نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

پیتر چک: با افتخار از فوتبال خداحافظی می کنم

cech1

پیتر چک دروازبان تیم آرسنال علیرغم شکست برابر تیم سابقش چلسی در فینال لیگ اروپا معتقد است با افتخار از این ورزش کناره گیری می کند.

این دروازبان اهل جمهوری چک که شب گذشته آخرین بازی دوران فوتبالی اش را پشت سر می گذاشت مقابل تیم سابق خود که بیشتر از یک دهه باشکوه را در آنجا گذرانده بود متحمل شکست سنگین ۴-۱ شد. شکستی که اگر واکنش های پیتر چک نبود چه بسا با نتیجه ای سنگین تر برای توپچی های لندن رقم می خورد. با این وجود پیتر چک بر این باور است که با غرور و سری بالا گرفته از فوتبال خداحافظی می کند. چک قبل از پیوستن به آرسنال، ۱۱ سال را در استمفورد بریج سپری کرد و در سال ۲۰۱۵ آبی های لندن را به مقصد دیگر تیم لندنی ترک کرد. اگرچه نتیجه بازی دیشب به دلخواه چک و یارانش پیش نرفت اما چک با حضور در این بازی و خداحافظی در یکی از بالاترین سطوح فوتبال، خودش را آدم خوش شانسی قلمداد می کند.

پیتر چک در خصوص بازنشستگی خود از دنیای فوتبال می گوید:

به خودم و مسیری که تا اینجا در طی دوران فوتبالم طی کردم افتخار می کنم. بازی کردن در این بازی برایم باعث سرافرازی است چون این آخرین بازی من در مستطیل سبز و در یک فینال بود و شما می دانید که در فینال ها فشار زیادی وجود دارد. باید بهترین عملکردم را به نمایش می گذاشتم و می توانم به شما بگویم که تمام توانم را در بازی گذاشتم. از این بابت پشیمان نیستم، تنها این حقیقت مرا ناراحت می کند که ما تمام سال را به سختی کار کردیم اما فصل را بدون بدست آوردن چیزی تمام کردیم.

چک با وجود دست خالی ماندن آرسنال از این فصل و نابود شدن امیدها برای راهیابی به رقابت های فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا، تعهد آخرین گروه از هم تیمی هایش در فوتبال را ستایش کرد و اضافه کرد: این گروه از بازیکنان به حق خود نرسیدند و لیاقت بیشتر از این را داشتند. کار و تلاش بسیار زیادی در این فصل انجام داده بودیم. این آسان است که بگویید ما فصل را بدون هیچ دستاورد و جامی به پایان رساندیم اما من به شما اطمینان می دهم کاری که ما انجام دادیم بدین معنی است که این تیم سال آینده قویتر از قبل باز خواهد گشت.

پیتر چک که حدود دو هفته قبل ۳۷ ساله شد، ۳۳۳ بار برای تیم چلسی در جزیره به میدان رفت و شایعاتی در مورد بازگشت او به غرب لندن به عنوان مدیر ورزشی این تیم شنیده می شود. این گلر با سابقه که به طرز واضحی از به اتمام رسیدن دوران فوتبالش احساساتی شده بود در مورد آینده خود پس از آویزان کردن کفش هایش با احتیاط صحبت کرد و به قراردادش با آرسنال اشاره کرد. قراردادی که یک ماه از آن باقی مانده است

چک در خصوص آینده اش گفت:

در این مورد صحبتی ندارم و راستش را بخواهید فکر نکرده ام. مدام به خودم می گفتم که می خواهم جام را بالای سر ببرم و سپس راجع به این موضوعات فکر کنم. تا ۳۰ جون بازیکن آرسنال هستم.

گفتنی است گذشته از شکست در فینال شب گذشته، پیتر چک با کوله باری از تجربه و ویترین افتخارات رنگارنگ از دنیای فوتبال بازنشسته می شود. این بازیکن فوتبالش را از کشور خود و پس از یک فصل حضور در اسپارتا پراگ به فوتبال فرانسه و تیم رن پیوست. دو فصل درخشش در رن باعث شد تا چک به انگلستان و لیگ جزیره منتقل شود. جایی که دوران باشکوهی در درون دروازه آبی های لندن داشت و در یازده فصل حضور و انجام ۴۹۴ بازی توانست با این تیم ۱۵ جام مختلف از جمله ۴ لیگ برتر جزیره و یک لیگ اروپا را از آن خود کند. اوج کار این دروازبان در سال ۲۰۱۲ در لیگ قهرمانان اروپا بود جایی که در نیمه نهایی و فینال برابر بارسلونا و بایرن مونیخ با عملکرد فوق العاده و مهار پنالتی های متعدد توانست موجبات اولین قهرمانی اروپایی چلسی را بعد از یکبار ناکامی در فینال سال ۲۰۰۸ فراهم سازد. پس از آن وی چهار فصل آخرش را در آرسنال گذاشت جایی که در ۱۳۹ بازی به سه قهرمانی در اف ای کاپ و کامیونیتی شیلدز رسید و شب گذشته نیز در فینال لیگ اروپا نایب قهرمان این جام شد. در عرصه ملی نیز چک از بزرگترین بازیکنان تاریخ جمهوری چک به شمار می رفت و در بازه زمانی سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۶ به مدت ۱۴ سال در تیم ملی کشورش موفق به انجام ۱۲۴ بازی شد تا رکورد بیشترین بازی ملی تاریخ کشور را به نام خودش ثبت کند.

پیش‌بینی ورزشی در سایت بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل