نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

بیست بازیکن ثروتمند دنیای فوتبال در سال ۲۰۱۹ چه کسانی هستند؟

rich

چه بازیکنانی در دنیای فوتبال دارای بیشترین ثروت هستند؟ در بررسی ارزش نسبی ثروت بازیکنان مختلف دنیای فوتبال اعم از بازیکنان فعال و بازنشسته به فهرست بیست نفره ای از آنها رسیدیم که در ادامه این لیست را مرور خواهیم کرد.

جدول محتوا پنهان
1 بیست بازیکن ثروتمند دنیای فوتبال

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

فوتبال ورزشی سودآور است که در بیش از ۲۰۰ کشور دنیا در حال انجام است. بیش از ۲۵۰ میلیون نفر در سراسر دنیا این ورزش را بازی می‌کنند. فوتبال سالیان طولانیست که دارای بیشترین تماشاگر در سرتاسر دنیا است. جدا از محبوبیت ویژه این ورزش، شکی وجود ندارد که فوتبالیست های حرفه ای قادر هستند میلیون ها دلار بابت امضای قرارداد با تیم های ورزشی خود و حمای‌ های حامیان مالی به جیب بزنند. همانطور که مشخص است، احتمالا پیش از خواندن این لیست اسامی زیادی به ذهن شما خواهد رسید که ممکن است در این فهرست اسامی حضور داشته باشند. با بررسی ثروت بازیکنان دنیای فوتبال از منابعی همچون فوربز به لیست ۲۰ نفره ای از بازیکنان مشهور دنیای فوتبال رسیدیم که در زیر آنها را مرور می کنیم.

بیست بازیکن ثروتمند دنیای فوتبال

۲۰. ریو فردیناند (انگلیس) – ارزش نسبی ثروت: ۷۵ میلیون دلار

ریو فردیناند مدافع انگلیسی اسبق تیم منچستر یونایتد نفر بیستم این لیست است. فردیناند بیشتر دوران فوتبالش را با شیاطین سرخ گذراند و در طی دوازده سال حضور در این تیم جام های مختلفی از جمله چندین لیگ برتر انگلستان و لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرد. فردیناند با تیم ملی انگلستان در سه دوره جام جهانی شرکت کرد و در مجموع ۸۱ مرتبه برای سه شیرها به میدان رفت. ریو فردیناند در محله کمبرول لندن به دنیا آمد و در مدرسه بلوکت تحصیل کرد. در حال حاضر فردیناند چیزی در حدود ۴ میلیون دنبال کننده در شبکه های اجتماعی دارد. تا سال ۲۰۱۹ ارزش نسبی این بازیکن انگلیسی حدود ۷۵ میلیون دلار تخمین زده شده است.

۱۹. ویلیان (برزیل) – ارزش نسبی ثروت: ۷۵ میلیون دلار

ویلیان داسیلوا بال هجومی برزیلی تیم چلسی دوران حرفه ای فوتبالش را از سال ۲۰۰۶ شروع کرد. در نخستین فصل حضور ویلیان در تیم کورینتیانس برزیل، این بازیکن تنها در پنج دیدار به میدان رفت اما با نشان دادن استعدادش در فصل بعدی ۲۹ مرتبه برای تیم برزیلی به میدان رفت و دو گل هم به ثمر رساند. بعد از تنها یکسال حضور در فوتبال برزیل، ویلیان به اوکراین و تیم شاختار دونتسک این کشور پیوست. بعد از شش فصل درخشش در ترکیب شاختار، تیم آنژی ماخاچکالا این بازیکن برزیلی را به خدمت گرفت اما بعد از یک نیم فصل حضور در تیم روسیه ای، این بازیکن در تابستان ۲۰۱۳ با مبلغ ۳۰ میلیون پوند به چلسی انگلیس پیوست. از آن زمان تاکنون ویلیان در ترکیب چلسی حضور تقریبا ثابتی داشته و با این تیم موفق به کسب عناوینی چون دو لیگ برتر جزیره، جام حذفی، لیگ کاپ انگلیس و لیگ اروپا شده است. ویلیان با شاختار هم عناوین متعددی کسب کرد که شامل قهرمانی در چهار لیگ اوکراین، سه جام حذفی، دو سوپرکاپ و یک مرتبه قهرمانی در جام یوفا بود. ویلیان تاکنون ۶۹ مرتبه برای تیم ملی برزیل به میدان رفته است. چندی پیش ویلیان به همراه سلسائو توانست قهرمان کوپا آمریکا ۲۰۱۹ شود. ارزش نسبی ثروت این بازیکن برزیلی چیزی حدود ۷۵ میلیون دلار تخمین زده میشود.

۱۸. آرین روبن (هلند) – ارزش نسبی ثروت: ۸۰ میلیون دلار

آرین روبن بازیکن هلندی تیم بایرن مونیخ که به تازگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد، فوتبال خود را در محله بدوم از شهر خرونینگن آغاز کرد. دوران حرفه ای روبن با پیوستن این بازیکن در سال ۲۰۰۰ به تیم خرونینگن شروع شد. پس از تبدیل شدن به پدیده هلند، روبن دو سال بعد به تیم آیندهوون پیوست. آرین روبن در آیندهوون نیز خود را به عنوان یک ستاره سطح جهانی مطرح کرد و با این تیم موفق به قهرمانی در لیگ هلند و سوپرکاپ این کشور شد. دوران حضور روبن در تیم قهرمان هلند نیز دو ساله بود و آبی های لندن در سال ۲۰۰۴ این بازیکن را به تیم خود اضافه کردند. روبن تا نوامبر ۲۰۰۴ به علت مصدومیت در دیدار دوستانه نتوانسته بود اولین دیدار رسمی اش را برای چلسی انجام داد اما پس از آن درخشش روبن در ترکیب تیم لندنی ادامه داشت و این بازیکن هلندی تحت هدایت ژوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی چلسی در آن زمان توانست دو دوره متوالی قهرمانی لیگ برتر را تجربه کند.

روبن در چلسی طعم قهرمانی در رقابت های داخلی دیگری چون جام حذفی، جام اتحادیه و سوپرکاپ را نیز چشید. بعد از درخشش در ترکیب چلسی نوبت به حضور در فوتبال اسپانیا و تیم رئال مادرید رسید. روبن با انتقالی ۲۴ میلیون پوندی به ترکیب کهکشانی ها اضافه شد و در طی دو سال حضور در این تیم دو عنوان قهرمانی لالیگا و سوپرکاپ اسپانیا را به کارنامه خود اضافه کرد. با این وجود در سال ۲۰۰۹ و با اضافه شدن نامهای بزرگی چون کریستیانو رونالدو، کاکا،کریم بنزما و ژابی آلونسو به ترکیب رئال مادرید، روبن و سایر هلندی های رئال مادرید مجبور به ترک رئال مادرید شدند. آرین روبن در تابستان همان سال با انتقالی ۲۵ میلیون یورویی به بایرن مونیخ پیوست، انتقالی که نقطه عطف کارنامه فوتبالی این بازیکن بود.

روبن طی ده سال حضور در ترکیب باوارایی ها به ستاره بی جایگزین این باشگاه تبدیل شد و همراه بایرن مونیخ هشت عنوان قهرمانی بوندس لیگا را جشن گرفت. پنج قهرمانی در جام حذفی و همچنین سوپرکاپ آلمان نیز از دیگر موفقیت های این بازیکن در بایرن بود اما بزرگترین موفقیت فوتبالی او در سال ۲۰۱۳ رقم خورد. پس از دو ناکامی در فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر اینتر و چلسی، روبن با گل دقایق پایانی خود در فینال مقابل بورسیا دورتموند قهرمانی را پس از دوازده سال به بایرنی ها هدیه داد تا سه گانه تاریخی باشگاه آلمانی تکمیل شود. در عرصه ملی نیز روبن چهارده سال برای تیم ملی هلند به میدان رفت و ۹۶ بازی برای این تیم انجام داد. روبن با هلند در جام جهانی ۲۰۱۰ به فینال رسید اما مغلوب اسپانیا شد. در جام جهانی ۲۰۱۴ نیز پس از قبول شکست برابر آرژانتین در نیمه نهایی به دیدار رده بندی رسید و با برتری برابر برزیل به مقام سومی دنیا رسید. ارزش نسبی ثروت این بازیکن هلندی تا سال ۲۰۱۹، چیزی حدود ۸۰ میلیون دلار تخمین زده میشود.

۱۷. سرخیو راموس (اسپانیا) – ارزش نسبی ثروت: ۸۰ میلیون دلار

سرخیو راموس مدافع اسپانیایی تیم رئال مادرید فوتبال خود را از کاماس محل زادهگاش در اسپانیا آغاز کرد. سالهای ابتدایی دوران فوتبال کاپیتان رئال مادرید در آکادمی تیم سویا گذشت و راموس بعد از یک فصل حضور در ترکیب تیم اصلی سویا، با مبلغ ۲۷ میلیون یورو به تیم رئال مادرید پیوست. از آن زمان تاکنون راموس بیشتر از چهارده سال است که در ترکیب کهکشانی ها حضور دارد و کلکسیون افتخارات او شامل قهرمانی های متعددی چون چهار لالیگا، دو جام حذفی، سه سوپرکاپ اسپانیا، چهار لیگ قهرمانان اروپا، سه سوپرکاپ اروپا و چهار عنوان قهرمانی جام باشگاه های جهان است. راموس در عرصه ملی نیز در تیم زیر ۱۹ ساله های اسپانیا قهرمانی اروپا را جشن گرفت و با حضور در تیم بزرگسالان اسپانیا دوران باشکوه لاروخا را رقم زد. راموس با اسپانیا در جام ملت های اروپا ۲۰۰۸ مقابل آلمان قهرمان شد، پس از آن در جام جهانی ۲۰۱۰ اولین قهرمانی جهان با لاروخا را جشن گرفت و سپس در یورو ۲۰۱۲ نیز در دیدار پایانی مقابل ایتالیا به برتری رسید تا سه عنوان پیاپی ملی را برنده شود. تا این لحظه ارزش نسبی ثروت این مدافع تنومند اسپانیایی تیم رئال مادرید چیزی حدود ۸۰ میلیون دلار تخمین زده میشود.

۱۶. آندرس اینیستا (اسپانیا) – ارزش نسبی ثروت: ۸۶ میلیون دلار

آندرس اینیستا اسطوره باشگاه بارسلونا و تیم ملی اسپانیا نفر شانزدهم این لیست می باشد. اینیستا دوران فوتبالش را از آکادمی باشگاه آلباسته آغاز کرد و سپس در دوازده سالگی به لاماسیا آمد. اینیستا دوران کودکی خود را در تیم بارسلونا گذراند تا اینکه پس از شش سال به ترکیب تیم اصلی آبی اناری ها اضافه شد. آندرس اینیستا همراه زوج رویایی خود در خط هافبک، ژاوی هرناندز سالهای بینظیری را در ترکیب کاتالان ها رقم زد و قهرمانی های متعددی را همراه این تیم اسپانیایی کسب کرد. فهرست افتخارات تیمی آندرس اینیستا شامل نه عنوان قهرمانی لالیگا، شش جام حذفی، هفت سوپرکاپ اسپانیا، چهار لیگ قهرمانان اروپا، سه سوپرکاپ اروپا و سه قهرمانی در جام باشگاه های جهان است. پس از سالها درخشش در ترکیب بارسلونا، این هافبک اسپانیایی فصل گذشته با قراردادی رایگان به تیم ویسل کوبه ژاپن پیوست و هم اکنون فوتبال خود را در این کشور دنبال می کند.

اینیستا در عرصه ملی نیز در تیم زیر ۱۹ ساله ها و زیر ۱۷ ساله های اسپانیا قهرمانی اروپا را جشن گرفت و با حضور در تیم بزرگسالان اسپانیا دوران باشکوه لاروخا را رقم زد. اینیستا با اسپانیا در جام ملت های اروپا ۲۰۰۸ مقابل آلمان قهرمان شد، پس از آن در جام جهانی ۲۰۱۰ اولین قهرمانی جهان با لاروخا را جشن گرفت و سپس در یورو ۲۰۱۲ نیز در دیدار پایانی مقابل ایتالیا به برتری رسید تا سه عنوان پیاپی ملی را برنده شود. آندرس اینیستا یکی از محبوب ترین شخصیت های اسپانیا به حساب می آید که یکی از دلایل آن زدن گل قهرمانی لاروخا در فینال جام جهانی مقابل هلند بود. وی تنها بازیکن تاریخ است که در سه فینال جام جهانی، جام ملت های اروپا و لیگ قهرمانان اروپا عنوان بهترین بازیکن میدان را به دست آورده است. ارزش نسبی ثروت آندرس اینیستا تا سال ۲۰۱۹ چیزی حدود ۸۶ میلیون دلار تخمین زده میشود.

۱۵. رونالدینیو (برزیل) – ارزش نسبی ثروت: ۹۰ میلیون دلار

رونالدینیو ستاره سابق دنیای فوتبال و تیم های پاری سن ژرمن، بارسلونا و میلان کار خود را در آکادمی گرمیو شروع کرد. بعد از سه سال حضور در تیم اصلی گرمیو رونالدینیو با نشان دادن توانایی های بینظیر خود نظر کارشناسان را به خود جلب کرد و راهی فوتبال اروپا و تیم پاری سن ژرمن فرانسه شد. دوسال درخشش در ترکیب تیم پاریسی کافی بود تا بارسلونا به دنبال جذب ستاره برزیلی بیفتد. بعد از پیوستن به بارسا بود که اوج دوران فوتبال فوق ستاره برزیل رقم خورد. رونالدینیو با بارسا دو عنوان لالیگا و سوپرکاپ پیاپی را فتح کرد و همچنین در سال ۲۰۰۶ همراه این تیم اسپانیایی قهرمانی اروپا را جشن گرفت. پس از بارسا، رونالدینیو به فوتبال ایتالیا و تیم میلان آمد و همراه این تیم نیز قهرمانی سری آ را در سال ۲۰۱۱ جشن گرفت. در عرصه ملی نیز رونالدینیو افتخارات زیادی چون قهرمانی در کوپا آمریکا ۱۹۹۹، جام کنفدراسیون های ۲۰۰۵ و همچنین قهرمانی جام جهانی ۲۰۰۲ را به کارنامه خود اضافه کرد. رونالدینیو در سال ۲۰۰۵ پس از ارائه نمایش های فوق العاده در ترکیب بارسلونا عنوان بهترین بازیکن سال فیفا و توپ طلا را بدست آورد. رونالدینیو سالهای پایانی دوران فوتبالش را در تیم های برزیلی گذراند و در نهایت در تیم فلومیننزه از دنیای بازیگری خداحافظی کرد. تا سال ۲۰۱۹ ثروت نسبی رونالدینیو در حدود ۹۰ میلیون دلار ارزیابی شده است.

۱۴. زلاتان ابراهیموویچ (سوئد) – ارزش نسبی ثروت: ۹۰ میلیون دلار

زلاتان مهاجم پر افتخار سوئدی کار خود را از تیم مالمو شروع کرد و پس از درخشش در ترکیب تیم سوئدی به آژاکس آمستردام منتقل شد. زلاتان با آژاکس دوبار قهرمانی لیگ و جام حذفی و سوپرکاپ هلند را جشن گرفت و سپس به فوتبال ایتالیا و تیم یوونتوس منتقل شد. پس از سقوط یوونتوس به دسته دوم ایتالیا، زلاتان به تیم رقیب، اینترمیلان پیوست و با اینتر سه مرتبه پیاپی قهرمانی لیگ ایتالیا را بدست آورد. زلاتان پس از اینتر به فوتبال اسپانیا و تیم بارسلونا آمد و در ۱.۵ سال حضور در ترکیب بلوگرانا قهرمانی لالیگا، سوپرکاپ اسپانیا، سوپرکاپ اروپا و جام باشگاه های جهان را با این تیم جشن گرفت. پس از بروز اختلافات با پپ گواردیولا، زلاتان بار دیگر به فوتبال ایتالیا و اینبار تیم آث میلان پیوست. زلاتان با میلان قهرمانی سری آ را در سال ۲۰۱۱ جشن گرفت و سوپرکاپ ایتالیا را در تابستان بعدی فتح کرد. زلاتان در سال ۲۰۱۲ به پاری سن ژرمن پیوست و با این تیم چهار قهرمانی لوشامپیونه و هشت عنوان داخلی دیگر را کسب کرد. زلاتان در آخرین سفرش به تیمهای اروپایی اینبار در ترکیب شیاطین سرخ قرار گرفت و با این تیم قهرمانی جام اتحادیه، سوپرکاپ و لیگ اروپا را جشن گرفت. در سال ۲۰۱۸ زلاتان ابراهیموویچ تصمیم به حضور در لیگ آمریکا و تیم لس انجلس گلکسی گرفت و از آن زمان تاکنون در این تیم توپ می زند. زلاتان در عرصه ملی نیز از بزرگترین بازیکنان تاریخ سوئد به حساب می آید و آقای گل تاریخ سوئد با ۶۲ گل در ۱۱۶ بازی می باشد. به لحاظ فردی زلاتان دارای هشت دوره نامزدی دریافت توپ طلا و برنده جایزه پوشکاش یا همان بهترین گل سال برای گل قیچی برگردانش به انگلیس است. زلاتان با ثروتی در حدود ۹۰ میلیون دلار نفر چهاردهم لیست ثروتمند ترین بازیکنان دنیای فوتبال می باشد.

۱۳. دیدیه دروگبا (ساحل عاج) – ارزش نسبی ثروت: ۹۰ میلیون دلار

دروگبا کار خود را در باشگاه های فرانسوی نظیر لو مان و گنگام شروع کرد و درخشش خود را در تیم مارسی ادامه داد تا اینکه در سال ۲۰۰۴ به فوتبال انگلستان و تیم چلسی منتقل شد. دروگبا دوران باشکوهی را در چلسی گذراند و با این تیم چهار عنوان قهرمانی لیگ برتر، چهار جام حذفی، سه جام اتحادیه، دو سوپرکاپ و یک لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرد. بعد از دوره کوتاه و ناموفق در چین، دروگبا به گالاتاسارای پیوست و با این تیم قهرمانی لیگ ترکیه، جام حذفی و سوپرکاپ را تجربه کرد. بعد از یک دوره دوباره حضور در چلسی، دروگبا به فوتبال آمریکا منتقل شد و سالهای پایانی دوران فوتبالش را در تیمهایی چون مونترال ایمپکت و فینیکس رایزینگ گذاشت و در سال ۲۰۱۸ از فوتبال حرفه ای خداحافظی کرد. دیدیه دروگبا در عرصه ملی با ۶۵ گل در ۱۰۵ بازی برای ساحل عاج، آقای گل تاریخ این کشور آفریقایی به حساب می آید. ثروت تخمینی این بازیکن اهل ساحل عاج چیزی حدود ۹۰ میلیون دلار برآورد شده است.

۱۲. ساموئل اتوئو (کامرون) – ارزش نسبی ثروت: ۹۵ میلیون دلار

اتوئو کامرونی فوتبالش را در آکادمی تیم رئال مادرید شروع کرد و پس از اینکه نتوانست با این تیم به موفقیت برسد به مایورکا پیوست. درخشش اتوئو در مایورکا مسئولان بارسلونا را مجاب کرد تا این مهاجم فوق العاده را به خدمت بگیرند. اتوئو در بارسلونا قهرمانی در عناوینی نظیر سه لالیگا، کوپا دل ری، دو سوپرکاپ اسپانیا و دو لیگ قهرمانان اروپا را جشن گرفت. بعد از مبادله با زلاتان در سال ۲۰۰۹، اتوئو به اینترمیلان پیوست و همراه با ژوزه مورینیو سه گانه تاریخی را در این تیم ایتالیایی جشن گرفت. پس از اینتر، اتوئو دوره های کوتاهی را در تیمهایی نظیر آنژی ماخاچکالا، چلسی، اورتون، سمپدوریا، آنتالیا اسپور و قونیه اسپور گذراند و در حال حاضر در تیم القطر توپ می زند. در عرصه ملی نیز اتوئو با ۵۶ گل در ۱۱۸ بازی آقای گل تاریخ کامرون محسوب می شود و چهار مرتبه توانسته جایزه بهترین بازیکن سال آفریقا را از آن خود کند. ثروت ساموئل اتوئو تا سال ۲۰۱۹ حدود ۹۵ میلیون دلار تخمین زده می شود.

۱۱. کاکا (برزیل) – ارزش نسبی ثروت: ۹۵ میلیون دلار

کاکا ستاره برزیلی سالهای نه چندان دور فوتبال، کار خود را از تیم سائو پائولو شروع کرد و پس از درخشش در فوتبال برزیل، به میلان ایتالیا پیوست. اوج دوران کاکا در میلان رقم خورد جایی که با تیم ایتالیایی موفق به قهرمانی در سری آ، سوپرکاپ ایتالیا، سوپر کاپ اروپا، جام باشگاه های جهان و لیگ قهرمانان اروپا شد. پس از شش فصل حضور موفق در میلان، کاکا به رئال مادرید پیوست اما در اسپانیا نتوانست درخشش سابقش را ادامه دهد. کاکا در چهار سال حضور در ترکیب کهکشانی ها قهرمانی لالیگا و کوپا دل ری را همراه این تیم جشن گرفت. پس از یک سال حضور دوباره در میلان، کاکا به تیم ارلاندو سیتی پیوست و سالهای پایانی فوتبال خود را در لیگ آمریکا به اتمام رساند. در عرصه ملی کاکا ۹۲ مرتبه برای برزیل به میدان رفت و ۲۹ بار موفق به گلزنی برای این تیم شد و عناوین مهمی چون جام جهانی ۲۰۰۲ و دو عنوان قهرمانی جام کنفدراسیون ها را همراه سلسائو فتح کرد. کاکا کلکسیون افتخارات فردی خود را در سال ۲۰۰۷ تکمیل کرد و پس از قهرمانی با میلان در اروپا، جایزه توپ طلا و بهترین بازیکن سال فیفا را از آن خود کرد. کاکا با ثروتی در حدود ۹۵ میلیون دلار نفر یازدهم این لیست محسوب میشود.

۱۰. ادن هازارد (بلژیک) – ارزش نسبی ثروت: ۱۰۰ میلیون دلار

ادن هازارد ستاره بلژیکی و خرید جدید تیم رئال مادرید فوتبال حرفه ای خود را در تیم لیل آغاز کرد. پس از پنج سال حضور موفق در لیل فرانسه و کسب عنوان قهرمانی لوشامپیونه با این تیم، هازارد در سال ۲۰۱۲ به چلسی پیوست. هازارد دوران باشکوهی را در چلسی گذراند و با این تیم دو عنوان قهرمانی لیگ برتر جزیره، جام حذفی، جام اتحادیه و دو لیگ اروپا را جشن گرفت. هازارد چندی پیش با انتقالی به مبلغ صد میلیون یورو به رئال مادرید اسپانیا پیوست. در عرصه ملی ادن هازارد کاپیتان اول تیم ملی بلژیک است و در ۱۰۲ دیدار برای کشورش ۳۰ گل به ثمر رسانده است. ادن هازارد ثروتی تخمین زده شده در حدود ۱۰۰ میلیون دلار دارد.

۹. پله (برزیل) – ارزش نسبی ثروت: ۱۰۰ میلیون دلار

پله اسطوره فوتبال برزیل و تنها برنده سه عنوان جام جهانی تقریبا تمام دوران فوتبالش را در تیم سانتوس برزیل گذراند و از او به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال یاد می شود. افتخارات متعدد او در تیم سانتوس و همچنین کسب سه عنوان قهرمانی در جام جهانی همراه با تیم ملی برزیل و به ثمر رساندن تعداد زیادی گل در دوران فوتبال، پله را به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ مستطیل سبز تبدیل کرده است. ارزش نسبی ثروت پله چیزی حدود صد میلیون دلار تخمین زده میشود.

۸. فرانچسکو توتی (ایتالیا) – ارزش نسبی ثروت: ۱۰۱.۶ میلیون دلار

فرانچسکو توتی بازیکن سابق و محبوب تیم ملی ایتالیا و باشگاه آاس رم تمام دوران فوتبالش را در پایتخت ایتالیا گذراند. توتی با ۲۵ سال حضور در رم تمامی رکورد های تاریخ این باشگاه را به نام خود ثبت کرد و در این تیم پنج عنوان قهرمانی از جمله قهرمانی سری آ در سال ۲۰۰۱، دو جام حذفی و دو سوپرکاپ ایتالیا را جشن گرفت. در عرصه ملی نیز توتی در ۵۸ بازی برای لاجوردی ها به میدان رفت و در جام جهانی ۲۰۰۶ موفق شد طعم قهرمانی جهان را بچشد. توتی در سال ۲۰۱۷ پس از انجام ۷۸۶ بازی برای رم و به ثمر رساندن ۳۰۷ گل با دنیای بازیگری خداحافظی کرد. در سال ۲۰۱۹ ثروت نسبی این ستاره ایتالیایی حدود ۱۰۱.۶ میلیون دلار تخمین زده شده است.

۷. گرت بیل (ولز) – ارزش نسبی ثروت: ۱۲۵ میلیون دلار

گرت بیل ستاره ولزی تیم رئال مادرید که همواره با سرعت و پای چپ تنومندش شناخته می‌شود فوتبال خود را از آکادمی تیم ساوتهمپون آغاز کرد. پس از یکسال حضور در تیم اصلی ساوتهمپتون بیل به تاتنهام هاتسپر پیوست و در شش فصل حضور در لندن، نمایش های فوق العاده ای را در ترکیب تیم انگلیسی از خود نشان داد. بیل در آخرین فصل حضورش در لیگ جزیره جایزه بهترین بازیکن فصل را از آن خود کرد و سپس با انتقالی رکوردشکن به مبلغ صد میلیون یورو به رئال مادرید اسپانیا پیوست. دوران پرافتخار بیل در رئال مادرید با قهرمانی های متعددی برای این ستاره ولزی همراه بوده است و او عناوینی چون لالیگا، کوپا دل ری، سوپرکاپ اسپانیا، چهار لیگ قهرمانان اروپا، سه سوپرکاپ اروپا و چهار جام باشگاه های جهان را کسب کرده است. بیل در آخرین حضور رئال مادرید در فینال اروپا عملکرد درخشانی مقابل لیورپول داشت و با زدن دو گل نقش اصلی را در بدست آمدن سیزدهمین قهرمانی اروپایی کهکشانی ها ایفا کرد. گرت بیل در تیم ملی ولز با ۳۱ گل در ۷۷ بازی آقای گل تاریخ کشورش به حساب می آید و در یورو ۲۰۱۶ پس از سالها توانست تیم ملی کشورش را به تورنتومنتی معتبر برساند. ولز با گرت بیل در یورو عملکرد فوق العاده ای داشت و تا نیمه نهایی جام هم پیش آمد اما در نهایت مغلوب پرتغال قهرمان رقابت ها شد. عملکرد فوق العاده بیل در سال ۲۰۱۶ در رقابت های اروپایی باعث شد تا وی در بین سه نامزد برتر کسب عنوان بهترین بازیکن اروپا قرار بگیرد. ارزش نسبی ثروت این بازیکن ولزی ۱۲۵ میلیون دلار تخمین زده میشود.

۶. وین رونی (انگلیس) – ارزش نسبی ثروت: ۱۴۵ میلیون دلار

وین رونی مهاجم سابق تیم های اورتون و منچستر یونایتد شروع فوتبالش را با آبی های اورتون سپری کرد و بعد از دو سال درخشش در ترکیب اورتون به منچستر یونایتد پیوست. طی سیزده سال حضور در جمع شیاطین سرخ وین رونی به بهترین گلزن تاریخ باشگاه تبدیل شد و عناوین قهرمانی بسیاری چون پنج لیگ برتر انگلیس، جام حذفی، سه جام اتحادیه، چهار سوپرجام انگلیس، لیگ قهرمانان اروپا، جام باشگاه های جهان و لیگ اروپا را فتح کرد. در عرصه ملی نیز وین رونی با ۵۳ گل در ۱۲۰ بازی، آقای گل تاریخ تیم ملی انگلستان محسوب می شود. رونی پس از یونایتد یکسال را در تیم سابقش اورتون گذراند و سپس راهی لیگ آمریکا و تیم دی سی یونایتد شد و هم اکنون در آنجا توپ می زند. ثروت ستاره انگلیسی در حدود ۱۴۵ میلیون دلار تخمین زده میشود.

۵. الکساندر پاتو (برزیل) – ارزش نسبی ثروت: ۱۴۵ میلیون دلار

الکساندر پاتو برزیلی فوتبال خود را از سن ۱۶ سالگی در تیم اینترناسیونال برزیل آغاز کرد و پس از درخشش در لیگ برزیل راهی میلان ایتالیا شد. پاتو پیش از حضور در میلان موفق شده بود با اینترناسیونال، جام باشگاه های جهان را در سال ۲۰۰۶ فتح کند. پاتو در شش فصل حضور همراه میلان توانست قهرمانی سری آ و سوپرجام ایتالیا را جشن بگیرد. الکساندر پاتو بعد از میلان دوره های کوتاهی را در تیم هایی نظیر کورینتیانس، چلسی، ویارئال و تیانجین چین گذراند و هم اکنون در تیم سائو پائولو توپ می زند. در عرصه ملی پاتو ۲۷ مرتبه برای تیم ملی برزیل به میدان رفت و ده گل برای سلسائو به ثمر رساند. الکساندر پاتو با ثروتی در حدود ۱۴۵ میلیون دلار نفر پنجم این فهرست محسوب میشود.

۴. دیو ویلان (انگلیس) – ارزش نسبی ثروت: ۲۲۰ میلیون دلار

دیو ویلان بازیکن قدیمی فوتبال انگلستان و تیم های بلکبرن راورز و کرو الکساندرا بیشتر ثروت خود را در دوران مدیریتی پس از فوتبال بدست آورد. ویلان مالک باشگاه ویگان اتلتیک است و همچنین پس از تاسیس تیم فوتبال، در رشته های دیگری نظیر راگبی نیز تیم تشکیل داد. ثروت حدودی دیو ویلان چیزی در حدود ۲۲۰ میلیون دلار تخمین زده میشود.

۳. لیونل مسی (آرژانتین) – ارزش نسبی ثروت: ۴۰۰ میلیون دلار

لیونل مسی فوق ستاره تیم ملی آرژانتین و بارسلونا نفر سوم ثروتمندترین بازیکنان دنیای فوتبال محسوب میشود. مسی در دوران کودکی فوتبالش را در تیم نیولز اولد بویز آرژانتین آغاز کرد و پس از سپری کردن شش سال در آن تیم با توجه به مشکلات جسمانی که در کودکی داشت به بارسلونا آمد. در بارسا پس از سپری کردن سه سال در تیمهای پایه توانست در هفده سالگی به تیم اصلی راه یابد و از آنجا بود که افسانه او در مستطیل سبز آغاز شد. از پانزده سال پیش تاکنون لیونل مسی انواع و اقسام رکوردهای تاریخ باشگاه بارسلونا و لالیگا را به نام خود ثبت کرده است و عناوین تیمی متعددی چون ده قهرمانی لالیگا، شش کوپا دل ری، هشت سوپرجام اسپانیا، سه سوپرجام اروپا، سه جام باشگاه های جهان و چهار لیگ قهرمانان اروپا را با پیراهن بارسلونا جشن گرفته است. بزرگترین نقطه ضعف مسی اما در تیم ملی آرژانتین محسوب می شود که با بدشانسی در چهار فینال با این تیم (سه کوپا آمریکا و یک فینال جام جهانی) به مقام نایب قهرمانی رسیده و قهرمانی های ملی او با آرژانتین به رده های سنی پایه محدود میشود. مسی با آرژانتین در سال ۲۰۰۵ عنوان قهرمانی جام جهانی زیر بیست ساله ها را جشن گرفت و در المپیک ۲۰۰۸ با آلبی سلسته قهرمان دنیا شد. افتخارات فردی لیونل مسی شامل کلکسیونی از جوایز ارزنده است که برجسته ترین آنها شامل پنج عنوان توپ طلا و شش کفش طلا است. ثروت کنونی لیونل مسی چیزی در حدود ۴۰۰ میلیون دلار تخمین زده میشود.

۲. دیوید بکام (انگلیس) – ارزش نسبی ثروت: ۴۵۰ میلیون دلار

دیوید بکام ستاره سابق تیم ملی انگلیس و تیم های منچستر یونایتد، رئال مادرید و میلان در این لیست دومین فرد ثروتمند دنیای فوتبال است. دیوید بکام نخستین بازیکن انگلیسی تاریخ است که در چهار کشور مختلف موفق به قهرمانی در لیگ شده است. بکام در دوران بیست ساله حضورش در مستطیل سبز، یازده سال را در ترکیب شیاطین سرخ به میدان رفت و تحت هدایت سرالکس فرگوسن موفق به کسب عناوینی چون شش لیگ برتر، دو جام حذفی، دو سوپرجام و لیگ قهرمانان اروپا شد. بکام در سال ۲۰۰۳ به رئال مادرید اسپانیا پیوست و در چهار فصل حضور در ترکیب لوس بلانکوس توانست قهرمانی لالیگا و سوپرکاپ اسپانیا را جشن بگیرد. بعد از رئال مادرید، دیوید بکام به لیگ آمریکا و تیم لس انجلس گلکسی پیوست و پنج سال را در آنجا گذراند. البته در بین بکام دو سال قرضی در تیم میلان ایتالیا گذراند. آخرین مقصد دیوید بکام در سال ۲۰۱۳ تیم پاری سن ژرمن فرانسه بود و با این تیم موفق شد قهرمانی لوشامپیونه را جشن بگیرد. بکام با پیراهن تیم پاریسی سرانجام از دنیای بازیگری خداحافظی کرد. دیوید بکام سیزده سال برای تیم ملی انگلستان به میدان رفت و در ۱۱۵بازی، ۱۷ گل برای سه شیرها به ثمر رساند. در سال ۲۰۰۴ بکام بعنوان بازیکنی با دریافت بیشترین دستمزد معرفی شد. ثروت تخمینی بکام چیزی در حدود ۴۵۰ میلیون دلار برآورد میشود.

۱. کریستیانو رونالدو (پرتغال) – ارزش نسبی ثروت: ۴۵۰ میلیون دلار

کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی که به عقیده برخی از کارشناسان دنیای فوتبال، بهترین بازیکن تاریخ این رشته محسوب میشود در سال ۲۰۰۹ با قراردادی ۹۴ میلیون یورویی از منچستر یونایتد به رئال مادرید پیوست و این انتقال او را در آن زمان به گران قیمت ترین بازیکن دنیا تبدیل کرد. کریستیانو فوتبال خود را از آکادمی اسپورتینگ لیسبون شروع کرد و پس از درخشش در بازی دوستانه مقابل منچستر یونایتد، نظر سرالکس فرگوسن را به خود جلب کرد تا این بازیکن راهی اولدترافورد شود. تحت هدایت فرگوسن، کریستیانو رونالدو عملکرد درخشانی را در ترکیب شیاطین سرخ از خود نشان میداد و طی شش فصل حضور در این تیم توانست نه عنوان قهرمانی از جمله سه لیگ برتر، جام حذفی، دو جام اتحادیه، سوپرجام انگلیس، جام باشگاه های جهان و لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند. کریستیانو در سال ۲۰۰۹ به آرزوی خود رسید و سرانجام به تیم رئال مادرید اسپانیا پیوست. علی رغم داشتن عملکردی متوسط در فصل اول، اوج دوران فوتبال او با هدایت ژوزه مورینیو در فصل دوم حضورش در مادرید آغاز شد و تا سال گذشته نیز این دوران پر از افتخار و قهرمانی ادامه داشت. رونالدو با رئال مادرید در نه سال توانست شانزده عنوان قهرمانی نظیر دو لالیگا، دو کوپا دل ری، دو سوپرکاپ اسپانیا، سه سوپرکاپ اروپا، سه جام باشگاه های جهان و چهار لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند تا در فرمت جدید لیگ قهرمانان با پنج عنوان قهرمانی رکورددار شود. رونالدو در رئال مادرید تمامی رکورد های گلزنی باشگاه را از آن خود کرد و با پیشی گرفتن از رائول گونزالس بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید شد. وی همچنین بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید در لالیگا است و تنها لیونل مسی را بالاتر از خود در لیست بهترین گلزنان لالیگا می بیند. در لیگ قهرمانان اروپا اما شرایط متفاوت است و تقریبا میتوان گفت تمامی رکورد های مهم به کریستیانو تعلق دارد. کریستیانو در کنار لیونل مسی تنها دارنده پنج عنوان توپ طلا به حساب می آید و چهار عنوان کفش طلا و جایزه پوشکاش بهترین گل سال نیز از دیگر عناوین فردی او به شمار می آیند. کریستیانو رونالدو پس از نه سال حضور در رئال مادرید، سال گذشته به یوونتوس ایتالیا پیوست و در فصل نخست حضورش در تورین، قهرمانی سری آ و سوپرجام ایتالیا را با بیانکونری جشن گرفت. در عرصه ملی نیز کریستیانو با انجام ۱۵۸ بازی برای پرتغال و به ثمر رساندن ۸۸ گل دارای رکورد بیشترین بازی ملی و بیشترین گل ملی است و در بین گلزنان ملی تنها نام علی دایی با ۱۰۹ گل را بالای سر خود میبیند. رونالدو در سال ۲۰۱۶ همراه تیم ملی پرتغال موفق شد قهرمانی تاریخی در جام ملت های اروپا را جشن بگیرد و ماه گذشته نیز در لیگ ملت های اروپا، دومین عنوان ملی خود را به کارنامه فوتبالش اضافه کرد. در سال ۲۰۱۹ ثروت تقریبی کریستیانو چیزی در حدود ۴۵۰ میلیون دلار برآورد میشود.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل