نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

بررسی تیم منتخب دهه اخیر سری آ ایتالیا با حضور بازیکنان یوونتوس

hpb

با توجه به فرا رسیدن سال ۲۰۲۰،‌ در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به ترکیب منتخب ۱۰ سال گذشته سری آ ایتالیا.

لیگ ایتالیا در یک دهه اخیر با قدرت نمایی یوونتوس پیگیری شده و بیانکونری در هشت دوره اخیر این رقابت ها، قهرمان بلامنازع سری آ بوده است. بعد از سه گانه تاریخی اینتر میلان با هدایت ژوزه مورینیو در آغاز دهه اخیر میلادی، نرآتزوری در سراشیبی سقوط قرار گرفت و بعد از فرصت برای آث میلان با هدایت مکس الگری و ستارگانی نظیر رونالدینیو و زلاتان ایبراهیموویچ فراهم شد تا در فصل ۲۰۱۱/۱۲ مقام قهرمانی را به دست بیاورند.

بعد از این فصل، دوره سلطه بیانکونری در ایتالیا آغاز شد و یووه در سه فصل پیاپی با هدایت آنتونیو کونته و شکستن انواع و اقسام رکوردها قهرمانی را به دست آورد. موفقیت های بانوی پیر به کونته ختم نشد و با حضور مکس الگری روی نیمکت این تیم، یووه ۵ فصل دیگر نیز به این عنوان رسید اگرچه در این سال ها بیانکونری نتوانست قدرت خود را بر قاره اروپا نیز اثبات کرده و دو بار در مرحله پایانی مغلوب تیم های رئال مادرید و بارسلونا شد.

ترکیب منتخب دهه اخیر سری آ ایتالیا

دروازبان: جیان لوییجی بوفون (ایتالیا)

بزرگ ترین دروازبان تاریخ فوتبال ایتالیا بدون شک در این لیست قرار خواهد داشت زیرا بوفون به تنهایی هفت اسکودتو را در این دهه به دست آورده است. جیجی بوفون همچنین ۵ بار در تیم منتخب فصل حضور داشته و در سال ۲۰۱۷ و در سن ۳۹ سالگی نیز عنوان بهترین بازیکن فصل را به دست آورده است.

به جز قدرت بالای بوفون درون چارچوب دروازه، باید به رهبری این سنگربان ایتالیایی نیز اشاره کرد که او را به الگویی در دنیای فوتبال تبدیل کرده است. علی رغم احترام به سمیر هنداوویچ و عملکرد بی نظیر او در دهه اخیر، باید پیراهن شماره یک این لیست را به بوفون اهدا کرد.

مدافع راست: آندره آ بارزاگلی (ایتالیا)

بدون شک، بارزاگلی بازیکنی است که در خط دفاع یوونتوس و مثلث این تیم در یک سوم ابتدایی زمین معروف به بی بی سی، همواره مورد کمترین توجهات بوده است. مشخصا آندره آ بارزاگلی هیچگاه بهترین مدافع، قوی ترین یا سریع ترین آن ها نبود اما با هوش بالای خود همیشه سعی در خنثی کردن نقشه حملات حریفان داشت.

بارزاگلی همراه با یووه هشت قهرمانی ایتالیا را به دست آورد و در تیم منتخب فصل لیگ ایتالیا در در ۴ سال ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ حضور داشت.

مدافع مرکزی: لئوناردو بونوچی (ایتالیا)

تصمیم آنتونیو کونته مبنی بر استفاده از سیستم سه دفاعه، یکی از مهم ترین تصمیمات فوتبال ایتالیا در دهه اخیر بود که دوره موفقیت بلامنازع در تورین را آغاز کرد. هیچ مدافعی به اندازه لئوناردو بونوچی در این سیستم، مطابقت با حضور در ترکیب نداشت. بازیکنی که پیشتر به عنوان یک هافبک تدافعی شناخته می شد به مرکز خط دفاعی پیوست و در این پست توانست عملا کارایی دو بازیکن را به طور همزمان انجام دهد.

بونوچی با توجه به خصوصیات تهاجمی ذاتی خود در منطقه امن خط دفاعی به سمت جلو حرکت می کرد و با آگاهی از اینکه بارزاگلی و کیه لینی، منطقه حضور او را پوشش خواهند داد، می توانست در حملات یووه نقش موثری داشته باشد. بونوچی برای یک فصل ترکیب یوونتوس را به مقصد آث میلان ترک کرد، اما سال بعد از آن دوباره به ترکیب بیانکونری بازگشت. بونوچی سابقه هفت قهرمانی با بانوی پیر را در کارنامه دارد و در سال ۲۰۱۶ نیز عنوان بهترین بازیکن فصل سری آ ایتالیا را به دست آورد.

مدافع چپ: جرجو کیه لینی (ایتالیا)

ترکیب ایده آلی از عقل و خشم. جورجو کیه لینی همواره فردی جنتلمن در بیرون از زمین بوده اما در زمین مسابقه، همواره شاهد خوی خشمگین او بوده ایم. کیه لینی که مدرک دکترای مدیریت بیزینس را نیز در اختیار دارد، بدون شک رهبری بی چون و چرا در قلب خط دفاعی یوونتوس بوده است. کیه لینی در کسب هر هشت اسکودتو پیاپی بیانکونری نقشی اساسی داشته و در سال های ۲۰۱۳، ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ نیز در تیم منتخب فصل قرار گرفته است.

هافبک راست: خوزه کایخون (اسپانیا)

در این پست، استفان لیخشتاینر، هفت فصل در یووه مدال قهرمانی را بر گردن آویخت و کریستین ماگیو نیز در دوران حضور خود در ناپولی طی سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ در تیم منتخب فصل قرار گرفت. اگرچه باید اشاره داشت که برای حضور در پست هافبک تهاجمی سمت راست، گزینه ای مناسبت تر از کایخون وجود ندارد.

بازیکن اسپانیایی که یکی از دونده ترین وینگر های فوتبال دنیا محسوب می شود،‌ یکی از بهترین خرید های سال های اخیر ناپولی به شمار می رود. کایخون که در سال ۲۰۱۳ از رئال مادرید به پارتنوپی پیوست،‌ در این سال ها در ۱۱۰ گل این تیم، نقشی مستقیم داشته است.

هافبک میانی: راجا ناینگولان (بلژیک)

راجا ناینگولان همواره به دلیل شخصیت عجیب خود در بیرون از زمین مسابقه، مورد انتقاد کارشناسان بوده است اما باید اشاره کرد که او دوران بی نظیری را در تیم های کالیاری، آاس رم و اینتر میلان سپری کرده است.

یکی از بهترین هافبک های تخریبی سال های اخیر فوتبال ایتالیا، بدون شک راجا ناینگولان بلژیکی خواهد بود. هافبک اسبق آاس رم بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ دوران اوج خود را در فوتبال آتزوری سپری کرد و ۴ بار در تیم منتخب فصل قرار گرفت.

هافبک میانی: آندره آ پیرلو (ایتالیا)

انتقال رایگان آندره آ پیرلو در سال ۲۰۱۱ از آث میلان به یوونتوس،‌ در های تازه ای به روی فوتبال ایتالیا گشود،‌ انتقالی که جیجی بوفون آن را معامله قرن نامید و باعث شد تا بیانکونری در سری آ به قدرتی بزرگ تبدیل شود. بازیساز خلاق ایتالیایی، چهار عنوان قهرمانی با یووه در این دهه به دست آورد و در سال های ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ عنوان بهترین بازیکن سال را از آن خود کرد.

هافبک میانی: مارک همسیک (اسلواکی)

بدون شک نام مارک همسیک تا سال ها به عنوان یکی از بهترین هافبک های تاریخ سری آ یاد خواهد شد. بعد از کناره گیری پاول ندود از دنیای فوتبال، همسیک ۱۱ فصل را در ایتالیا سپری کرد و خودش را به عنوان یکی از اسطوره های باشگاه ناپولی نشان داد. از سال ۲۰۱۰ تا به امروز، هیچ هافبکی نتوانسته آماری بالاتر از همسیک در لیگ ایتالیا از خود به جای بگذارد ( ۷۴ گل و ۶۹ پاس گل )

مارک همسیک همچنین طی سال های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ نیز موفق به حضور در تیم منتخب فصل سری آ ایتالیا شد.

هافبک چپ: سناد لولیچ (بوسنی و هرزگوین)

لولیچ در سال ۲۰۱۱ با مبلغ ۳ میلیون یورو از یانگ بویز به لاتزیو پیوست و تبدیل به یکی از بهترین خرید های تاریخ این باشگاه شد. بازیکنی با قابلیت بازی با هر دو پا که در پست هافبک چپ همواره نمایش های درخشانی از خود ارائه داده است.

بی شک بهترین لحظه دوران حضور لولیچ در لاتزیو به گل قهرمانی او در فینال کوپا ایتالیا در سال ۲۰۱۳ مقابل تیم رقیب همشهری، آاس رم باز می گردد. در سن ۳۳ سالگی نیز او همچنان یکی از بهترین هافبک های لیگ ایتالیا محسوب می شود.

مهاجم چپ: آنتونیو دی ناتاله (ایتالیا)

آنتونیو دی ناتاله در طول دوران فوتبال خود موفقیت های چندانی در عرصه تیمی به دست نیاورد اما به لحاظ انفرادی از بهترین مهاجمان سری آ محسوب می شد. مهاجم ایتالیایی نخستین بار در سال ۲۰۱۰ و در ۳۳ سالگی موفق به کسب عنوان آقای گلی رقابت ها شد و در کمال تعجب، فصل بعد از آن نیز از عنوان خود دفاع کرد.

داستان زمانی جالب می شود که بدانید دی ناتاله در سال های پایانی دوران فوتبالش در تیمی چون اودینزه توپ می زد اما قدرت بالای او و شم گلزنی بی نظیرش باعث شده بود تا یکی از بهترین های سری آ باشد. دی ناتاله در سال ۲۰۱۶ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد در حالی که بیشتر از هر بازیکن دیگری در دهه اخیر در این لیگ گلزنی کرده است. (۱۲۵ گل )

مهاجم راست: گونزالو هیگواین (آرژانتین)

شاید می توان گفت گونزالو هیگواین در سالیان اخیر و با توجه به دوران حضور ناموفق در تیم هایی نظیر آث میلان و چلسی، کمی افت کرده اما شکی در آن نیست که مهاجم آرژانتینی یکی از بهترین های سری آ در دهه اخیر به حساب می آید.

گونزالو هیگواین در سال ۲۰۱۳ از رئال مادرید به ترکیب ناپولی پیوست و سال های موفقی را زیر نظر مربیان این تیم پشت سر گذاشت. هیگواین همچنین در رتبه سوم گلزنان سری آ در دهه اخیر به حساب می آید (۱۱۸ گل در ۱۹۵ بازی )

هیگواین همراه با یووه دو اسکودتو را فتح کرده و در فصل ۲۰۱۵/۱۶ نیز توانست ۳۶ گل به ثمر برساند تا این رکورد به نام او ثبت شود.

بازیکنانی که می توانستند در این ترکیب قرار بگیرند

هندانوویچ، لیخشتاینر و ماگیو تنها نفراتی نبودند که در این لیست از ترکیب دور مانده اند. کالیدو کولیبالی، مرحوم داویده آستوری و فرانچسکو آچربی نیز از دیگر جایگزینان حضور در خط دفاع دهه اخیر سری آ قرار دارند.

آرتورو ویدال، دنیله ده روسی، پل پوگبا و میرالم پیانیچ نیز از گزینه هایی بودند که می توانستند در خط دفاعی قرار بگیرند. در خط حمله نیز نفراتی چون مائورو ایکاردی، دریس مرتنز، رودریگو پالاسیو، الخاندرو گومز، جوزپ ایلیچ، پائولو دیبالا،‌ فرانچسکو توتی و ادینسون کاوانی می توانستند در این ترکیب منتخب حضور داشته باشند.

کریستیانو رونالدو شاید بزرگ ترین بازیکن دهه اخیر باشد که در سری آ فعالیت می کند اما حضور او در این لیست بعد از تنها یک فصل حضور در ایتالیا، کمی ناعادلانه به نظر می رسد.

شمایل ترکیب منتخب سری آ ایتالیا در دهه اخیر

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

به کانال پیش بینی دقیق فوتبال بپیوندید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل