نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

دنیل ده روسی پس از ۱۸ سال از تیم رم جدا شد؛ واکنش ها به خداحافظی کاپیتان

33 2

کمتر کسی هست که دنیل ده روسی اسطوره تیم رم را نشناسد. او از سال ۲۰۰۰ در این تیم باشگاهی ایتالیا حضور دارد و بازیکنی که ۱۸سال در تیمی بازی می کند و به پیراهن این تیم پایبند می ماند اسطوره به حساب می آید.
در ابتدا بد نیست در خصوص این بازیکن بدانید:
او متولد ۲۴ جولای ۱۹۸۳ است و در سال ۲۰۰۰ در حالی که ۱۷ ساله بود در تیم جوانان رم بازی می کرد و سال ۲۰۰۱ به تیم اصلی منتقل شد. او اولین بازی خود را برای تیم رم در لیگ قهرمانان اروپا در مقابل اندرلخت انجام داد و موفق ظاهر شد. پس از آن توانست بازی های موثر و خوبی را برای تیم رم انجام دهد و موثر واقعا شود به طوری که چند سال بعد به کاپیتان این تیم تبدیل شد.او در سال ۲۰۰۶ جایزه بهترین بازیکن جوان سری آ را از آن خود کرد و در فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۸ موفق به کسب کوپا ایتالیا همراه با تیم رم شد. در همان زمان ها بود که تیم منچستر سیتی پیشنهادی با ارزش ۳۱ میلیون پوند به او پیشنهاد داد و او پس از رد این پیشنهادات بار دیگری وفادارای خودش را به این تیم ثابت کرد. او همچنین در سال ۲۰۰۶ به همراه تیم ملی ایتالیا عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه ورزشی خود اضافه کرد. در سال ۲۰۰۹ نیز بهترین بازیکن سال ایتالیا لقب گرفت. در سال ۲۰۱۰ او ۲۰۰ امین بازی خود را برای تیم رم انجام داد . در سال ۲۰۱۲ او قرار داد تازه و ۵ ساله ای را رم امضا کرد. در سال ۲۰۱۲- ۲۰۱۳ او کمی افت کرد و سرمربی وقت رم به او کمتر بازی داد و در آن فصل او ۲۲ بازی به میدان رفت. او به همین صورت ادامه داد و گل های مهمی نیز برای تیم رم زد.او برای اولین بار در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و در بازی ماندگاری که آن ها در برابر تیم بارسلونا به ثبت رساندند توانست بعد از شکست بارسلونا راهی نیمه نهایی شوند و او برای اولین بار توانست نیمه نهایی لی قهرمانان اروپا را تجربه کند. در آن بازی که تیم رم در حالی که در ورزشگاه نیو کمپ ۴ بر ۱ مغلوب شده بود در بازی برگشت در ورزشگاه المپیک رم توانست با نتیجه ۳ بر ۰ بارسا را شکست دهد و راهی نیمه نهایی شود.هر چند که در آن سال تیم رئال مادرید برای سومین سال پیاپی قهرمانی اش در اروپا را جشن گرفت ولی حضور در نیمه نهایی نیز به گفته خودش افتخار بزرگی برای او محسوب می شد.

پیش‌بینی ورزشی در سایت بتکارت

سر انجام جدایی دنیل ده روسی از تیم رم

خداحافظی از رم:
روز گذشته مدیران تیم رم اعلام کردند که بعد از تمام شدن قراردادش در آخر فصل تمایلی به تمدید قرار داد او ندارند و باید از تیم جدا شود و او نیز به ناچار این خبر را تایید کرد. بعد از توتی که مدیران این تیم او را مجبور به ترک باشگاه کردند این بار نیز نوبت ده روسی بود. ده روسی حتی از دیگر اسطوره رمی ها فراچسکو توتی نیز بیشتر در پیراهن این تیم بازی کرد.

او در مصاحبه ای به طور مفصل با نشریه روما نیوز صحبت کرد و در ابتدا گفت:

۱۰ ماه از طرف باشگاه هیچ تماسی با من گرفته نشد و صحبتی از تمدید قرارداد به پیش نیامد من ۳۶ سال سن دارم و متوجه همه چیز می شوم. همه چیز مشخص است که آن ها تمایلی به تمدید قرار داد با من را نداشتند.

هواداران؟

ما بهترین طرفداران دنیا را داریم.رابطه من و هواداران بسیار خوب است همان طور که آن ها مرا دوست داشتند من نیز آنها را خیلی دوست دارم. من در این سال ها همان طور که می دانید شانس این را داشتم که به تیم‌های دیگری بروم و افتخارات بیشتری را با آن ها کسب کنم ولی هیچ وقت نتوانستم از پیراهن این تیم دل بکنم و به تیم جدیدی بروم. رابطه من و هواداران تا ابد به همین صورت باقی خواهد ماند و من تا ابد عاشق این تیم و هوادارانش می مانم.

تصمیم دسته جمعی؟

در تیم رم و دیگر باشگاه ها تصمیم ها به صورت جمعی گرفته می شود شاید کسانی مخالف رفتنم نبودند و تمایل نداشتند که این عدم تمدید قرارداد را به من بگویند. ولی در نهایت چند نفر هستند که تصمیم می‌گیرند و باید به تصمیم آنها احترام گذاشت و من نیز به این تصمیم نهایت احترام را می گذارم.

خداحافظی با فوتبال؟

خیر من در حال حاضر فکر نمی کنم که بخواهم از فوتبال خداحافظی کنم فکر می کنم که برای یک یا دو فصل هنوز بتوانم به عنوان فوتبالیست در تیم دیگری حضور داشته باشم تا ادامه فوتبالم را به مدت یک یا دو فصل در انجا ادامه دهم.

پیغامتان به هوادارن؟

من همواره از هواداران می‌خواهم که در کنار تیم و دیگر بازیکنان باقی بمانند و مانند همیشه که ما را حمایت کردند باز هم حمایت خود را باشگاه ثابت کنند. مطمئن هستم که در ادامه راه دیگر بازیکنان و مدیران می‌توانند موفق ظاهر شوند و این تنها با حمایت هواداران به دست خواهد آمد.

آینده رم؟

من به آینده تیم رم بسیار امیدوارم. امیدوارم در آینده نزدیک بتوانند به آنچه که لایقش هستند برسند و لیگ قهرمانان اروپا و دیگر جوایز مهم باشگاه ها را بتوانند از آن خود کنند زیرا بازیکنان و مدیران خوبی در کنار این تیم حضور دارند.

آیا تصور می کردید که همچین همچنین خداحافظی را با تیم رم داشته باشید؟

من از دیروز سعی کردم خودم را از لحاظ ذهنی آماده کنم اینجا خانه من است.به این تیم تعصب دارم و سخت است که هر روز دیگر نتوانم این کار را تکرار کنم. اگر از من بپرسید می‌گفتم که اگر من مدیر بودم و هم چنین بازیکنی را در اختیار داشتم ، قرارداد او را تمدید می‌کردم که تا هر وقت می خواهد در تیم بماند و به موقع خودش خداحافظی کند. زیرا من بدون حاشیه برای این تیم بازی کردم، سعی کردم مشکلات رختکن را حل کنم، با غیرت و خوب در اختیار تیم بودم و با همه بازیکنان رابطه خوبی داشتم و اگر از من بپرسید می‌گفتم که من اگر مدیر تیم بودم دوست داشتم همچین بازیکنی در کنار تیم من بماند.

ناراحت یا خوشحال؟

ناراحت نیستم ولی وقتی که چند ماه در خصوص تمدید قرارداد با من صحبت شد من متوجه شدم که تصمیم باشگاه به چه صورت بود ولی حقم بود که زودتر از این، این تصمیم به من اعمال می شد. به هر حال مسئله ای نیست فوتبال است و امیدوارم باشگاه در آینده بتواند بهتر عمل کند. من طرفدار رم هستم و فوتبال هم این داستان ها را دارد. و باید با آن کنار آمد.همچنین از سوی باشگاه برخورد خیلی بدی با من نشد ولی در نهایت این قضیه به پیش آمد و من باید این باشگاه را بر خلاف میل باطنی ام ترک کنم.
من همیشه به فرانچسکو توتی نیز گفتم که عیبی ندارد اگر به این صورت از باشگاه کنار گذاشته شویم ما همگی جزئی از باشگاه رم هستیم و این تنها باشگاه است که خیلی اهمیت دارد و باید به تصمیم آن احترام بگذاریم و مدیران هستند که در نهایت برای بازیکنان تصمیم می گیرند و چاره ای نیست.

خداحافظی در بازی آخر ؟

متاسفانه پس از بازی رم و پارما که آخرین بازی این فصل سری آ ایتالیا خواهد بود، به تعطیلات خواهم رفت. نیاز به کمی زمان دارم تا در مورد آینده فکر کنم و باید با خانواده و مدیر برنامه هایم در این خصوص صحبت کنم. خدا را شاکرم که این فرصت را به من داد که من توانستم در تیم مورد علاقه ام تا به این جا بازی کنم. همین طور از هم تیمی هایم تشکر می کنم و برای آن ها آرزوی موفقیت دارم.

در ادامه پیغام برخی بازیکنان در مصاحبه و صفحات اینستاگرامشان را به او بخوانید:

فرانچسکو توتی:

امروز روز بسیار ناراحت کننده ای برای من است. امروز فصل دیگری از تاریخ باشگاه رم بسته شد. در این سال ها کنار هم لحظات زیاد و چیزهای زیادی را تجربه کردیم و در کنار هم بزرگ شدیم. در کنار هم فوتبالیست ‌های خوبی شدیم و در ادامه در کنار هم حس پدر شدن را تجربه کردیم ولی ما می دانستیم که این روزها فرا می رسند. می خواهم به تو بگویم که تو تا همیشه برادر من خواهی ماند و برای تو هر کاری را با جون و دل انجام خواهم داد. برای تو آرزوی موفقیت دارم و می دانم که در کارهایت موفق خواهی شد. دوستت دارم برادرم دنی

جیمز پالوتا مدیر باشگاه:

روز بسیار سختی است همه ما قطعاً در بازی با پارما که او آخرین بار پیراهن تیم را بر تن می‌کند گریه خواهیم کرد و برای تصمیم او برای تداوم ادامه فوتبال احترام می گذاریم. او ۳۶ سال سن دارد و هنوز می‌تواند به فوتبالش ادامه بدهد. از طرف کل مجموعه رم بابت این همه سال که در کنار تیم رم ماند و وفادارای اش را ثابت کرد و مانند هواداران خدمت کرد تشکر می‌کنم و با افتخار به او می‌گویم که در پای این تیم همیشه بر روی او باز است و هر زمانی که خاص می تواند به جمع ما برگردد. ۱۹ سال در تیم ما حضور داشته است و از همان سال ۲۰۰۱ توانست خود را ثابت کند و همیشه به عنوان یک هوادار متعصب رم به میدان رفت. امیدوارم هر جا که می رود موفق باشد.

راجا ناینگولان:

برای آینده برایت آروی موفقیت می کنم. تو هم مرد و هم بازیکن فوق العاده ای هست. عجیب است که ازین به بعد تو را در ترکیب تیم نخواهیم دید.

نستا:

تبریک می گویم به تو به یک بازیکنی این چنینی و مردی با شخصیتی خاص. تو در زمینه فوتبال با جدیت فوق العاده ای بازی کردی. موفق باشی دوست من.

نیکولو زانیولو :

هنوز برای اولین بار به باشگاه رم نیامده بودم که از جانب شما پیغامی آمد: “به خانواده خوش آمدی” زنده باد کاپیتان بزرگ من . از شما ممنونم و این افتخار بزرگی برای من بود که در کنارتان بازی کنم.

کوین استروتمن:

کاپیتان تو همیشه برای من و کل تیم الگویی بزرگ بودی. تو مرد فوق العاده ای هستی. تو یک رهبر عالی هستی و دوست من تو خود رم هستی.

السیو رومانیولی:

تو همیشه یک کاپیتان،مردی فوق العاده با ارزش های اخلاقی که کمتر کسی شبیه تو است.کل دنیای فوتبال و همه کسانی که با تو در ارتباط بودند همیشه دلتنگت خواهند شد. موفق باشی مرد بزرگ

پائولو مالدینی:

اصلا انتظارش را نداشتم و واقعا شگفت زده شدم که این فصل روزی به دیدار بازیکنان می آید. ده روسی روح والایی دارد و می داند چه کاری می خواهد انجام بدهد. این تصمیمی دردناک بود اما هرگز به عشق او به رم کوچکترین ضربه ای وارد نمی شود. به عنوان بازیکن، ده روسی یک کاپیتان ذاتی در زمین بود. او همیشه دارای کیفیت فنی فوق العاده و شخصیتی عالی بوده است. وی یکی از آنهایی است که در فوتبال بسیار تحسین شد و شبیه او کمتر کسی تکرار می شود.

مارچلو لیپی:

او می خواست فوتبالش را در رم تمام کند ولی دست او نبود ؛ او نمی خواست آنجا را ترک کند. من حس می کنم او همواره می خواست که بماند. ده روسی هنوز تمایل زیادی به بازی کردن دارد بنابراین تصمیم گرفت که راه جدیدی را انتخاب کند. او مجبور به خداحافظی نیست و می تواند در جای دیگری ادامه دهد.

روبرتو مانچینی:

امروز، روز ناراحت کننده ای است. یادم می آید که در تیم منچستر سیتی به دنبال جذب او بودم چراکه دنیله را همیشه به عنوان یکی از بهترین هافبک ها در نظر گرفته ام. او به تیم ما نیامد چون به رم تعهد داشت.

کوستاس مانولاس:

قهرمانی واقعی در داخل و خارج از زمین هستی کاپیتان. بابت همه لحظاتی که افتخار این را داشتم که با تو طی این ۵ سال در رختکن داشته باشم، متشکرم. دلمان برایت تنگ خواهد شد. عکسِ زیباترین عصرمان را در این پست قرار می دهم. دوستت دارم کاپیتان.

آندری پیرلو:

فصل مهمی از زندگی ات بسته شد. مهم نیست کجا بازی خواهی کرد اما همچنان به بازی کردن ادامه بده و لذت ببر. فوتبال هنوز به مردانی واقعی مثل تو نیاز دارد. موفق باشی دنی.

مارکو بوریلو:

مفتخرم که در قسمتی از دوران حرفه ای فوق العادت حضور پیدا کردم. دوستت دارم دوست من. آرزوی بهترین ها را برایت دارم.

فدریکو فازیو:

تو در داخل و خارج از زمین بهترین هستی. الگویی برای همه ما و یک رهبر واقعی. دلمان برایت تنگ خواهد شد.

آنتیونو رودریگر:

بابت همه چیز از تو متشکرم. دنیله؛ کاپیتان؛ اسطوره؛ رهبر. برای آینده ات بهترین ها را می خواهم برادر عزیز.

بد نیست بدانید تیم فوتبال رم در این فصل باشگاه های ایتالیا از ۳۶ بازی که انجام داده تا به این جای فصل ۶۲ امتیاز کسب کرده که ۱۷ برد،۱۱ مساوی و ۸ باخت سهم آن ها بوده و ۶۴ گل زده و ۴۷ گل خورده را در کارنامه خود دارد. همچنین بهترین گل زن آن ها الشراوی با ۱۱ گل زده می باشد.

پیش‌بینی ورزشی در سایت بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل