نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

ریوالدو: توپ طلای امسال حق لیونل مسی بوده است

messi33

ریوالدو از اسطوره های فوتبال برزیل و تیم بارسلونا معتقد است که توپ طلای امسال باید به لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسا برسد.

لیونل مسی فوق ستاره تیم بارسلونا در فصلی که گذشت یک عملکرد بی نقص دیگر را با باشگاه اسپانیایی پشت سر گذاشت و توانست در تمامی رقابتها ۵۱ مرتبه برای تیمش گلزنی کند. غول اسپانیایی در این فصل توانست برای هشتمین بار در یازده سال اخیر قهرمانی لالیگا را جشن بگیرد. علی رغم قهرمانی در لیگ اما لیونل مسی در دیگر مسابقات این فصل توفیق چندانی نداشت. بارسا که قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را هدف اصلی فصلش می دانست، در بازی برگشت نیمه نهایی برابر لیورپول شکست سنگینی در آنفیلد تجربه کرد تا برای چهارمین سال پیاپی دستش از رسیدن به فینال کوتاه بماند. آبی اناری ها در حالیکه بازی رفت را در نیوکمپ با دبل مسی سه بر صفر پیروز شده بودند، در بازی برگشت در عین ناباوری با چهار گل از حریف انگلیسی شکست خوردند. بلوگرانا که تنها فینال جام حذفی را التیام بخش زخم حذف از اروپا پیش رو میدید، در آن دیدار هم برابر والنسیا شکست خورد تا فصل لیو مسی علی رغم عملکرد فردی فوق العاده، به لحاظ تیمی فصلی ناکام لقب بگیرد. بعد از اتمام بازیهای باشگاهی، لیونل مسی برای انجام بازیهای کوپا آمریکا ۲۰۱۹ با تیم ملی کشورش راهی برزیل شد. عملکرد مسی در این بازیها همراه با آرژانتین چندان جالب نبود و آلبی سلسته به سختی توانست از مرحله گروهی صعود کند. بعد از شکست دادن ونزوئلا، آرژانتین به برزیل میزبان برخورد کرد و مسی نتوانست در آن دیدار نمایش خوبی برای رساندن تیمش به فینال داشته باشد. آرژانتین با دو گل از برزیل شکست خورد تا به دیدار رده بندی راه یابد. در بازی رده بندی برابر شیلی، لیو مسی در همان نیمه نخست دیدار با دریافت کارت قرمز مستقیم از بازی اخراج شد تا این تورنومنت به بدترین شکل برای او به پایان برسد. بعد از آن دیدار مسی صحبتهای شدیدالحنی علیه کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی و سیستم مدیریتی آن داشت و وی از فساد موجود در کنمبول صحبت کرد و از علاقه فدراسیون به اهدای قهرمانی به برزیل گفت. اعتراضات مسی موج عظیمی از واکنش های منفی بازیکنان برزیل، کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی و حتی داوران مسابقات را دربرداشت و آنها از لزوم احترام گذاشتن مسی به حریفانش سخن گفتند. علی رغم تمام این حواشی ریوالدو اسطوره برزیلی و برنده توپ طلای سال ۱۹۹۹ بر این باور است که ستاره آرژانتینی کاملا سزاوار دریافت ششمین توپ طلای خود می باشد.

صحبت های ریوالدو در خصوص عملکرد لیونل مسی

بنظر من، توپ طلای این فصل کاملا حق مسی است بخاطر تمام کارهایی که امسال انجام داد. درست است که او لیگ قهرمانان اروپا را نبرد اما این یک جایزه فردی است و به لحاظ فردی نمایش های هیچ بازیکنی نزدیک او نبود. لیو گلهای زیادی را به ثمر رساند. گل های مهمی برای بارسلونا با هنرنمایی او به ثمر رسید.

لیو مسی و کریستیانو رونالدو هر دو با پنج بار بردن توپ طلا رکورددار این جایزه هستند. این دو بازیکن از سال ۲۰۰۸ به بعد این عنوان را با یکدیگر تقسیم کردند تا اینکه لوکا مودریچ در سال گذشته به این رقابت پایان داد و توانست طلسم جایزه را بشکند. مودریچ به واسطه قهرمانی با رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا و نایب قهرمانی با کرواسی در جام جهانی موفق شد سلطه مسی-رونالدو بر توپ طلا را بعد از ده سال پایان دهد. هر دو بازیکن در رقابت برای توپ طلای امسال نیز از بازیکنان اصلی خواهند بود علی رغم اینکه ستاره پرتغالی در اولین حضورش در تیم یوونتوس افت آماری فاحشی داشت. کریستیانو رونالدو تنها ۲۱ مرتبه موفق شد در سری آ برای یوونتوس گلزنی کند و بیانکونری با اینکه توانست برای هشتمین سال پیاپی قهرمانی ایتالیا را جشن بگیرد اما در لیگ قهرمانان اروپا عملکردی بهتر از حضور در مرحله یک چهارم نهایی نداشت و با ارائه نمایشی ضعیف در خانه مغلوب آژاکس آمستردام شد تا نتواند حضور در نیمه نهایی را تجربه کند. در جام حذفی ایتالیا نیز بانوی پیر مغلوب تیم شگفتی ساز آتالانتا شد. اما با این وجود در سطح بازیهای ملی، کریستیانو یکبار دیگر به پرتغال کمک کرد تا دومین جام تاریخ این تیم رقم بخورد. رونالدو با هتریک برابر سوئیس پرتغال را به فینال فرستاد و در دیدار فینال نیز این تیم با گل گونزالو گدس برابر هلند به برتری رسید تا رونالدو جام لیگ ملت های اروپا را بالای سر ببرد. ریوالدو معتقد است که هنوز چیزهای زیادی در مورد این دو بازیکن وجود دارد که احتمالا در فصل آینده آن را خواهیم دید.

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در ال کلاسیکو

این دو بازیکنان بسیار بزرگی هستند. من هر دوی آنها را دوست دارم. مسی همیشه در بارسلونا تفاوت ها را رقم میزند و رونالدو در هر باشگاهی که باشد یا در تیم ملی پرتغال، بهترین عملکردش را درون زمین به نمایش می گذارد. سال آینده دوباره رقابت تنگاتنگی میان این دو شاهد خواهیم بود. وقتی در مورد این دو بازیکن صحبت می کنید همیشه بحث بهترین بودن مطرح است. هردوی آنها گل های زیادی را به ثمر می رسانند.

لازم به ذکر است در رقابت برای فتح توپ طلای امسال، لیونل مسی از بارسلونا، کریستیانو رونالدو از یوونتوس و ویرجیل فن دایک و آلیسون بکر از لیورپول شانس های اصلی دریافت این جایزه معتبر خواهند بود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل