکن است به مغز وارد شود. همین مساله هواداران دیگو را نگران سلامت او کرده بود.

پزشک مارادونا پیش از انجام عمل جراحی به خبرنگاران گفته بود دیگو یک عمل عادی در پیش دارد و نباید برای سلامتی او بیش از حد نگران بود. دیگو در اصل به علت بی حالی و خستگی به بیمارستان منتقل شده بود و تشخیص اولیه پزشکان کمبود آب یا کم خوابی بود ولی بعد از انجام معاینات بیشتر مشخص شد در مغز او لخته خون بوجود آمده است که باعث ایجاد بدحالی او شده است.

البته همانطور که رسانه‌های خبری منتشر کرده بودند، او چند روز پیش از بیمارستان مرخص و به منزل رفته بود و به نظر می‌رسید که حال او رو به بهبودی است ولی امروز با خبر درگذشت دیگو مارادونا در سن شصت سالگی، دنیای فوتبال به شوک بزرگی فرو رفت.

لازم به ذکر است اکثریت بازیکنان معروف، فوتبال دوستان و افراد مطرح جهان به درگذشت این ستاره بزرگ آرژانتینی واکنش نشان داده و ابراز تاسف کردند.

تیم نویسندگان سایت بتکارت نیز بدین وسیله تسلیت خود را نسبت به درگذشت دیگو مارادونا به اهالی فوتبال و جامعه ورزش اعلام می‌دارد.
روحش شاد و یادش گرامی

ورود به سایت بت کارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل