نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

شاید درگیری های سیاسی هنریک مخیتاریان را از فینال باکو دور کند

58676

هنریک مخیتاریان مهاجم ارمنی تیم آرسنال ممکن است به دلایل سیاسی، یکی از مهم ترین بازی های دوران فوتبالش را از دست بدهد. دیداری که برای توپچی ها می تواند بسیار مهم و حائز اهمیت باشد.

حتما در جریان هستید که دو کشور آذربایجان و ارمنستان به دلایل سیاسی و تاریخی هیچ گونه ارتباطی با یکدیگر ندارند و رابطه میان این دو کشور کاملا قطع است. در همین رابطه این اتفاق ممکن است به درون زمین فوتبال کشیده شود چرا که فینال لیگ اروپا بین تیم آرسنال و چلسی قرار است در باکو برگزار شود و این موضوع مشکلاتی برای هنریک مخیتاریان به دنبال دارد.

طبق قوانین، تبعه دو کشور آذربایجان و ارمنستان قادر به وارد شدن به خاک یکدیگر نیستند. مدت هاست این دو کشور کوچکترین رابطه ای با یکدیگر ندارند و مردم هر یک در کشور دیگری هیچ گونه پیشینه خوب و رابطه مناسبی با هم ندارند. همین موضوع و اتفاقات باعث شده است تا حضور هنریک مخیتاریان مهاجم اهل کشور ارمنستان در فینال باکو قطعی نباشد. البته از آنجایی که فیفا همیشه تاکید کرده ورزش از سیاست جداست، در این مورد خاص جمهوری آذربایجان مجبور به همکاری است و باید برای بازیکن ارمنی تیم آرسنال ویزا صادر کند. با این حال باشگاه لندنی هنوز در این مورد تصمیم نگرفته است و مشخص نیست که این ریسک را بکند و این بازیکن را به همراه سایر بازیکنان راهی باکو کند. آنها نسبت به امنیت بازیکن ارمنی خود در باکو تردید دارند از همین رو شاید وی از لیست توپچی ها برای سفر به آذربایجان خارج شود. این در حالیست که آرسنالی ها اصرار دارند که در صورتی مهاجم ارمنی خود را به باکو می برند که به طور کامل از امنیت این بازیکن مطمئن باشند.

حضور هنریک مخیتاریان مهاجم تیم آرسنال در بکو در هاله ای از ابهام

حضور هنریک مخیتاریان مهاجم تیم آرسنال در بکو در هاله ای از ابهام

در همین راستا دبیرکل فدراسیون فوتبال آذربایجان تایید می کند که هیچ مشکلی برای حضور بازیکن ارمنی تیم آرسنال در باکو وجود ندارد:

دولت آذریایجان به یوفا و مخیتاریان اطمینان می دهد که امنیت این بازیکن را تامین می کند و هیچ مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت. حتی قبل از رسیدن تیم آرسنال به فینال، یوفا در این مورد از ما سوال کرد و خواست امنیت این بازیکن تامین شود. مقامات دولتی آذربایجان تمام اقدامات لازم برای حفاظت از مخیتاریان در سفر به باکو را تضمین کرده اند.

لازم به ذکر است اگر این اتفاق نیفتد عواقب بدی برای فوتبال این کشور به دنبال خواهد داشت؛ همین باعث شده است تا آذربایجانی ها سریع عمل کنند و در این مورد خاص برای ورود یک ارمنی به کشورشان همکاری کنند. با توجه به این بیانیه فدراسیون فوتبال آذربایجان در مورد تضمین امنیت مخیتاریان، انتظار می رود که سرانجام لندنی ها کوتاه بیایند و برای موفقیت تیمشان و بالا بردن شانس قهرمانی این ریسک را انجام دهند و مخیتاریان را راهی باکو کنند.

پیش‌بینی ورزشی در سایت بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل