نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

اسنوکر قهرمانی بریتانیا : اُسالیوان در مقابل دوهرتی

alison

اسنوکر قهرمانی بریتانیا : اُسالیوان در مقابل دوهرتی؛ جدال قهرمانان سابق جهان

مسابقات اسنوکر قهرمانی بریتانیا به دور دوم رسیدهاست و قرعه‌ای جذاب ، دو تن از بهترین اسنوکربازان جهان را در مقابل هم قرار داده‌است. رانی اُسالیوان و کِن دوهِرتی که سال‌ها قبل اسنوکربازانشماره ۱و ۲ جهان به حساب می‌آمدند، جدال‌های جذابی را در گذشته در مقابل هم داشته‌اند. مسابقه‌ی بین رانی و کِن در واقع نبرد بین دو هم‌نسل است که اکنون وضعیت بسیار متفاوتی را دارند. نکته‌ی مشترک بین این دو اسنوکرباز این است که هر دو سابقه‌ی قهرمانی جهان را در کارنامه دارند؛ کن ۱ بار و رانی ۵ بار.

کِن دوهِرتی؛ قهرمان سابق جهان به دنبال بازگشت رویایی

کِن دوهِرتی چند سال قبل از رانی به سطح حرفه‌ای اسنوکر وارد شد و توانست ۲۳ عنوان قهرمانی را کسب کند که در این میان یک قهرمانی جهان نیز به چشم می‌خورد. کن در سال ۱۹۹۰ وارد رنکینگ حرفه‌ای اسنوکر شد و هفت سال بعد موفق شد به قهرمانی جهان دست یابد تا ایرلندی‌ها به شدت به داشتن قهرمانی جدید امیدوار باشند. اما اوضاع آنطور که باید برای کِن پیش نرفت چراکه تنها چند سال بعد نابغه‌ای به نام اُسالیوان ظهور کرد و باعث شد دوهِرتی نتواند قهرمانی‌های بیشتری را کسب کند.

کِن اکنون در سن ۴۹ سالگی در حالی پا به رقابت‌های اسنوکر قهرمانی بریتانیا مسابقات می‌گذارد که خیلی وقت است موفق به کسب عنوان قهرمانی در مسابقات اصلی اسنوکر نشده‌است. او در مسابقات آزاد ایرلند شمالی که پیش از این برگزار شد نیز در همان دور نخست شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

کِن اما در این مسابقات آماده‌تر به نظر می‌رسد. او در دور نخست موفق شد یوان از چین را با نتیجه‌ی ۶-۲ شکست دهد و حتی یک بِرِیک ۱۳۰ امتیازی نیز به ثبت رساند. او در حالی در مقابل رانیِ آماده قرار می‌گیرد که عملا شانسی برای پیروزی در این مسابقه ندارد اما نباید از شگفتی‌های اسنوکر غافل شد!

رانی اُسالیوان؛ موشک به دنبال سومین قهرمانی فصل

رانی اُسالیوان در حالی پا به رقابت‌های اسنوکر قهرمانی بریتانیا می‌گذارد که در طول فصل در تورنومنت‌های کمی شرکت می‌کند. او فصل را با قهرمانی در رقابت‌های مسترز شانگهای شروع کرد و سپس توانست در رقابت‌های قهرمانِ قهرمانان نیز عنوان نخست را کسب کند و در مسابقات اسنوکر آزاد ایرلند شمالی نیز به فینال راه یافت.

رانی در طول چهار تورنومنتی که در این فصل در آن‌ها شرکت کرده، تنها در دو بازی شکست خورده‌است و در فرم فوق‌العاده‌ای قرار دارد. رانی همچنین رکورد‌های دیگری را نیز در این فصل دنبال می‌کند. او در مسیر رسیدن به هزار بِرِیک ۱۰۰ امتیازی است که در تاریخ اسنوکر بی‌سابقه است. اُسالیوان گوشه چشمی به رکورد اِستفِن هنِدری افسانه‌ای نیز دارد تا بتواند بیشترین تعداد عنوان قهرمانی را در تاریخ اسنوکر ثبت کند.

رانی و کِن تا کنون ۲۵ بار در مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم رانی ۱۶ پیروزی و سهم کن ۹ پیروزی بوده‌است. تاریخچه ی بازی‌های رو در رو نیز نشان می‌دهد رانی شانس بیشتری برای پیروزی در این دیدار دارد.

این بازی از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه روز یکشنبه در سالن باربیکِن سِنتر برگزار می‌شود.

پیش‌بینی مسابقه اُسالیوان – دوهرتی در سایت بتکارت

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل