نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

سرمربی تیم ملی ایران به زودی مشخص می‌شود؛ ویلموتس و لوپتگی گزینه‌های خارجی

7 9

پس از این که کارلوس کی روش از تیم ملی ایران جدا شد و هدایت کلمبیا را قبول کرد، فدراسیون فوتبال در جست و جوی سرمربی مطرح خارجی است. حالا ظاهرا فدراسیون فوتبال به گزینه نهایی خود نزدیک است و به زودی سرمربی ایران مشخص خواهد شد.

سرمربی تیم ملی ایران خارجی است و تا چند روز دیگر مشخص می شود

در این چند وقت اخیر اسامی زیادی اطراف کشورمان وجود داشت که می توان به لوران بلان، خورخه فوساتی، مونتلا، یورگن کلینزمن و هروه رنار اشاره کرد که صحبت های زیادی در خصوص توافق فدراسیون با آن ها شنیده می شد. در این راه مشکلات زیادی برای فدراسیون فوتبال وجود داشت. از طرفی مشکلات ارزی و از طرفی دیگر سنگ اندازی های کادر فنی قبلی تیم ملی باعث می شد مذاکرات با گزینه های مورد نظر به خوبی پیش نرود. در این بین شنیده می شد که فدراسیون مجبور است سرمربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب کند، اما در نهایت مهدی تاج امروز اعلام کرد که سرمربی تیم ملی ایران تا ۳ روز دیگر مشخص می شود که قطعا خارجی خواهد بود. همچنین مسعود سلطانی فر، ورزش ورزش و جوانان هم اعلام کرد که سرمربی کشورمان حتما خارجی خواهد بود. به این ترتیب با اطمینانی که رئیس فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش و جوانان به مردم دادند، قطعا پرونده حضور مربی ایرانی در تیم ملی بسته شده است.

ظاهرا فدراسیون فوتبال با دو مربی خارجی مذاکرات خوبی داشته است و شانس این دو مربی نسبت به سایر گزینه های بیشتر است. مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال بلژیک و خولن لوپتگی سرمربی سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا و باشگاه فوتبال رئال مادرید، دو گزینه ای هستند که فدراسیون فوتبال با آن ها مذاکرات خوبی داشته است.

لوپتگی در تمام رده های سنی تیم ملی فوتبال اسپانیا سرمربی بوده است. همچنین هدایت دو باشگاه مطرح اروپایی، یعنی رئال مادرید اسپانیا و پورتو پرتغال را برعهده داشت است. ویلموتس هم علاوه بر این که سرمربی بلژیک بوده است، سرمربی تیم ملی ساحل عاج هم بوده و قبلا هدایت شالکه آلمان را هم برعهده داشته است. شنیده می شود که مذاکرات با مارک ویلموتس بهتر بوده و پیشرفت زیادی داشته است و او محتمل ترین گزینه برای هدایت تیم ملی ایران است. حال باید دید حرف های مهدی تاج تا چه اندازه ای صحبت دارد و آیا واقعا تا  ۳ روز آینده سرمربی تیم ملی فوتبال ایران مشخص خواهد شد یا خیر.

هر دو مربی گزینه های صاحب نامی هستند که می توانند عملکرد خوبی در کشورمان داشته باشند. ویلموتس و لوپتگی در تیم های صاحب نامی حضور داشته اند، علی رغم این که ناکامی هایی هم داشته اند، اما قطعا نام آن ها برای حضور روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران بزرگ است و به خوبی می توانند جای خالی کارلوس کی روش را پر کنند. در صورتی که هر کدام از آن ها سرمربی ایران شوند، موفقیت بزرگی برای فدراسیون فوتبال خواهد بود. همچنین باید دید سرمربی جدید توانایی بردن ایران را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را خواهد داشت یا خیر.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل