نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

ویدیو؛ لیونل مسی ؛ کامل‌ترین بازیکن تاریخ (زیرنویس فارسی)

لیونل مسی

لیونل آندرس مسی ملقب به لئو مسی، بازیکن آرژانتینی دنیای فوتبال است که در حال حاضر در باشگاه بارسلونای اسپانیا عضویت دارد. مسی در 24 ژوئن 1987 در روزاریو در کشور آرژانتین متولد شد.

لیونل مسی ؛ کامل‌ترین بازیکن تاریخ

لیونل مسی در سن 6 سالگی به باشگاه نیو اولد بویز پیوست و در 6 سال حضور خود در این باشگاه آرژانتینی در رده نوجوانان، بیش از 500 گل به ثمر رساند. در سن 10 سالگی مشخص شد که که لئو از نظر هورمون رشد مشکلاتی دارد و بیمه پدرش نیز تنها برای 2 سال کفاف درمان او را می داد. هزینه درمان او در هر ماه بیش از 1000 دلار بوده است. ریورپلاته نیز به جذب مسی علاقمند بود اما این تیم نیز از عهده هزینه های درمان این بازیکن بر نمی آمد.

سر انجام مسی به بارسلونا رسید و مدیران این تیم با او قراردادی امضا کردند. در بارسلونا مسی درمان مربوط به هورمون رشد خود را ادامه داده و وارد آکادمی جوانان باشگاه، موسوم به لاماسیا شد. در 16 نوامبر سال 2003 و در دیدار بارسلونا و پورتو، مسی که تنها 16 سال و 4 ماه و 23 روز سن داشت در دقیقه 75 وارد بازی شد و اولین حضور خود را در ترکیب بزرگسالان بارسلونا تجربه کرد. عملکرد خوب او در این دیدار باعث شد به تیم دوم بارسلونا منتقل شده و در تمرینات تیم اصلی نیز شرکت داده شود. اولین تجربه رسمی این بازیکن در لالیگا نیز در تاریخ 16 اکتبر 2004 و مقابل اسپانیول در دربی کاتالونیا رقم خورد. مسی کم کم و با بازی های خوب خود در کانون توجهات قرار گرفت و توانست خود را به ترکیب اصلی تیم برساند. گل های فراوانی که لیونل مسی برای بارسلونا به ثمر رسانده، عناوین و قهرمانی های ملی و اروپایی زیادی را برای بارسلونا به ارمغان آورده است.

این بازیکن به همراه بارسلونا 10 بار در رقابت های لالیگا قهرمان شده است، 6 بار در کوپا دل ری به عنوان نخست رسیده و 8 بار نیز عنوان قهرمانی سوپر کاپ اسپانیا را به دست آورده است. در عرصه بین المللی نیز مسی به همراه بارسلونا به 4 عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، 3 قهرمانی در سوپر کاپ اروپا و 3 قهرمانی در جام باشگاه های جهان دست یافته است.

از نظر فردی نیز لیونل مسی عناوین زیادی را به دست آورده است که از جمله آن می توان به کسب 5 توپ طلای فوتبال جهان اشاره کرد. در عرصه ملی تنها قهرمانی این بازیکن با آرژانتین، مدال طلای رقابت های المپیک 2008 پکن است و تلاش مسی و دیگر ملی پوشان آرژانتینی در طی سالیان اخیر، تنها به دو نایب قهرمانی در کوپا آمریکا و یک نایب قهرمانی در جام جهانی (سال 2014) خلاصه می شود.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل