نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

بررسی اتفاقات و حواشی پیرامون انتقال آنتوان گریزمان به بارسلونا

خوشحالی آنتوان گریزمان از پیوستن به بارسلونا

آنتوان گریزمان مهاجم تیم اتلتیکو مادرید بالاخره پس از کش و قوس های فراوان به تیم بارسلونا ملحق شد و آبی اناری پوشان نیز این خبر را تایید کردند.

بارسا در یک دهه اخیر توانسته موفقیت های زیادی را از آن خود کند و اکثر این سال ها موفقیت خود را مدیون مهاجمان برتر خود بوده است که توانستند از موقعیت های به وجود آمده استفاده کنند و با گل های زیاد خود تیم بارسلونا را پیروز کنند و باعث قهرمانی این تیم در رقابت های مختلف شوند. در فصل گذشته نیز تیم بارسلونا از این قاعده مستثنی نبود و با ثبت ۹۰ گل در این فصل عنوان بهترین خط حمله را نیز به خود اختصاص دهد. آن ها در این فصل لالیگا توانستند از ۳۸ بازی برگزار شده صاحب ۲۶ برد، ۹ مساوی و تنها ۳ باخت شوند و ازین تعداد مسابقه ۸۷ امتیاز کسب کنند و قهرمان این فصل از لالیگا نیز لقب بگیرند. علاوه بر مهاجمان در هر تیمی مدافعان و هافبک ها نیز گل زنی می کنند و تیم بارسلونا نیز از این قاعده مستثنی نیست ولی با این اوصاف باز هم آبی اناری پوشان دست به کار شدند تا بمب بزرگ دیگری را در بازار نقل و انتقالات منفجر کنند. آن ها با وجود مهاجمانی از جمله لیونل مسی، لوییس سوارز، عثمان دمبله و بواتنگ و … باز هم تلاش دارند تا بیش از پیش خط حمله خود را بهبود ببخشند و این بار همان طور که دیدید آنتوان گریزمان را با قرار دادی به ارزش ۱۲۰ میلیون یورو و پنج ساله به خدمت گرفتند.


اما او و انتقالش به بارسا حواشی زیادی را داشت و تا رسمی شدن این انتقال داستان های مختلفی پیرامونش به جود آمد که در زیر می خوانید:

کاتالان ها از سال گذشته پیشنهادی در خصوص جذب این بازیکن داده بودند ولی او تاکید کرده بود که می خواهد هم چنان به فوتبالش در مادرید ادامه دهد و قصد جدایی از این تیم را ندارد ولی در پی ویدئویی که او امسال در پایان فصل در فضای مجازی منتشر کرد جدایی اش را در تابستان از تیم اتلتیکو تایید کرد و گفت می خواهد چالش جدیدی را در زندگی تجربه کند و اما سران بارسلونا نیز قبل از مصاحبه او پیشنهاداتی به تیم اتلتیکو ارائه کرده بودند. این در حالی است که پس از انتشار ویدئوی وی شایعات دیگری به گوش رسید که برخی افراد در کادر فنی تیم بارسلونا مخالف خرید او هستند و از نظر آن ها این بازیکن بسیار گران قیمت از ارزشش است. اما در آن زمان رسانه های اسپانیایی مدعی شدند ارنستو والورده به نظر می رسد رابطه خوبی با وی دارد و به صورت تلفنی نیز با و صحبت هایی را انجام داده است و موافق انتقال وی است و در کنفرانس خبری روز گذشته اش اذعان داشت که وی بازیکن بسیار خوبی است و در صورتی که به بارسلونا بیاید جایگاه او مشخص خواهد بود. دمبله و اومتیتی دیگر بازیکنان بارسا که فرانسوی هستند نیز از آن جایی که در تیم ملی فرانسه با گریزمان رابطه خوبی دارند مصاحبه های غیر مستقیمی را جهت تمایل خودشان به این انتقال انجام دادند.

بعد از این اتفاق برخی افراد در بارسا مدعی شدند که او ارزش ای مبلغ را ندارد و این انتقال که شکل رسمی به خود گرفته بود در هاله از ابهام قرار گرفت. در پی این خبر اخباری مبنی بر پیشنهاد جدی تیم پاری سن ژرمن برای جذب این بازیکن به گوش خورد که یک منبع نزدیک به این تیم اعلام کرد که آنتوان تمایل زیادی برای پیوستن به این تیم را ندارد ولی پاریسی ها تمایل زیادی دارند. ولی با توجه به موفقت نکردن پیشنهاد پاریس و انتشار این اخبار باز هم مشخص شد که آنتوان گریزمان علاقه دارد تا به تیم بارسلونا بیاید. با توجه به رد پیشنهاد تیم های دیگر او به نوعی فقط منتظر ماند تا ببیند آیا کاتالان ها پیشنهادی برای خرید او ارائه خواهند داد؟

آنتوان گریزمان به بارسلونا پیوست

از طرفی دیگر نیز هواداران بارسا هم برای این انتقال به دو بخش تقسیم شده بودند. بعضی ها به شدت موافق آمدن او بودند و بعضی ها اصلا از این انتقال استقبال نمی کردند زیرا آن ها معتقد بودند بارسا چندین بار در طی این چند سال به او پیشنهاد داده است و او نیامده و به نوعی بلیط هایش برای پیوستن به بارسا را سوزانده است و حتما علاقه ای نداشته که به این تیم محلق نشده چون به اندازه پیشنهاد کافی روی می برای او گذاشته شده بود. بارسا هم چنین فرانکی دی یونگ هافبک ۲۱ ساله هلندی با قرار دادی به مبلغ ۵ ساله به مبلغ ۷۵ میلیون یورو از تیم آژاکس هلند به تیم آورد و در نظر داشت در آن زمان علاوه بر این که گریزمان بیاید مهاجم دیگری را هم با قیمت مناسب جذب نماید. هم چنین سران بارسلونا برای ماتیاس ده لیخت مدافع ۱۹ ساله و پدیده هلندی تیم آژاکس وارد مذاکره شدند و به نظر می رسد سر مبلغ انتقال وی به مشکلاتی بر خورد کردند و در صورت انتقال این بازیکن نیز باید مبلغ زیادی را پرداخت کنند. به همین خاطر باید دید تیم بارسلونا چه تعبیه ای برای جذب این بازیکنان گران قیمت خواهد اندیشید. آیا آن ها چند تن از بازیکنان خود را به فروش می رسانند یا از خرید این ستاره های گران قیمت منصرف خواهند شد. در خصوص آنتوان گریزمان ۲۸ ساله بدانید که او به عنوان مهاجم در تیم اتلتیکو مادرید توپ می زد و از سال ۲۰۱۴ در این تیم حضور داشت. پیش از این در دوران نوجوانی در مدرسه فوتبال سوسیداد توپ می زد و از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ به رئال سوسیداد منتقل شد و در ۱۸۰ بازی که برای این تیم به میدان رفت توانست ۴۶ گل برای سوسیداد به ثمر برساند و پس از آن از این تیم جدا شد و در سال ۲۰۱۴ پس از گذراندن تست های پزشکی این تیم با ۳۰ میلیون یورو به اتلتیکو مادرید پیوست.


هم چنین او از همان سال ۲۰۱۴ به تیم ملی بزرگسالان فرانسه دعوت شد قبل از آن در تیم ملی جوانان فرانسه دعوت شده بود و بازی می کرد. او در تیم ملی بزرگسالان در ۷۰ بازی که به میدان رفته ۲۹ گل برای تیم ملی کشورش به ثمر رسانده است. بد نیست بدانید اولین گل گریزمان در ۱۷ سپتامبر برای اتلتیکو در حالی به ثمر رسید که او در لیگ قهرمانان اروپا مقابل المپیاکوس به میدان رفت و توانست گل زنی کند ولی در آن بازی تیم اتلتیکو ۳ بر ۲ بازی را به المپیاکوس واگذار کرد. او در سال ۲۰۱۵ با ۲۲ گل زده رکورد کریم بنزما دیگر مهاجم رئال مادرید که به عنوان بازیکن فرانسوی فعالیت می کرد را شکست. او در همان سال با ۲۲ گلی که در ۳۷ بازی زده بود فصل را به پایان رساند و به عنوان تنها بازیکن تیم اتلتیکو مادرید شناخته شد که در ان سال همراه باکریستیانو رونالدو و لیونل مسی جایزه LFP را برنده شد. او فصل ۲۰۱۵ را هم خوب شروع کرد. در تاریخ ۲۲ آگوست او تنها گل تیم اش در شروع لالیگا به تیم لاس پالماس را به ثمر رساند و اتلتیکو صاحب پیروزی شد.بعد از آن در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا هر دو گل در برابر گالاتسرای را زد و از آن به بعد هم در لالیگا و تورنمنت های مختلف خوش درخشید. در ۲۳ جون ۲۰۱۶ گریزمان قرارداد جدیدی را اتلتیکو منعقد کرد و تا سال ۲۰۲۱ این قرار داد اعتبار داشت. او از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۹ نیز که در مادرید توپ زد توانست در ۱۸۰ بازی ۸۴ گل به ثمر برساند.

اتفاقات پیرامون فروش بازیکنانی هم چون فیلیپ کوتینیو، عثمان دمبله و چند تن دیگر نیز این وسط وجود دارد تا بارسا بتواند برای خرید هایش مبالغ هنگفت پرداختی را تا حدودی جبران نماید و قانون یوفا نیز نقض نگردد. بعد از حواشی که در بالا مشاهده کردید داستان های دیگری نیز باز به میان آمد که بیش تر از پیش نقل و انتقالات تابستانی بارسا را پیچیده کرد. شایعه آمدن نیمار دیگر بازیکن پر حاشیه سابق بارسا و فعلی پی اس جی مطرح شد که او و بارسایی ها تمایل دارند که مجددا به جمع ابی اناری را اضافه گردد. این خبر حاشیه های زیادی را برای این تیم به همراه داشت زیرا از یک طرف پی اس جی به همین راحتی نیمار را از دست نخواهد داد و باید بارسا مبلغ فوق هنگفتی را برای خرید او به پاری سن ژرمن بپردازد. برخی نشریه های اسپانیایی نوشتند که تیم بارسلونا برای انتقال او سه شرط قرار داده که نیمار در صورتی که تمایل دارد مجددا به بارسا بپیوندد باید این سه شرط را بپذیرد. اولین شرط کاهش دستمزد است که بارسا بتواند مبلغ قرارداد وی را تامین کند. دومین شرط، پس گرفتن شکایت نیمار از بارسلونا در دادگاه است.چرا که نیمار در سال ۲۰۱۷ به دلیل عدم پرداخت پاداشش به مبلغ ۲۶ میلیون یورو از بارسا شکایت کرده بود و حال سران بارسا اعلام کردند او باید شکایت اش را پس بگیرد. سومین شرط باشگاه بارسلونا این است که او علنا اعلام کند که دوست دارد مجددا به بارسلونا برگردد و اشتباه کرده است که به پی اس جی رفته است که مشخص نیست که آیا این بازیکن برزیلی حاضر است این شرط های سخت را بپذیرد یا خیر. از طرف دیگر پاری سن ژرمن برای خرید او مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو تعیین کرده است و تمایلی ندارد که او را کمتر از این مبلغ به فروش برساند.با این اوصاف آبی اناری پوشان امید دارند با دادن کوتینیو، دمبله و یا راکیتیچ تا کمی مبلغ قرار داد را کاهش دهند. از طرف دیگر نشریه دیلی میل مدعی شد که سران پی اس جی به همه اعلام کردند که وی به هیچ عنوان فروشی نخواهد بود.هواداران نیز طبق نظر سنجی های انجام شده جهت انتقال مجدد نیمار به بارسلونا بالای ۷۰ درصد مخالف بازگشت او به تیم اشان هستند. حتی نشریه موندو دپورتیوو شهر بارسلونا که تقریبا خبرهای این باشگاه را پوشش می دهد در صفحه اول خود یک نه بزرگ برای انتقال نیمار از طرف هواداران به چاپ رساند و مدعی شد که بالای ۷۲ درصد مخالف آمدن او هستند و او را دوست ندارند زیرا معتقد هستند در مقطع نا مناسبی تصمیم به ترک بارسلون گرفته است. به همین دلیل آمدن نیمار نیز تداخلی در آمدن گریزمان به جود آورد و همه چیز معلق مانده بود.


بعد از این قضایا چند روز پیش باشگاه اتلتیکو مادرید خواهان جریمه باشگاه بارسلونا به اتهام تلاش غیر قانونی برای به خدمت گرفتن آنتوان گریزمان شد آن ها در سایت خود مدعی شدند که روز ۱۴ می، آنتوان گریزمان به میگل آنخل خیل مارین، دیگو سیمئونه و آندره آ برتا تصمیمش برای ترک باشگاه در پایان فصل را اطلاع داد. در روزهای بعد از آن جلسه، اتلتیکو مادرید متوجه شد که بارسلونا و این بازیکن در ماه مارس به توافق رسیده اند؛ به طور مشخص چند روز بعد از دیدار برگشت ما مقابل یوونتوس در چمپیونز لیگ آن ها همچنین در مورد بندهای این قرارداد حتی در اواسط فوریه مذاکره کردند. در اشاره به بیانیه جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه بارسلونا، که امروز منتشر شد، ما می خواهیم اعلام کنیم که این درست است جلسه ای بین میگل آنخل خیل مارین و نایب رئیس بارسلونا، اسکار گرائو به درخواست باشگاه بارسلونا برگزار شد و در این جلسه آقای گرائو درخواست هایش را بیان کرد که انتقال زمانی انجام شود که بند جدایی قرارداد از ۲۰۰ به ۱۲۰ میلیون یورو کاهش پیدا کند و اینکه پرداخت این مبلغ به تعویق بیفتد. واضح است که پاسخ باشگاه اتلتیکو مادرید منفی بود، با توجه به اینکه بارسلونا و این بازیکن به اتلتیکو مادرید و همه هواداران بی احترامی کردند.

در نتیجه همه این ها، امروز، اتلتیکو مادرید از طریق خواهر این بازیکن که مدیر برنامه و وکیلش نیز هست، از آنتوان گریزمان خواستیم که با توجه به شرایط قراردادش با باشگاه ما، از روز یکشنبه در کنار هم تیمی هایش، در تمرینات پیش فصل شرکت کند. باشگاه اتلتیکو مادرید مایل است از این طریق نارضایتی خود را از رفتار هر دو طرف، به ویژه باشگاه بارسلونا که بازیکن را وادار کرد از بندهای قراردادش با باشگاه اتلتیکو مادرید در مقطعی از فصل تخطی کند، ابراز کند؛ در زمانی که ما نه تنها در لیگ قهرمانان مقابل یوونتوس بازی داشتیم، بلکه در لالیگا هم در رقابت با خود بارسلونا بودیم. این چیزی است ما آن را تخطی از اصول اولیه رقابت ورزشی می دانیم و ضرر بزرگی برای باشگاه و هواداران ما بود. با انتشار این بیانه ای از باشگاه اتلتیکو مادرید همه چیز در هاله از ابهام قرار گرفت. زیرا گفته می شود در واقع بارسلونا و آنتوان گریزمان از زمستان گذشته به توافق رسیده بودند و همین موضوع باعث اختلاف بین دو باشگاه بارسلونا و اتلتیکو مادرید شد. از اول جولای، رقم فسخ قرارداد گریزمان به ۱۲۰ میلیون یورو کاهش پیدا کرده بود ولی بارسا در نظر داشت تا با راهی مسالمت آمیز و پس از مذاکره مستقیم با اتلتیکو اقدام به جذب گریزمان کند و در این صورت مجبور به پرداخت مالیات بسیار کمتری می شد اما مذاکرات خیلی زود با اختلاف همراه شد و پس از بیانیه تند باشگاه اتلتیکو مادرید که در بالا خواندید مشخص بود که دیگر راهی برای بارسا جز پرداخت بند فسخ گریزمان وجود ندارد. بعد از آن کیل های گریزمان به دفتر اتحادیه لالیگا رفتند تا ۱۲۰ میلیون یورو رقم فسخ قرار داد موکل شان را پرداخت نمایند. با این پرداخت بند آزاد سازی وی فعال شد و راه برای او هموار تر شد تا در نهایت او بتواند پس از این حاشیه های زیادی که پیرامون انتقال وی به میان آمد به آبی اناری ها ملحق شود. لازم به ذکر است شب گذشته وبسایت ترانسفرمارکت بالاترین مبلغ فسخ قرارداد بازیکنان فعلی بارسلونا را بررسی کرد و مشخص شد آنتوان گریزمان در صدر این لیست قرار دارد. او با بند فسخ ۸۰۰ میلیون یورو در صدر، لیونل مسی ۷۰۰ میلیون یورو، اومتیتی و سرجی روبرتو و پیکه ۵۰۰ میلیون یورو، دی یانگ، آرتورو ویدال و عثمان دمبله با ۴۰۰ میلیون یورو در رتبه های بعدی گران ترین بند فسخ قرار داد تیم بارسا قرار گرفتند.


وبسایت ترانسفر مارکت در خبر دیگری جداگانه به گران ترین نقل و انتقالات فوتبالیست های فرانسوی پرداخت که کیلیان ام باپهدر صدر این جدول قرار گرفت چرا که انتقال او از موناکو به پاری سن ژرمن در سال ۲۰۱۸ مبلغی در حدود ۱۳۵ میلیون یورو برای پاریسی ها تمام شد. بعد از او انتقال ۱۲۵ میلیون یورویی عثمان دمبله از بروسیا دورتموند به بارسلونا در رده دوم قرار گرفت و آنتوان گریزمان که به تازگی از اتلتیکو مادرید به بارسلونا پیوست با مبلغ ۱۲۰ میلیون یورو جایگاه سوم را از آن خود کرد.مبلغ ۱۰۵ میلیون یورویی انتقال پل پوگبا از یوونتوس به منچستریونایتد در سال ۲۰۱۶ باعث شد او در رتبه چهارم و انتقال لوکاس هرناندز از اتلتیکو مادرید به بایرن مونیخ با مبلغ ۸۰ میلیون یورو در تابستان جاری باعث شد که او در رده پنجم و هر دوی آن ها به ترتیب به گران ترین هافبک و مدافع فرانسوی تاریخ تبدیل شوند.

جالب است بدانید انتقال زین الدین زیدان از یوونتوس به رئال مادرید در سال ۲۰۰۱ به مبلغ ۷۷.۵ میلیون یورویی تا سال ها او را تبدیل به گران قیمت ترین بازیکن تاریخ کرده بود و با این نقل و انتقالات او فعلا در جایگاه ششم قرار دارد. در رده های بعدی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۷- توماس لمار انتقال از موناکو به اتلتیکو مادرید در سال ۲۰۱۸ با هزینه ۷۰ میلیون یوروی
۸- آیمریک لاپورته انتقال از بیلبائو به منچسترسیتی با ۶۵ میلیون یورو در سال ۲۰۱۸،
۹- آنتونی مارسیال انتقال از موناکو به منچستریونایتد با ۶۰ میلیون یورو در سال ۲۰۱۵
۱۰- تانگوی اندومبله انتقال از لیون به تاتنهام هاتسپر با ۶۰ میلیون یورو در سال ۲۰۱۹
از آمار جالب دیگر وبسایت ترانسفر مارکت نیز باز بدانید که این وبسایت در خبری دیگر ۱۰ بازیکن گرانقیمت تاریخ فوتبال را معرفی کرد که در زیر مشاهده فرمایید:

۱- نیمار: ۲۲۲ میلیون یورو از بارسلونا با پاری سن ژرمن در سال ۲۰۱۷
۲- فیلیپه کوتینیو : ۱۴۵ میلیون یورو از لیورپول به بارسلونا در سال ۲۰۱۷
۳- کیلیان ام باپه : ۱۳۵ میلیون یورو از موناکو به پاری سن ژرمن در سال ۲۰۱۸
۴- ژائو فلیکس : ۱۲۶ میلیون یورو از بنفیکا به اتلتیکو مادرید در سال ۲۰۱۹
۵- عثمان دمبله: ۱۲۵ میلیون یورو از بروسیا دورتموند به بارسلونا در سال ۲۰۱۷
۶- آنتوان گریزمان: ۱۲۰ میلیون یورو از اتلتیکو مادرید به بارسلونا در سال ۲۰۱۹
۷- کریستیانو رونالدو: ۱۱۷ میلیون یورو از رئال مادرید به یوونتوس در سال ۲۰۱۸
۸- پل پوگبا: ۱۰۵ میلیون یورو از یوونتوس به منچستریونایتد در سال ۲۰۱۶
۹- گرت بیل: ۱۰۱ میلیون یورو از تاتنهام هاتسپر به رئال مادرید در سال ۲۰۱۴
۱۰-ادن هازارد :۱۰۰ میلیون یورو از چلسی به رئال مادرید در سال ۲۰۱۹

مارکا اسپانیا نیز در تازه ترین خبر خود به مثلث هجومی بارسا پرداخت و نوشت:

مثلث جدید بارسا با حضور مسی، سوارز و گریزمان نام اش MSG خواهد بود. نیمار که در سال ۲۰۱۷ از ان تیم جدا شد و مثلث MSN را به هم ریخت بعد از آمدن عثمان دملبه گفته می شد مثلث مسی، سوارز و دمبله موفق ظاهر شود ولی به این صورت نشد و این نشریه پیش بینی کرده است که بارسا این فصل با وجود گریزمان می تواند ۱۰۰ گل را قطعی بزند. بد نیست از MSG بدانید که آن ها در ۵ فصل گذشته مجموعا ۴۰۰ گل در لالیگا و ۵۵۹ گل در تمام رقابت ها به ثمر رسانده اند.در فصل گذشته مسی، سوارز و گریزمان روی هم ۹۷ گل زدند. دو فصل پیش این آمار ۱۰۵ گل و فصل ۱۷-۲۰۱۶ نیز این سه مهاجم در مجموع زننده ۱۱۷ گل بودند. بهترین آمار گلزنی این سه نفر را می توان در فصل ۲۰۱۵-۱۶ بیان کرد که مسی، سوارز و گریزمان ۱۳۲ گل را در مجموع ثبت کردند. مسی ۴۱ گل، سوارز ۵۹ گل و گریزمان ۳۲ گل در همه رقابت ها برای بارسا و اتلتیکو به ثمر رساندند. این مثلث قدرتمند در اروپا و لالیگا تقریبا بی رقیب به نظر می رسد. مثلثی که در لالیگا متوسط گلزنی ۷۷ گل را دارد. جالب است بدانید که فصل گذشته هیچ تیمی به غیر از بارسا نتوانست به مرز گلزنی ۷۷ در لالیگا دست یابد. رکورد بهترین آمار گلزنی مثلث ها همچنان در اختیار MSN است. مسی، سوارز و نیمار در فصل ۱۶-۲۰۱۵ توانستند ۱۳۱ گل به ثمر برسانند. مسی ۴۱ گل، سوارز ۵۹ گل و نیمار نیز ۳۱ گل به ثمر رسانده بود. این آمار بهتر از آمار همین مثلث در فصل ۱۵-۲۰۱۴ بود(۱۲۲ گل). پیش از ظهور مثلث MSN در بارسا رکورد در اختیار مثلث رونالدو، ایگواین و بنزما در رئال مادرید بود که فصل ۱۲-۲۰۱۱ توانسته بود ۱۱۸ گل به ثمر برساند. پیش از پیوستن نیمار و سوارز به بارسا، مثلث لیونل مسی، الکسیس سانچس و سسک فابرگاس در فصل ۱۲-۲۰۱۱ زننده ۱۰۰ گل برای بارسلونا بود. ۷۳ گل مسی، ۱۵ گل سانچس و ۱۵ گل هم فابرگاس. فصل ۰۹-۲۰۰۸ نیز مثلث مسی، اتوئو و تیری آنری توانسته بود ۱۰۰ گل بزند. مسی ۳۸ گل، ۳۶ گل اتوئو و ۲۶ گل نیز آنری.


مسئله دیگری که پس از رسمی شدن انتقال گریزمان به بارسا به گوش می خورد این است که از زمانی که لیونل مسی در این تیم حضور دارد مهاجمان دیگر همواره در سایه این ستاره آرژانتینی قرار می گیرند و این بازیکنان نه تنها نمی توانند بازی اصلی خود را انجام دهند بلکه باید در خدمت لیونل مسی باشند تا او بتواند کارش را به بهترین شکل انجام دهد. یکی از دلایل اصلی جدایی نیمار در سال ۲۰۱۷ از بارسا هم همین دلیل اعلام شد که او با وجود مسی نمی توانست هیچ وقت بازی مورد توقع خود و دیگران را اجرا و پیاده نماید. از دیگر انتقال ستاره هایی که انتقال آن ها به خاطر وجود لیونل مسی به سرانجام خاصی نرسید می توان به تیری هانری اشاره کرد که در سال ۲۰۰۷ در حالی که برای آرسنال خوش می درخشید و ستاره تیم اش بود به بارسا آمد و نتوانست هیچ کاری از پیش ببرد و در سال ۲۰۱۰ به دلیل نیمکت نشین شدن کامل و ناکامی در کسب موفقیت از این تیم جدا شد. زلاتان ابراهیموویچ فوق ستاره تیم اینتر نیز در سال ۲۰۰۹ به بارسلونا پیوست اما گفته می شود که او در نیوکمپ بدترین فصل دوران حرفه ای خود را سپری کرد و بنا بر گفته خودش او همواره در بارسا به در خواست پپ گوادیولا فقط برای لیونل مسی و تحت او بازی می کرد و به هیچ عنوان نمی توانست بازی خود را پیش ببرد و مدعی است که بدترین اتفاقی که برای او افتاده است انتقال به بارسا بوده است. بازیکن دیگری که می توان نام برد داوید ویا است که در سال ۲۰۱۰ از والنسیا به بارسا آمد و علی رغم تلاش و گلزنی هایی که برای بارسا کم و بیش زد باز هم او به سرنوشت دیگر بازیکنان دچار شد و.پس از مدتی نمی توانست بازی خود را برای بارسا انجام دهد و از این تیم دو سال بعد جدا شد. تنها کسی که توانسته در این سال ها با مسی تقریبا هماهنگ ظاهر شود لوییس سوارز بوده است که تا حدودی به کارش ادامه داده است و نیمار نیز همان طور که گفته شد در سال ۲۰۱۷ به همین دلیل از بارسا جدا شد. جالب است بدانید که این قضیه در تیم ملی آرژانتین نیز صدق می کند. ستاره های هم چون سرخیو آگوئرو، گونسالو ایگواین و پائولو دیبالا نیز نمی توانند با وجودد سایه مسی بازی اصلی خود را انجام دهند و ناکام می مانند. با پیوستن آنتوان گریزمان نیز باز هم این ادهاها مطرح گردیده و او را به این لیست اضافه کرده اند که آیا او هم مانند سایز ستارگان قربانی لیونل مسی خواهد شد و یا می تواند همانند سوارز در کنار این بازیکن به کارش ادامه دهد و موفق ظاهر شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل