نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

جام جهانی فوتبال زنان ؛ تفاوت هنگفت با مردان در دستمزد دریافتی

wwc 1

برنده جام جهانی فوتبال زنان هفتم جولای در فرانسه علاوه بر کاپ قهرمانی مبلغ ۴ میلیون دلار نیز به خانه می برد که دو برابر پاداش دوره قبلی رقابت هاست اما در مقایسه با جام جهانی مردان در تابستان سال گذشته، این رقم بسیار ناچیزی به حساب می آید.

پیش‌بینی ورزشی در سایت بتکارت

جام جهانی فوتبال زنان و مقایسه دستمزد با مردان

تفاوت های زیادی میان دستمزد در فوتبال زنان و مردان وجود دارد. کافیست به سال گذشته و جام جهانی مردان در سال ۲۰۱۸ توجه کنید. تیم ملی فرانسوی با قهرمانی در کشور روسیه مبلغ ۳۸ میلیون دلار پاداش را از طرف فیفا دریافت کرد. با فرا رسیدن بازی های جام جهانی فوتبال زنان توجهات بیشتری بر روی مسئله اختلاف هنگفت دستمزد بین فوتبال زنان و مردان متمرکز شده است. این تبعیض و بی عدالتی فقط در مورد یک تیم نیست و تنها قهرمان بازی ها نیست که پاداش کمی دریافت می کند. این در مورد همه تیم های حاضر در بازیها، بازیکنان و باشگاه های حرفه ای آن ها است. فیفا برای مجموعه رقابت ها مبلغ ۳۰ میلیون دلار پاداش را کنار گذاشته است.قهرمان بازی ها ۴ میلیون دلار دریافت می کند و کمترین جایزه ۷۵۰ هزار دلار برای حضور در مرحله گروهی می باشد. این در حالیست که سال گذشته و در جریان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه این مبلغ بیش از ده برابر و چیزی در حدود ۴۰۰ میلیون دلار بود. فیفا سال گذشته به منظور آماده سازی تیم ها مبلغ ۴۸ میلیون دلار میان کشور های حاضر در جام جهانی مردان توزیع کرد و حدود ۲۰۹ میلیون دلار هم به باشگاه هایی که بازیکنانشان را در اختیار تیم های ملی قرار می دادند پرداخت کرد. این مبالغ برای فوتبال زنان به ترتیب ۱۱.۵ و ۸.۴ میلیون دلار است.

آدا هگربرگ در اعتراض به تبعیضات جنسیتی حاضر به بازی در جام جهانی نشد

بازیکنان تیم های حاضر در جام جهانی فوتبال زنان اما از دستمزد های دریافتی خود در مقایسه با فوتبال مردان ابراز نارضایتی خود را بروز داده اند. فیفا مبالغ پاداش ها را به فدراسیون فوتبال هر کشور می دهد و آن ها تصمیم می گیرند که این پول را در بخش های مختلف توزیع کنند. فوتبالیست هایی که در کشورهای با وسع مالی ضعیفتر حضور دارند به مراتب حقوق کمتری از فدراسیون فوتبال کشورشان دریافت می کنند. آدا هگربرگ برنده توپ طلای زنان در سال ۲۰۱۸ در اعتراض به تبعیضات جنسیتی در مورد حقوق زنان در فوتبال حاضر به بازی برای تیم ملی نروژ در جام جهانی نشد. هوپ سولو دروازبان سابق تیم ملی آمریکا این تبعیض را نشانه ای از مردسالاری در جامعه فوتبال خواند. برخی دلیل این تفاوت ها را به میزان درآمدی که از مسابقات مردان و زنان حاصل می شود نسبت می دهند. فیفا اما عقیده دارد به دلیل اینکه حق پخش تلویزیونی به صورت مجموعه ای فروخته می شود، درآمد های ناشی از جام جهانی بانوان نمی تواند از بقیه رقابت های تحت پوشش فیفا جدا باشد. با این حال به نظر می رسد در سالهای آتی فیفا تصمیم به سرمایه گذاری حدود ۵۰۰ میلیون دلاری در فوتبال زنان داشته باشد و معتقد است که در سالهای اخیر تاثیرات شگرفی بر روی جلب توجه به فوتبال زنان داشته است. سال گذشته جیانی اینفانتینو رئیس فیفا در اظهار نظری گفت شاید روزی فوتبال زنان توجهات بیشتری را نسبت به مردان به خود جلب کند.

اقدامات صورت گرفته برای بهبود دستمزد ها

فدراسیون فوتبال هلند چندی قبل بود که با افزایش دستمزد به بازیکنان تیم فوتبال زنان این کشور موافقت کرد و قرار بر این شد میزان حقوق و پاداش های دریافتی تا چند سال آینده با مردان به برابری برسد. بازیکنان تیم ملی مردان و زنان نروژ از سال ۲۰۱۷ به صورت یکسان دستمزد از طرف فدراسیون دریافت می کنند. اتحادیه بازیکنان فوتبال ایالات متحده آمریکا علیه فدراسیون فوتبال این کشور در حال پیگیری اقدامات قانونی برای رسیدن به تساوی در حقوق مردان و زنان است. در نیوزلند از سال گذشته مردان و زنان حقوق یکسانی برای بازی در تیم ملی کشورشان دریافت می کنند. بازیکنان تیم ملی زنان استرالیا تهدید به عمل کردن به اقدامات قانونی علیه فیفا کرده اند تا این مسئله نامتوازن بودن دستمزد ها میان مردان و زنان برطرف شود.

پیش‌بینی ورزشی در سایت بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل