نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

خاویر تباس: لیونل مسی، عنصر اصلی در لالیگای اسپانیا است

لیونل مسی

خاویر تباس، رئیس لالیگای اسپانیا یکی از منتقدان برگزاری سوپرلیگ اروپا است. او اعتقاد دارد که تیم های متمول و میلیاردر مانند منچسترسیتی و پاری سن ژرمن که ضررهای مالی برای آن ها اهمیتی ندارد، یک مشکل بزرگ برای فوتبال اروپا هستند.

از سال گذشته تا کنون صحبت های زیادی در محافل ورزشی در خصوص برگزاری یک سوپرلیگ اروپایی با حضور تیم های قدرتمند هر کشور مطرح شده است. این مسئله می تواند به لیگ داخلی یک کشور و البته لیگ قهرمانان اروپا نیز آسیب زیادی بزند. البته برای سوپرلیگ درآمد زیادی در پی خواهد داشت.

خاویر تباس در مورد این مسئله به نشریه مارکا گفت:

بزرگترین مشکل، حضور تیم هایی مانند منچسترسیتی و پاری سن ژرمن می باشد زیرا آن ها در پشت خود کمپانی‌های بزرگی دارند که هدر رفتن پول برایشان اهمیتی ندارد. دیگر تیم های بزرگ مانند رئال مادرید، بارسلونا و بایرن مونیخ سعی می‌کنند با بقیه تیم ها رقابت کنند تا بهترین بازیکنان‌شان از جمع تیمشان جدا نشون. بنابراین معتقدم ایده هایی مانند برگزاری سوپرلیگ اروپا یا پیشنهاداتی که به فوتبال آسیب می‌زنند، کاملا اشتباه خواهند بود. پس می توان اذعان کرد تیم هایی که یک کشور پشت سرشان است یا توسط پولدارها اداره می شوند، بزرگترین خطر برای فوتبال اروپا هستند.

لیونل مسی، عنصر اصلی لالیگای اسپانیا است

در هفته های اخیر، اخبار زیادی مبنی بر علاقه بارسلونا و رئال مادرید به نیمار، ستاره پاری سن ژرمن شنیده شده است. علاوه بر علاقه این دو باشگاه، مهاجم برزیلی نیز قصد دارد از تیم فرانسوی جدا شود ولی این امر آسان نیست؛ چرا که باشگاه متمول فرانسوی خواهان مبلغ بالایی است و به همین دلیل هنوز مذاکرات دو غول لالیگایی با پاری سن ژرمن ادامه دارد. تباس معتقد است حضور مجدد نیمار در لالیگای اسپانیا باعث افزایش بیننده های این لیگ خواهد شد اما وی تاکید کرد که ستاره اصلی لیگ اسپانیا، لیونل مسی، مهاجم بارسلونا است. رئیس لالیگای اسپانیا در ادامه صحبت هایش اذعان کرد:

“واقعیت این است که خوشحال می شوم اگر نیمار به لالیگا بازگردد. او بازیکنی باکیفیت است و قطعا بین سه فوتبالیست برتر دنیا قرار دارد. بازگشت نیمار به لالیگای اسپانیا مهم است ولی تعریف کننده لیگ نیست. تعریف اصلی لالیگا این است که ما 10 ماه از سال یک لیگ برگزار می کنیم که 20 تیم در آن حضور دارند و شور و هیجان زیادی برای هواداران فوتبال در اسپانیا و دیگر کشورها ایجاد می کنیم. بازیکنی مانند نیمار ممکن است باعث شود تعداد هواداران لالیگا افزایش یابد ولی عامل اصلی لیگ نیست. کریستیانو رونالدو نیز در دوران حضور خود در رئال مادرید عامل اصلی نبوده است. عامل اصلی لالیگای اسپانیا، لیونل مسی است. او میراث لالیگا می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل