نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

بررسی تیم منتخب دهه اخیر چلسی با حضور هازارد، دروگبا و لمپارد

chelsea

با توجه به رسیدن سال نو و اتمام دهه ده میلادی،‌ در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به ترکیب منتخب ۱۰ سال گذشته تیم چلسی.

آبی های لندنی در یک دهه اخیر لحظات پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و با هدایت مربیان مختلفی از جمله چند مربی ایتالیایی نظیر کارلو آنچلوتی، روبرتو دی متئو، آنتونیو کونته و مائوریتسیو ساری و همچنین ژوزه مورینیو پرتغالی و رافا بنیتز اسپانیایی موفق به کسب عناوینی از جمله ۳ لیگ برتر انگلیس، ۴ جام حذفی، لیگ اروپا و یک لیگ قهرمانان اروپا شدند.

ترکیب منتخب دهه اخیر تیم چلسی

دروازبان: پتر چک (جمهوری چک)

چلسی در سال ۲۰۱۲ توانست برای نخستین بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود که پتر چک نقشی پر رنگ در به ثبت رسیدن آن موفقیت ایفا کرد. این سنگربان اهل جمهوری چک، پنالتی آرین روبن را در جریان بازی مهار کرد تا بازی فینال در ورزشگاه آلیانز آرنا با تساوی ۱-۱ به اتمام رسیده و ضربات پنالتی برنده را مشخص کند. چک دو پنالتی دیگر نیز از بازیکنان بایرن مونیخ گرفت تا شاگردان روبرتو دی متئو به قهرمانی اروپایی دست یابند.

بدون شک قهرمانی اروپایی سال ۲۰۱۲ بهترین لحظه پتر چک در چلسی بود اما او با لباس آبی چلسی لحظات برتر دیگری نیز داشت. ۴ عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس، ۵ قهرمانی جام حذفی، ۳ جام اتحادیه و یک قهرمانی لیگ اروپا از دستاورد های دوران حضور او در استمفورد بریج به شمار می رود. رکورد چک در زمینه ثبت کلین شیت در یک فصل لیگ جزیره همچنان پابرجاست. چک در فصل ۲۰۰۴/۰۵ توانست در ۲۴ مسابقه دروازه خود را بسته نگه دارد.

مدافع راست: برانیسلاو ایوانوویچ (صربستان)

ایوانوویچ با نمایش های درخشان و گل های حساسی که در بازی های مهم به ثمر می رساند، همواره یکی از بازیکنان کمتر مورد توجه قرار گرفته دوران مدرن چلسی به شمار می رود. گل لحظات پایانی او در مقابل ناپولی در سال ۲۰۱۲ باعث شد تا آبی های لندنی در ادامه راه فاتح اروپا شوند. در سال ۲۰۱۳ نیز گل او باعث شد تا در فینال لیگ اروپا چلسی مقابل بنفیکا به برتری دست یابد.

این مدافع راست ۹ سال درخشان را در لندن سپری کرد و تقریبا به تمامی عناوین ممکن در این باشگاه از جمله ۳ لیگ برتر انگلیس، ۳ جام حذفی، ۱ جام اتحادیه، ۱ لیگ قهرمانان اروپا و ۱ لیگ اروپا دست یافت. شاید سطح بازی ایوانوویچ از سایر بازیکنان پایین تر بود اما او همواره با قدرت رهبری بالای خود باعث انسجام و افزایش روحیه جاه طلبی دیگر همبازیان خود بود.

مدافع مرکزی: جان تری (انگلیس)

از جان تری با این سه کلمه در لندن یاد می شود: کاپیتان، رهبر، اسطوره. جان تری برای هواداران چلسی ارزشی به مانند ارزش باشگاه دارد. یک مدافع زاده لندن که تبدیل به موفق ترین فوتبالیست تاریخ باشگاه شد. با رهبری جان تری در خط دفاعی، چلسی در سال ۲۰۰۵ توانست به حسرت ۵۰ ساله قهرمانی در لیگ برتر انگلیس پایان داده و به مقام قهرمانی دست یابد. در همان سال او به عنوان بازیکن برتر فصل معرفی شد.

در دوران حضور تری در چلسی وی ۴ بار دیگر فاتح این عنوان شد و پیش از جدایی از این تیم در سال ۲۰۱۷، یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا نیز در سال ۲۰۱۲ به ویترین افتخارات خود اضافه کرد.

مدافع مرکزی: گری کیهیل (انگلیس)

بعد از جدایی کیهیل در تابستان ۲۰۱۹، هواداران چلسی در استمفورد بریج با شعار او همه چیز را برده است، به تشویق کیهیل می پرداختند. کیهیل که با مبلغ ۷ میلیون پوند از بولتون به جمع آبی پوشان پیوسته بود،‌ خیلی زود توانست اعتماد کادر فنی را به خود جلب کند.

بزرگ ترین نمایش کیهیل در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا رقم خورد، جایی که آبی های لندنی با تک گل دروگبا به پیروزی رسیدند. برای بازی برگشت او مصدوم بود اما توانست به بازی فینال رسیده و در قهرمانی اروپایی تیمش سهیم باشد. بعد از جدایی تری، کیهیل بازوبند کاپیتانی را به بازو بست و بالاتر از نفراتی چون داوید لوئیز، وظیفه رهبری تیم را بر عهده گرفت.

مدافع چپ: اشلی کول (انگلیس)

با توجه به اینکه بسیاری از کارشناسان، اشلی کول را بهترین مدافع چپ تاریخ لیگ برتر انگلیس می دانند، حضور او در این لیست نباید باعث تعجب باشد. بعد از انتقالی جنجالی از آرسنال به چلسی، این ملی پوش انگلیسی به سرعت در میان هواداران محبوب شد و در مجموع ۳۳۸ بار برای آبی ها به میدان رفت.

در دوران حضور وی در باشگاه، ۸ عنوان قهرمانی به دست آمد که شامل لیگ برتر انگلیس در سال ۲۰۱۰ و لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۲ بود.

هافبک دفاعی: انگولو کانته (فرانسه)

بسیار دشوار است که یک بازیکن با خصوصیات بازپس گیری توپ بهتر از انگولو کانته در دنیا پیدا کنید. هافبکی که یکی از بزرگ ترین خرید های سال های اخیر چلسی محسوب می شود. هافبک فرانسوی بعد از فتح عجیب عنوان قهرمانی همراه با لستر سیتی در فصل ۲۰۱۵/۱۶، با مبلغ ۳۲ میلیون پوند از این تیم به لندن آمد و در همان سال نیز جایزه بهترین بازیکن فصل را از آن خود کرد.

از زمان آمدن به غرب لندن، او یک جام حذفی و یک لیگ اروپا را فتح کرده و علی رغم اینکه خود کانته علاقه ای به مرکز توجه بودن ندارد، بدون شک یکی از بهترین هافبک های نسل خودش به شمار می رود.

هافبک میانی: فرانک لمپارد (انگلیس)

از سال ۲۰۰۱ و گلزنی این هافبک انگلیسی، هرگز علاقه هواداران به سوپر فرانکی لمپارد کم نشده است. هافبکی که می توان او را بهترین بازیکن تاریخ باشگاه نامید. علی رغم اینکه فرانکی تمام طول دوران بازیگری اش را در خط میانی گذراند توانست به رکورد بیشترین گل زده تاریخ باشگاه با ۲۱۱ گل زده برسد.

در دهه اخیر لمپارد سه عنوان قهرمانی لیگ برتر جزیره، چهار قهرمانی جام حذفی، دو جام اتحادیه، یک لیگ قهرمانان اروپا و یک لیگ اروپا را با چلسی به دست آورد. لمپارد در این تابستان به عنوان یک قهرمان نجات دهنده به تیمش بازگشت تا هدایت باشگاه را برعهده بگیرد. علی رغم ضعیف بودن عملکرد در بازی های ابتدایی، تیم لمپارد در حال حاضر روند خوبی دارد و تاکنون در رده چهارم جدول رده بندی حضور دارد.

هافبک میانی: خوان ماتا (اسپانیا)

هافبک اسپانیایی تنها دو سال و نیم را در لندن گذراند اما در همین مدت کوتاه پیش از فروخته شدن به منچستر یونایتد توسط ژوزه مورینیو، توانست تاثیر بسزایی روی روند عملکرد باشگاه بگذارد. این بازیساز خلاق برای دو سال پیاپی عنوان بهترین بازیکن فصل باشگاه را به دست آورد و در میان هواداران تیم به شدت محبوب شد.

بدون شک اما نمایش های درخشان او در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۲ از یاد هواداران در استمفورد بریج پاک نخواهد شد. سانتر بازیکن سابق تیم ملی اسپانیا در دقیقه ۸۸ از روی کرنر روی سر دیدیه دروگبا نشست تا بازی برابر بایرن مونیخ در لحظات پایانی به تساوی کشیده شود. در ضربات پنالتی نیز ماتا نخستین بازیکنی بود که پشت توپ قرار گرفت و توانست ضربه خود را به گل تبدیل کند.

بال هجومی چپ: ادن هازارد (بلژیک)

مشخصا ادن هازارد با استعداد ترین بازیکنی است که پیراهن چلسی را در این دهه به تن کرده است. بازیکنی که یاد خاطره های جیان فرانکو زولا را در زمین برای هواداران آبی پوش زنده کرد. غیر ممکن است که با تماشای بازی هازارد و دیدن عبور کردن او از میان مدافعان حریف هیجان زده نشوید. دریبل هایی که معمولا با گل یا پاس گل برای سایر بازیکنان به اتمام می رسید.

ملی پوش بلژیکی پیش از جدایی از باشگاه در این تابستان و پیوستن به رئال مادرید در ۳۵۲ مسابقه ۱۱۰ گل برای باشگاه به ثمر رساند و به جز لیگ قهرمانان اروپا، تقریبا به تمامی عناوین ممکن در تیم از جمله دو قهرمانی لیگ برتر انگلیس دست یافت و خودش را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فوتبال به دنیا معرفی کرد.

بال هجومی راست: ویلیان (برزیل)

ویلیان که در سال ۲۰۱۳ با مبلغ ۳۰ میلیون پوند از آنژی ماخاچ قلعه به لندن آمد، یکی دیگر از خرید های موفق سران باشگاه در دهه اخیر محسوب می شود. بازیکنی که به تازگی به ۳۰۰ بازی با پیراهن تیم رسیده است.

ملی پوش برزیلی فراز و نشیب های زیادی در استمفورد بریج داشته اما توانایی های بالای او و سختکوشی اش باعث شده تا همیشه مورد تحسین مربیان و همبازیان خود قرار بگیرد. بازیکنی که در دو فصل ۲۰۱۵/۱۶ و ۲۰۱۷/۱۸ موفق به دریافت جایزه بهترین بازیکن فصل تیم نیز شده است. در دوران حضور در لندن، ویلیان به دو قهرمانی لیگ برتر، یک جام حذفی، یک جام اتحادیه و یک لیگ اروپا دست یافته است.

مهاجم نوک: دیدیه دروگبا (ساحل عاج)

دیدیه دروگبا به دلیل لحظات درخشانش در لیگ قهرمانان اروپا سال ۲۰۱۲، لقب پادشاه استمفورد بریج را یدک می کشد. مهاجم ساحل عاجی، آبی ها را از شکست در فینال اروپا سال ۲۰۱۲ مقابل بایرن مونیخ با ضربه سری دیدنی در دقیقه ۸۸ نجات داد تا بازی در ضربات پنالتی و با ضربه خود دروگبا به سود آبی پوشان لندنی به پایان برسد.

دیدیه دروگبا چهار قهرمانی لیگ برتر انگلیس،‌ چهار جام حذفی و سه قهرمانی جام اتحادیه را در دوران حضور در غرب لندن به دست آورد.

بازیکنانی که می توانستند در این ترکیب قرار بگیرند

سزار آزپیلیکوئتا یکی از گزینه هایی بود که می توانست در این تیم منتخب در پست دفاع راست جای بگیرد. داوید لوئیز نیز در یک دهه اخیر سال های درخشانی را در لندن گذراند و جام های مختلفی را همراه این تیم به دست آورد.

در خط میانی سسک فابرگاس دوران باشکوهی در باشگاه سپری کرد و در خط حمله نیز دیگو کوستا سال های خوبی را در لندن بعد از جدایی مهاجم ساحل عاجی در تیم پشت سر گذاشت.

شمایل ترکیب منتخب چلسی در دهه اخیر

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

به کانال پیش بینی دقیق فوتبال بپیوندید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل