نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

شوک به سیتیزن ها؛ احتمال محرومیت تیم منچستر سیتی از لیگ قهرمانان اروپا

cc 1

چند ماه پیش نشریه دیلی میل در گزارش خود خبری جنجال بر انگیز را فاش کرد که توجه همه را به خود جلب کرد. این خبر چیزی نبود جز تقلب تیم منچستر سیتی انگلیس در قوانین فیرپلی مالی!

تخلف اولیه: این نشریه ایمیل بسیاری از کارکنان باشگاه را در ماه نوامبر منتشر کرد که گوشه هایی از این تقلب در آن دیده می شد. جزییات بر روی ایمیل ها مشخص می کند که آن ها با استفاده از یک شرکت متعلق به مالک خود، قرارداد های اسپانسری تیم را تکمیل کرده اند. بعد از آن جلساتی برگزار شد و مختصرا اعلام کردند که این تخلفات در حال بررسی است و در صورت صحت باشگاه منچستر سیتی جریمه سنگینی را در انتظار خود می بیند. در ایمیل های لو رفته، چند تن از مدیران تیم منچسترسیتی تاکید دارند که بخش عمده ای از پول که تحت عنوان اسپانسر از شرکت ابوظبی یونایتد می گیرند، به خاطر مالک باشگاه است.

در یکی از ایمیل ها از اهمیت استفاده از چنین ترفندی گفت و گو شده و همچنین در یکی دیگر از ایمیل ها، فاش می شود که در قرارداد اسپانسری اتحاد، ۵۷ میلیون پوند در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳، از طریق همین نهاد به منچسترسیتی تزریق شده است. منچسترسیتی در سال ۲۰۱۴ به یوفا قول داد که در ازای مجازات کمتر، از مقررات آینده پیروی کند اما در آن زمان یوفا از وضعیت قراردادهای اسپانسری این تیم خبر نداشت. همچنین در مورد وضعیت انتقال برونو زوکولینی به صورت قرضی به تیم والنسیا اسپانیا به زودی پرونده جدیدی باز می شود. نیمی از مالکیت زوکولینی در آن زمان به شرکتی خصوصی به اسم MPI تعلق داشته که تا اینجای کار مشکلی وجود ندارد. اما در آن زمان وقتی اتحادیه از منچسترسیتی در مورد این شرکت سوال می کند، باشگاه لو نمی دهد که فرن سوریانو، مدیر اجرایی تیم منچستر سیتی ، ۳۰ میلیون یورو در شرکت MPI هزینه کرده است! تیم منچستر سیتی در بریتانیا درگیر پرونده امضای قرارداد با جیدون سانچو است که متهم است در زمانی که بازیکن تنها ۱۴ سال سن داشته، ۲۰۰ هزار پوند به مدیربرنامه بازیکن پول پرداخت کرده است.در آن زمان آبی پوشان از هر گونه توضیحی امتناع کردند و معتقد بودند که برای آن ها پرونده سازی شده و فقط می خواهند از این طریق به باشگاه ضربه وارد کنند.

فیرپلی مالی برای تیم منچستر سیتی دردسرساز خواهد شد؟

بررسی جدید یوفا:

به گزارش نیویورک تایمز هیئت کنترل مالی یوفا در این چند ماه در حال بررسی حساب های تیم منچستر سیتی بود و به صورت دقیق برای اثبات تخلف یا عدم تخلف آن ها تحقیقاتی گسترده انجام دادند. به ادعای نیویورک تایمز دو هفته قبل نشستی در سوییس بر گزار شد که در ان جلسه افراد مهمی حضور داشتند و تخلفات مالی احتمالی و حساب های مشکوک باشگاه ها را بررسی می کنند. در حال حاضر مدیر این جلسه نخست وزیر سابق بلژیک ایو لترم است. بنا بر شواهد موجود انتظار می‌رود که این هیئت محرومیت باشگاه منچسترسیتی را در چند روز آینده اعلام کند.

بد نیست بدانید مالک اصلی این باشگاه شیخ منصور بن زائد آل نهیان است و این خبر که تیم منچستر سیتی می خواهد از لیگ قهرمانان اروپا محروم شود می تواند ضرر زیادی را به این مالکان عرب وارد کند. زیرا آنها برای موفقیت تیم خود حاضر هستند هر کاری را انجام دهند و میلیارد ها دلار برای این باشگاه ها خرج می کنند. او مدت زیادی است که برای تیم منچسترسیتی هزینه های هنگفتی را پرداخت می کند و در طی این سال ها با آوردن بازیکنان مطرح دنیا و سرمربی های درجه یک توانست این تیم را از این رو به آن رو کند و قهرمانی های زیادی را برای آن ها بدست آورد. همانطور هم که دیدید تیم منچسترسیتی چند روز پیش قهرمانی خود در لیگ جزیره را جشن گرفت و در جام حذفی نیز جامی را در انتظار خود می بیند و فصل آینده پپ گواردیولا سرمربی این تیم نیز اعلام کرده که هدف باشگاه لیگ قهرمانان اروپا است تا به جمع افتخارات خود این مهم را نیز اضافه کنند. با توجه به اعلام یوفا به احتمال زیاد این باشگاه به دلیل تخلفات وارده از حضور در لیگ قهرمانان اروپا به مدت یک فصل محروم خواهد شد و این ضربه بزرگ و سنگینی برای آن ها محسوب می شود.

البته هنوز مشخص نیست که برای فصل ۲۰۱۹ -۲۰۲۰ این محرومیت اعمال می‌شود یا ۲۰۲۰ -۲۰۲۱ ولی به احتمال زیاد زمان اجرایی شدن این قضیه به زودی اعلام می گردد. البته باشگاه منچسترسیتی به شدت این اتهامات را رد کرده و گفتند که قویا با این تهمت ها خواهند جنگید و در صورت اثبات پاسخ شدیدی را به یوفا خواهند داد. در سال ۲۰۱۴ نیز سیتی با تخلف‌ های روبرو شده بود و این قضیه در کنار این قضیه جدید می تواند برای آن ها دردسر ساز باشد همان طور که قبل تر گفته شد، در ایمیل های که منتشر شده به وضوح نشان داده می‌شود که اسپانسر مالی این باشگاه اتحاد مبلغ کمتری نسبت به هزینه هایی که باشگاه سیتی انجام می داده پرداخت کرده و بقیه این مبالغ از سمت شرکت سمیه گذاری مالک این باشگاه به حساب ها واریز شده است و به این صورت این هزینه ها را دور زده است. باشگاه منچستر سیتی هم فقط اعلام کرده که این بررسی و تهمت ها فقط جهت ضربه زدن به این باشگاه و موفقیت های آن است و هر گونه ادعایی را تا قبل از اثبات نخواهند پذیرفت. باید چند روز دیگر صبر کرد تا دید بازرسان یوفا موفق با اثبات این تخلفات خواهند شد یا خیر.

پیش‌بینی ورزشی در سایت بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل