نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

تاریخچه فرمول یک: پرواز بر روی زمین!

تاریخچه فرمول یک

وقتی صحبت از مسابقات فرمول یک و تاریخچه فرمول یک به میان می‌آید، کمتر کسی را پیدا می‌کنید که از نزدیک این مسابقات هیجان انگیز را دنبال و برای شروع فصل، لحظه شماری نکند. فرمول ۱ همواره بهترین رانندگان جهان را گردهم جمع کرده تا به رقابت بپردازند و در پایان، یک نفر عنوان قهرمانی را به کلکسیون افتخاراتش اضافه کند. البته این تمام پیچ و خم‌های این رقابت معتبر را در بر نمی‌گیرد، به همین دلیل توصیه می‌کنیم با ما همراه باشید تا نگاهی به تاریخچه فرمول یک و نحوه پیشرفت آن تا به امروز، بیندازیم.

تاریخچه

مسابقات فرمول یک که به انگلیسی (Formula One) گفته می‌شود، یک رخداد ورزشی بزرگ در رشته اتومبیل‌رانی است که با نظارت مستقیم فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA) برگزار می‌شود. علت گفتن کلمه فرمول، اشاره به مجموعه‌ای از مقررات و قوانین است که همه رانندگان و خودروها باید از آنها پیروی کنند و این قوانین در محاسبه قهرمان و بهترین تیم و راننده، نقشی کلیدی و اساسی را ایفا می‌کند.

اولین دوره مسابقات فرمول یک در فرانسه و به سال ۱۹۰۶ برگزار شد

این مسابقات در واقع به دست فرانسوی‌ها ایجاد شد. سال ۱۹۰۶ بود که آن‌ها اولین گرندپری را بدون اینکه حتی تصور جهانی شدن این مسابقات را داشته باشند، برگزار کردند. اولین مسابقه در مسافت ۱۰۴ کیلومتری نزدیک شهر لمانس و با حضور ۳۲ خودرو برگزار شد و و تقریبا ۲ روز طول کشید تا به پایان برسد. برنده این رقابت، فرانس سیز اهل مجارستان بود که با خودروی رنو توانست زودتر از بقیه از خط پایان عبور کند. سرعت متوسط اتوموبیل او، ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بود.

از آن مسابقات دورهمی ساده که کسی حتی فکرش را هم نمی‌کرد چه آینده‌ای در انتظارش باشد، فرمول یک متولد و در طول سال‌ها، به یکی از مهیج‌ترین و پرهوادارترین ورزش‌های دنیا تبدیل شد. اکنون و امروزه، این مسابقات میلیون‌ها طرفدار سرسخت دارد و توانسته توجه اسپانسرهای معروف را به خود جلب کرده و قهرمانان و رانندگانی بزرگ را معرفی می‌کند که به الگوی کودکان تبدیل شدند.

این مسابقات در واقع به دست فرانسوی‌ها ایجاد شد

تمامی خودروها در فرمول یک «چرخ‌باز» هستند. «چرخ‌باز»به اتوموبیل‌هایی گفته می‌شود که لاستیک‌ها از بدنه‌ی اصلی اتوموبیل جدا هستند و با فاصله اندکی، در بیرون جای گرفته‌اند. راندن این نوع اتوموبیل‌ها به هیچ وجه راحت نیست و برای همین رانندگان پس از کسب کلی تجربه و اعتماد به نفس، به این مسابقات وارد می‌شوند و می‌توان به راحتی گفت فقط بهترین رانندگان جهان، می‌توانند هدایت این خودروها را بر عهده بگیرند.

قوانین مسابقات

قوانین مسابقات در فرمول یک دائم تغییر می‌کند و چارچوب ثابت و مشخصی ندارد.  برای امتیازدهی به رانندگان در دور اصلی مسابقات، آن‌ها باید حداقل ۳۰۵ کیلومتر را بپیمایند. برخی از پیست‌ها، بسیار طولانی‌تر هستند. تنها استثنائی که می‌توان به آن اشاره کرد، گرندپری موناکو است؛ رقابتی که دور اصلی بازی‌ها، ۲۶۰ کیلومتر است. تمامی رانندگان باید دو ساعت در پیست حضور داشته باشند. اگر رقابت اصلی بیش از دو ساعت به طول بینجامد، پرچمی به راننده پیشتاز نشان داده خواهد شد که این امر را تصدیق کند.

 در پایان یک گرندپری، ده راننده ابتدایی که خط پایان را پشت سر گذاشته باشند، موفق به کسب امتیاز خواهند شد که این امتیازها در پایان به مجموع امتیازات راننده و تیم‌ها افزوده خواهد شد.

در صورتی که کمتر از ۷۵ درصد مسیر مسابقه طی شده باشد، نصف امتیازات به راننده‌ها تعلق خواهد گرفت و اگر کمتر از دو دور طی شود، هیچ امتیازی به هیچ راننده و تیمی اعطا نخواهد شد. در ضمن، راننده‌ای که بیش از ۹۰ درصد مسیر را پشت سر می‌گذارد، در زمره کسانی قرار خواهد گرفت که مسابقه را به پایان رسانده‌اند. علامت مخصوصی برای اعلام این وضعیت وجود دارد که راننده متوجه آن می‌شود. جایزه قهرمانی فصل هم به راننده و تیمی تعلق می‌گیرد که با کسب بیشترین امتیاز ممکن، فصل را به پایان ببرد.

بی ام دبلیو با ۱۲۴۰ اسب بخار رکورددار قدرتمندترین موتور است

مسابقات فرمول یک در طول تاریخ تغییرات و تحولات بسیاری را شاهد بوده ‌است. در طول سال‌های متوالی موتورهای بسیاری به کار گرفته شده‌اند. حداکثر قدرتی که در طول تاریخچه مسابقات به دست آمده است، ۱۲۴۰ اسب بخار در پیست مسابقات توسط موتور بی ام دبلیو توربو در دهه ۱۹۸۰ بوده است.

در صورتی که کمتر از ۷۵ درصد مسیر مسابقه طی شده باشد، نصف امتیازات به راننده‌ها تعلق خواهد گرفت

در فصل ۲۰۱۹ هم مطابق معمول قوانین عوض شدند. در جلسه‌ای که به درخواست تیم‌ها برای رسیدگی به اوضاع شکل گرفت، مسئولان فرمول وان، تصمیم‌هایی اتخاذ کردند. افزایش ۵ کیلوگرمی محدودیت یکی از تغییرات مهم در این قوانین بود. در کنار این مورد، طبق قانونی که وضع شده، از فصل ۲۰۱۹ وزن‌کشی خودرو و راننده به‌صورت جداگانه انجام می‌شود. هم اکنون قوانین فرمول وان به‌گونه‌ای‌ست که وزن خودرو و راننده در مجموع، نباید از حد مجاز ۷۳۴ کیلوگرم عبور کند. البته ذکر این نکته الزامی است که حداقل وزن ممکن راننده باید ۸۰ کیلوگرم باشد و در صورتی که وزن راننده پایین‌تر باشد باید وزنه‌ در نزدیکی صندلی جای گیرد.

از تغییرات دیگر فصل ۲۰۱۹ که می‌توان اشاره کرد، الزامی شدن استفاده رانندگان از دستکش‌های بایومتریک است. این دستکش که توسط FIA  ساخته شده، سنسور هوشمندی دارد که برای بررسی مقدار اکسیژن موجود در خون و بدن راننده، قبل و بعد از انجام مسابقه و بررسی ضربان قلب راننده مورد استفاده قرار می‎گیرد. این دستکش مخصوصا در تصادفاتی که تماس با راننده ممکن نمی‎شود، مانند تصادف کارلوس ساینز در گرن پری ۲۰۱۵ روسیه، بسیار موثر خواهد بود.

تیم‌های فرمول وان و پیست‌ها و گرندپری‌های مهم

فصل جدید مسابقات فرمول یک ۲۰۱۹ با گرندپری استرالیا از روز یکشنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۷ شروع شده است و سپس در تاریخ یکشنبه ۱۰ آذر ماه ۱۳۹۸ در ابوظبی به اتمام می‌رسد. گرندپری چین هم در ۲۵ فروردین ۱۳۹۸، هزارمین مسابقه‌ فرمول وان قهرمانی جهان نام خواهد گرفت.

وزن خودرو و راننده در مجموع، نباید از حد مجاز ۷۳۴ کیلوگرم عبور کند

برای فصل جدید، لوئیس همیلتون به‌ عنوان دومین راننده برتر تاریخ مسابقات فرمول یک، در پی ششمین مقام قهرمانی خود خواهد بود. کیمی رایکونن هم به آلفارومئو سائوبر ملحق می‌شود تا چالز لکلرک بی‌تجربه و جوان چهره اصلی فراری باشد. دنیل ریکیاردو به ۵ سال همکاری با ردبول خاتمه داده تا در فصل ۲۰۱۹ نماینده رنو باشد. او جانشین کارلوس ساینزی خواهد بود که پس از خداحافظی فرناندو آلونسو، راه پیوستن به به مک‌لارن را در پیش گرفت. پیر گزلی جایگاهش را به دنیل کوایت واگذار کرده تا از این پس راننده ردبول باشد. نکته قابل توجه، بازگشت رابرت کوبیتزا پس از ۸ سال غیبت است که قطعا برای او بسیار احساساتی خواهد بود. او قرار است با تیم ویلیامز به رقابت‌ها برگردد تا دوشادوش جرج راسل، قهرمان فرمول دو، رانندگی کند.

AMG Petronas – پتروناس مرسدس بنز

رانندگان: لوئیس همیلتون- والتری بوتاس

Ferrari’s Mission Winnow – فراری

رانندگان: سباستین فتل- چارلز لکلرک

Aston Martin Red Bull – استون مارتین ردبول

رانندگان: پیر گسلی- مکس ورشتاپن

Renault – ردبول

رانندگان: دنیل ریکیاردو- نیکو هالکنبرگ

Rich Energy Haas – هس

رانندگان: رومن گروژان- کوین مگنوسن

McLaren – مک لارن

رانندگان: کارلوس ساینز- لندو نوریس

Racing Point (فورس ایندیا سابق)

رانندگان: سرخیو پرز- لنز استرول

Alfa Romeo – آلفا رومئو

رانندگان: کیمی رایکونن- آنتونیو جویناتزی

Toro Rosso – تورو روسو

رانندگان: دنیل کوایت- الکساندر البون

Williams Martini Racing – ویلیامز

رانندگان: جرج راسل- رابرت کوبیتزا

مسابقات فرمول وان در چند پیست مختلف برگزار می‌شود. مسابقات در پیست هوکنهایمرینگ، نوربورگ‌رینگ، پیست اسپا فرانکورشان، پیست امریکاس، بارسلون کاتالونیا، بین المللی بحرین، سپانگ، شانگهای، زندورت هلند، ملبورن، پیست خزر، ردبول، ژوزه کارلوس پیس، پیست سرت، سوزوکا، سیلورستون، پیست شهری باکو، مارینا بی استریت، پیست تاتزیوناله مونتزا، هرمانوس رودیگز، یاس مارینا، فوجی اسپیدوی و هونگاروینگ برگزار می‌شود و طرفداران بی‌شماری به تماشای آن می‌پردازند.

پیست مارینا بی استریت سنگاپور

جوایز و پاداش‌ها

برگزاری مسابقات فرمول یک به هیچ وجه راحت نیست و تیم‌ها همه ساله سرمایه‌گذاری بزرگی برای پیروزی در زمین مسابقه انجام می‌دهند.  مشخصا سرمایه‌گذاری بزرگی که برای برگزاری مسابقات فرمول وان انجام می‌گیرد، درآمدهای چشمگیری هم با خود به ارمغان می‌آورد. به طور مثال، یکی از روش‌هایی که تیم‌های شرکت‌کننده درآمدزایی می‌کنند، بخش تبلیغات و اسپانسرینگ است. این تبلیغات اکثرا در قسمت‌های مختلف خودرو به‌ صورت نام و یا  لوگو حک شده است. البته در مورد حقوق و دستمزدهای این مسابقات مدارک معتبری وجود ندارد اما منابعی اشاره کرده‌اند که شرکتی مثل Petronas برای تبلیغات و اسپانسرینگ برند خود در یک فصل، مبلغ ۳۰ میلیون دلار به مرسدس ‌بنز پرداخت کرده که در این بین، کانال‌های تلویزیونی برای پخش مسابقات این ورزش رقمی قابل توجه به مسئولان برگزاری رویداد پرداخت می‌کنند.

که شرکتی مثل Petronas برای تبلیغات و اسپانسرینگ برند خود در یک فصل، مبلغ ۳۰ میلیون دلار به مرسدس ‌بنز پرداخت کرده است

همچنین برای ساخت و پرداخت یک اتوموبیل فرمول وان، تقریبا مبلغ ۲.۸ میلیون دلار هزینه می‌شود. رانندگان هم با توجه به سابقه و عملکردشان در تیم، دستمزدهای متفاوتی دریافت می‌کنند که اغلب در رسانه‌ها فاش نمی‌شود. با این حال اخبار ضد و نقیضی پیش‌تر وجود داشتند که ادعا می‌کردند رانندگان تیم مرسد‌س ‌بنز و فراری، برای یک فصلِ مسابقات، حداقل ۲۵ میلیون دلار دریافت کرده‌اند. این اعداد و ارقام واقعا از حد تصور خارج است. سباستین فتل در میان رانندگان فرمول یک، بیشترین دریافتی را دارد و این مبلغ به ۳۰ میلیون دلار می‌رسد که این رقم با محاسبه پاداش‌ها به ۵۰ میلیون دلار می‌رسد. با توجه به اینکه سازندگان خودرو هم به رانندگان مبلغی اعطا می‌کنند، این قهرمانان سرعت، می‌توانند با بستن قراردادهای اسپانسری با برندهای مختلف، حقوق دریافتی خود را به میزان بیشتری بالا ببرند. البته داشتن سابقه هم در میزان دریافتی‌ها محسوب می‌شود.

پیش‌بینی مسابقات قرمول یک قهرمانی جهان در سایت بتکارت

پخش تلویزیونی مسابقات

پس از بازی‌های المپیک و جام جهانی فوتبال، مسابقات فرمول یک بزرگ‌ترین جاذبه تلویزیونی است. مسابقات گرندپری کانادا در سال ۲۰۰۵، بیش از ۵۳۰ میلیون بیننده در سرتاسر جهان داشت که پس از فینال مسابقات قهرمانی یوفا در آن سال، بیشترین بیننده تلویزیونی را به نام خود ثبت کرد. در استرالیا این مسابقات از ۱۰ شبکه به صورت زنده پوشش داده می‌شود و شبکه الجزیره در خاورمیانه، برنامه‌های کاملا جدی برای پخش آن در نظر گرفته که نشان دهنده توسعه فرمول وان در سراسر جهان است.

بهترین رانندگان

در مسابقات فرمول وان همیشه برای یک راننده بزرگ سخت است که اجازه دهد راننده سطح پایین‌تری، موفق به شکست وی شود به همین دلیل چند فصل می‌شود که چند نام خود را کاملا در ذهن علاقه‌مندان جا کرده‌اند و به صورت دائمی در مسابقات حضور می‌یابند تا شاید نام خود را در کنار شوماخر جاودانه کنند. مایکل شوماخر که به عنوان بهترین راننده فرمول یک تاریخ شناخته می‌شود، چه در داخل پیست و چه بیرون از پیست، مردی بزرگ و قابل احترام بود. او در سال ۲۰۱۳ دچار یک سانحه تلخ شد. شوماخر هنگام اسکی با صخره برخورد کرد و دچار آسیب‌دیدگی شد و از آن روز به بعد دیگر در مکان‌‌های عمومی حضور نیافت. او اکنون نوعی زندگی نباتی را پشت سر می‌گذارد و ۲۴ ساعته تحت مراقبت پزشکان قرار دارد.

البته شوماخر با هفت قهرمانی، همچنان رکورد‌دار و بهترین راننده تاریخ فرمول یک شناخته می‌شود. لوئیس همیلتون، راننده بریتانیایی در تعقیب اوست و در فصل جدید، شدیدا به دنبال تصاحب عنوان قهرمانی خواهد بود. سباستین فتل آلمانی، جرج راسل، رابرت کوبیتزا، دنیل کوایت، الکساندر البون، کیمی رایکونن، آنتونیو جویناتزی، سرخیو پرز، لنز استرول، کارلوس ساینز، لندو نوریس، دنیل ریکیاردو، نیکو هالکنبرگ، رومن گروژان، کوین مگنوسن، پیر گسلی، مکس ورشتاپن و والتری بوتاس، از بهترین و ماهرترین رانندگانی هستند که این فصل در فرمول یک به رقابت خواهند پرداخت.

شوماخر با هفت قهرمانی، رکورد‌دار و بهترین راننده تاریخ فرمول یک است

بدترین تصادفات فرمول یک

اشاره شد که این ورزش در عین پر درآمد بودن، بسیار پرخطر است و رانندگان ماهر و زبده باید چندین و چند سال کسب تجربه کنند تا به این سطح برسند. گرچه حتی گاهی بهترین‌ها هم دچار اشتباهاتی می‌شوند. شاید در این مواقع، نام نیکی لائودا، قهرمان چند دوره مسابقات به اذهان بیاید، کسی که حتی هالیوود فیلمی بر اساس داستان زندگی او ساخت تا الهام بخش بسیاری از جوانان شود. لائودا کسی بود که پس از برداشتن جراحات بسیار سنگین، با عزمی راسخ که در کمتر کسی پیدا می‌شود، دوباره به مسابقات برگشت و در بالاترین سطح به رقابت پرداخت ولی او در تاریخ تنها راننده‌ای نیست که با بدترین شرایط کنار آمد. در صورتی که به فرمول ۱ علاقه بسیاری دارید، توصیه می‌کنیم فیلم The Rush را که در کنار Speed Racer و Le Mans از بهترین فیلم‌های سینمای آمریکا در حوزه ورزش و سرعت هستند، از دست ندهید.

همچنین در این ویدیو، شما می‌توانید بدترین تصادفات فرمول یک از سال ۱۹۸۰ به این طرف را مشاهده کنید که صورت تاریک این ورزش مهیج را نشان می‌دهد.

اتوموبیل‌های مخصوص مسابقات

صنعت خودروسازی هر روز در حال رشد و پیشرفت است که این پیشرفت بیشتر در زمینه‎های فناوری، مهندسی و طراحی دیده به چشم می‎خورد. در ورزش مهیجی چون فرمول ۱، در طول هفت دهه اخیر، شاهد تغییرات گسترده بودیم که نگاهی به آن‌ها می‌اندازیم.

هس – HAAS

تیم هاس از اتوموبیل‌های جدید خود رونمایی کرد که تغییر رنگ در آن، به علت قرارداد اسپانسری با شرکت ریچ انرژی است.

تورو روسو – TORO ROSSO

اتوموبیل جدید این شرکت، شباهت زیادی به مدل سال قبل دارد و در بال‌های جلویی خودرو، ساده‌تر و گسترده‌تر طراحی شده است.

ویلیامز – WILLIAMS

در کنار طراحی سیاه، سفید و آبی رنگ، این تیم از قرارداد با ROKiT هم پرده برداشت تا فصل جدید را با رنگی و شکلی جدید آغاز کنند.

رنو – RENAULT

اتوموبیلی که ریکیاردو قرار است از آن استفاده کند و نه او و نه خود تیم، انتظار چندانی بابت قهرمانی ندارند. طرحی خوش‌رنگ برای حضور در مسابقات.

مرسدس – MERCEDES

پس از اینکه از مدل مرسدس W10 رونمایی شد، انتظارات هم از لوئیس همیلتون و والری بوتاس بالا رفت. بوتاس نشان داد این خودرو کاملا قابلیت قهرمانی در فرمول وان را دارد.

ردبول – RED BULL

چیز خاصی برای گفتن نیست، ردبول از همان ظاهر و طرح استفاده کرده و به نظر قرار هم نیست تغییری در آن اعمال کند.

ریسینگ پوینت – RACING POINT

حفظ ظاهر صورتی رنگ، قطعا به مسابقات رنگی دیگر خواهد بخشید. آن‌ها در کانادا، محل سکونت مالک میلیاردشان لاورنس استرول، از اتوموبیل رونمایی کردند.

مک لارن – McLAREN

مک لارنِ مدل MCL34، همان رنگ بندی فصل قبل را حفظ کرده است. این تیم از سال ۲۰۰۷ به این طرف، از رانندگان جدیدی استفاده خواهد کرد.

آلفا رومئو – ALFA ROMEO

آن‌ها پیش از آغاز مرحله تستی زمستان، از اتوموبیل جدید رونمایی کردند که در مقایسه با سایر اتوموبیل‌ها، حداقل از لحاظ ظاهری چیز خاصی برای گفتن ندارد.

فراری – FERRARI

اتوموبیل جدید و فوق العاده فراری، توسط فتل و چارلس لکرک تست شد و بازگشت دوباره رنگ‌های مشکی به آن، یادآور خاطرات گذشته است. فراری بزرگترین و تاریخی‌ترین تیم در ورزش فرمول ۱ است اما با حضور لکرک که هنوز توانایی‌هایش مشخص نیست، به نظر کمی  ریسک کرده‌اند.

نحوه ورود به فرمول یک

با وجود مبحث مهندسی خودروها، راننده‌ها نقش کلیدی در این مسابقات دارند. ذره‌ای اشتباه می‌تواند عواقب وحشتناک و ترسناکی به همراه داشته باشد که نمونه‌های آن در تاریخ زیادند و بعدا به آن خواهیم پرداخت. البته در بهترین حالت، این اشتباه می‌تواند باعث شود تا تیم نتیجه خوبی کسب نکند و یا حتی از دور رقابت‌ها‌ کنار رود. خسارت این تصادفات گاه به میلیون‌ها دلار و یورو می‌رسد و همین امر، کار مسئولان و رانندگان را سخت‌تر می‌کند.

این مسابقات میلیونها طرفدار سرسخت دارد و توانسته توجه اسپانسرهای معروف را به خود جلب کرده و قهرمانان و رانندگانی بزرگ را معرفی میکند که به الگوی کودکان تبدیل شده‌اند

به همین سبب، ورود به دنیای اتوموبیل‌رانی و مخصوصا فرمول یک، کاری سخت و دشوار است. اکثر رانندگان معتبر و شناخته شده که الان مشغول به کار هستند، از سنین بسیار پایین، دوره‌های رانندگی را آغاز کرده‌اند. برای روشن شدن ماجرا، مایکل شوماخر از ۴ سالگی رانندگی را با راندن یک ماشین کوچک پدالی شروع کرده و لوییس همیلتون، راننده تیم مرسدس، در هشت سالگی وارد کارتینگ شده است. حال که مسابقات سخت و سنگین شده، متقاضیان باید دوره‌های رانندگی بسیار زیادی را پشت سر بگذارند تا پس از به نمایش گذاشتن عملکردی خوب و درخور، اعتماد نمایندگان تیم‌ها و اسپانسرها را جلب کنند.

علاوه بر داشتن مهارت‌های زیاد در رانندگی، متقاضی شرکت در مسابقات فرمول یک، باید ایستادگی و مقاومت در برابر فشارهای وارده در هنگام رانندگی و مخصوصا توانایی کنترل شتاب سریع در حرکات را داشته باشد. شاید برای شما جالب باشید که بدانید؛ در یک ترمز‌گیری شدید که در یک مسابقه به مراتب تکرار می‌شود، نیرو و فشاری بیشتر از ۵ برابر گرانش زمین به راننده وارد می‌شود. بسیاری توانایی ایستادگی در برابر این فشار را ندارند که طبق محاسبات، این فشاری ۲ برابر میزان نیروی وارده بر شاتل فضایی در حالت عادی باشد. به همین دلیل، در کنار اینکه مهارت‌های‌ رانندگی باید فوق العاده باشد، راننده فرمول یک باید قادر باشد درست مانند خلبان‌های حرفه‌ای، در شرایط سخت همه چیز را تحت کنترل داشته باشد و واکنش به موقع و چابکی داشته باشد که این خود، هوش بسیاری می‌طلبد.

ورود به دنیای اتوموبیل‌رانی و مخصوصا فرمول یک، کاری سخت و دشوار است

جالب است بدانید رانندگان فرمول از لحاظ جسمانی، از آماده‌ترین ورزشکارهای جهان هستند. این رانندگان درکنار توانایی‌هایی رانندگی، انواع و اقسام دوره‌های آمادگی جسمانی را پشت سر می‌گذارند و همیشه تمرینات ورزشی زیادی را برای آماده بودن انجام می‌دهند. بنابراین به هیچ وجه آن‌ها را دست کم نگیرید و فکر نکنید کار راحتی دارند.

شرط بندی فرمول یک

فرمول وان همیشه از مهیج‌ترین و جذاب‌ترین ورزش‌ها بوده است که میلیون‌ها هوادار و تماشاگر در سطح جهان دارد. مطمئنا افراد علاقه‌مند به شرط بندی فرمول یک، همواره دنبال یک سایت مطمئن و پر از آپشن‌های مختلف بوده‌اند تا به راحتی و با خیال راحت، ضمن لذت بردن از تماشای مسابقات نفس‌گیر و جذاب، پول خود را چند برابر کنند. در همین راستا سایت بتکارت به عنوان بهترین سایت شرط بندی در ایران و یکی از بهترین‌ها در خارج از ایران، این امکان را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد تا با آسودگی، لذت گرندپری ها را تا آخرین لحظه حس کنید.

خلاصه

مسابقات فرمول یک که به انگلیسی (Formula One) گفته می‌شود، یک رخداد ورزشی بزرگ در رشته اتومبیل‌رانی است که با نظارت مستقیم فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA) برگزار می‌شود. علت گفتن کلمه فرمول، اشاره به مجموعه‌ای از مقررات و قوانین است که همه رانندگان و خودروها باید از آنها پیروی کنند و این قوانین در محاسبه قهرمان و بهترین تیم و راننده، نقشی کلیدی و اساسی را ایفا می‌کند. این مسابقات قوانین و چارچوب‌های خاص خود را دارد که هرساله دچار تغییراتی می‌شود.

جالب است بدانید فصل جدید مسابقات فرمول یک ۲۰۱۹ با گرندپری استرالیا از روز یکشنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۷ شروع شده است و سپس در تاریخ یکشنبه ۱۰ آذر ماه ۱۳۹۸ در ابوظبی به اتمام می‌رسد. گرندپری چین هم در ۲۵ فروردین ۱۳۹۸، هزارمین مسابقه‌ فرمول وان قهرمانی جهان نام خواهد گرفت. برای فصل جدید، لوئیس همیلتون به‌ عنوان دومین راننده برتر تاریخ مسابقات فرمول یک، در پی ششمین مقام قهرمانی خود خواهد بود.

رانندگان فرمول یک، از پردرآمدترین ورزشکاران جهان هستند که درآمد سالانه آن‌ها، گاه به چندین میلیون دلار می‌رسد. شوماخر با هفت قهرمانی، همچنان رکورد‌دار و بهترین راننده تاریخ فرمول یک شناخته می‌شود. لوئیس همیلتون، راننده بریتانیایی در تعقیب اوست و در فصل جدید، شدیدا به دنبال تصاحب عنوان قهرمانی خواهد بود. سباستین فتل آلمانی، جرج راسل، رابرت کوبیتزا، دنیل کوایت، الکساندر البون، کیمی رایکونن، آنتونیو جویناتزی، سرخیو پرز، لنز استرول، کارلوس ساینز، لندو نوریس، دنیل ریکیاردو، نیکو هالکنبرگ، رومن گروژان، کوین مگنوسن، پیر گسلی، مکس ورشتاپن و والتری بوتاس، از بهترین و ماهرترین رانندگانی هستند که این فصل در فرمول یک به رقابت خواهند پرداخت.

با وجود مبحث مهندسی خودروها، راننده‌ها نقش کلیدی در این مسابقات دارند. ذره‌ای اشتباه می‌تواند عواقب وحشتناک و ترسناکی به همراه داشته باشد. به همین سبب، ورود به دنیای اتوموبیل‌رانی و مخصوصا فرمول یک، کاری سخت و دشوار است. اکثر رانندگان معتبر و شناخته شده که الان مشغول به کار هستند، از سنین بسیار پایین، دوره‌های رانندگی را آغاز کرده‌اند. برای روشن شدن ماجرا، مایکل شوماخر از ۴ سالگی رانندگی را با راندن یک ماشین کوچک پدالی شروع کرده و لوییس همیلتون، راننده تیم مرسدس، در هشت سالگی وارد کارتینگ شده است.

سایت بتکارت به عنوان بهترین سایت شرط بندی در ایران و یکی از بهترین‌ها در خارج از ایران، این امکان را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد تا با آسودگی لذت گرندپری‌ها را تا آخرین لحظه حس کنید.

 که به انگلیسی (Formula One) گفته می‌شود، یک رخداد ورزشی بزرگ در رشته اتومبیل‌رانی است که با نظارت مستقیم فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA) برگزار می‌شود. علت گفتن کلمه فرمول، اشاره به مجموعه‌ای از مقررات و قوانین است که همه رانندگان و خودروها باید از آنها پیروی کنند و این قوانین در محاسبه قهرمان و بهترین تیم و راننده، نقشی کلیدی و اساسی را ایفا می‌کند. این مسابقات قوانین و چارچوب‌های خاص خود را دارد که هرساله دچار تغییراتی می‌شود.

جالب است بدانید فصل جدید مسابقات فرمول یک ۲۰۱۹ با گرندپری استرالیا از روز یکشنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۷ شروع شده است و سپس در تاریخ یکشنبه ۱۰ آذر ماه ۱۳۹۸ در ابوظبی به اتمام می‌رسد. گرندپری چین هم در ۲۵ فروردین ۱۳۹۸، هزارمین مسابقه‌ فرمول وان قهرمانی جهان نام خواهد گرفت. برای فصل جدید، لوئیس همیلتون به‌ عنوان دومین راننده برتر تاریخ مسابقات فرمول یک، در پی ششمین مقام قهرمانی خود خواهد بود.

رانندگان فرمول یک، از پردرآمدترین ورزشکاران جهان هستند که درآمد سالانه آن‌ها، گاه به چندین میلیون دلار می‌رسد. شوماخر با هفت قهرمانی، همچنان رکورد‌دار و بهترین راننده تاریخ فرمول یک شناخته می‌شود. لوئیس همیلتون، راننده بریتانیایی در تعقیب اوست و در فصل جدید، شدیدا به دنبال تصاحب عنوان قهرمانی خواهد بود. سباستین فتل آلمانی، جرج راسل، رابرت کوبیتزا، دنیل کوایت، الکساندر البون، کیمی رایکونن، آنتونیو جویناتزی، سرخیو پرز، لنز استرول، کارلوس ساینز، لندو نوریس، دنیل ریکیاردو، نیکو هالکنبرگ، رومن گروژان، کوین مگنوسن، پیر گسلی، مکس ورشتاپن و والتری بوتاس، از بهترین و ماهرترین رانندگانی هستند که این فصل در فرمول یک به رقابت خواهند پرداخت.

با وجود مبحث مهندسی خودروها، راننده‌ها نقش کلیدی در این مسابقات دارند. ذره‌ای اشتباه می‌تواند عواقب وحشتناک و ترسناکی به همراه داشته باشد. به همین سبب، ورود به دنیای اتوموبیل‌رانی و مخصوصا فرمول یک، کاری سخت و دشوار است. اکثر رانندگان معتبر و شناخته شده که الان مشغول به کار هستند، از سنین بسیار پایین، دوره‌های رانندگی را آغاز کرده‌اند. برای روشن شدن ماجرا، مایکل شوماخر از ۴ سالگی رانندگی را با راندن یک ماشین کوچک پدالی شروع کرده و لوییس همیلتون، راننده تیم مرسدس، در هشت سالگی وارد کارتینگ شده است.

سایت بتکارت به عنوان بهترین سایت شرط بندی در ایران و یکی از بهترین‌ها در خارج از ایران، این امکان را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد تا با آسودگی لذت گرندپری‌ها را تا آخرین لحظه حس کنید.

پیش‌بینی مسابقات قرمول یک قهرمانی جهان در سایت بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل