نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

ستارگانی در دنیای فوتبال که با گذشت زمان پله‌های ترقی را طی نمودند

cf 1

بازیکنانی در دنیای فوتبال حضور دارند که در شروع فوتبال حرفه‌ای خود چندان موفق ظاهر نشده ولی با گذشت زمان توانستند خود را اثبات و به یکی از تیم‌های بزرگ اروپایی ملحق گردند و تبدیل به ستاره‌ای بزرگ شوند. در این مطلب به برخی از این بازیکنان و چگونگی سیر صعودی آن‌ها برای رسیدن به موفقیت خواهیم پرداخت.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

راه رسیدن به موفقیت ستارگان دنیای فوتبال ؛از دیدیه دروگبا تا سادیو مانه

1- ویرجیل فن‌دایک


کمتر کسی است که در حال حاضر نام فن‌دایک را نشنیده باشد زیرا او به یک‌باره به بازیکنی بزرگ تبدیل شد. او در سال ۲۰۱۵ از تیم سلتیک به تیم ساوتهمپتون پیوست. فن‌دایک در فصل اول حضور در این تیم، حرف خاصی برای گفتن نداشت و همانند یک هافبک معمولی در این تیم به ایفای نقش پرداخت. از اواسط فصل دوم بود که او کار بازی‌سازی را انجام می‌داد و در وسط زمین همانند یک بازیکن باتجربه و پخته عمل می‌کرد. در فصل سوم که در ساوتهمپتون توپ می‌زد به یکی از مهره‌های اصلی تیم خود تبدیل شد و تمام برنامه‌ریزی‌های گلزنی و کنترل توپ در وسط زمین توسط او انجام شد. لیورپول برای به خدمت گرفتن وی در تابستان ۲۰۱۷ وارد عمل شد اما به خاطر علنی شدن ناخواسته مذاکره مستقیم با فن‌دایک مجبور شد رسماً از باشگاه ساوتهمپتون عذرخواهی کند و از پروسه جذب او موقت کنار بکشد. با وجود تلاش بسیار لیورپول، ساوتهمپتون برموضع خود پافشاری کرد و مانع انتقال این مدافع هلندی در تابستان شد. در نهایت وی در ژانویه ۲۰۱۸ با قراردادی به مبلغ ۷۵ میلیون پوند از باشگاه ساوتهمپتون به لیورپول پیوست و در آن زمان به گران‌قیمت‌ترین مدافع تاریخ فوتبال جهان تبدیل شد. او هم‌چنین در سال ۲۰۱۹ به عنوان برترین بازیکن سال لیگ برتر انگلستان انتخاب شد و در جمع سه نامزد بهترین‌های فیفا در سال ۲۰۱۹ به همراه کریستیانو رونالدو و لیونل مسی و تیم منتخب جهان قرار گرفت. لازم به ذکر است انتقال مگ‌گوایر به منچستر یونایتد در تابستان ۲۰۱۹ با ۸۰ میلیون پوند رکورد فن‌دایک را جابه‌جا کرد و او در رتبه دوم گران‎ترین مدافع قرار گرفت.

2- رابرت پیرس


رابرت پیرس می‌تواند یک مثال خوب برای این لیست باشد. رابرت پیرس ستاره فرانسوی سابق تیم آرسنال است. پیرس حدود یک فصل نیاز داشت تا بتواند خودش را در آرسنال ثابت کند. او در سال ۲۰۰۰ از متز خریداری شد و فصل اول حضورش در لیگ برتر آنقدر سخت بر او گذشت که عنوان کرد لیگ جزیره زیاد از حد فیزیکی است. پیرس در فصل نخست حضورش در آرسنال در لیگ برتر ۳۳ بار به میدان رفت و ۴ گل و ۷ پاس گل به نام خود ثبت کرد. فصل بعد او پیشرفت کرد و در ۲۸ بازی لیگ، ۹ گل زد و ۶ پاس گل ارسال کرد و نقشی پررنگ در قهرمانی آرسنال ایفا کرد. هرچند او در ماه مارس مصدوم شد، اما آنقدر خوب کار کرد که عنوان بهترین بازیکن فصل را کسب کرد و در فصول بعدی نیز به پیشرفت خود ادامه داد. او در سه فصل بعد از آن نیز، همیشه تعداد گل هایش در لیگ برتر دو رقمی شد و درخشید. او با گذشت زمان و تمرین فراوان توانست خود را با شرایط لیگ جزیره وفق دهد و رفته رفته خود را به سطح بازیکنان لیگ برتری برساند. پیشرفت او به حدی محسوس بود که هواداران آرسنال از او به عنوان یکی از متعصب‌ترین و بهترین بازیکنان خود همواره یاد می‌کنند.

3- توماس مولر


این ستاره آلمانی علی رغم بازیکنان دیگر در تیم‌های زیادی جابه‌جا نشد و از تیم جوانان بایرن مونیخ فوتبال خود را آغاز کرد. او روزهای نسبتا معمولی را پشت سر گذاشت تا این‌که در سال ۲۰۰۸ به تیم بی بایرن مونیخ ملحق شد و رفته رفته اوضاع برای او بهتر شد. شکل‌گیری فوتبال او در اواخر فصل ۲۰۰۸- ۲۰۰۹ بازمی‌گردد که توانست گل‌های خوب و مهمی را برای این تیم به ثمر برساند. او در این فصل توانست در ۳۵ مسابقه ۱۶ گل را به نام خود ثبت کند. او به خاطر بازی‌های درخشانش در سال ۲۰۰۹ به تیم اصلی بایرن ملحق شد و در این سال‌ها توانسته نقش موثری را در قهرمانی و موفقیت‌های باواریایی‌ها داشته باشد. او تاکنون در ۳۲۱ بازی که برای بایرن به میدان رفته توانسته ۱۱۰ گل را به نام خود ثبت کند.

4- سسک فابرگاس


هیچ طرفدار آرسنال را نمی‌شناسیم که از رفت فابرگاس از آرسنال ضربه نخورده باشد. بازیکنی که در سن کم کاپیتان و مهره اصلی این تیم شد ولی پیشنهاد وسوسه برانگیز بارسلونا باعث شد او توپچی‌ها را ترک کند و ضربه بدی به هواداران این تیم وارد کند. هیچ‌کس در آن زمان فکر نمی‌کرد که او با سن کم بتواند در جمع یازده نفره اصلی آرسنال دوام بیاورد اما او با درخشش در بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ انگلستان کیفیت بازی خود را به همگان نشان داد و خیلی زود یکی از ارکان اصلی آرسنال شد. او در حالی که با ۱۶ سال و ۱۷۷ روز سن، جوان‌ترین بازیکن تاریخ آرسنال شناخته می‌شد، به جمع آن‌ها ملحق شد. در روزهای اول حضورش همانند هر نوجوان ۱۶ساله ای که تازه به لیگ جزیره آمده خود را گم کرده بود ولی پس از این‌که مصدومیت‌های پی‌در‌پی هافبک‌های کلیدی آرسنال، همچون پاتریک ویرا و اِدو، باعث شد که آرسن ونگر سرمربی آرسنال به او میدان بیشتری بدهد او خیلی زود شرایط خود را بازیابی کرد و به ستاره جوان تیم خود تبدیل شد. او از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ در ترکیب آرسنال حضور داشت و توانست به عنوا هافبک در ۲۱۲ بازی ۳۵ گل نیز وارد دروازه حریفان کند. در سال ۲۰۱۱ اما مذاکرات بارسا و آرسنال سبب شد که وی با قراردادی ۳۴ میلیون پوندی راهی بارسلونا شود و البته دوران کم فروغ‌تری را نسبت به حضور در آرسنال در بارسلونا تجربه کند.

5- لوییس سوارز


دوران افت و اوج لوییس سوارز از تیم لیورپول شروع شد. او به آنفیلد رفت تا در کنار کارول دیگر مهاجم لیورپول بتوانند خط حمله این را تشکیل و گلزنی کنند، اما او شروع خوبی نداشت و آمار ضعیفی را تا انتهای فصل از خود برجای گذاشت. هرچند سوارز در بازی نخست خود در لیگ برتر، گلزنی کرد ولی در ۴۴ مسابقه ابتدایی خود در لیگ برتر که به میدان رفت، تنها ۱۵ گل به ثمر رساند. از فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ بود که سوارز نقش کلیدی خود را در ترکیب لیورپول ثابت کرد. در آن فصل او در ۳۳ بازی، ۲۳ گل زد و ۱۱ پاس گل ارسال کرد. فصل بعد از آن، که لیورپول تا یک قدمی قهرمانی در لیگ پیش رفت، به شدت به گل‌های سوارز وابسته شد. زدن ۳۱ گل و ارسال ۱۷ پاس گل موجب شد تا بارسلونا برای خرید او وارد عمل شود و سوارز را پس از یک فصل پرفروغ و پررنگ از دستان لیورپول برباید. او پس از لیورپول نیز به بارسلونا رفت و در کنار لیونل مسی روزهای خوبی را پشت سر گذاشت.

6- رابرت فیرمینو


این وینگر برزیلی در پست مهاجم نیز به میدان می‌رود و روزهای خوب او در تیم هافنهایم شروع شد. او در سال ۲۰۱۱ از تیم فیگیرنسه برزیل با قراردادی ۵ساله به هافنهایم ملحق شد و روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. در هفته‌های ابتدایی در آلمان او چندان موفق نبود و عقیده داشت که شرایط فوتبال آلمان با وضعیتی که در برزیل داشته کاملا متفاوت است. از این رو تغییر شرایط برای وی در کوتاه مدت امکان پذیر نبود. او رفته رفته خود را در ترکیب این تیم پیدا کرد و بازی‌های درخشانی را از خود به نمایش گذاشت. فیرمینو پس از یک ماه در بوندسلیگا مقابل ماینز به میدان رفت و توانست ۷۵ دقیقه برای تیمش بازی کند. او اولین گلش را در بوندس لیگا در ۱۶ آوریل مقابل اینتراخت فرانکفورت به ثمر رساند. در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ فیرمینو در ۳۶ بازی موفق شد ۷ بار دروازه حریفان را بازکند. در پایان فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ فیرمینو با به ثمر رساندن ۱۶ گل چهارمین گلزن لیگ شد و پدیده لیگ نام گرفت و نظر سران لیورپول را به خود جلب کرد. از این رو او در سال ۲۰۱۴ به لیورپول ملحق شد و تاکنون در ۱۳۹ بازی که به میدان رفته ۴۹ بار دروازه حریفان را گشوده است.

7- تیری آنری


همه ما از کیفیت و بازی‌های خوب تیری آنری برای آرسنال آگاه هستیم. وی در سال ۱۹۹۹ با مبلغ ۱۱ میلیون پوند از یوونتوس راهی آرسنال شد. او برای رسیدن به اولین گل خود در لیگ برتر، هشت مسابقه صبر کرد و سپس برای رسیدن به گل دیگری، ۴ مسابقه دیگر هم صبر کرد. تیری انری در روزهای نخستش در لیگ برتر، در بازی به عنوان مهاجم اصلی و بازی در کناره‌ها، کمی سردرگم بود. اما از دسامبر به بعد بود که درخشش وی استارت خورد. در نهایت او فصل اول حضورش در لیگ برتر را با رکورد نسبتا خوب ۱۷ گل و ۸ پاس گل در ۳۱ مسابقه رقم زد. تیری آنری به عملکرد خوب خود به‌همین صورت ادامه داد و در نهایت در شرایطی آرسنال را ترک کرد که در ۲۳۳ مسابقه موفق به زدن ۱۵۷ گل در لیگ برتر شد و در موفقیت‌های آرسنال نقش مهم و البته پررنگی را ایفا کرد و گل‌های مهمی را برای آرسنال در طول دوران حضور خود به ثمر رساند. از او همواره برای توپچی‌ها به عنوان یک بازیکن بزرگ یاد می‌شود. به‌خاطر همین درخشش او در لیگ برتر انگلیس، باشگاه بارسلونا برای خرید وی اقدام و در نهایت او راهی نیوکمپ شد. هرچند او نتواست در اسپانیا به خوبی حضور در آرسنال باشد ولی توانایی‌های او ثابت شده و هیچ چیز از ارزش‌های او کم نکرد.

8- پیر امریک اوبامیانگ


این مهاجم فرانسوی درخشش خود را از تیم سن-اتین آغاز کرد. با قراردادی قرضی در سال ۲۰۱۱ به سنت اتین آمد و توانست خیلی زود جایش را در تیم پیدا کند. جالب است که ۹گل آغازینش برای سنت اتین، بیرون از خانه به ثمر رسیدند و بالاخره طی هجدهمین بازی خانگی تیمش در لوشامپیونه، برابر لورین هت‌تریک کرد. او در آن زمان تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان تیمش شد اما نتوانست آقای گل لوشامپیونه شود. در فصل ۱۲-۲۰۱۱ به عنوان چهارمین گلزن لیگ با ۱۶ گل انتخاب شد (اولیویه ژیرو مونپولیه با ۲۱ گل، آقای گل رقابت‌ها نام گرفت) و فصل بعد پشت سر زلاتان ابراهیموویچ، به عنوان دومین گلزن برتر لیگ فرانسه انتخاب شد. در آوریل ۲۰۱۳ موفق شد تنها افتخارش در فوتبال بزرگسالان را به دست بیاورد و قهرمان لیگ کاپ فرانسه شد. بعد از آن او در سال ۲۰۱۳ به تیم دورتموند پیوست و اولین بازی اش در بوندسلیگا برابر آگزبورگ بود و موفق به هت تریک شد و جالب است که اولین شوت خود در رقابت‌های بوندسلیگا را به گل تبدیل کرد؛ و این یعنی یک آغاز با شکوه. او توانست در فینال جام حذفی ۱۵-۲۰۱۴ گل بزند اما دورتموند با نتیجه ۳-۱ از وولفسبورگ شکست خورد. از دیگر ویژگی‌های او که همیشه به چشم می‌آمد، سرعت وی بوده است و او موفق شد به رکورد ۳۴.۹۸ کیلومتر در ساعت برسد. در آن زمان و در بوندسلیگا تنها کینگزلی کومان بایرن مونیخ با ثبت سرعت ۳۵.۰۶ کیلومتر در ساعت از او سریع تر بود. او تا سال ۲۰۱۸ هم‌چنان به درخشش در دورتموند ادامه داد و نقش به‌سزایی در پیروزی و موفقیت‌های تیم خود ایفا کرد. او در سال ۲۰۱۸ به تیم آرسنال انگلیس پیوست و هم‌چنان به کار خود با قدرت ادامه می‌دهد.

9- دنیس برکمپ


یکی دیگر از ستارگان این لیست باز هم به یکی از بازیکنان آرسنال و نامی به نام دنیس برکمپ تعلق دارد. البته دنیس برکمپ زودتر از تیری انری، پیرس و سسک فابرگاس دیگر افراد موجود در لیست که به تیم آرسنال تعلق دارند، ملحق شد. آرسنال برای خرید او در سال ۱۹۹۵ وارد عمل شد و مهاجم هلندی را از اینتر خریداری کرد. هفت مسابقه طول کشید تا برکمپ بالاخره در لیگ برتر موفق به گلزنی شد. عملکرد او در بازی‌های نخست آنقدر بد بود که یک روزنامه انگلیسی تیتر زد: “چه پولی که برای برکمپ هدر رفت!” در اولین فصل کامل حضور ونگر در آرسنال، برکمپ نیز فروغش را به رخ کشید. برکمپ در آن فصل در ۲۸ بازی لیگ برتری، ۱۶ گل زد و ۱۱ پاس گل ارسال کرد. برکمپ عنصری کلیدی در دوران فروغ ونگر در آرسنال بود. او در ۳۱۵ بازی ۸۷ گل به ثمر رساند و ۷ جام مختلف با توپچی ها فتح کرد و نقش مهمی در موفقیت‌های آرسنال رقم زد. بعد از آن بازی‌هایی که او هنوز خود را پیدا نکرده بود، دیگر به دوران افت خود بازنگشت و با درخشش، خود را به همگان اثبات کرد.

10- مسوت اوزیل


اکثر فوتبال‌دوستان در ابتدا مسوت اوزیل را به‌خاطر چهره‌اش به یاد داشتند ولی بازی‌های درخشان او بود که بعدتر به خاطر آن‌ها نشست. مسوت اوزیل در تیم وردربرمن آلمان بود که توانست کم‌کم به بازیکنی باکیفیت تبدیل شود. او در سال ۲۰۰۸ از تیم شالکه۰۴ به تیم وردربرمن ملحق شد و در ابتدا بازیکن معمولی به‌نظر می رسید. در فصل اول تقریبا بیشتر بازی‌ها را در زمین حضور داشت. فصل دوم اما داستان دیگری را برای او رقم زد. درخشش وی در ترکیب وردربرمن باعث شد تا او نظر سران رئال مادرید را به خود جلب کند. در اواخر فصل بود که این تیم مادریدی به وردربرمن به توافق رسید و اوزیل راهی مادرید شد. در مادرید نیز چند بازی طول کشید تا در ترکیب و شرایط فوتبال اسپانیا جا بیفتد اما به همراه دی ماریا دیگر هافبک کهکشانی‌ها عملکرد قابل توجهی را از خود برجای گذاشتند. اوزیل در اولین فصل حضورش در رئال ۲۵ پاس گل داد و از این نظر در اروپا بهترین عملکرد را داشت. او در دومین فصل حضورش شماره ۱۰ را پوشید و در تیم خوزه مورینیو بازی‌ساز اصلی شد. اوزیل در لالیگا نیز به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان رئال مادرید موجبات قهرمانی این تیم را فراهم نمود. اوزیل پس از ۳ سال حضور در رئال مادرید در نقل و انتقالات تابستان ۲۰۱۳ با قراردادی ۵ ساله به ارزش ۴۲.۵ میلیون یورو به آرسنال انگلیس پیوست. در ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۳ در مقابل ساندرلند اولین بازی خود را برای توپچی‌ها انجام داد و در همان بازی اولین پاس گلش را نیز به ژیرو داد. در فصل ۲۰۱۳/۱۴ در بین نامزدهای توپ طلا قرار گرفت و در تیم منتخب یوفا هم قرار گرفت. او هم‌چنین در سال ۲۰۱۶ با ۱۸ پاس گل بهترین پاسور لیگ جزیره شد.

11- سرخیو راموس


آغاز دوران خوب او و تبدیل شدن به ستون اصلی تیم رئال مادرید در تیم سویا رقم خورد. اولین بازی راموس در تیم اول سویا در لالیگا در تاریخ ۱ فوریه ۲۰۰۴ بود. سرخیو راموس اولین بازی خود را در سن ۱۷ سالگی زیر نظر سرمربی سویا، خواکین کاپاروش انجام داد و گویی پله‌های ترقی را رفته رفته طی می‌نمود. او در ابتدا به صورت یار تعویضی به میدان می‌رفت ولی در ادامه او در دفاع بسیار خوب کار کرد تا اینکه در فصل لیگ ۲۰۰۴-۲۰۰۵ نام او توسط یوفا به عنوان یکی از بهترین مدافعان فصل معرفی شد. در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۵ او ۳۱ بازی در سویا در طی آن فصل انجام داد و به این تیم کمک کرد تا مقام ششم جدول را بدست بیاورد. بعد از درخشش در سویا چند تیم بزرگ اروپایی برای خرید او پیش قدم شدند که در نهایت در تابستان ۲۰۰۵ رئال مادرید موفق شد او را با قیمت ۲۷ میلیون یورو به خدمت بگیرد که در آن زمان این مبلغ یک رکورد برای یک مدافع به‌حساب می‌آمد. او تنها خرید اسپانیایی فلورنتینو پرز در اولین دوره ریاستش در رئال مادرید بود. بعد از آمدن به رئال مادرید او شماره ۴ این تیم را بر تن کرد که تا قبل از آن بر تن فرناندو هیرو کاپیتان سابق این تیم بود. راموس اولین گل خود را با پیراهن رئال مادرید در سال ۲۰۰۵ در مرحله گروهی رقابت‌های چمپیونز لیگ مقابل لیون به ثمر رساند. در اولین فصل حضورش در رئال مادرید او به عنوان مدافع میانی و بعضی اوقات به عنوان هافبک دفاعی در این تیم بازی می‌کرد که بعد از ورود کریستوف متزلدر و پپه او در پست اصلی خودش به عنوان مدافع راست به بازی گرفته شد. هرچند که گل زدن از وظایف اصلی یک مدافع به حساب نمی‌آید اما راموس موفق شد در طی ۴ فصل اول حضورش در این تیم حدود ۲۰ گل به ثمر برساند. در فصل ۲۰۰۸–۲۰۰۷ فیفا سرخیو راموس را در تیم منتخب فصل قرار داد و در سال ۲۰۰۸ در تیم فصل اروپا از طرف یوفا قرار گرفت همچنین در همین سال او در رده ۲۱ نامزدهای بهترین بازیکن فصل اروپا از طرف یوفا قرار گرفت. سرخیو راموس در سال۲۰۱۵ قرارداد خود را با باشگاه رئال مادرید تا سال ۲۰۲۰ تمدید کرد. راموس با زدن گل‌های دقیقه نودی به راموس تایم نیز معروف شده ‌است و نزد هواداران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

12-محمد صلاح


در حال حاضر محمد صلاح یکی از بازیکنان اصلی تیم لیورپول محسوب می‌شود و اوج دوران او به تیم لیورپول بازمی‌گردد ولی او در تیم‌های قبلی خود که تعداد آن‌ها کم نیست چندان خوب ظاهر نشده بود و آمار معمولی به عنوان یک مهاجم از خود برجای گذاشته بود. او در سال ۲۰۱۲ به تیم بازل ملحق شد که در دو سالی که در این تیم توپ زد در ۴۷ مسابقه تنها ۹ گل وارد دروازه حریفان کرد تا آمار نسبتا بدی برای یک مهاجم از خود برجای گذاشته باشد. در سال ۲۰۱۴ تیم چلسی او را خریداری کرد. انتقال او به تیم چلسی او را به نخستین بازیکن مصری تاریخ باشگاه فوتبال چلسی تبدیل کرد. در فوریه همان سال، صلاح در پیروزی تیمش مقابل نیوکاسل، نخستین حضورش در لیگ برتر را تجربه کرد. نخستین گل وی نیز در شهرآورد لندن، در برابر آرسنال به ثبت رسید. ولی در ۱۳ بازی او تنها ۲ گل زد و این باعث شد آبی‌پوشان او را به صورت قرضی به تیم‌های دیگر منتقل کنند. در روزهای پایانی نقل و انتقالات زمستانی ۲۰۱۵، صلاح به‌طور قرضی راهی فیورنتینا شد و در ۱۶ بازی ۶ گل به‌ثمر رساند. با وجود این‌که فیورنتینا می‌خواست قرارداد وی را دائمی کند، این بازیکن زیر بار نرفت و به تیم رم پیوست. او به مدت دو سال در تیم رم حضور داشت که در ۶۶ بازی توانست ۲۹ گل به ثمر برساند تا نوبت به تیم لیورپول برسد. اوج دوران بازی صلاح را می‌توان به تیم لیورپول نسبت داد که او بعد از سال‌ها تلاش بالاخره توانست جایگاه خود را بیابد. او با مبلغ ۴۵ میلیون یورو در سال ۲۰۱۷ راهی آنفیلد شد و تاکنون در ۷۵ مسابقه که برای قرمزپوشان به میدان رفته توانسته ۵۵ گل مهم برای این تیم به‌ثمر برساند و یکی از بازیکنان مهم و تاثیرگذار لیورپولی‌ها شود.

13- رابرت لواندوفسکی


لخ‌پوزنان اولین تیمی بود که لواندوفسکی به طور حرفه‌ای به آن پیوست. او در همان اولین سال و در اولین بازی اروپایی‌اش یک گل به ثمر رساند و نهایتا فصل را با ۱۸ گل زده در ۴۲ بازی به پایان رساند. رابرت در سال بعد قهرمانی را به تیمش هدیه داد و برای همیشه از فوتبال باشگاهی لهستان، مهاجرت کرد. در ژوئن ۲۰۱۰ دورتموند برنده¬ رقابت خرید این بازیکن جوان بود. آن‌ها الماسی را یافتند که از چشم رقیب دیرینه خود، بایرن مونیخ مخفی مانده بود. رابرت لواندوفسکی با قراردادی چهار ساله به ارزش چهار و نیم میلیون یورو به دورتموند پیوست و اولین گلش برای این تیم را در چهارم سپتامبر در مقابل شالکه، به ثمر رساند. او فصل اول حضور خود برای تطبیق یافتن با شرایط باشگاه‌های آلمان معمولی پشت سر گذاشت ولی در فصل ۲۰۱۱ -۲۰۱۲ او با نمایش فوق العاده در بوندسلیگا عنوان بازیکن سال لهستان را کسب کرد. او در این فصل توانست در غالب پیروزی‌های دورتموند، سهم عمده‌ای داشته باشد و فصل را با ۲۲ گل زده و ۶ پاس گل به پایان برساند. روبرت اولین بازی فصل بعد را با گلزنی و پیروزی در مقابل وِردربرمن آغاز کرد. در همین فصل بود که او رکورد تاریخی چهار گل در نیمه نهایی لیگ قهرمانان را به ثبت رساند. او تیمش را به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند. او در سال ۲۰۱۴ به تیم رقیب یعنی بایرن مونیخ پیوست. او با این‌که بازیکن ثابتی در این فصل برای باواریایی‌ها نبود، اما شروعی فوق العاده داشت و تقریبا در هر بازی که در ابتدای فصل انجام داد، در پیروزی تیمش تاثیرگذار بود. این آغاز فوق العاده در نهایت با ۲۵ گل به پایان رسید. فصل ۲۰۱۵ – ۲۰۱۶ شاهد شگفتی پنج گل در یک مسابقه از او بودیم و او روز به روز رکوردها را جابه‌جا می‌کرد. او تاکنون با پیراهن بایرن ۱۶۶ بار به میدان رفته که آمار فوق‌العاده ۱۴۰ گل را به نام خود ثبت کرده است.

14- داوید دخیا


هیچ‌کس نام فن‌در‌سار دروازه‌بان بزرگ شیاطین سرخ را فراموش نمی‌کند. چرا که از او درون دروازه منچستر یونایتد به عنوان یک سنگربان مطمئن یاد می‌شد که عبور از او همواره کار مشکلی بود. داوید دخیا اما به عنوان یک دروازه‌بان مستعد اما جوان به یونایتد پیوست تا جانشین فن‌درسار بزرگ شود. او در ابتدای حضورش در یونایتد دوران سختی را سپری کرد. به عنوان یک جوان، دروازه‌بانی نحیف بود و قدرت بدنی بالایی نداشت و همین مسئله کار او را در مقابل مهاجمان قلدر و بازیکنان تنومند لیگ جزیره بسیار دشوار ساخت. اما دخیا به تدریج تحت نظر کادرفنی فرگوسن پیشرفت کرد و قوای بدنی او نیز بهتر شد. دخیا خود، سیو زیبایش را در مقابل ضربه آزاد ماتا در تساوی ۳-۳ با چلسی، لحظه کلیدی دوران ابتدایی حضورش در یونایتد می‌داند که به او اعتماد به نفس بخشید. دخیا اکنون با ۳۷۱ بازی، از باتجربه‌ترین های یونایتد به حساب می‌آید و جزوکاپیتان‌های اصلی تیم است. هرساله نیز تیم منچستریونایتد به دنبال تمدید قرارداد با او است و به‌نظر نمی‌رسد آن‌ها بخواهند او را از دست بدهند یا او را با تیم‌های بزرگ به‌خاطر پول معامله کنند چرا که او مشتری‌های بزرگی را در پی خود می‌دید که باشگاه منچستر یونایتد با جدایی او مخالفت کرد.

15- ایوان راکیتیچ


شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد ایوان راکیتیچ بازیکن کرواسی تیم بازل سوییس به هافبکی توانا و بزرگ تبدیل شود زیرا در بازل روزهای معمولی را پشت سر گذاشت. بعد از انتقال او از بازل به تیم شالکه بود که او توانست با گذشت زمان توانایی‌های خود را به اثبات برساند. او از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ برای این تیم آلمانی به میدان رفت و در ۹۷ مسابقه نیز ۱۲ گل وارد دروازه حریفان کرد. اوج دوران و درخشش او به پیوستن وی به سویا بازمی‌گردد. این بازیکن در طول سه فصل و نیم حضور در سویا ۱۱۷ بازی برای این تیم به میدان رفت و موفق به زدن ۲۷ گل و ارسال تعداد زیادی پاس‌گل برای هم تیمی‌هایش شد و با این تیم افتخاراتی هم‌چون قهرمانی در لیگ اروپا را در آخرین سال حضورش در این تیم به دست آورد و از عوامل موفقیت سویا بود. بعد از این دوران، عملکرد خوب او مورد توجه بارسلونا قرار گرفت و در تابستان سال ۲۰۱۴ او به جمع کاتالان‌ها اضافه شد. او در فصل ۱۵–۲۰۱۴ با بارسا به سه‌گانه دست یافت. هم‌چنین توانست در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۵ گل‌زنی کند و در روزهای درخشش بارسلونا نقش به‌سزایی داشته باشد.

16- داوید سیلوا


یکی از کسانی که نام او در ترکیب منچستر سیتی فراموش نخواهیم کرد، داوید سیلوا خواهد بود. سیتی در سال ۲۰۱۰ برای خرید سیلوا، به والنسیا ۲۶ میلیون پوند پرداخت کرد. سیلوا در فصل نخست حضورد خود در لیگ برتر، در چهار بازی ابتدایی لیگ، فقط یک بار به میدان رفت. او در ابتدا دوران خیلی خوبی را سپری نکرد ولی حتی خودش هم باور داشت که می‌تواند بهتر شود و هماهنگ شدن با لیگ برتر انگلیس را امری سخت تلقی می‌کرد. سیلوا همان زمان عنوان کرد با گذر زمان می‌تواند تطبیق یافته و بهتر شود و این گفته او به نظر می‌رسد به حقیقت تبدیل شده است. سیلوا در فصل نخستش در لیگ برتر، چهار گل زد و هشت پاس گل ارسال کرد. در فصلی که سیتی برای نخستین بار قهرمان لیگ برتر شد، او ۶ گل زد و ۱۷ پاس گل ارسال کرد. حال او ۹ سال است که در سیتی حضور دارد و کاپیتان اصلی تیم است، در این مدت سه بار قهرمان لیگ برتر شده و شش جام داخلی هم کسب کرده است و قطعا نقش بزرگ و به‌سزایی در قهرمانی های این تیم داشته است. او نیز با وجود پیشنهادهای بزرگی که از تیم‌های قدرتمند داشت اما ترجیح داد در جمع آبی پوشان باقی بماند و به یکی از متعصب‌ترین بازیکنان نزد هواداران سیتی تبدیل شود.

17- رافائل واران


این مدافع فرانسوی سال‌ها است به بازیکن اصلی ترکیب رئال مادرید تبدیل شده است و هنگامی که ۱۸ ساله بود خود را به کادر فنی این تیم رفته رفته اثبات کرد. او روزهای خوب خود را در سال ۲۰۱۰ از تیم لانس فرانسه آغاز کرد و در ابتدای فصل چندان خوب ظاهر نشد ولی پس از گذشت نیمی از فصل در ترکیب لانس خودی نشان داد و همانند یک مدافع باتجربه عمل می‌کرد. در اواخر فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ بود که او توجه سران مادریدی را به خود جلب کرد و رئالی‌ها با این تیم به توافق نهایی رسیدند و او به جمع سفیدپوشان اضافه شد. در روزهای اول حضور وی در مادرید او به صورت ثابت به میدان نمی‌رفت ولی رفته رفته با بازی‌های درخشان خود به ترکیب اصلی اضافه شد و به یکی از ارکان ستون دفاعی مادرید تبدیل گردید.

18- سرخیو آگوئرو


سرخیو آگوئرو پس از درخشش در جام جهانی جوانان مورد توجه بسیاری از باشگاه‌های اروپایی از جمله چلسی و اتلتیکو مادرید قرار گرفت که سرانجام این تیم اتلتیکو مادرید بود که با پرداخت مبلغ هنگفتی در سال ۲۰۰۶ توانست این بازیکن جوان را به خدمت بگیرد. طی یک فصل کم فروغ حضور در اتلتیکو مادرید و با وجود مصدومیت‌های مکرر که فصل بدی را برای وی رقم زد و در بازی‌های کمی به میدان رفت، توانست ۷ گل بزند و بعد از تورس دومین گلزن برتر تیم خود باشد اما این موضوع آغازی بر درخشش روزهای بعدی او بود. وی در سال ۲۰۰۷ به عنوان بهترین بازیکن جوان سال جهان انتخاب شد. آگوئرو توپ طلای سال ۲۰۰۸ اسپانیا را از آن خود کرد و روز به روز در ترکیب اتلتیکو بهتر و موثرتر ظاهر شد. آگوئرو در نهایت در سال ۲۰۱۱ به تیم منچستر سیتی انگلیس پیوست و به کاپیتان این تیم تبدیل شد. وی در سال ۲۰۱۱–۲۰۱۲ توانست با گلی که در دقایق پایانی مقابل کوئینز پارک رنجرز به ثمر برساند پس از سال‌ها منچسترسیتی را قهرمان لیگ برتر انگلیس کند. همچنین او بهترین گلزن منچسترسیتی است و در ۲۴۳ بازی تاکنون توانسته ۱۷۰ بار دروازه حریفان را بگشاید.

19- دیدیه دروگبا


هروقت که نام دیدیه دروگبا را می‌شنویم در ابتدا تنها چیزی که به ذهنمان در خصوص او خطور می‌کند، قدرت بدنی بالای او است. چلسی برای خرید این مهاجم ساحل عاجی در سال ۲۰۰۴ مبلغ هنگفت ۲۴ میلیون پوند پرداخت کرد و در آن زمان این مبلغ بسیار زیاد محسوب میشد. در هشت مسابقه ابتدایی خود در لیگ برتر، فقط دو گل زد تا به عنوان یک مهاجم موجی بر علیه او ایجاد شود که با توجه به قیمت پرداختی برای وی انتقادات علیه او به راه بیفتد. او بعد مدتی مصدوم شد و در فصل نخستش رکورد ۱۰ گل را در ۲۶ مسابقه به ثبت رساند که آمار بدی نبود ولی برای مهاجمی با این قیمت، مطابق انتظارات نبود و باز هم انگشت اتهام به سوی او روانه شد. فصل بعد هم پیشرفت او محسوس نبود و تنها ۱۲ گل به ثمر رساند تا این‌که در نهایت در فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۷ به رکورد خوب ۲۰ گل زده رسید و آقای گل لیگ برتر شد و دوران درخشش خود را آغاز کرد. بعدتر در فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ دروگبا موفق به زدن ۲۹ گل شد تا ارزش های خود را به رخ بکشد. دروگبا در نهایت در حالی چلسی را ترک کرد که در ۳۴۱ بازی موفق به زدن ۱۵۷ گل شده بود و آمار خوبی برای یک مهاجم در تیم چلسی به حساب می‌آمد. علاوه بر این او سهمی بزرگ در قهرمانی‌های متعدد چلسی در سال‌های حضورش در استمفوردبریج داشت و با درخشش در بازی‌های بزرگ نام خود را در تاریخ این باشگاه ثبت کرد.

20- تیاگو آلکانترا


این بازیکن با تیم دوم بارسلونا فوتبال حرفه‌ای خود را شروع کرد و هم‌اکنون به یک بازیکن درجه یک تبدیل شده است. او از سال ۲۰۰۸ به تیم بی بارسلونا منتقل شد و به مدت یک سال در این تیم ماند. ولی او به خوبی توانست خود را به کادر فنی تیم اصلی بارسلونا اثبات کند. او فصل را نه چندان خوب آغاز کرد ولی در ادامه در ترکیب بارسلونا بی درخشید تا سران بارسا تصمیم بگیرند که او را از ۲۰۰۹ به تیم اصلی منتقل کنند. او از سال ۲۰۰۹ برای تیم اصلی کاتالان‌ها به میدان رفت و نمایش قابل قبولی را ارائه داد. هم‌چنین تا سال ۲۰۱۳ که در این تیم حضور داشت به عنوان هافبک در ۶۸ مسابقه ۷ گل نیز به ثمر رساند. در سال ۲۰۱۳ اما توجه سران بایرن‌مونیخ به او جلب شد و بارسا که در پست او تعدد بازیکن داشت او را به بایرن فروخت و هم‌چنان او در این تیم روزهای خوبی را سپری می‌کند.

21- سادیو مانه


آینده درخشان این بازیکن سنگالی در ابتدا از شروع در سه تیم رقم خورد و او پله‌های موفقیت را یکی یکی تا به اینجا طی نمود. او فعالیت خود را در تیم باشگاه فوتبال متز فرانسه آغاز نمود و چندان موفق ظاهر نشد و در ۲۵ بازی دو گل به ثمر رساند. سپس این باشگاه تصمیم به فروش او گرفت و او راهی باشگاه فوتبال ردبول زالتسبورگ اتریش شد. در لیگ اتریش اما در فصل اول گل‌های خوبی را به ثمر رساند ولی در فصل دوم بازی‌های خوبی نیز از خود به نمایش گذاشت و در نهایت در ۶۳ بازی ۳۲ گل وارد دروازه حریفان کرد. در سال ۲۰۱۳ به او به لیگ جزیره و به تیم ساوتهمپتون منتقل شد. مانه در فصل ۲۰۱۴–۲۰۱۵ در بازی که منجر به برد ۶–۱ ساوتهمپتون مقابل استون ویلا شد توانست رکورد سریع‌ترین هتریک در لیگ برتر انگلستان را طی زمان ۱۷۶ ثانیه به نام خود ثبت کند و روزهای خوب خود را تکمیل نماید. او در فصل ۲۰۱۵- ۲۰۱۶ نیز با بازی‌های خوب خود نظر کادرفنی لیورپول را به خود جلب کرد و در نهایت او راهی آنفیلد شد. مانه در سال ۲۰۱۷ برنده جایزه بهترین بازیکن سال باشگاه لیورپول شد. این ستاره سنگالی در فصل ۲۰۱۸- ۲۰۱۹ برای قرمزهای آنفیلد فوق‌العاده ظاهر شد و در یک رکوردشکنی دیگر با پیشی گرفتن از مسی و رونالدو، رکورد بهترین نسبت گل به دقیقه در تاریخ مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا را به خود اختصاص داد. مانه در مراحل حذفی چمپیونزلیگ در هر ۹۵ دقیقه یک گل به ثمر رساند. رکورد نسبت گل به دقیقه او ۱۲ دقیقه بهتر از رونالدو و ۳۴ دقیقه بهتر از لیونل مسی است. سادیو مانه در این فهرست از ستاره‌هایی مثل رابرت لواندوفسکی و نیمار هم جلوتر بود و موفق شده از ستاره‌های بازنشسته‌ای مثل آندری شوچنکو و فیلیپه اینزاگی هم پیشی بگیرد. او تاکنون توانسته در ۱۰۰ مسابقه آمار فوق‌العاده ۵۰ گل را به ثبت برساند و در حال حاضر یکی از بهترین مهاجمان دنیا لقب گیرد.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل