نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

بررسی تیم منتخب یک دهه اخیر آرسنال با حضور رابین فن پرسی در خط حمله

rvppeo

با توجه به نزدیک شدن به سال ۲۰۲۰،‌ در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به ترکیب منتخب ۱۰ سال گذشته تیم آرسنال.

توپچی ها در یک دهه اخیر، دوران پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند و بعد از سپری کردن دوران اوج خود همراه آرسن ونگر فرانسوی، در یک دهه اخیر رفته رفته دچار افت شده و به گرفتن جام هایی نظیر جام حذفی موسوم به اف ای کاپ و سوپرکاپ انگلستان موسوم به کامینیوتی شیلد بسنده کرده اند.

بعد از سپری کردن دوران افول همراه آرسن ونگر در سال های پایانی مربیگری این سرمربی فرانسوی در لندن،‌ سرانجام در تابستان ۲۰۱۸ اونای امری اسپانیایی جایگزین او شد تا روح تازه ای به باشگاه تزریق شود. بعد از شروعی خوب همراه امری، تیم تحت هدایت مربی اسپانیایی دچار افت شد و در فصل جاری نیز عملکرد ضعیف تیم باعث شده تا زمزمه هایی مبنی بر اخراج اونای امری از باشگاه شنیده شود. در ادامه مروری بر ترکیب منتخبی از بازیکنان برتر ۱۰ سال اخیر باشگاه آرسنال خواهیم داشت.

ترکیب منتخب دهه اخیر تیم آرسنال

دروازبان: پتر چک (جمهوری چک)

انتخاب پست دروازبانی برای تیم ارسنال در دهه اخیر مسلما دشوار بوده است. در دهه اخیر سنگربانان زیادی درون دروازه توپچی ها قرار گرفته اما بسیاری از آن ها در بدست آوردن جایگاه شماره یک تیم ناکام بوده اند. مانوئل آلمونیا انتخاب اول توپچی ها در دهه اخیر بود اما جایگاهش را بعد از چند سال به وویچک شزنی واگذار کرد و سپس تیم را ترک کرد. شزنی که از لحاظ رفتاری، شرایط مناسبی را در آرسنال نداشت بعد از چند سال جای خود را به داویده اوسپینا کلمبیایی داد و اوسپینا نیز در سال ۲۰۱۵ جای خود را به پتر چک داد که از چلسی به تیم همشهری پیوسته بود.

تجربه حضور چک در آرسنال شاید به اندازه حضور او در استمفورد بریج درخشان نبود اما مسلما کیفیت بالای او و ثباتش در درون دروازه، در چهار سال اخیر کمک شایانی به آرسنال کرد. پتر چک در فصل اول حضور خود درون دروازه گانرز، با به ثبت رساندن ۱۶ کلین شیت در لیگ برتر انگلیس، دستکش طلایی فصل را از آن خود کرد و در طی چهار سال حضور خود در باشگاه، مجموعا ۱۳۹ بار در تمام رقابت ها به میدان رفت. یک عنوان قهرمانی جام حذفی و دو عنوان قهرمانی سوپرکاپ انگلیس از جمله افتخارات چک در آرسنال بود. آخرین بازی چک در دنیای فوتبال نیز در فینال لیگ اروپا رقم خورد، جایی که وی در مسابقه پایانی مغلوب چلسی، تیم سابق خود شد.

مدافع راست: باکاری سانیا (فرانسه)

باکاری سانیا مشخصا از دسته بازیکنانی است که زمان حضور او در باشگاه لایق احترام بیشتری است. سانیا که در سال ۲۰۰۷ از اوسر به انگلیس آمد، توانست هفت سال را در شمال لندن در پست دفاع راست سپری کند،‌ پیش از آنکه در سال ۲۰۱۴ باشگاه را به مقصد تیم منچستر سیتی ترک کند.

سانیا تحت هدایت آرسن ونگر ثبات ویژه ای به سمت راست خط دفاع تیم بخشید و در تمام رقابت ها توانست ۲۸۰ بار برای توپچی ها به میدان برود. سانیا ۲۲ پاس گل در این بازیها به همبازیان خود ارسال کرد و ۵ گل نیز به ثمر رساند. عملکرد درخشان او باعث شد تا در تیم منتخب فصل ۲۰۱۰/۱۱ لیگ برتر انگلستان قرار بگیرد. آخرین بازی مدافع راست فرانسوی در فینال جام حذفی سال ۲۰۱۴ رقم خورد، جایی که آرسنال در ومبلی موفق به پیروزی مقابل هال سیتی شد.

مدافع مرکزی: لورن کوشیلنی (فرانسه)

شاید این مدافع فرانسوی با شرایط بدی باشگاه را ترک کرد اما کوشیلنی در دهه اخیر یکی از ارکان اصلی قلب خط دفاعی آرسنال بود. مدافع فرانسوی که در سال ۲۰۱۰ از لورین به لندن آمد، در مجموع تمام رقابتها، ۳۵۳ بار برای توپچی ها به میدان رفت و با نظر آرسن ونگر، بازوبند کاپیتانی تیم را بر بازو بست. گل های حساس او نظیر گل پیروزی بخش وی در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ و تضمین کردن جایگاه چهارمی آرسنال و رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا، از یاد هواداران این تیم فراموش نخواهد شد. مدافع فرانسوی در دوران حضور خود در باشگاه لندنی، سه عنوان قهرمانی در جام حذفی و دو عنوان قهرمانی سوپرجام را جشن گرفت.

مدافع مرکزی: پر مرته ساکر (آلمان)

درست همانند کوشیلنی، مرته ساکر نیز بعد از جدایی از وردربرمن در سال ۲۰۱۱ و پیوستن به آرسنال، شروع سختی در انگلستان داشت اما بعد از مدت کوتاهی توانست خود را با فوتبال انگلستان تطبیق داده و زوج دفاعی خوبی را در کنار مدافع فرانسوی تشکیل دهد.

مرته ساکر سه قهرمانی جام حذفی را در دوران حضور خود در باشگاه جشن گرفت و در یکی از آن ها ( فینال ۲۰۱۵ مقابل استون ویلا ) موفق به گلزنی نیز شد. بهترین نمایش او اما در فینال ۲۰۱۷ مقابل چلسی بود، جایی که او در تنها حضور ثابت خود در تمام فصل، توانست عنوان بهترین بازیکن زمین را به دست آورده و به آرسنال کمک کند تا با نتیجه ۲-۱ قهرمان لیگ برتر را شکست دهند.

مدافع چپ: ناچو مونرئال (اسپانیا)

وقتی ناچو مونرئال در سال ۲۰۱۳ از مالاگا به لندن آمد، هواداران معدودی بودند که از او اطلاعات داشتند اما در شش سال بعدی او به یکی از باثبات ترین بازیکنان باشگاه در دهه اخیر تبدیل شد. مدافع چپ اسپانیایی در ۲۵۰ مسابقه برای توپچی های لندنی به میدان رفت پیش از آن که در تابستان امسال به رئال سوسیه داد بپیوندد.

سه عنوان قهرمانی جام حذفی از افتخارات مونرئال در آرسنال است. یکی از حساس ترین گل های وی، گل تساوی بخش در نیمه نهایی جام حذفی مقابل منچستر سیتی در ورزشگاه ومبلی بود. مدافع اسپانیایی ۱۰ گل در ۶ سال برای تیم به ثمر رساند که شش تا از آن ها در فصل ۲۰۱۷/۱۸ به ثمر رسید، فصلی که وی عنوان دومین بازیکن برتر فصل باشگاه را از آن خود کرد.

هافبک میانی: آرون رمزی (ولزی)

آرون رمزی که از سنین کودکی همراه تیم بود در دوران حضور خود در باشگاه تبدیل به یکی از بهترین هافبک های فوتبال انگلستان شد. رمزی بعد از اینکه در سال ۲۰۱۰ مقابل استوک سیتی با شکستگی پا مواجه شد و تا مدتها از فوتبال به دور بود، با بازگشت به میادین توانست به سرعت خود را به ترکیب اصلی گانر ها تحمیل کند. آرون رمزی در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ عنوان بهترین بازیکن فصل باشگاه را به دست آورد و در فینال های جام حذفی مقابل هال سیتی و چلسی نیز گل قهرمانی تیم را به ثمر رساند.

او در ۳۶۷ تجربه با پیراهن آرسنال، توانست آمار ۶۴ گل و ۵۹ پاس گل را از خود به جای بگذارد. می توان گفت که تلخ ترین تجربه رمزی همراه با تیم در فصل پایانی حضور او رقم خورد، جایی که با مصدومیت شدید وی، حضور در ادامه فصل برای این بازیکن میسر نشد تا در تابستان با قراردادی آزاد به یوونتوس ایتالیا بپیوندد.

هافبک میانی: سانتی کازورلا (اسپانیا)

یکی از با استعداد ترین هافبک های نسل خود، شش سال موفق را در لندن گذراند. کازورلا که در سال ۲۰۱۲ از مالاگا به انگلیس آمد به سرعت به یکی از تاثیرگذار ترین بازیکنان آرسنال تبدیل شد و در حملات این تیم نقشی اساسی داشت. در کنار نفراتی چون جک ویلشر، توماس روسیچکی و آرون رمزی، هافبک اسپانیایی به خوبی با حرکات خود نبض خط میانی تیم را در دست گرفته بود.

مصدومیت های متعدد البته باعث شد تا دو فصل پایانی حضور او در انگلستان با تجربه های تلخی برایش همراه باشد اما با این حال کازورلا در ۱۸۰ بازی برای آرسنال، توانست آمار ۲۹ گل و ۴۲ پاس گل را از خود به جای بگذارد.

هافبک تهاجمی: مسوت اوزیل (آلمان)

شاید دوران حضور اوزیل در انگلستان کم کم به سر آمده باشد اما بدون شک او سال های موفقی را در انگلستان گذرانده است. از زمان پیوستن ستاره آلمانی از رئال مادرید به لندن با مبلغ رکوردشکن ۴۲ میلیون پوند در سال ۲۰۱۳، کمتر بازیکنی توانسته هیجان و جذابیت زیادی به بازی آرسنالی ها منتقل کند.

پیوستن اوزیل به آرسنال، مصادف با پایان یافتن انتظار طولانی توپچی ها در کسب جام بود و ستاره آلمانی همراه تیمش در همان فصل اول توانست عنوان جام حذفی را به دست بیاورد و در سال های بعدی نیز دو جام دیگر به این عنوان اضافه کرد. اوزیل تاکنون ۲۳۴ بازی با پیراهن توپچیها انجام داده است. وی در سال ۲۰۱۶ عنوان بازیکن برتر فصل باشگاه را از آن خود کرد.

بال هجومی چپ: الکسیس سانچز (شیلی)

وقتی الکسیس سانچز در انتقالی عجیب از بارسلونا به لندن آمد، تاثیر بزرگی روی روند بازی تیم گذاشته شد. او بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ به فوتبال انگلستان پیوست و بلافاصله به یکی از بهترین بازیکنان حاضر در ورزشگاه امارات تبدیل شد. این مهاجم شیلیایی در فصل اول حضور خود در آرسنال، جایزه بهترین بازیکن فصل را به دست آورد و در تیم منتخب فصل ۲۰۱۴/۱۵ لیگ جزیره نیز حضور داشت.

سانچز پیش از آنکه پیشنهاد تمدید قرارداد باشگاه را رد کرده و به منچستر یونایتد بپیوندد، سه سال و نیم موفق را در شمال لندن گذراند. نحوه جدایی او مشخصا هواداران آرسنال را دل آزرده و عصبانی کرد اما نمی توان رکورد های این مهاجم شیلیایی را نادیده گرفت. سانچز در ۱۶۶ بازی با پیراهن آرسنال، ۸۰ به ثمر رساند که ۳۰ گل در فصل ۲۰۱۶/۱۷ به ثمر رسید. دو عنوان قهرمانی جام حذفی در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ از افتخارات سانچز در دوران حضورش در لندن بود که در هر دو فینال نیز موفق به گلزنی شد.

بال هجومی راست: تئو والکات (انگلیس)

انتخابی که شاید به مذاق همه هواداران خوش نیاید اما تئو والکات بدون شک یکی از بهترین بازیکنانی بود که توانست رفته رفته در آرسنال و تیم ملی انگلستان پیشرفت کرده و به یکی از بهترین بال های هجومی آن سال ها تبدیل شود. وی در ۳۸۸ بازی با پیراهن آرسنال توانست ۱۰۶ گل به ثمر رسانده و ۵۷ پاس گل برای همبازیانش ارسال کند.

والکات از جمله بازیکنانی بود که معمولا در بازی های بزرگ به خصوص در برابر تیم های رده بالایی جدول لیگ برتر انگلیس خوش می درخشید و در بازی های حساسی چون یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، نیمه نهایی جام حذفی و فینال جام اتحادیه سابقه گلزنی دارد.

مهاجم نوک: رابین فن پرسی (هلند)

تنها دو سال از هشت سال حضور رابین فن پرسی در آرسنال، در دهه اخیر حضور داشته زیرا این مهاجم هلندی در سال ۲۰۱۲ باشگاه را به مقصد منچستر یونایتد ترک کرد. با این حال بسیار دشوار است که عملکرد بی نظیر مهاجم هلندی در دو فصل آخر خود در آرسنال را نادیده بگیریم. در فصل ۲۰۱۰/۱۱ فن پرسی ۲۲ گل در ۳۳ بازی به ثمر رساند و در فصل ۲۰۱۱/۱۲ نیز ۳۷ گل در ۴۸ مسابقه به ثمر رساند.

ثبت این گل ها باعث شد تا فن پرسی با ۱۳۲ گل زده به هشتمین گلزن تاریخ باشگاه تبدیل شود. اوج دوران رابین فن پرسی در لندن، در فصل پایانی خود رقم خورد،‌ جایی که توانست جایزه بهترین بازیکن فصل ۲۰۱۲ را از آن خود کند.

بازیکنانی که می توانستند در این ترکیب قرار بگیرند

بدون شک در خط حمله بازیکنانی نظیر اولیور ژیرو فرانسوی و پیر امریک اوبامیانگ گابنی می توانستند در این ترکیب ۱۱ نفره حضور داشته باشند. ژیرو ۱۰۵ گل در ۲۵۳ بازی طی سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ به ثمر رساند و ۳۶ پاس گل نیز به هم تیمی های خود ارسال کرد. پیر امریک اوبامیانگ نیز از زمان پیوستن از دورتموند به آرسنال، در ۷۸ مسابقه توانسته ۵۰ گل به ثمر برساند.

در خط میانی گزینه هایی نظیر جک ویلشر، توماس روسیچکی و میکل آرتتا می توانستند در ترکیب اصلی قرار بگیرند و در خط دفاعی نیز توماس فرمالن می توانست جایی در بین یازده نفر اصلی داشته باشد.

شمایل ترکیب منتخب آرسنال در دهه اخیر

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

به کانال پیش بینی دقیق فوتبال بپیوندید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل