نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

به مناسبت اولین دیدار مارک ویلموتس ؛ معرفی سرمربی تیم ملی ایران

aqz 3

امشب (پنجشبه) تیم ملی ایران در دیدار تدارکاتی به مصاف کشور سوریه خواهد رفت که اولین حضور مارک ویلموتس روی نیمکت کشورمان است. این سرمربی بلژیکی به تازگی جانشین کی روش شده است.

پیش‌بینی رقابت دوستانه ایران – سوریه در سایت بتکارت

اولین حضور مارک ویلموتس در تیم ملی ایران مقابل سوریه خواهد بود

مارک ویلموتس پس از مذاکرات فراوان چندی پیش با امضای قراردادی ۳ ساله تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفت. این سرمربی بلژیکی، جانشین کارلوس کی روش پرتغالی شد که پس از ۸ سال از ایران جدا شد.

مارک ویلموتس در زمانی که به عنوان فوتبالیست فعالیت می کرد، در تیم های سنت ترویدنس بلژیک، مشلان بلژیک، استاندارد لیژ بلژیک، شالکه آلمان و بوردو فرانسه بازی کرده است. دوران حرفه ای او در فوتبال باشگاهی از سال ۱۹۸۷ در تیم سنت ترویدنس آغاز شد و در سال ۲۰۰۳ در تیم شالکه به پایان رسید. وی در این مدت ۴۲۱ بازی در رده باشگاهی داشت و ۱۳۳ گل به عنوان یک هافبک به ثمر رساند. وی بیشترین درخشش را در استاندارد لیژ داشته است که برای این باشگاه ۱۳۶ بازی انجام داد و موفق شد ۶۷ گل به ثمر برساند. البته او هیچوقت نتوانست در باشگاه های مطرح اروپایی بازی کند، اما در کشور بلژیک همیشه بازیکنان مطرحی بود. وی همچنین از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۲ به مدت ۱۲ سال در تیم ملی بلژیک بازی کرد که شامل ۷۰ بازی و ۲۸ گل می شود. آخرین بازی ملی او برابر برزیل بود. وی یکی از بازیکنان اصلی بلژیک بود که سال در خط هافبک این کشور درخشید. وی هم به عنوان بازیکن، هم کمک مربی و هم سرمربی در تیم ملی بلژیک حضور داشته است.

وی کار خود را به عنوان مربی در شالکه آغاز کرد و در چندید دیدار به عنوان سرمربی موقت انتخاب شد. وی در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۵ هدایت سنت ترویدن را برعهد داشت. وی پس از آن تا سال ۲۰۱۲ کمک مربی بلژیک بود. سپس وی سرمربی بلژیک شد و از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ هدایت این کشور را برعهده داشت. وی با بلژیک در جام جهانی ۲۰۱۴ و جام ملت های اروپا ۲۰۱۶ عملکرد خوبی نداشت و اخراج شد. در جام جهانی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آرژانتین شکست خورد و حذف شد، در جام ملت های اروپا نیز باز هم در مرحله یک چهارم نهایی، این بار برابر ولز شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. وی در سال ۲۰۱۷ سرمربی ساحل عاج شد اما نتوانست این کشور را به جام جهانی ۲۰۱۸ ببرد و به همین دلیل اخراج شد. او تاکنون دو بار از هدایت تیم هایش برکنار شده است که این برای کشورمان در راه صعود به جام جهانی خطرناک است.

مارک ویلموتس حالا هدایت تیم ملی ایران را بر عهده دارد و باید دید چه نتایجی خواهد گرفت. وی اولین دیدار را مقابل سوریه انجام خواهد داد و سپس در دومین دیدار تدارکاتی، کشورمان را مقابل کره جنوبی همراه خواهد کرد. وی برای این دو دیدار از بازیکنان حاضر در جام جهانی و جام ملت های آسیا استفاده کرده است. مارک ویلموتس عنوان کرد که پس از این دو دیدار بازی های لیگ ایران را بررسی خواهد کرد و بازیکنان جدیدی را به اردو دعوت خواهد کرد.

پیش‌بینی این مسابقه در سایت بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل