نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

تحلیل شرط‌بندی؛ عملکرد درخشان تیبو کورتوا و ثبت آماری فوق العاده در رئال مادرید

45646

تیبو کورتوا دروازه بان ۲۷ ساله بلژیکی با رکوردی ۳۲ ساله برابری کرده و تنها ۳ بازی دیگر تا ثبت بهترین رکورد تاریخ رئال مادرید فاصله دارد.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

به گزارش مارکا، کورتوا به نیم فصل ۲۰۱۹/۲۰ رسیده و تاکنون فقط ۹ گل دریافت کرده است، شاهکاری که پیش از او کیلور ناواس، دیگو لوپز و ایکر کاسیاس هم در رسیدن به آن موفق نبوده اند. در واقع تنها پاکو بویو که در سال ۱۹۸۷/۸۸ دروازه بان رئال مادرید بود، بعد از ۱۸ بازی نخست، کمتر از ۱۲ گل دریافت کرده بود، هرچند اختلاف نظر هایی در رکورد کورتوا وجود دارد، چرا که او ۳ بازی لالیگا مقابل اوساسونا، گرانادا و آلاوز را در طول این مدت از دست داده است. برای اینکه به طور کامل این رکورد شکسته شود، او باید در سه بازی نخست سال ۲۰۲۰ مقابل تیم های ختافه، والنسیا و سویا بیش از دو گل دریافت نکند.

تیبو کورتوا بار دیگر در رئال مادرید به فرم ایده‌آل خود برگشته است


قبل از بویو، تنها ماریانو گارسیا رامون (دو بار در فصول ۱۹۷۱/۷۲ (۱۱ گل خورده) و ۱۹۷۲/۷۳ (۱۲ گل خورده)) و خوزه آراکویستین (فصل ۱۹۶۱/۶۲ (۱۱ گل خورده)) این تعداد گل یا حتی کمتر دریافت کرده بودند. به غیر از فصل ۱۹۷۲/۷۳، رئال مادرید در دو فصل دیگری که چنین رکوردی ثبت شد، به قهرمانی لالیگا رسیده بود. در مجموع تاکنون کورتوا طی ۱۵ بازی ۸ کلین شیت ثبت کرده (۲ کلین شیت پیاپی مقابل بارسلونا و بیلبائو) و می تواند برای شکست رکورد ۷ کلین شیت پیاپی در لالیگا که بویو در فصل ۱۹۸۷/۸۸ ثبت کرده تلاش کند. این آمار کورتوا در حالی ثبت شده است که مادریدی‌ها در هفته های اخیر به داور نیز اعتراض زیادی داشته‌اند. حواشی مربوط به فناوری VAR یکی از مهم ترین بحث های فوتبال اروپا از ابتدای فصل بوده است. این حواشی پیش از این در لیگ برتر انگلیس به اوج خود رسیده بود اما حالا در لالیگا نیز حاشیه های زیادی را به وجود آورده است. در بازی هفته گذشته ال کلاسیکو این موضوع به اوج خود رسید و روی دو صحنه خطاهای مشکوک به پنالتی روی مدافع رئال مادرید یعنی رافائل واران رخ داد که نه داور مسابقه و نه VAR هیچ خطایی تشخیص ندادند؛ موضوعی که در چند روز اخیر اعتراض رئال مادرید و هواداران این تیم را در پی داشته است.

دروازه بان بلژیکی رئال یعنی تیبو کورتوا نیز حالا نسبت به روش استفاده از این فناوری در لالیگا معترض شده است:

من یکی از طرفداران VAR هستم اما چیزی که در لیگ قهرمانان و جام جهانی دیده ام کاملا با اسپانیا متفاوت است. من این موضوع را درک می کنم که آن ها قصد دارند که روی اهمیت داور درون زمین تاکید داشته باشند و نمی خواهند دائما تصمیمات داوران مورد اصلاح و تغییر قرار گیرد؛ درست مثل اتفاقی که در ال کلاسیکو افتاد و لنگله روی واران مرتکب خطا شد اما داور خطایی تشخیص نداد و VAR نیز کمک نکرد. با همه این ها اما باز هم من فکر می کنم که این فناوری می تواند در بسیاری از صحنه ها کمک‌کننده باشد.


کورتوا در این فصل در کنار دروازه‌بانی فوق العاده‌ای که داشته است در بازی با والنسیا نیز یک اتفاق مهم رقم زد. دیداری که رئال مادرید در دیداری به یادماندنی و با گل دقیقه ۹۵ کریم بنزما برابر والنسیا به یک امتیاز ارزشمند دست یافت. هرچند رئال از این بازی پیروزی می خواست تا به صدر جدول برود؛ ولی با توجه به اینکه توانست در ثانیه پایانی کار را به تساوی بکشاند، حالا با روحیه ای مضاعف به ال کلاسیکو خواهد رفت. تیمی که ممکن بود شکست خورده به مصاف بارسا برود، حالا با گل دقیقه ۹۵ و با یک امتیاز طلایی راهی نوکمپ خواهد شد.

تیبو کورتوا بدون شک یکی از بهترین های میدان بود. او دقیقه ۴۸ در مصاف تک به تک با فران تورس توانست یک گل حتمی را برای رئال بخرد. او در دقایق پایانی و زمانی که رئال با یک گل عقب بود نیز ضربه رودریگو موره نو را از چند قدمی با پا مهار کرد تا رئال را همچنان در بازی نگاه دارد. روی گل کریم بنزما نمی توان از نقش تیبو کورتوا نگفت. دقیقه ۹۵ روی ارسال کرنر، کورتوا جلو کشید و برای کمک به هم تیمی هایش به محوطه جریمه آمد. ثانیه ای بعد او بالاتر از همه بازیکنان، با سر به توپ ضربه زد و سنگربان والنسیا را مجبور به واکنش کرد و روی ریباند همین توپ بود که کریم بنزما توانست گل تساوی را به ثمر برساند.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل