نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

پنج دلیل اصلی برای خروج گرت بیل از باشگاه رئال مادرید

aal 1

به نظر می رسد ماجراجویی گرت بیل و رئال مادرید پس از شش سال به پایان راه خود نزدیک می شود.

گرت بیل در آستانه جدایی از رئال مادرید قرار دارد

گرت بیل در سال ۲۰۱۳ با قراردادی ۸۶ میلیون پوندی (۹۱ میلیون یورویی)، از تاتنهام راهی تیم رئال مادرید شد. هزینه ای که رئال مادرید و شخص فلورنتینو پرز برای این انتقال سرسام آور انجام دادند، گرت را تا پایان فصل ۱۶-۲۰۱۵ گرانترین فوتبالیست تاریخ کرد؛ هرچند پل پوگبا با انتقال ۱۰۵ میلیون یورویی خود از یوونتوس به منچستر یونایتد در سال ۲۰۱۶ رکورد بیل را شکست. زین الدین زیدان، سرمربی رئال مادرید پس از شکست ۳-۱ تیمش مقابل بایرن مونیخ در دیداری دوستانه ای در شهر هیوستونِ ایالت تگزاسِ آمریکا صحبت هایی را بیان کرد که معنی آن بسیار روشن بود؛ وینگر ولزی هر چه بیشتر به سوی درب های خروج لوس بلانکوس نزدیک شده است.

زیدان پس از پایان بازی تیمش مقابل بایرن مونیخ درباره گرت بیل گفت:

ما امیدواریم که او هر چه زودتر اینجا (رئال مادرید) را ترک نماید. این طوری برای همه بهتر خواهد بود. ما در حال انتقال این بازیکن به یک تیم جدید هستیم. من هیچ خصومت شخصی با گرت ندارم، ولی گاهی باید تصمیم گرفت. گاهی زمان آن فرا می رسد که باید چیزهایی را تغییر داد و عوض کرد.

گرت بیل از زمان پیوستن خود به رئال مادرید، فاتح چهار جامِ لیگ قهرمانان اروپا شده است. او در فینال سال ۲۰۱۸ و در بازی برابر لیورپول با ضربه قیچی برگردان فوق العاده خود، سهم بزرگی در سیزدهمین قهرمانی لوس بلانکوس در معتبرترین جام باشگاهی اروپا و دنیا داشت. دستمزد گرت بیل در باشگاه رئال مادرید بسیار بالا بوده و او هفته ای ۶۵۰ هزار پوند دریافت می کند که شاید همین موضوع یکی از دلایل بزرگی باشد که بیلِ ۳۰ ساله حاضر به ترک این باشگاه اسپانیایی نیست. در این یادداشت، قصد داریم به پنج دلیل اصلی که دیگر باشگاه رئال مادرید علاقه ای به حضور گرت بیل در مجموعه خود ندارد، بپردازیم.

۱. آقای گلف باز

تیبو کورتوا، دروازه بان بلژیکی رئال مادرید در رابطه با گرت بیل می گوید که بازیکنان رئال، نام بخصوصی را به این بازیکن ولزی اختصاص داده اند و آن هم «گلف باز» است. دلیل این موضوع آن است که گرت بیل پس از پایان تمرینات فوتبال، راهی زمین های گلف می شود تا به سرگرمی اصلی و مورد علاقه خود بپردازد. علاقه شدید گرت بیل به ورزش گلف و پیگیری اخبار مربوط به آن برای او دردسرهایی را نیز به وجود آورده است. در حین بازی رئال مادرید و لوانته در فصل گذشته رقابت های لالیگا، گرت در حالی که بر روی نیمکت ذخیره های رئال نشسته بود، از طریق گوشی همراه خود، به تماشای یکی از مسابقات گلف مشغول بود. با انتشار تصاویر و ویدیوهای این صحنه، موجی از انتقادات از سوی هواداران، باشگاه و اصحاب رسانه روانه این هافبک ولزی گشت.
بیل همچنین در اوقات فراغت خود به جای حضور در اسپانیا به طور مرتب راهی عمارت شخصی خود در ولز می شود. او در عمارت گران قیمتی که در اختیار دارد، زمین کوچک سه حفره ای گلف ساخته تا به محض اینکه به خانه اش برگردد، به ورزش مورد علاقه خود یعنی گلف بپردازد. کورتوآ در مورد دیگر خصوصیات بیل می گوید که او در بیشتر مواقع از غذا خوردن با سایر اعضای تیم به بهانه این که می خواهد زودتر به خانه برود، امتناع می ورزد. همچنین مارسلو یکی دیگر از بازیکنان رئال مادرید از بی تفاوتی گرت بیل به فراگیری زبان اسپانیایی سخن به میان می آورد.

مارسلو دراین‌باره می گوید:

بیل به زبان اسپانیایی صحبت نمی کند. او فقط انگلیسی حرف می زند و ما مجبوریم با ایما و اشاره با او صحبت کنیم.

۲. مصدومیت های فراوان

زمان هایی که گرت بیل در اسپانیا حاضر بوده، اغلب به مصدومیت و خبرهای مربوط به آن گذشته است. بر طبق گزارش سایت ترانسفرمارکت، بیل در مدت شش فصل حضورش در رئال مادرید با ۲۰ مصدومیت مختلف دست و پنجه نرم کرده است که این مصدومیت ها باعث شده تا او ۷۲ بازی رئال را از دست بدهد. این بدان معناست که این وینگر ولزی، بیش از تعداد بازی‌ های انجام شده در یک فصل را به دلیل آسیب دیدگی و مصدومیت از دست داده است. بیشتر مصدومیت های گرت بیل در این مدت از ناحیه همسترینگ و تاندون مچ پا بوده است. گرت بیل برای اینکه از مصدومیت ها و کشیدگی های عضلانی اش رهایی یابد، حتی راندن اتوموبیل های گران قیمت اسپورت خود را نیز کنار گذاشت. در سال ۲۰۱۵، بیل تصمیم گرفت تا رانندگی با ماشین های فراری و لامبورگینی را کنار بگذارد، زیرا راندن اینگونه از اتوموبیل های اسپورت، بیش از حد به کشاله های ران او فشار وارد می آورد. بیل به دلیل همین مصدومیت ها، قراردادش با شرکت خودروسازی «ویوندی» را هم فسخ کرد. قراردادی که به موجب آن و هر دو ماه یکبار بیل می توانست مبلغ ۳۰ هزار پوند بدست آورد.تعداد بازی های گرت بیل برای رئال مادرید در چهار فصل گذشته به دلیل مصدومیت های پرتعدادی که داشته به ۷۹ بازی محدود گشته است. بیل در فصل گذشته در حالی در ۴۲ دیدار برای لوس بلانکوس به میدان رفت که بیش از نیمی از این بازی ها را به عنوان یار تعویضی و جانشین گذرانده است.

۳. زیدان او را دوست ندارد

زین الدین زیدان برای دومین بار و در ماه مارس ۲۰۱۸ سکان هدایت رئال مادرید را در دست گرفت و این به معنای پایان حضور گرت بیل در این تیم اسپانیایی بود. زیدان در اولین حضورش در قامتِ سرمربی رئال دریافته بود که بیل بیش از اندازه تکروی می‌کند و او علاقه ای به انجام فرامین تاکتیکی که از سوی سرمربی صادر می‌شود، ندارد. زیزو در ماه می ۲۰۱۸ خطاب به مدیریت باشگاه، فلورنتینو پرز گفته بود که گرت بیل را به فروش برسانند و به جای او هازارد از چلسی را به خدمت بگیرند. اما همه چیز آن گونه که دلخواه زیدان بود، پیش نرفت. بازی درخشان به همراه گل فوق العاده قیچی برگردانِ گرت بیل در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیورپول و قهرمانی سیزدهم رئال مادرید در این مسابقات، سبب شد تا نظر پرز درمورد فروش بیل به طور کلی تغییر کند. زیدان نیز به دلیل بی توجهی مدیریت باشگاه به خواسته های او به طور ناگهانی استعفا داد تا بزرگترین مانع حضور بیل در رئال مادرید در آن زمان نیز از سر راه برداشته شود. موضوعی که جاناتان بارنت، مدیر برنامه های گرت بیل نیز به آن اشاره کرده است. بارنت در ماه مارس گفته بود که بین بیل و زیدان اختلافات عمیقی وجود دارد.

جاناتان بارنت درباره این موضوع اظهار داشت:

گرت می خواست به سبک و شیوه دیگری در رئال به بازی مشغول شود ولی زیدان می خواست که او طبق خواسته هایش بازی کند. این علت اصلی اختلافات زیدان و بیل بود و با گذشت زمان هم وضعیت بدتر می شد.

۴. هو شدن از سوی هواداران

هواداران رئال مادرید نیز همانند سرمربی محبوبشان دیگر تمایلی به حضور گرت بیل در این تیم ندارند. در هفته گذشته در کانادا و زمانی که قرار بود گرت سوار اتوبوس تیم شود، هواداران لوس بلانکوس او را هو کردند. دو هفته قبل نیز که بیل برای انجام اولین تمرینات با رئال مادرید خود را معرفی کرده و بر سر تمرینات تیم حاضر گشت، از سوی طرفداران، «بی خاصیت» توصیف شده بود. در ماه آوریل و پس از آن که رئال مادرید با نتیجه ۲-۱ از تیم ایبار پیش می افتد، سه دقیقه بعد هواداران لوس بلانکوس شروع به هو کردن گرت بیل می کنند. ماجرای اعتراضات و هو شدن بیل از سوی طرفداران رئال به حدی جدی می شود که واکنش جاناتان بارنت، مدیر برنامه های بیل را نیز در پی دارد.

بارنت در واکنش به این اعتراضات گفت:

صادقانه بگویم هواداران رئال مادرید باید بابت این رفتارشان خجالت بکشند. آن ها باید پای گرت بیل را ببوسند.

داستان اعتراضات طرفداران لوس بلانکوس به گرت بیل، اولین بار به پنج ماه پس از پیوستن این بازیکن به رئال مادرید بر می‌گردد. آن زمان البته شرایط برای بیل به این بدی ها پیش نمی رفت. او در آن برهه زمانی موفق شده بود ۸ گل و ۷ پاس گل را برای رئال مادرید به ثمر برساند، ولی پاس اشتباهی که بیل در بازی با گرانادا می دهد، برخی از هواداران رئال را عصبانی نموده و آن ها برای اولین بار شروع به هو کردن این بازیکن ولزی می کنند. از آن زمان به بعد، هو کردن و اعتراض به عملکرد گرت بیل، تبدیل به یک عادت و رویه ای عادی برای طرفداران رئال مادرید شده است. اوج اعتراضات هواداران به عملکرد بیل به مارس ۲۰۱۹ و بازی برابر بارسلونا در برنابئو بر می‌گردد. جایی که رئال در خانه با نتیجه ۱-۰ مقابل آبی اناری ها بازی را واگذار می کند و گرت بیل در آن دیدار بازی بسیار بدی را از خود به معرض نمایش می گذارد. در هنگام تعویض بیل با مارکو آسنسیو در ال کلاسیکو، شماره ۱۱ لوس بلانکوس به دلیل بازی بدش مورد تمسخر هواداران سپیدپوش حاضر در برنابئو قرار می گیرد.

۵. هازارد جوان‌تر و بهتر است

زیدان سرانجام به مهم ترین خواسته خود یعنی حضور ادن هازارد در جمع شاگردانش رسید. ستاره تیم ملی فوتبال بلژیک با قراردادی به ارزش ۱۵۰ میلیون پوند از چلسی راهی رئال مادرید شد تا ادامه دوران فوتبالی اش را در این تیم بزرگ اسپانیایی بگذراند. هازارد دقیقا در پستی در تیم جدیدش به بازی مشغول خواهد شد که به مدت شش فصل، گرت بیل در آن جا حاضر بوده است. استقبال ۵۰ هزار نفری طرفداران رئال مادرید از هازارد در برنابئو به خوبی نشان داد که علاوه بر زیدان، هواداران لوس بلانکوس نیز از این انتقال تا چه اندازه خوشحال و راضی هستند.  این استقبال دقیقا دو برابر جمعیتی بود که شش سال قبل برای استقبال از گرت بیل به ورزشگاه خانگی رئال مادرید آمده بودند. ادن هازارد دو سال نیز از بیل جوان تر بوده و قرار است نقش کلیدی در پروژه کهکشانی های جدید رئال مادرید ایفا نماید. درست زمانی که هازارد و زیدان در حال امضای توافق جدید بین خود بودند، همزمان گرت بیل ۳۰ ساله نیز به خوبی می دانست که امضای این قرارداد جدید به معنای خروج همیشگی او از رئال مادرید خواهد بود.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل