نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

فرمول یک؛ تیم مک لارن برای کم کردن فاصله‌اش با رقبا آماده می‌شود

آندریاس سیدل

تیم مک لارن قصد دارد فاصله خود با سه تیم برتر مسابقات فرمول یک یعنی فراری، ردبول و مرسدس را در سال ۲۰۲۰ کاهش دهد. سیاست این تیم برای آینده گسترش پیشرفتی است که تا بدین جای کار در فصل جاری حاصل شده است.

تیم مک لارن به دنبال کم کردن فاصله با رقبا در فرمول یک

پس از ورود مدیر تیم مک لارن یعنی آندریاس سیدل و مدیر فنی، جیمز کی به تیم باسابقه فرمول یک، دوران بازسازی هم اکنون به پایان رسیده است. در حال حاضر نیز تمرکز این باشگاه بریتانیایی بر روی آن است که روند فعلی را ادامه دهد و حتی برای فصل آینده مسابقات نیز پیشرفت بسیاری داشته باشد. به همین دلیل مدیران مک لارن در تلاشند تا بر روی طراحی ماشین ۲۰۲۰ تمرکز بیشتری داشته باشند و برای جدا شدن از دسته تیم های میانه جدولی فرمول یک و کم کردن فاصله با مرسدس، ردبول و فراری برنامه ریزی کرده اند. آندریاس سیدل در همین رابطه گفته است:

جاه طلبی ما برای سال آینده این است که تا حدی پیشرفت داشته باشیم که فاصله ای که در حال حاضر با سه تیم برتر مسابقات داریم را به نیمی از مقدار فعلی برسانیم. اگر به زمان ماشین های ما در تک دورها نگاه کنید متوجه خواهید شد که حدود ۱ تا ۱.۵ ثانیه با سه تیم برتر فاصله داریم. هدف ما این است که به نقطه ای در میان این فاصله برسیم.

با وجود آن که جیمز کی در اوایل سال جاری به تیم مک لارن پیوست، تیم از او انتظار ندارد که در طراحی ماشین فصل بعد انقلابی به پا کند و نسبت به ماشین فعلی طراحی کاملا متفاوتی انجام بدهد. سیدل در این رابطه توضیح داد:

من برای وضعیت خودمان می‌گویم که سال بعد به جای آن که یک انقلاب باشد، برایمان یک تکامل خواهد بود. ما اکنون از سرعت خوبی برخورداریم و از ماشین فعلی چیزهای زیادی یاد گرفته ایم. ما می‌دانیم که نقاط ضعفمان کجاها هستند و قصد داریم این ضعف ها را برای سال آینده برطرف کنیم. فکر می‌کنیم گام بعدی ما در زمینه عملکرد ماشین این باشد که این بار توسعه را از قبل آغاز کرده ایم.

مدیر تیم  مک لارن در ادامه اظهار می دارد:

برای اولین بار از مدت ها پیش است که چنین وضعیتی داریم و برای طراحی یک ماشین زمان مناسبی در اختیار داشته ایم. کارمان را درست پس از آزمایش های زمستانی و با یک طرح مفهومی اولیه از ماشین سال بعد شروع کردیم. این ماشین با مدل های سال های قبل تفاوت دارد و این نکته در کنار آن که مدیر فنی خیلی خوبی در تیم داریم به من امید زیادی می‌دهد. من نسبت به برداشتن گام بعدی خوشبین هستم. اما ما باید واقع بین باشیم. همانطور که بارها گفته ام، هیچ جادویی وجود ندارد. فاصله ما با تیم های برتر کماکان زیاد است اما هدف آن است که سال بعد این فاصله را نصف کنیم.

سیدل گفته تمایل تیم مک لارن به برداشتن این گام در سال ۲۰۲۰، دلیلی برای این بود که باشگاه به زمان مناسب برای متمرکز شدن بر روی ماشین فکر می‌کرد:

مسئله کلیدی برای نیم فصل دوم فرمول یک این خواهد بود که چه زمانی به این مرحله برسیم که قادر باشیم به طور کامل بر روی طراحی ماشین سال بعد تمرکز کنیم. واضح است که نتایجی مثل گرندپری مجارستان به ما در این تصمیم گیری کمک خواهند کرد زیرا راجع به عملکرد ماشین یک چیز واضح است، فاصله با تیم های بالایی هنوز زیاد است و ما قطعا باید برای برداشتن گام بعد در فصل آینده، هدف گذاری کنیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل