نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

بیوگرافی فرناندو تورس ؛ ال‌نینو

fernando torres biography

بتکارتفرناندو تورس، مهاجم 35 ساله اسپانیایی که در حال حاضر در باشگاه ساگان توسو در کشور ژاپن بازی می کند به تازگی خداحافظی را خود از دنیای حرفه ای فوتبال اعلام کرده است.

تورس در ویدیویی که منتشر کرده گفته است:

“می خواهم مطلب مهمی را اعلام کنم. پس از ۱۸ فصل هیجان انگیز اکنون زمان آن رسیده که به دوران حرفه ای خود پایان دهم. یکشنبه آینده، ۲۳ ژوئن و ساعت ۱۰ صبح به وقت ژاپن در شهر توکیو کنفرانس خبری خواهم داشت و در آنجا در مورد همه جزئیات این تصمیم با شما حرف می زنم. در آنجا شما را خواهم دید.”

بیوگرافی فرناندو تورس

تورس در ژولای سال ۲۰۱۸ و پس از دومین دوره حضور خود در اتلتیکو مادرید، باشگاه دوران کودکی خود به تیم ساگان توسو پیوست. او برای این تیم ژاپنی ۳۲ بار به میدان رفت و تنها ۴ بار موفق به گلزنی شد.

تورس در تاریخ ۲۰ مارس ۱۹۸۴ در فوئنلابرادا، شهری در نزدیکی مادرید متولد شد. او در سن ۵ سالگی به باشگاه پارک ۸۴ پیوست. پدر او خوزه تورس بود و مادرش فلوری سانز هر رور او را به محل تمرین می برد. پدربزرگ او یکی از هواداران سرسخت اتلتیکو مادرید بود و فرناندو این عشق به اتلتیکو را از وی به ارث برده است.

فرناندو تورس در لباس اتلتیکومادرید

تورس ابتدا همانند برادرش به عنوان دروازه بان بازی می کرد اما در سن ۷ سالگی پست خود را تغییر داد و به عنوان مهاجم ایفای نقش کرد. در سن ۱۰ سالگی با درخشش در یک تیم محلی، برای تست فوتبال به اتلتیکو دعوت شد و با تحت تاثیر قرار دادن استعدادیاب های این باشگاه، در سال ۱۹۹۵ و در سن ۱۱ سالگی وارد سیستم آکادمی باشگاه اتلتیکو مادرید شد.

این مهاجم به عنوان یکی از محصولات آکادمی اتلتیکو مادرید و پس از پشت سر گذاشتن رده های مختلف باشگاه، اولین بازی رسمی خود را برای این تیم در سال ۲۰۰۱ و در دیدار مقابل لگانس در دسته دوم لیگ اسپانیا تجربه کرد.

اولین گل این بازیکن نیز یک هفته بعد و در جریان پیروزی ۱-۰ اتلتیکو مادرید مقابل آلباسته به دست آمد. سپس در فصل بعد از ان تورس به اتلتیکو کمک کرد تا دوباره به رقابت های لا لیگا بازگردد.

این بازیکن در دوره اول حضور خود در اتلتیکو مادرید بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷، ۲۱۴ بار به میدان رفت و ۸۲ گل به ثمر رساند. افتخارات این بازیکن با این تیم در این دوره، قهرمانی در دسته دوم اسپانیا و صعود به لالیگا است.

فرناندو تورس در این باشگاه خود را به عنوان یک مهاجم گلزن ثابت کرد و موفق شد در ۵ فصل پیاپی به عنوان برترین گلزن اتلتیکو نام خود را مطرح کند و به این ترتیب، زمینه انتقال و حضورش را در لیورپول مهیا کرد. دورانی که بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ بود.

دوران حضور در لیورپول

اولین بازی تورس برای لیورپول، در جریان پیروزی ۲-۱ این تیم مقابل استون ویلا رقم خورد. ۴ روز پس از این بازی نیز وی در جریان پیروزی ۱-۰ تیمش مقابل تولوز، اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا را نیز به همراه لیورپول تجربه کرد.

در تاریخ ۱۹ آگوست ۲۰۰۷ و در اولین بازی این بازیکن در ورزشگاه آنفیلد، اولین گل او نیز برای لیورپولی ها به ثبت رسید. این گل در دقیقه ۱۶ بازی با چلسی به ثمر رسید و این دیدار نیز در نهایت با تساوی ۱-۱ خاتمه یافت. تقریبا یک ماه پس از این بازی و در جریان پیروزی ۴-۲ لیورپول مقابل ردینگ در لیگ کاپ، اولین هت تریک تورس برای لیورپول نیز به ثبت رسید.

فرناندو تورس در لیورپول تبدیل به هیالو شد

این اسپانیایی از لحاظ آمار فردی، دوران بسیار موفقی را در آنفیلد پشت سر گذاشت و اگرچه نتوانست با این تیم به موفقیتی دست یابد، موفق شد در ۱۴۲ بازی برای لیورپول، ۸۱ گل به ثمر برساند. وی سپس در آخرین روز نقل و انتقالات ژانویه ۲۰۱۱ و در انتقالی شوکه کننده برای لیورپولی ها، با ۵۰ میلیون پوند به چلسی پیوست. با این مبلغ او به گرانقیمت ترین بازیکن لیگ برتر و ششمین بازیکن گرانقیمت فوتبال جهان تبدیل شد.

انتقال نه چندان موفق به چلسی

تورس در چلسی شروع خوبی نداشت. او اولین بازی خود را برای آبی های لندن در جریان شکست ۱-۰ این تیم مقابل لیورپول، تیم سابقش تجربه کرد. وی سپس در ۱۸ دیدار آخر فصل ۲۰۱۰/۱۱ تنها یک گل برای چلسی به ثمر رساند. این گل در جریان پیروزی ۳-۰ چلسی مقابل وست برای این مهاجم اسپانیایی به دست آمد.

به هر حال دوران خوش تورس در چلسی نیز سرانجام از راه رسید و این بازیکن موفق شد در سال ۲۰۱۲ به مقام قهرمانی در جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا دست یابد.

در ۲۴ آوریل ۲۰۱۲ و در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در خانه بارسلونا، تورس به جای دروگبا وارد زمین شد و در دقایق پایانی بازی موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند. با این گل چلسی موفق شد در مجموع با نتیجه ۳-۲ بارسلونا را از دور مسابقات حذف کرده و خود به دیدار نهایی راه یابد. در دیدار نهایی نیز آبی های لندن با پیروزی مقابل بارن مونیخ در ورزشگاه آلیانز آرنای شهر مونیخ، برای نخستین بار به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دست یافتند. اولین فصل حضور کامل تورس در چلسی با ثبت ۱۱ گل در ۴۹ بازی همراه بود.

فصل ۲۰۱۲/۱۳ نیز پایان خوشی برای چلسی و تورس داشت و این تیم توانست در فینال لیگ اروپا و پیروزی مقابل بنفیکا به مقام قهرمانی این رقابت ها دست یابد.

حضور تورس در چلسی چندان موفقیت آمیز نبود

تورس در ۳۱ آگوست۲۰۱۴ با قراردادی قرضی به میلان پیوست. قرارداد قرضی این بازیکن ۲ ساله بود اما تنها پس از ۶ ماه حضور در جمع بازیکنان روسونری و ثبت تنها یک گل در ۱۰ بازی، از این تیم نیز جدا شد و به اتلتیکو مادرید بازگشت.

بازگشت به اتلتیکومادرید و انتقال به ژاپن

فرناندو تورس در ۱۰۷ بازی خود در بازگشت مجدد به اتلتیکو بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸، ۲۷ بار موفق به گلزنی شد. وی در یکی از آخرین بازی های خود برای این تیم پیش از عزیمت به کشور ژاپن، موفق شد با پیروزی ۳-۰ مقابل المپیک مارسی به مقام قهرمانی لیگ اروپا دست یابد.

در تاریخ ۱۰ ژولای ۲۰۱۸، تورس به ساگان توسو ژاپن نقل مکان کرد تا تجربه بازی در شرق آسیا را نیز به کارنامه دوران حرفه ای خود اضافه کند. ۳۲ بازی و ۴ گل حاصل حضور یک ساله این اسپانیایی در فوتبال جی لیگ بوده است.

ال‌نینیو، لقب فرناندو تورس (به معنی کودک) کارنامه درخشانی در عرصه ملی دارد. او یکی از اعضای اصلی تیم ملی اسپانیا بود که موفق شد در دو دوره متوالی در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ به مقام قهرمانی جام ملت های اروپا دست یافته و در سال ۲۰۱۰ نیز عنوان قهرمانی جام جهانی را به همراه تیم ملی اسپانیا تجربه کند. او در مجموع ۱۱۰ بار برای تیم ملی اسپانیا به میدان رفته و ۳۸ گل نیز به ثمر رسانده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل