نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

رابین فن پرسی: سولسشر بهترین گزینه برای منچستر یونایتد است

rvp2

رابین فن پرسی مهاجم هلندی و سابق تیم های آرسنال و منچستر یونایتد در مصاحبه ای مفصل در مورد مسائل مختلفی از جمله سرمربیگری اوله گونار سولسشر و انتقالش از لندن به منچستر صحبت کرد.

مهاجم سابق شیاطین سرخ معتقد است هواداران حاضر در اولدترافورد باید برای رسیدن دوباره یونایتد به موفقیت های گذشته صبور باشند. وی اضافه می کند که باید زمان مناسب به اوله گونار سولسشر داده شود تا منچستر به روز های اوج خود بازگردد. سولسشر در دسامبر ۲۰۱۸ به عنوان مربی موقت جایگزین ژوزه مورینیو شد تا کمی تیم را از بحران خارج کند. این شوک برای مدتی ثمربخش بود و مربی نروژی در ۱۷ بازی اول خود موفق به کسب ۱۴ پیروزی شد. پیروزی های پی در پی تیم را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا امیدوار کرد و کامبک رویایی برابر پاریس سن ژرمن نیز یونایتد را به جمع ۸ تیم برتر اروپا رساند و باعث شد تا مدیران باشگاه در ماه مارچ قرارداد موقت سولسشر را تبدیل به قرارداد دائمی سه ساله کنند. اگرچه این فرم خوب ادامه پیدا نکرد و آن ها در ۱۲ بازی آخر خود متحمل ۸ شکست شدند و با حذف تحقیرآمیز مقابل بارسلونا در یک چهارم نهایی و از دست دادن شانس سهمیه نهایتا در رتبه ششم لیگ جزیره قرار بگیرند. این شکست ها باعث شد تا جایگاه سولسشر در همین ابتدای راه مربیگری در خطر قرار بگیرد اما رابین فن پرسی اصرار دارد که اوله فرد مناسب برای هدایت این تیم است.

رابین فن پرسی در این مورد گفت:

من فکر می کنم او کاملا با استاندارد های باشگاه مطابقت دارد. آن ها فقط یک دوره بد را تجربه کردند. اگر به گذشته نگاه کنیم زمان دادن به یک مربی یک امر عادی طلقی می شد اما امروزه اگر شما شش بازی شکست بخورید اخراج می شوید. راه حل این است؟ باید به یک فرد زمان کافی بدهید. به خصوص اگر آن شخص از جنس خود باشگاه باشد. جالب است که وقتی او شروع به کار کرد همه مثبت اندیش بودند و از پیروزی های پیاپی و رقم خوردن معجزه برابر پی اس جی خوشحال بودند. همه می گفتند قرارداد این مرد را دائمی کنید! و از زمان دائمی شدن این قرارداد شانس زیاد با آن ها یار نبوده و بیشتر از حد معمول متحمل شکست شدند. اما نکته اصلی این است که او قرارداد سه ساله دارد و باید به تصویر بزرگتر این قضیه نگاه کنیم. حضور او در باشگاه و نحوه مدیریت او در تیم به نظر من شیوه مناسبی است. او مثبت اندیش است و می خواهد با این تیم به اهداف بزرگی دست پیدا کند و این تنها راه پیش روست. سولسشر مردی از جنس منچستر یونایتد است. مربی تیم رزرو ها بوده و بیشتر از ۱۰ سال برای تیم بازی کرده و در اینجا چمپیونز لیگ را قهرمان شده، در حقیقت گل او آن قهرمانی را به یونایتد هدیه داد بنابراین نقش بزرگی در این باشگاه دارد. او خود منچستر یونایتد است و از جهاتی شبیه به سر الکس فرگوسن است. فرگوسن گذشته شیاطین سرخ بود و سولسشر حال و آینده تیم خواهد بود. هر مربی دوره افول را در تیم خود دارد. او در چند ماه اول کارش موفق بود و در ۱۲ بازی آخر به مشکل برخورد اما این پایان کار نیست و مطمئن هستم آن ها فصل آینده شرایط خود را بهبود می بخشند.

رابین فن پرسی در بخش دیگری از صحبت های خود به شرایط آرسنال و اوضاع این تیم در فصل آینده اشاره کرد. کاپیتان هلندی اسبق آرسنال بر این باور است که توپچی ها قادرند برای قهرمانی سال بعد لیگ جزیره یک چالش برای منچستر سیتی و لیورپول باشند. آرسنال از سال ۲۰۰۴ که با آرسن ونگر در یک فصل رویایی موفق شد بدون شکست فاتح لیگ انگلیس شود دیگر نتوانسته به قهرمانی برسد و در طی این سالها تنها در ۲۰۰۵ و ۲۰۱۶ بعد از چلسی و لستر سیتی در جایگاه دومی قرار گرفتند. در فصلی که گذشت منچستر سیتی و لیورپول رقابت بر سر جام را غبظه کردند و روی هم توانستند به ۱۹۵ امتیاز دست پیدا کنند. تیم پپ گواردیولا تنها با یک امتیاز بیشتر موفق شد برای دومین سال پیاپی فاتح جزیره شود در حالی که آرسنال با اختلاف سنگین ۲۸ امتیازی به رتبه پنجم بسنده کرد. فن پرسی معتقد است باشگاه سابق او قادر خواهد بود که در چالش قهرمانی سال بعدی شرکت کند.

رابین فن پرسی درباره وضعیت آرسنال گفت:

البته که آرسنال توانایی این کار را دارد. همین حالا نیز به این امر نزدیک هستند. آن ها سال های زیادی به فتح جام نزدیک بوده اند. رقابت برای کسب عنوان قهرمانی لیگ در دوره های مختلف متفاوت است. اکنون منچستر سیتی حضور دارد که با تکرار قهرمانی کار غیر قابل باوری انجام داد. این نشان می دهد که باید تیم کاملی داشته باشید. این داستان اما تغییر خواهد کرد. ممکن است گواردیولا سال آینده تیم را ترک کند و این تیم را دگرگون می کند. ممکن است لیورپول جای سیتی را بگیرد و برای چند سال آینده تیم شماره یک انگلیس شود اما من امیدوار هستم و آرزو می کنم آرسنال قهرمانی لیگ را از آن خود کند. می دانم که کار بسیار سختی خواهد بود. در مورد فینال لیگ اروپا باید بگویم که شخصا فکر می کنم آرسنال در وضعیت بهتری قرار دارد ولی چلسی بازیکنی به مانند ادن هازارد دارد که فوتبالیست فوق العاده ایست و در هر لحظه از بازی قادر است تفاوت ایجاد کند.

رابین فن پرسی در بخش پایانی این مصاحبه به انتقالش از آرسنال به منچستر یونایتد اشاره کرد و اعلام کرد از ترک توپچی ها پشیمان نیست. بعد از هشت سال بازی در شمال لندن این مهاجم  هلندی در تابستان ۲۰۱۲ آرسنال را به مقصد من یونایتد ترک کرد. با یونایتد او در فصل اول حضورش موفق به قهرمانی لیگ برتر شد و به دوران ناموفق در آرسنال که تنها برنده یک جام حذفی شده بود پایان داد. با این حال فن پرسی می گوید اگر به گذشته برگردد تصمیم متفاوتی نخواهد گرفت.

در خصوص این انتقال رابین فن پرسی اظهار داشت:

من کاپیتان تیم بودم. بهترین گلزن تیم و آن سال رتبه سوم را کسب کردیم. اما بعضی اوقات احساس می کنید که نیاز به چالش جدید و ماجراجویی دیگری دارید. اگر این کارم کسی را اذیت کرده باید بگویم که از این بابت عذرخواهی می کنم اما این مربوط به من است. من این تصمیم را گرفتم و از آن دفاع می کنم. اما این بدان معنی نیست که دید منفی نسبت به آرسنال داشته باشم. هیچ چیز بدی درباره آرسنال نمی توانم بگویم. یک باشگاه فوق العاده که دوران زیبایی را در آن گذراندم. مثل یک پسر بچه وارد شدم و آنجا را به عنوان یک بازیکن بالغ ترک کردم. همواره قدردان زحماتشان خواهم بود. برای شانسی که به من دادند، جبران اشتباهاتی که در طول سال ها مرتکب شدم چون کارت قرمز های بی جهتی می گرفتم و آرسن باز هم به من میدان می داد. در طول پروسه ترک باشگاه با آرسن ونگر مشاجره و دعوای بزرگی نداشتم. ما گاهی اوقات در سطوح مختلف، ایده های جداگانه ای داشتیم. در مقاطع حیاتی باید بتوانید تصمیمات سختی بگیرید و برای من ترک باشگاه تصمیم سختی بود اما در آخر این کار را انجام دادم. می دانم که گرفتن چنین تصمیماتی همه را خشنود نخواهد کرد اما مدتها قبل یاد گرفته بودم که این زندگی من است و باید خودم باشم. در مورد انتقالم به یونایتد بحث های زیادی مطرح بود و باید پاسخ منتقدین را می دادم و برای اینکار نیاز به بردن لیگ داشتم. خدا را شکر که در آنجا قهرمان شدم! هدف اصلی همین بود و در فصل اول همه چیز دست به دست هم داد تا یک شرایط ایده آل رقم بخورد. در منچستر نصف موقعیت های سال قبلش در آرسنال را داشتم اما تقریبا به همان اندازه توانستم گلزنی کنم. از هم تیمی ها و صد البته سرالکس فرگوسن چیزهای زیادی یاد گرفتم. او بازیکنان دیگر را مجبور می کرد تا در موقعیت مناسب توپ را به من پاس بدهند. چند ماه بعد از شروع فصل بود که همه در باشگاه یک احساس مشترک داشتند که امسال سال ما خواهد بود.

رابین فن پرسی در لباس آرسنال

لازم به ذکر است که این بازیکن اهل هلند چندی پیش و در سن ۳۵ سالگی با پیراهن فاینورد از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

پیش‌بینی ورزشی در سایت بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل