نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

لیونل مسی جایزه توپ طلا سال ۲۰۱۹ را برای ششمین بار دریافت کرد

h

لیونل مسی در مراسمی که شب گذشته در پاریس برگزار شد موفق شد برای ششمین بار توپ طلا سال ۲۰۱۹ را از آن خود کند. بعد از او ویرجیل فن دایک و کریستیانو رونالدو در رده دوم و سوم قرار گرفتند.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

همه‌چیز درباره توپ طلا سال ۲۰۱۹ و جوایز دیگر

ستاره آرژانتینی بارسلونا به نخستین بازیکنی تبدیل شد که شش بار توپ طلا را می‌برد. بر این اساس توانست از رونالدو پیشی بگیرد. ستاره پرتغالی پنج بار این عنوان را به دست آورده بود. مسی آخرین بار در سال ۲۰۱۵ توپ را کسب کرده بود. رونالدو دو سال پیاپی این جایزه را به خود اختصاص داد و سال گذشته لوکا مودریچ برنده این عنوان شد. پیش از این مسی توانسته بود در سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ برای چهار سال پیاپی توپ طلا را به دست آورد.
در این مراسم آلیسون بکر توانست نخستین جایزه لو یاشین را به دست آورد. این عنوان به بهترین دروازه بان سال داده می‌شود. دروازه‌بان لیورپول علاوه بر قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به همراه تیم ملی برزیل فاتح کوپا آمه‌ریکا شد.
همچنین ماتیاس ده لیخت برنده جایزه کوپا (بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال) شد.


آلیسون بکر بهترین دروازه‌بان سال در مصاحبه خود بعد از اهدای این جایزه گفت:

از فرانس فوتبال و مسئولان درخواستی داشتم. همه ما به دنبال برابری بین همه، زنان و مردان هستیم و چه چیزی بهتر از اینکه هر دو از حقوق یکسانی برخوردار باشند. امیدوار سال آینده جایزه بهترین دروازه‌بان زن سال نیز به این مراسم اضافه شود. اکنون فضاهای برابری برای ورزش در باشگاه‌های سراسر جهان برای زنان ایجاد شده است و ما نیز باید در این بستر همراه شویم و تاثیر خودمان را داشته باشیم. اگر زنان هم بتوانند در همه چیز با مردان برابر باشند آن موقع است که متوجه تغییرات در جهان خواهیم بود.

او در ادامه صحبت‌های خود از نیمکت‌نشینی در رم تا حضور در لیورپول گفت:

از قرار گرفتن در جایگاه فعلی خوشحال هستم و صبر و تحمل زیادی را کردم تا به اینجا رسیدم. من در رم نیمکت‌نشین شزنی بودم. او زودتر از من به رم آمده بود و هر وقت درون دروازه قرار می‌گرفت عملکرد خوبی داشت. الان بیشتر از قبل بازی می‌کنم و این خیلی تاثیر داشته است و توانستم از بازی‌های زیادی که برای تیم دارم استفاده کنم. برای خودم و خانواده‌ام خیلی خوشحال هستم که توانستم در این مسیر قرار بگیرم و اکنون یک دروازه‌بانی هستم که خیلی وقت‌ها آرزوی رسیدن به این جایگاه را داشتم. از همه کسانی که در این راه به من کمک کردند سپاسگزارم.

مگان راپینو، ستاره تیم ملی زنان آمریکا دیشب در مراسم اهدای جوایز توپ طلا در شهر پاریس موفق شد جایزه بهترین بازیکن زن سال را به خود اختصاص دهد. این جایزه در دومین سال اهدای جایزه به فوتبالیست‌های زن در مراسم توپ طلا به او اهدا شد. مگان راپینو در لیست نهایی نامزدهای این جایزه با لوسی برنز انگلیسی و الکس مورگان آمریکایی رقابت داشت. راپینو در سال گذشته درخشش بی‌نظیری داشت و به همراه تیم ملی آمریکا موفق شد در جام جهانی زنان به قهرمانی برسد. او در جام جهانی کفش طلا و توپ طلا را به خود اختصاص داد و شش گل به ثمر رساند.


راپینو که برای دریافت جایزه خود در پاریس حضور نداشت با ارسال یک پیام ویدیویی به خاطر دریافت این جایزه تشکر کرد و گفت:

خیلی لذت بخش است که جایگاه بانوان را هرساله در جایگاه بالاتری می‌بینم و به عنوان یک زن به این موضوع افتخار می‌کنم. می‌خواهم به همه نامزدهای دیگر تبریک بگویم. باورم نمی‌شود که واقعا این جایزه را برده باشم. سالی که گذشت برای من فوق‌العاده بود. فوتبال زنان خوش‌شانس است که این بازیکنان خارق‌العاده را دارد که هر سال می‌توانند جایزه بهترین بازیکن زن دنیا را به دست بیاورند. این برای من انگیزه‌ای است تا تلاشم را دو چندان کنم و برای بهترین بودن از جان و دل مایه بگذارم. از همه کسانی که در این راه به من کمک کردند، ممنونم.

اما غایب بزرگ این مراسم کریستیانو رونالدو بود که همچون سال گذشته در مراسم اهدای توپ طلای فرانس فوتبال حضور پیدا نکرد. برطبق ادعای سایت گل، ظاهراً دلیلی که رونالدو برای عدم حضورش در این مراسم برای برگزار کنندگان ذکر کرده، همزمانی این مراسم با مراسم اهدای جوایز برترین‌های فصل گذشته سری‌آ است که در آن وی جایزه بهترین بازیکن سری‌آ را از آن خود کرد.
در چنین شرایطی لوکا مودریچ، برنده سال گذشته توپ طلا و هم‌تیمی سابق رونالدو به غیبت رونالدو در این مراسم اشاره کوچکی کرد و در انتقاد به وی گفت:

من درباره خودم صحبت می‌کنم. از بودن در اینجا خشنودم. فکر می‌کنم که فوتبال با احترام با تو رفتار می‌کند و زمانی که پیروز نمی‌شوید باید برای احترام در اینجا حضور داشته باشید چون یک جشن فوتبالی است. به همین خاطر من اینجا هستم تا فوتبال را جشن بگیرم و احترام خود را نشان دهم. فوتبال به این موضوع برمی‌گردد و خیلی ساده است.


لیونل مسی مهاجم بارسلونا در میان ۳۰ نامزد، بیشترین رای را کسب کرد و امروز فرانس فوتبال آرای هر یک از نامزدها را منتشر کرد تا مشخص شود رای‌ها به چه صورت بوده است.
ستاره آرژانتینی ۶۸۶ امتیاز به دست آورد و ویرجیل فان‌دایک ۶۷۹ امتیاز را به خود اختصاص داد. کمبود تنها هفت امتیاز، مدافع لیورپول را از کسب توپ طلا بازداشت. کریستیانو رونالدو با فاصله زیادی نسبت به دو رقیب خود پس از کسب ۴۷۶ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت. همچنین سادیو مانه ۳۴۷ امتیاز به دست آورد و رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.

امتیاز ۱۰ بازیکن نخست توپ طلا ۲۰۱۹ به شرح زیر است:

۱.لیونل مسی ۶۸۶
۲. ویرجیل فان دایک ۶۷۹
۳.کریستیانو رونالدو ۴۷۶
۴.سادیو مانه ۳۴۷
۵.محمد صلاح ۱۷۸
۶. کلیان ام باپه ۸۹
۷. آلسیون بکر ۶۷
۸. روبرت لواندوفسکی ۴۴
۹. برناردو سیلوا ۴۱
۱۰. ریاض محرز ۳۳

آرای برخی روزنامه‌نگاران که قابل توجه و یا جالب بود:

۱۸۰ روزنامه نگار به پنج بازیکن برتر سال رای دادند. یکی از عجیب ترین‌ها به حافظ ماریکار، روزنامه نگار دیلی نیوز اختصاص داشت. او نماینده سری‌لانکا بود و در سه دوره گذشته نیز رای داده بود. آرای ماریکار نسبت به دیگر ژورنالیست‌ها تفاوت زیادی داشت. بهترین بازیکن سال از نظرش ترنت الکساندر آرنولد بود و او به تنها شخصی تبدیل شد که مدافع لیورپول را در رتبه نخست قرارداد. در جایگاه دوم پیر امریک اوبامیانگ قرار داشت و رتبه سوم را به آنتوان گریزمان اختصاص داده بود. روبرت لواندوفسکی و مارک آندره تراشتگن هم در جایگاه‌های بعدی قرار داشتند.


نخستین بار نیست که انتخاب‌های ماریکار سر و صدا می‌کند. او در سال ۲۰۱۷ برای نخستین بار رای داد. برای او بونوچی بهترین بازیکن آن سال بود. در آن سال بازیکن ایتالیایی در رتبه چهاردهم قرار گرفت و پنج امتیازی که ماریکار به او داد روی رتبه‌اش تاثیرگذار بود. روزنامه‌نگار سری‌لانکایی داوید دخیا را در رتبه دوم قرار داد و جایگاه‌های بعدی به رادامل فالکائو، ادن هازارد و هری کین اختصاص یافت. ماریکار در سال گذشته هازارد را در جایگاه نخست و فیرمینیو را در رتبه دوم قرار داد. پل پوگبا سوم شد. رتبه چهارم به رونالدو اختصاص داشت و جایگاه پنجم به هری کین رسید. نکته قابل توجه درباره روزنامه‌نگار سری‌لانکایی این بود که به هیچ یک از برندگان حتی یک امتیاز نداد. رونالدو در سال ۲۰۱۷ و مودریچ در سال ۲۰۱۸ برنده توپ طلا شدند اما از این روزنامه‌نگار حتی یک امتیاز هم به دست نیاوردند.
علاوه بر ماریکار دیگر روزنامه‌نگارانی هم وجود داشتند که رای‌های دور از انتظاری دادند. ماتیاس لوم از توگو فصل را برای هوگو لوریس خوب دانست و دروازه‌بان فرانسوی را در رتبه سوم قرار داد. نماینده گواتمالا همچنین در بخش دروازه‌بان‌ها به آلیسون رای داد اما به رونالدو و مسی امتیازی نداد. آلمان به لواندوفسکی پنج امتیاز داد و حتی یک امتیاز هم به تراشتگن نداد. گابون هم امتیازی برای اوبامیانگ در نظر نگرفت. نماینده کره جنوبی هم در حالی که می‌توانست پنج امتیاز را به سون هیونگ مین بدهد، فان‌دایک را در رتبه اول قرار داد. سون در جایگاه پنجم قرار گرفت.

رسانه‌های جهان نسبت به ششمین توپ طلای لیونل مسی واکنش نشان دادند که در زیر به صورت مختصر به آن خواهیم پرداخت:

تیتر نشریه اکیپ: تنها در جهان
روزنامه فرانسوی تاریخ‌سازی مسی را برجسته کرد و نوشت: ستاره آرژانتینی در حالی که ۳۲ سال دارد نخستین بازیکنی لقب گرفت که شش بار برنده توپ طلا می‌شود. او اکنون یک عنوان بیش از کریستیانو رونالدو دارد که ۱۰ سال پیاپی در این جایزه رقابت داشتند. مهاجم یوونتوس در جایگاه سوم قرار گرفت در حالی که ویرجیل فان‌دایک در جایگاه دوم قرار گرفت. مسی پیش از این در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ توپ طلا را به دست آورده بود. مسی در نیمه نهایی کوپا آمه‌ریکا به همراه تیم ملی آرژانتین از این رقابت‌ها کنار رفت اما از شروع فصل توانست به موفقیت‌های زیادی دست یابد. برنده شش توپ طلا، سال گذشته توانست برترین گلزن لالیگا شود (۳۶ گل) و همچنین در لیگ قهرمانان بالاتر از همه با ۱۲ گل بود. علاوه بر این بهترین بازیکن لالیگا شد و کفش طلای اروپا را به دست آورد. همچنین در این سال برنده The Best شد.

تیتر گاتزتا دلو اسپورت: مسی اکنون توپ طلای بیشتری نسبت به رونالدو دارد

رسانه ایتالیایی مانند روزنامه فرانسوی به پیشی گرفتن مسی از رونالدو اشاره کرد و نوشت: ششمین توپ طلا برای مهاجم بارسلونا. یک عنوان بیش از رونالدو که امسال در رتبه سوم قرار گرفت. مسی در حالی برنده این جایزه شد که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حذف شد و بالاتر از هفت نامزد لیورپول، قهرمان این بازی‌ها قرار گرفت. لوکا مودریچ برنده سال گذشته هیچ جایی در بهترین‌های سال نداشت و تنها در اهدای جوایز نقش داشت.


تیتر دیلی میل: مسی در حالی از فان‌دایک پیشی گرفت که رونالدو در مراسم شرکت نکرد

رسانه انگلیسی با یک سوال شروع کرد که فان دایک برای کسب این جایزه باید چه کار دیگری انجام می‌داد. این روزنامه نوشت: می توانست شب خوبی برای لیورپول باشد اگر فان دایک بالاتر از مسی قرار می گرفت. این در حالی بود که آلیسون بکر به عنوان بهترین دروازه‌بان شناخته شد.

تیتر اوله: به هر چیزی که دست می زند طلا می شود
سایت آرژانتینی به تمجید از ستاره کشورشان پرداخت و نوشت: پس از چهار سال مسی دوباره برنده توپ طلا شد. او یک فصل فوق العاده را سپری کرد و بارسلونا را نجات داد. همچنین لالیگا را فتح کرد و بالاتر از فان‌دایک، سادیو مانه و رونالدو قرار گرفت. لئو طلایی است و به هر چیزی که دست می‌زند می‌درخشد.

تیتر آبولا: مسی برنده توپ طلا شد
رسانه پرتغالی نوشت: رسمی شد. مسی دوشنبه توپ طلا را به دست آورد. او پیش از این پنج بار این عنوان را به دست آورده بود و اکنون با شش جایزه بالاتر از همه قرار دارد.

تیتر گلوبو اسپورت: از جهانی دیگر
نشریه برزیلی نوشت: توپ طلا برای ششمین بار به مسی رسید. او چهار سال بعد دوباره این عنوان را کسب کرد. بازیکن بارسلونا اکنون هشت عنوان دارد. شش توپ طلا که چهار جایزه‌اش با فیفا یکی است و دو عنوان دیگر بهترین بازیکن جهان.
نیویورک پست: مسی ششمین توپ طلایش را برد
رسانه آمریکایی هم به سال‌هایی که مهاجم بارسلونا این جایزه را کسب کرده بود اشاره کرد و نوشت: او بالاتر از فان‌دایک که قهرمان لیگ قهرمانان شده بود قرار گرفت. مسی با بارسلونا فاتح لالیگا شد و به همراه آرژانتین عنوان سومی کوپا آمه‌ریکا را به دست آورد.


لیونل مسی پس از دریافت توپ طلای ششم خود به مصاحبه با خبرنگاران پرداخت که در زیر به بخشی از صحبت‌های او می‌پردازیم:

هنگامی که ۲۲ سال داشتم توانستم اولین توپ طلایم را در سال ۲۰۰۹ دریافت کنم و لحظه به لحظه آن را بخاطر دارم. با سه برادرم به پاریس آمدیم و شبی عالی را سپری کردیم. ده سال بعد، حالا در این جا با همسرم و سه فرزندم، لحظاتی خاص و متفاوت را تجربه می‌کنیم. همان طور که همسرم گفت، طی این سال‌ها دست از رویاپردازی نکشیدم و راهم برای پیشرفت بیشتر را ادامه دادم. می‌خواهم روز به روز پیشرفت کنم و از فوتبالم لذت ببرم. به لطف خدا، از یک یا دو سالگی قادرم کاری که عاشقش هستم را انجام دهم و امیدوارم خدا کمک کند که برای سال‌های بیشتری بتوانم از فوتبال لذت ببرم. واقعا فوتبال عضوی جدانشدنی از زندگی من است و روز به روز علاقه‌ام به آن بیشتر می‌شود. خوشحالم که این شادی را تجربه می‌کنم؛ هم از لحاظ جنبه ورزشی و هم از لحاظ شخصی. همیشه این ایمان را دارم که می‌توانم بهتر شوم. این جایزه همیشه خاص است اما چیزی که اهمیت دارد، جایزه تیمی است. صادقانه بگویم هرگز فکر نمی‌کردم حتی یک توپ طلا کسب کنم اما الان شادم. چیزی است که باعث افتخار من می‌شود. شاید توپ طلاهای بیشتری ببرم. از نظر من در آینده کیلیان امباپه هم می‌تواند برنده این عنوان شود. قطعا او بازیکن بسیار خوبی است.

خداحافظی از فوتبال؟

به زودی وقت خداحافظی از فوتبال نیز فرا می‌رسد. می‌دانم که چندساله هستم و تا هروقت که بتوانم فوتبال بازی می‌کنم ولی خداحافظی جزو جدایی ناپذیر از هر رشته‌ای است.اکنون نسبت به زمانی که اولین توپ طلایم را بردم بیشتر لذت می‌برم. اگرچه تکرار می‌کنم، هنوز چند سال دیگر پیش روی من باقی‌مانده است. با این حال اکنون زمان خیلی سریع می‌گذرد و همه چیز خیلی سریع اتفاق می‌افتد. امیدوارم بتوانم از حضور در کنار خانواده، فوتبال بازی کردن، رقابت با رقبا و این زندگی، همچنان لذت ببرم. خداحافظی سخت است ولی چاره‌ای نیست و ترجیح می‌دهم که به جای اینکه خودم را با فکر آن اذیت کنم در لحظه از آن لذت ببرم.

مسی در خصوص رای‌های خبرنگاران نیز گفت:

از همه خبرنگارانی که مرا انتخاب کردند و به من رای دادند تشکر می‌کنم. از همینجا از هم‌تیمی‌هایم نیز قدردانی می‌کنم که در هرلحظه‌ای کنار من بودند. واقعا این لحظه برایم باورنکردنی است. واقعا از شما ممنونم. چند سال قبل که اولین توپ طلایم را در پاریس گرفتم، همه چیز غیرقابل تصور بود و اصلا اتفاقات را باور نمی کردم. حالا ششمین توپ طلا را دارم و لحظه متفاوتی است. مایلم از خانواده، دوستانم و فرزندانم هم تشکر کنم. همسرم همیشه به من می‌گفت که نباید هرگز از رویاپردازی دست بکشم و باید پیشرفت کنم و بیشتر لذت ببرم. می خواهم خدا را شکر کنم که صحبت‌های او به من انگیزه داد و باعث شد مصمم‌تر از قبل به کار خود ادامه دهم.


رتبه‌بندی بازیکنان براساس آرای موجود از آخر به اول:

سه نفر به صورت مشترک ۲۸ام شدند:
• ژائو فلیکس (پرتغال/بنفیکا/اتلتیکو مادرید)
• مارکینیوش (برزیل/پاری سن ژرمن)
• دونی فن ده بیک (هلند/آژاکس)
رتبه ۲۶ به صورت مشترک بین دو بازیکن تقسیم شد:
• کریم بنزما (فرانسه/رئال مادرید
• جورجیو فاینالدوم (هلند/لیورپول)
رتبه ۲۴ به صورت مشترک به دو بازیکن اختصاص داده شد:
• کالیدو کولیبالی (سنگال/ناپولی)
• مارک آندره تراشتگن (آلمان/بارسلونا)
رتبه ۲۳:
هوگو لوریس (فرانسه/تاتنهام)
رتبه ۲۲:
• سون هیونگ مین (کره جنوبی/تاتنهام)
رتبه ۲۰ به صورت مشترک به دو بازیکن رسید:
• دوشان تادیچ (صربستان/آژاکس)
• پیر امریک اوبامیانگ (گابن/آرسنال)
رتبه ۱۹ :
• ترنت آلکساندر آرنولد (انگلیس/لیورپول)
رتبه ۱۸:
• آنتوان گریزمان (فرانسه/اتلتیکو مادرید/بارسلونا)
رتبه ۱۷:
• روبرتو فیرمینو (برزیل/لیورپول)
رتبه ۱۶:
• سرخیو آگوئرو (آرژانتین/منچستر سیتی)
رتبه ۱۵:
• ماتیاس ده لیخت (هلند/آژاکس/یوونتوس)


رتبه ۱۴:
• کوین دی بروین (بلژیک/منچستر سیتی)
رتبه ۱۳:
• ادن هازارد (بلژیک/چلسی/رئال مادرید)
رتبه ۱۲:
• رحیم استرلینگ (انگلیس/منچستر سیتی)
رتبه ۱۱:
• فرنکی دی یونگ (هلند/آژاکس/بارسلونا)
رتبه ۱۰:
• ریاض محرز (الجزایر/منچستر سیتی)
رتبه ۹:
• برناردو سیلوا (پرتغال/منچستر سیتی)
رتبه ۸:
• روبرت لواندوفسکی (لهستان/بایرن مونیخ)
رتبه ۷:
• آلیسون بکر (برزیل/لیورپول)
رتبه ۶:
• کیلیان ام باپه (فرانسه/پاری سن ژرمن)
رتبه ۵:
• محمد صلاح (مصر/لیورپول)
رتبه ۴:
• سادیو مانه (سنگال/لیورپول)
رتبه ۳:
• کریستیانو رونالدو (پرتغال/یوونتوس)
رتبه ۲:
• ویرجیل فن دایک (هلند/لیورپول)
رتبه ۱:
• لیونل مسی (آرژانتین/بارسلونا)

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل